Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Abonnement dierentuin: Meerdere
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Gorilla Gust » mei 10, 2019, 19:56

Desondanks dat het qua stijlen een park is waarbij haast 'alles' kan passen, is dit wel een leuker verblijf geworden op de tekening. :)

In de marge ook nog dit. In Ouwehands Dierenpark hebben de Bamboo Bill en zijn rangers plaatsgemaakt voor de nieuwe familieshow van Doctor Dodo en de Knettergekke Knappe Koppen. https://www.youtube.com/watch?v=sfK2b64 ... medium=mei
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Joost » mei 10, 2019, 21:17

Dustin1999 schreef:
mei 9, 2019, 23:36
Ik ben echt blij dat ze voor dit ontwerp gekozen hebben. Maar vraag me alleen af waar de huidige bewoners als zadelbekooievaars en zeehonden enzo naar toe gaan?
Niets want het komt niet aan die kant van RavotAapia, want het komt voor zover ik kan zien aan de kant van kinderboerderij. In de link die je zelf in je bericht hebt geplaatst kan je namelijk ook aangeven dat je het verblijf wil zien vanaf de kant van de kinderboerderij en als het op de plek van de zeehonden was geweest hadden ze dat wel in het persbericht gezet in plaats van "de andere kant". Voor zover ik het begrijp komt het tussen de kinderboerderij en de olifanten, mooi want tijdens mijn laatste bezoek vond ik dit stuk weinig interessant, er zat daar alleen een vijver met wat vlinderplanten ofzo als ik mij het goed kan herinneren.

Choco115
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp
Contacteer:

Bericht door Choco115 » mei 10, 2019, 21:46

Joost schreef:
mei 10, 2019, 21:17
Dustin1999 schreef:
mei 9, 2019, 23:36
Ik ben echt blij dat ze voor dit ontwerp gekozen hebben. Maar vraag me alleen af waar de huidige bewoners als zadelbekooievaars en zeehonden enzo naar toe gaan?
Niets want het komt niet aan die kant van RavotAapia, want het komt voor zover ik kan zien aan de kant van kinderboerderij. In de link die je zelf in je bericht hebt geplaatst kan je namelijk ook aangeven dat je het verblijf wil zien vanaf de kant van de kinderboerderij en als het op de plek van de zeehonden was geweest hadden ze dat wel in het persbericht gezet in plaats van "de andere kant". Voor zover ik het begrijp komt het tussen de kinderboerderij en de olifanten, mooi want tijdens mijn laatste bezoek vond ik dit stuk weinig interessant, er zat daar alleen een vijver met wat vlinderplanten ofzo als ik mij het goed kan herinneren.
Ja, het komt daar inderdaad. In die vijver zitten wel eenden en er is ook een verblijf met kraanvogels verstopt.
De natuur is het mooiste wat er is

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Joost » mei 10, 2019, 22:04

Choco115 schreef:
mei 10, 2019, 21:46
Ja, het komt daar inderdaad. In die vijver zitten wel eenden en er is ook een verblijf met kraanvogels verstopt.
Ah dan heb ik die daar toen gemist, maar het was dan ook midden in de winter toen ik ging.. Eenden en kraanvogels lijken mij wel soorten die nog zomaar ergens anders kunnen opduiken in het park, het zijn nou geen soorten die een heel spectaculair verblijf nodig hebben.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » juni 1, 2019, 17:44

De gedroomde extra bezoekers voor de reuzenpanda's bleven weg uit Ouwehands Dierenpark. Toch steeg de omzet van de dierentuin door de komst van vrouwtjespanda Wu Wen en mannetje Xing Ya uit China met 50 procent.

We luisteren mee met BNR Nieuwsradio https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... meer-omzet

Choco115
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Contacteer:

Bericht door Choco115 » juni 12, 2019, 12:24

Welke kaketoesoort(en) zit(ten) er bij de volières in de buurt van de olifanten?
En is de gierparelhoen daar nog aanwezig?
De natuur is het mooiste wat er is

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » juni 12, 2019, 16:04

In de 6-delige serie ‘Het echte leven in de dierentuin’ spelen dieren de hoofdrol. Kenmerkend voor het programma is het unieke perspectief waaruit gefilmd wordt. Het leven van de dieren wordt dag en nacht vastgelegd met talloze verborgen camera’s om de dieren goed te volgen en om te laten zien wat zich afspeelt in de dierentuin na sluitingstijd en op plekken waar je als bezoeker niet mag komen.

Het programma is opgenomen in Ouwehands Dierenpark in Rhenen.

Gepassioneerde verzorgers vertellen wat achter de muren schuilgaat: werken aan soortbehoud, natuurbescherming en wetenschappelijk onderzoek. Van een echo voor drachtige orang-oetan Tjintha tot een CT-scan om bruine beer Dadon te onderzoeken. Van Charlie de ringstaartmaki die een keihard gevecht voert om het andere mannetje buiten te sluiten, tot reuzenpanda’s Xing Ya en Wu Wen die moeten leren paren. Hartverwarmende avonturen met soms bikkelharde strijd, maar ook opbloeiende relaties en nieuw leven.

Jullie kijken vanaf nu zondag mee? https://www.ntr.nl/Het-echte-leven-in-d ... blxLjFqVMk

1doodshoofdaapje
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door 1doodshoofdaapje » juli 2, 2019, 22:35

De zeeleeuwen gaan goed dit jaar, ook in Ouwehands is er een geboren. Zowel het kind als de moeder verblijven achter de schermen en het gaat goed met ze.

