Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017 23:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:
Een stuk land bijmaken lijkt me hoed mogelijk daar hoor. Het verblijf opsplitsen misschien niet, maar rivierotters zouden ook vet zijn (ookal hebben ze al kleinklauwotters). Op hun website hebben ze het ook steeds over jaguars in Belize. Misschien wordt dat het nieuwe verblijf op de vlakte ???
Aan de andere kant hebben ze al aardig wat katachtigen (leeuwen, cheeta's, tijgers, panters, bobcats...)

Een stuk land bijmaken lijkt mij ook wel mogelijk hoor, maar naar mijn mening wordt het dan allebei net niet, je krijgt een niet zo groot landgedeelte en een niet zo groot watergedeelte, terwijl burgers juist bekend staat om zijn ruime verblijven. Persoonlijk zie ik liever een kleinere diersoort verschijnen, de otters die je noemt zijn tof, maar lijken me inderdaad doordat ze in de hal al otters hebben onwaarschijnlijk. Het zou mij ook niets verbazen wanneer burgers niet met een nieuwe soort komt, maar een oplossing vindt voor het feit dat de capibara's ook meer in het "zeekoeiengedeelte" komen, want die mogelijkheid hebben ze volgensmij al wel langer maar je ziet ze er vrijwel nooit..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 06:16 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Misschien moeten ze er een eilandje voor de capibara's in maken... Nu kunnen ze daar alleen maar naartoe om te zwemmen, vervolgens komen ze bij de steile wand, lijkt me niet ideaal.

Daarnaast hebben ze alleen een kweekkoppel, dat kan een mooie groep worden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 08:59 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
hillegina schreef:
Een stuk land bijmaken lijkt me hoed mogelijk daar hoor. Het verblijf opsplitsen misschien niet, maar rivierotters zouden ook vet zijn (ookal hebben ze al kleinklauwotters). Op hun website hebben ze het ook steeds over jaguars in Belize. Misschien wordt dat het nieuwe verblijf op de vlakte ???
Aan de andere kant hebben ze al aardig wat katachtigen (leeuwen, cheeta's, tijgers, panters, bobcats...)

Een stuk land bijmaken lijkt mij ook wel mogelijk hoor, maar naar mijn mening wordt het dan allebei net niet, je krijgt een niet zo groot landgedeelte en een niet zo groot watergedeelte, terwijl burgers juist bekend staat om zijn ruime verblijven. Persoonlijk zie ik liever een kleinere diersoort verschijnen, de otters die je noemt zijn tof, maar lijken me inderdaad doordat ze in de hal al otters hebben onwaarschijnlijk. Het zou mij ook niets verbazen wanneer burgers niet met een nieuwe soort komt, maar een oplossing vindt voor het feit dat de capibara's ook meer in het "zeekoeiengedeelte" komen, want die mogelijkheid hebben ze volgensmij al wel langer maar je ziet ze er vrijwel nooit..

Reuzenotters daarin tegen zouden ook perfect in het thema en verblijf passen, maar dan moeten de huidige bewoners wel verhuizen, want een combi met de capibara's komt volgens mij niet goed en ook de vissen in dat verblijf zullen weg moeten. Maar de Reuzenotter is wel een veel attractievere, uniekere en bedreigde soort, Capibara's daarin tegen worden zowat overal gehouden, zijn niet bedreigd en de kweek loopt hiervan zo vlot dat een houder meer of minder er niet toe doet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 09:21 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

En de vogels, dacht dat een reuzenotter ook wel een vogeltje lust. En ze zijn zeer snel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 10:44 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

jaguars gaan daar echt niet passen. daarvoor moeten die een verblijf hebben buiten de mangrove (wat wel op die vlakte kan)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 10:53 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:
Daarnaast hebben ze alleen een kweekkoppel, dat kan een mooie groep worden!

Nee hoor ze hebben ook een jong van dit jaar ;)

aardvarkentje15 schreef:
jaguars gaan daar echt niet passen. daarvoor moeten die een verblijf hebben buiten de mangrove (wat wel op die vlakte kan)

Niemand heeft het gehad over jaguars in de bush toch? De eerste keer (en enige) keer dat jaguars hier vermeld werden ging het al over de vlakte naast de mangrove.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 11:35 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ik denk dat het stukje naast de mangrove te klein is om jaguars te huisvesten.
Je moet toch gauw denken aan een verblijf/verblijven van de zelfde grootte als dat voor de sri lanka panters. Maar het stuk naast de mangrove lijkt maximaal de helft te wezen van de hele verblijf/verblijven van de panters

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 12:32 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:
En de vogels, dacht dat een reuzenotter ook wel een vogeltje lust. En ze zijn zeer snel.

Hun dieet bestaat voornamelijk uit vogels en kleine(re) (water)zoogdieren, maar ze kunnen inderdaad af en toe wel eens een vogeltje pakken. Al denk ik dat dit niet al te vaak zal gebeuren.

