Nieuwstopic Dierenpark Amersfoort

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
1doodshoofdaapje
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Re: Nieuwstopic Dierenpark Amersfoort

Bericht door 1doodshoofdaapje » augustus 5, 2019, 20:13

Op een video over de ooievaart (te zien op hun Facebook pagina) kan je zien dat er inmiddels ooievaars in het park zitten

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Abonnement dierentuin: Meerdere
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » augustus 9, 2019, 12:25

Chimpanseejong Malaika zet eerste stapjes in DierenPark Amersfoort

In DierenPark Amersfoort hebben de apenverzorgers mooi nieuws. “Chimpanseejong Malaika heeft haar eerste stapjes gezet”, vertelt dierverzorger Joshua Prins. “Malaika is nu bijna een half jaar oud en dat zie je goed: zij wordt al zelfstandiger en zoekt steeds vaker haar eigen weg.”

De kleine Malaika is niet langer alleen onder de buik van moeder Chura te bewonderen. “Malaika maakt zich al regelmatig los van de moeder en zet soms dus al kleine stapjes”, legt de dierverzorger van DierenPark Amersfoort uit. “Ook de andere chimpanseedames vinden het leuk om voor het jong te zorgen. Vooral chimpansee Bibi bekommert zich graag om Malaika en dat is mooi om te zien.

“Natuurlijk zoekt Malaika haar moeder veel op, daar blijft zij ten slotte nog een aantal jaar melk bij drinken”, aldus Joshua. “Voor de komende maanden verwachten wij dat Malaika steeds vaker zelf op onderzoek uitgaat en door het verblijf gaat klauteren, maar nu is het al knap dat zij af en toe zelf een klein wandelingetje maakt.” Bezoekers die geluk hebben, kunnen deze zomerdagen het chimpanseetje haar eerst dappere stapjes door het verblijf zien zetten in DierenPark Amersfoort.

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Joost » september 4, 2019, 16:38

De laatste witte tijger van het park is overleden:

Witte tijger overleden
Bron en meer: https://dierenparkamersfoort.nl/witte-t ... g9R6j4SYtQ

Het zou mij niet verbazen als ze dat verblijf ook aan de Siberische tijgers geven?

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » september 6, 2019, 12:34

‘Extremer dan ooit’: DierenPark Amersfoort organiseert DinoAdventures 2.0

Deze herfstvakantie staat DierenPark Amersfoort volledig in het teken van dinosaurussen. Van 12 t/m 27 oktober organiseert het park de DinoAdventures. “Het wordt spannender dan ooit, want we organiseren dit jaar een nieuwe editie: de DinoAdventures Extreme”, vertelt hoofd-dinoranger Stef Nijland. “Eén ding is zeker: het wordt een bloedstollend avontuur.”

Het Dinopark in de Amersfoortse dierentuin staat het hele jaar door al vol met levensgrote dino’s, maar in de herfstvakantie mogen kinderen mee op een speciale expeditie. Speciaal voor dit evenement is een deel van het Dinopark afgesloten. “Jonge dinofans mogen dit gebied alleen betreden onder leiding van een dinoranger, want tijdens de herfstvakantie is het Dinopark gevaarlijker dan ooit”, vertelt Stef. “Nieuw dit jaar is een onderscheid tussen de DinoAdventures voor de hele familie en een extra extreme variant voor kinderen voor wie het echt niet eng genoeg kan.”

Het twintig minuten durende avontuur zal onder begeleiding zijn van een goed opgeleide ranger die de kinderen onderdompelt in de wereld van de dino’s. “Rennen, springen, klauteren, vallen en weer opstaan. Bereid je voor op een tocht waarin alles, maar dan ook echt álles, kan gebeuren”, laat Stef weten. De DinoAdventures zijn inbegrepen bij de entreeprijs van het park en zijn te bezoeken van 12 t/m 27 oktober in het Dinopark van DierenPark Amersfoort.

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » oktober 1, 2019, 19:11

Mini-ezeltje geboren in DierenPark Amersfoort

Vanmorgen ontdekten de dierverzorgers van DierenPark Amersfoort een pasgeboren mini-ezeltje. “Het veulen maakt het goed”, vertelt dierverzorger Loki Berends. “Wij kunnen al vertellen dat het een hengstje is.”

Mini-ezels hebben een draagtijd van een jaar. “Wij wisten dat het mini-ezeltje elk moment geboren kon worden, dus het was erg leuk om het kleintje vanmorgen eindelijk te ontdekken”, vertelt de dierverzorger. “Met moeder Polly en het veulen gaat het goed. Mini-ezeltjes kunnen al een half uur na de geboorte staan; het hengstje loopt nu dan ook al voorzichtig rond en drinkt goed bij de moeder.”

Er zijn nog meer mini-ezeltjes op komst in de Amersfoortse dierentuin. “Drie andere mini-ezels lopen rond met een dikke buik, dus wij kunnen elk moment nog meer veulens verwachten”, laat Loki weten. De jonge hengst is samen met de andere mini-ezels te bewonderen in de Stad der Oudheid van DierenPark Amersfoort.