Bron Facebook van Ouwehands

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » juli 6, 2019, 09:12

Ze keken eventjes de kat uit de boom, maar de drie nevelpantertjes Badai, Angin en Kilat kwamen voor het eerst buiten in Ouwehands
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1544855 ... _SiazELIXU

zoofan
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door zoofan » juli 6, 2019, 10:11

Eindelijk! Dan wordt het tijd dat ik daar snel naartoe ga!

zoofan
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door zoofan » juli 13, 2019, 18:19

Op facebook was al gemeld dat er een zeehond geboren was vorig weekend maar toen we die eerste bewonderden zagen we plots dat er blijkbaar een tweede geboren was vannacht want de nageboorte lag er nog bij.

Afbeelding

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » juli 13, 2019, 19:00

Mooi nieuws, we horen niet zoveel van de zeehonden daar meen ik in de voorgaande jaren. :)

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » augustus 7, 2019, 19:02

Verjaardag reuzenpanda’s in Ouwehands Dierenpark Rhenen
Op donderdag 8 augustus vieren reuzenpanda’s Xing Ya en Wu Wen hun 6e verjaardag in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Xing Ya is jarig op 5 augustus en Wu Wen op 11 augustus. Het feestje wordt gevierd met een prachtige traktatie voor beide reuzenpanda’s.

Al snel is besloten om de verjaardagen van de reuzenpanda’s samen op de 8ste dag van de 8ste maand te vieren. Het getal 8 is in de Chinese cultuur namelijk een geluksgetal. En een beetje geluk is nodig om de wens voor een reuzenpanda jong uit te laten komen. De reuzenpanda’s worden steeds volwassener waardoor de kans op een paring in hun 7e levensjaar weer wat groter wordt.

Kinderen kunnen deze dag in het park pandamaskers maken, een gelukswens doen bij de wensboom en meedoen aan de avontuurlijke Pandasia speurtocht.

Reuzenpanda’s iedere dag online volgen
Wie meer panda-avonturen wil beleven, kan Xing Ya en Wu Wen dagelijks live via haarscherpe beelden volgen. Diverse camera’s zijn zo gepositioneerd dat er bijna altijd een panda te zien is in de binnen- of buitenverblijven. Ga naar www.ouwehand.nl/pandacam en ontdek hoe een dag van een reuzenpanda in Ouwehands Dierenpark eruitziet

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Joost » september 4, 2019, 16:49

Er is een nieuwe giraffe hengst aangekomen voor de bachelor groep:

Er is een nieuwe bewoner te bewonderen in Ouwehands Dierenpark! 🦒
Na eerst een aantal dagen in het binnenverblijf te kunnen wennen heeft onze nieuwe giraffe vandaag ook het buitenverblijf ontdekt. Kom jij hem binnenkort bewonderen?

FB Ouwehands Dierenpark

1doodshoofdaapje
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door 1doodshoofdaapje » september 14, 2019, 11:46

Op 11 oktober wordt het nieuwe verblijf voor de Aldabra reuzenschildpadden (ook wel Seychellenreuzenschildpadden genoemd) geopend. Kijken jullie mee naar een voorproefje op hun instagram en facebook account?

Ik verwacht dat het een beetje het idee van Amersfoort wordt: ik denk dat er vogels vrij gaan vliegen in de kas.

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » september 14, 2019, 12:52

Even off-topic, zijn er eigenlijk tuinen die kweken met Seychellen- of Galapagosreuzenschildpadden?

Dustin1999
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje

Bericht door Dustin1999 » september 14, 2019, 15:10

Hhm geen idee of Blijdorp met de Galapagos reuzenschilpadden kweekt zijn naar mijn weten nog nooit jongen geweest of is nog nooit door Diergaarde Blijdorp gemeld.

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Joost » september 14, 2019, 15:56

Limburg vooruit schreef:
september 14, 2019, 12:52
Even off-topic, zijn er eigenlijk tuinen die kweken met Seychellen- of Galapagosreuzenschildpadden?
In de tv serie van Ouwehands was te zien dat ze wel pogingen ondernemen, maar ik weet niet of het al eens voor nageslacht heeft gezorgd. Er was te zien dat men de eieren uitgraaft en vervolgens in de broedmachine legt.

Jarne
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Bericht door Jarne » september 14, 2019, 16:11

Limburg vooruit schreef:
september 14, 2019, 12:52
Binnen Europa is Zurich volgens mij de enige die kweekt met de Galapagosschildpadden. De Seychellen worden volgens mij wel vaker gefokt.

Max
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Artis, Blijdorp

Bericht door Max » september 14, 2019, 20:06

Hier nog even de link naar de video op de facebook pagina van Ouwehands:
https://www.facebook.com/Ouwehandszoo/v ... =2&theater

Het wordt van wat ik in de video kan zijn een aardig groot verblijf en hopelijk wordt het net zoals doodshoofdaapje een verblijf waar de schildpadden samen met sommige vogelsoorten gehouden gaan worden. Het lijkt alsof het verblijf uit twee delen gaat bestaan, klopt dit? Ik ben wel nog benieuwd hoe groot het buitenverblijf gaat worden en waar die verblijf staat in het park.
Dieren zijn het mooiste op de planeet!
Laten we ze dan ook beschermen!

Plaats reactie