In de tropische kas in Leipzig (gondwanaland) lopen volgens mij toch ook enkele vogelsoorten vrij rond. Of vergis ik mij en is het reuzenotterverblijf hier afgeschermd voor de vrije soorten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 14:14 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gibbon2000 schreef:
Limburg vooruit schreef:

Hun dieet bestaat voornamelijk uit vogels en kleine(re) (water)zoogdieren, maar ze kunnen inderdaad af en toe wel eens een vogeltje pakken. Al denk ik dat dit niet al te vaak zal gebeuren.

In de tropische kas in Leipzig (gondwanaland) lopen volgens mij toch ook enkele vogelsoorten vrij rond. Of vergis ik mij en is het reuzenotterverblijf hier afgeschermd voor de vrije soorten.

Je bedoelt vissen ;)

Het reuzenotterverblijf in Leipzig is idd niet afgeschermd van de rest van de hal en in de hal zitten vrij veel losvliegende vogels. Het verschil met Burgers is dat het zeekoeien-capybaragedeelte het grootste watergebied is, waar de eenden in Leipzig de hele bootgeul hebben ;). Mochten ze omzetten op reuzenotters, wat ik niet verwacht, dan moeten de eenden ook de tuin uit, want die verdwijnen dan...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2017 15:27 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Theo schreef:
Gibbon2000 schreef:
Limburg vooruit schreef:

Je bedoelt vissen ;)

Het reuzenotterverblijf in Leipzig is idd niet afgeschermd van de rest van de hal en in de hal zitten vrij veel losvliegende vogels. Het verschil met Burgers is dat het zeekoeien-capybaragedeelte het grootste watergebied is, waar de eenden in Leipzig de hele bootgeul hebben ;). Mochten ze omzetten op reuzenotters, wat ik niet verwacht, dan moeten de eenden ook de tuin uit, want die verdwijnen dan...

yep ik bedoelde inderdaad vissen :D

Hier heb je inderdaad een punt, de eenden zullen moeten verhuizen, maar dat is natuurlijk een keuze die je als dierentuin maakt.

Dit is natuurlijk maar een mogelijkheid, ik verwacht ook niet echt dat ze dit zouden doen. Maar moest ik het voor het zeggen hebben, zou ik deze soort zeker en vast verkiezen boven algemenere soorten als capibara's en witwangboomeenden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017 22:12 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ben vandaag eens langs geweest in de mangrove. Als je een klein beetje geduld hebt, kun je de degenkrabben wel degelijk spotten hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017 22:56 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ik ben enkele dagen geleden langs geweest en een medewerker de Burgers bevestigde dat de kwallen nog achter de schermen zitten omdat het water te troebel is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017 17:43 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Will schreef:
Ik ben enkele dagen geleden langs geweest en een medewerker de Burgers bevestigde dat de kwallen nog achter de schermen zitten omdat het water te troebel is.

Wat op zich bij een nieuw verblijf zoals dit wel logisch klinkt. Bedankt om het met ons te delen! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017 19:02 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Aanvulling van info naar aanleiding van mijn bezoek ter plaatse van enkele dagen geleden:
Ik heb zowel degenkrabben als wenkkrabben gezien, evenals schildpadden op de kunstmatige boom in het grote bassin.

Misschien nuttige info voor bezoekers (afkomstig van mijn regelmatige e-mails met de administratie van Burgers'): vanaf 21 juli 2017 laat het nieuwe betalingssysteem toe te betalen per kredietkaart (Visa/Mastercard), zowel aan de toegang als in de winkel en restaurants.
Nog zelf niet kunnen uittesten, maar e-mail antwoord op mijn vraag van de info-dienst van Burgers' Zoo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2017 20:41 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Weet iemand toevallig waar de tapirs gebleven zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2017 15:57 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

In de Desert kan je met geluk nu elf jonge blauwschubkwartels spotten. Bron: Facebook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2017 21:30 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Zojuist is Izala bevallen van een klein neushoorntje

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017 18:00 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

NEUSHOORN LIVE VOOR DE WEBCAM GEBOREN!
Op donderdag 10 augustus om 22.30 uur heeft breedlipneushoorn Izala een kerngezond jong gekregen in Koninklijke Burgers’ Zoo

Afbeelding
Foto Theo Kruse / Koninklijke Burgers' Zoo

Maandag 24 juli 2017 kondigde Koninklijke Burgers’ Zoo aan dat binnen twee weken de geboorte van een breedlipneushoorn werd verwacht. Vanaf die datum kunnen websitebezoekers 24-7 live meekijken in de stal van neushoornvrouw Izala op http://www.burgerszoo.nl/neushoorn. Op donderdag 10 augustus 2017 om 22.30 uur waren duizenden kijkers live getuige van de geboorte van een kerngezond jong.

Moeder is nog onervaren
Het eerste jong van Izala was op 25 januari 2016 helaas levenloos ter wereld gekomen, maar deze keer is alles goed verlopen. Het komt vaker voor bij breedlipneushoorns dat de eerste dracht niet succesvol verloopt, omdat het geboortekanaal dan nog niet voldoende is verwijd en het dier ook nog geen ervaring heeft. Izala kwam op 5 november 2013 vanuit de Zweedse dierentuin van Kolmarden naar Arnhem. Vanwege de onervarenheid van de moeder is het helaas nog niet mogelijk om het jong te fotograferen of te filmen. Alleen de dierverzorgers zelf hebben enkele foto’s en een korte video van het jong kunnen maken.