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » oktober 3, 2019, 17:10

Dierendag-weekend in DierenPark Amersfoort

DierenPark Amersfoort staat dit hele weekend in het teken van dierendag. “Bij ons is het natuurlijk elke dag dierendag”, vertelt dierverzorger Christel Broekman. “Maar vandaag is de aftrap van een speciaal weekend waarin kinderen zelf ervaren hoe het is om dierverzorger te zijn.”

Een aantal kinderen mocht vanmorgen helpen met het verzorgen van de reuzenschildpadden in het Amersfoortse dierenpark. “Wat komt er allemaal kijken bij het verzorgen van zo’n enorme schildpad? De kinderen leerden er alles over”, vertelt de dierverzorger. “Ook mochten zij de schildpadden eten geven én hielpen zij om deze oeroude reuzen een frisse douche te geven.”

Niet alleen bij de reuzenschildpadden maar ook bij de tijgers, maki’s giraffen en andere dieren mag een aantal kinderen dit weekend de dierverzorgers helpen. “Jonge dierenfans mogen helpen met het vullen van voederballen op de Savanne en het verspreiden van kruidige geuren in het leeuwenverblijf”, laat Christel weten. “Bezoekers komen tijdens speciale dierendag-praatjes van alles te weten, bijvoorbeeld wat er bij het verzorgen van enorme roofdieren komt kijken en waarom wij soms eten verstoppen in het verblijf van de dieren.” De hele zaterdag 5 en zondag 6 oktober staan nog in het teken van dierendag in DierenPark Amersfoort.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » oktober 3, 2019, 17:10

De dierentuin zou nu ook een rookverbod hebben doorheen het park, afgezien van twee rookzones in het park zelf en het grote plein voor de ingang.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Choco115
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Contacteer:

Bericht door Choco115 » oktober 20, 2019, 16:43

Vandaag ben ik in Dierenpark Amersfoort geweest. Een paar dingen vielen me op:
- bij de koikarper zaten ook steuren
- in het oude lynxverblijf, naast de olifanten stond een bordje van de Himalaya glansfazant. Echter zag ik er alleen een mannelijke cabots saterhoen
- na de verbouwing van de nacht zijn er geen galago’s meer. Wel zijn er nu plompe lori’s
- de kroonmaki’s hebben het park verlaten
- het verblijf van de witte tijger staat nog leeg
De natuur is het mooiste wat er is

Dustin1999
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje

Bericht door Dustin1999 » oktober 20, 2019, 22:09

Wacht lees dat ze overleden zijn op ZTL.

Echt zeer jammer en heel vreemd hoe dat opeens gebeurt is. Hopelijk komen er nieuwe Senegal Galago's.

JvG
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG » oktober 21, 2019, 08:19

Choco115 schreef:
oktober 20, 2019, 16:43
- in het oude lynxverblijf, naast de olifanten stond een bordje van de Himalaya glansfazant. Echter zag ik er alleen een mannelijke cabots saterhoen
- na de verbouwing van de nacht zijn er geen galago’s meer. Wel zijn er nu plompe lori’s
Die steuren zitten er al zolang ik mij kan herinneren.
De himalaya glansfazanten hebben na het overlijden van de laatste lynx hier wel lamg gezetten ;)
De kroonmaki's zijn verhuisd naar Wroclaw.
De Siberische tijgers hebben het witte tijgerverblijf erbij gekregen ;)

Choco115
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Contacteer:

Bericht door Choco115 » oktober 21, 2019, 08:56

JvG schreef:
oktober 21, 2019, 08:19
Choco115 schreef:
oktober 20, 2019, 16:43
Die steuren zitten er al zolang ik mij kan herinneren.
De himalaya glansfazanten hebben na het overlijden van de laatste lynx hier wel lamg gezetten ;)
De kroonmaki's zijn verhuisd naar Wroclaw.
De Siberische tijgers hebben het witte tijgerverblijf erbij gekregen ;)
Het zou kunnen dat de glansfazanten er nog zitten, ze waren namelijk nog wel aangegeven. Ik heb geen Siberische tijgers gezien in het oude witte tijgerverblijf, maar bedoel je dan dat ze nu twee verblijven hebben, want het waren wel nog twee losstaande verblijven.
De natuur is het mooiste wat er is

JvG
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG » oktober 21, 2019, 09:26

Choco115 schreef:
oktober 21, 2019, 08:56
Het zou kunnen dat de glansfazanten er nog zitten, ze waren namelijk nog wel aangegeven. Ik heb geen Siberische tijgers gezien in het oude witte tijgerverblijf, maar bedoel je dan dat ze nu twee verblijven hebben, want het waren wel nog twee losstaande verblijven.
Ze mogen nu beide verblijven gebruiken. Mogelijk dat ze gaan verbouwen op termijn maar daar is niets over gecommuniceerd

Plaats reactie