Burgers’ Zoo is succesvol met de neushoornfok
Het Arnhemse dierenpark is erg succesvol met de fok van de bedreigde breedlipneushoorn: in de afgelopen 17 jaar werden maar liefst 7 neushoorns geboren, waaronder dus helaas één doodgeboren jong. Gemiddeld worden in alle Europese dierentuinen samen jaarlijks circa 12 breedlipneushoorns geboren, al zien we in 2016 een verheugende stijging: 22 geboortes. Deze stijging heeft te maken met een nauwere Europese samenwerking, resulterend in meer uitwisselingen om neushoorns in een kansrijke foksituatie te brengen.

Hormonale onderdrukking
Van de vijf neushoornsoorten die tegenwoordig nog op aarde leven, is de breedlipneushoorn het minst solitair. Mannen leven weliswaar hoofdzakelijk een solitair leven, waarbij hun territorium het leefgebied van verschillende volwassen vrouwen overlapt. Vrouwen leven echter vaker in kleine groepjes, waarbij de dieren onderling nauwe bloedbanden hebben. Vaak gaat het bij dergelijke groepjes om enkele volwassen vrouwen met hun jongen. In deze situatie blijkt uit ervaringen dat de cyclus van de lager in rang staande vrouwen hormonaal wordt onderdrukt. Zodra zo’n jonge vrouw echter in een andere situatie terechtkomt, is de kans groter dat ze een normale hormonale cyclus krijgt, waardoor ook de kans op dracht toeneemt. Om die reden verhuisde Izala in 2013 vanuit Kolmarden waar ze met haar moeder samenleefde naar Burgers’ Zoo in Arnhem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017 18:23 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Gisteren de mangrove bezocht en het is best mooi geworden. Nog enkele jaren ingroeien en de collectie dieren aanvullen en het wordt even mooi als hun prachtige bush.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2017 15:04 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

MANGROVE MUSICAL PASSEERT MIJLPAAL 50.000 BEZOEKERS
Onderzoek onder 101 respondenten: Zoë & Silos – de Mangrove Musical scoort gemiddeld rapportcijfer van 8,6 en 85% geeft aan iets geleerd te hebben

Afbeelding

Zoë & Silos – de Mangrove Musical heeft zondag 13 augustus in het Safari Meeting Centre van Koninklijke Burgers’ Zoo de mijlpaal van 50.000 bezoekers gepasseerd. In samenwerking met Van Hoorne Entertainment voert het Arnhemse dierenpark van zaterdag 8 juli tot en met zondag 27 augustus 2017 vijf maal per dag deze educatieve musical op. Hoofdrolspelers Zoë en Silos maken in een kleurrijk muzikaal avontuur in de mangrove van Belize kennis met een Caribische zeekoe, een morphovlinder en een wenkkrab. Burgers’ Zoo beschermt al 28 jaar samen met het Zwitserse vlinderpark Papiliorama een natuurgebied met een oppervlakte van 235 vierkante kilometer in dit Midden-Amerikaanse land. Het nieuwste ecodisplay Burgers’ Mangrove is op dit natuurgebied geïnspireerd: www.burgerszoo.nl/belize.

Hoge waardering voor Zoë & Silos
Uit onderzoek onder 101 respondenten die allen de musical hebben bezocht, blijkt dat Zoë & Silos – de Mangrove Musical met een gemiddeld rapportcijfer 8,6 wordt gewaardeerd. Bovendien geeft 85% van de respondenten aan ook daadwerkelijk wat geleerd te hebben van de musical. Vanwege de grote populariteit biedt Spotify de muziek van musical nu ook aan. In een maand tijd scoorde de televisieserie van Zoë & Silos waar de musical naadloos op aansluit ruim een half miljoen views op het YouTube-kanaal van Burgers’ Zoo: www.burgerszoo.nl/zoesilos.

Doel van de musical
Burgers’ Zoo heeft in samenwerking met Van Hoorne Entertainment op creatieve wijze een multimediaal concept ontwikkeld, waarin Zoë en Silos de achterliggende filosofie van het Arnhemse dierenpark op avontuurlijke wijze aan jong en oud vertellen. Educatie vormt hierbij één van de hoofdpijlers van Burgers’ Zoo. Spelenderwijs nemen Zoë en Silos de kijkers mee in hun verhaal en leren ze de bezoekers van alles over de Caribische zeekoe, de morphovlinder en de wenkkrab.

All inclusive
Bezoekers aan Burgers’ Zoo kunnen nog tot en met 27 augustus 2017 dagelijks vijf maal per dag gratis van de musical genieten. Toegang tot de musical is immers bij de reguliere entreeprijs van het dierenpark inbegrepen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur