Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 409 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 Jun 2018 21:14 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag zijn de eerste nieuwe informatiebordjes geplaatst, zo op het eerste gezicht vind ik ze er erg mooi en origineel uit zien:

Zo zien de nieuwe infobordjes in Wildlands eruit
Bron en meer: https://zuidoosthoeker.nl/2018/06/05/zo-zien-de-nieuwe-infobordjes-in-wildlands-eruit

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2018 18:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer eens naar Emmen afgerezen en een aantal dingen die opvielen:
- Een van de planten op het kompasplein waar ik het de vorige keer over had is vervangen door een nieuwe struik, deze nieuwe oogt wat sterker en ook wat voller in blad. Alle overige bakken met bamboe waren nog wel hetzelfde.
Afbeelding

- De terraexplorer op het poolstation was buitengebruik.
- Het aquarium van de Piranha's is weer zichtbaar, wel heb ik het idee dat er minder dieren in zitten dan voorheen.
- Geen idee of ik het altijd over het hoofd gezien heb of dat het iets nieuws is, maar in de meest rechter hoek bij de naakte molratten hangen een paar kleine videoschermpjes waar je de dieren door de buis kan zien lopen. Geen idee of dit live beelden zijn of opgenomen materiaal.
- De nandoes en de wallabies worden nu voor openingstijd aan elkaar geïntroduceerd, omdat het voor de wallabies spannend is gaan de nandoes na een uur weer achter de schermen. Een video van de introductie is te zien op de FB pagina van Wildlands. En dat de wallabies het spannend vinden en onder de indruk zijn bleek vandaag wel, want de dieren zaten elke keer dat ik langs kwam allemaal samen in het zelfde hoekje van het verblijf gefixeerd te staren naar de opening van het binnenverblijf:
Afbeelding

- Onder de leeuwenbrug is aan de kant van de savanne een meerkoet aan het broeden:
Afbeelding

- In denk dat de koereigers in Rimbula zijn begonnen met nestelen, ik zag meerdere dieren met nestmateriaal vliegen naar het stuk tussen het bullenverblijf en de binnenverblijven van de olifanten.
- Er was wederom een maki ontsnapt, maar dit keer jaagden de verzorgers het dier vrij makkelijk weer haar verblijf in. Er stonden een soort buizen op de rand van de brug bij het verblijf, ik denk een volgende poging om de dieren binnen te houden, maar hoe precies zou ik niet weten, heb hier ook geen foto van kunnen maken. In het makiverblijf staat nu ook een brokstuk van het vliegtuig met daarop de mededeling dat bezoekers de dieren niet mogen aanraken of voeren:
Afbeelding

- Dan het geen waar ik het meest benieuwd naar was: de veel besproken informatiebordjes. In Jungola staan ze al en ik moet zeggen: wauw. Het zijn zoals eerder gezegd niet de standaard bordjes met de namen van de soorten en wat feitjes onder elkaar, de borden/boeken zijn vormgegeven als logboeken van Jungle Jim en die beschrijft dan wat hij gezien heeft en noemt daarbij wat leuke weetjes. Bij alle soorten is aangegeven hoe bedreigd ze zijn en staat de naam er ook in het Engels en het Duits. En ook leuk: op een aantal plekken in Rimbula krijgen niet alleen de dieren aandacht, maar ook de planten. Voor de dieren die los in Rimbula leven staan de bordjes op plekken waar ze vaak te zien zijn. Een paar voorbeelden van de bordjes:
Afbeelding
Olifanten

Afbeelding
Vleerhonden

Afbeelding
Maki's, Slingerapen, koffieplanten, rubberboom en bananenplant

Verder hangen in de vlinderkas en bij de uitgang daarvan nu ook bordjes die de weg naar de olifantenvallei aanwijzen:
Afbeelding

En op de WC's bij de Mahada kiosk hangt nu deze prachtplaat:
Afbeelding

De bebording in Serenga zal het thema "Momma Dunia National park" krijgen, hier zijn al twee logo's van geplaatst rond het restaurant:
Afbeelding

In een video op het YouTube-kanaal van Wildlands vertelt Edu Azizi hier meer over:

En voor wie nieuwsgierig is naar meer: alle bordjes die ik vandaag heb kunnen spotten heb ik in een aparte map op flickr gezet en die zal ik updaten wanneer de bordjes van Serenga en Nortica er ook zijn, maar dan meld ik dat hier ook ;) Die map vind je hier: https://www.flickr.com/photos/101864964@N07/albums/72157667871179917

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2018 18:50 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Die bordjes? Ze kunnen het zeer duidelijk... zonde dat ze dit niet direct deden. Het past zeker in het concept. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2018 11:31 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gisteren is er onder toeziend oog van bezoekers en nieuwsgierige kamelen een onager geboren in de woestijn van Serenga. Vanmorgen heeft de dierenarts het jong onderzocht: het is een gezond mannetje!

FB Wildlands

En een video over de bebording in Nortica:

Hoe lang kan een zeeleeuw zijn adem inhouden? Hoe kan het dat een uil zijn prooi zo goed kan lokaliseren? En waar staat de ijsbeer in de evolutie? Heb jij je dit en meer altijd al afgevraagd terwijl je in Nortica rondliep? De onderzoekers daar hebben een nieuwtje voor je..... !!

https://www.facebook.com/WildlandsAdventureZooEmmen/videos/804902859680334/

Daarnaast heb ik ook op FB een aantal foto's van balispreeuwen voorbij zien komen, de dieren zitten nog niet vrij in de kas en het is ook nog niet bevestigd door het park zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2018 12:08 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Toch eens tijd om die bordjes aan de KMDA te laten zien. Echt wouw! Perfect gethematiseerd en tegelijk ook veel informatie. Enkel verspreidingsgebied ontbreekt precies nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018 12:19 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Jarne schreef:
Toch eens tijd om die bordjes aan de KMDA te laten zien. Echt wouw! Perfect gethematiseerd en tegelijk ook veel informatie. Enkel verspreidingsgebied ontbreekt precies nog.

Ik vind persoonlijk de bordjes ban de KMDA niet slechter. Ze zijn duidelijk en beknopt. Bovendien zijn beide soorten niet te vergelijken, de bordjes van Wildlands zijn specifiek aangepast aan het concept, dergelijke bordjes zouden helemaal niet passen binnen de KMDA. Persoonlijk vind ik bordjes met foto's ook beter en duidelijker dan die met tekeningen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018 16:04 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Triest nieuws:

Een verdrietig bericht uit Serenga: het zondag geboren onager-hengstje hebben we zojuist helaas moeten laten inslapen. Het pasgeboren mannetje heeft zeer waarschijnlijk een ongelukkige trap gekregen van een andere onager en is daarbij zo ernstig gewond geraakt dat de dierenarts het niet meer kon helpen.

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018 23:59 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Gibbon2000 schreef:
Jarne schreef:

Ik vind persoonlijk de bordjes ban de KMDA niet slechter. Ze zijn duidelijk en beknopt. Bovendien zijn beide soorten niet te vergelijken, de bordjes van Wildlands zijn specifiek aangepast aan het concept, dergelijke bordjes zouden helemaal niet passen binnen de KMDA. Persoonlijk vind ik bordjes met foto's ook beter en duidelijker dan die met tekeningen.

Dat foto's duidelijker zijn vind ik ook wel. In de zoo zou dit concept ook volgens mij niet passen, maar in Planckendael zouden ze best wel wat creatiever kunnen zijn en meer richting zoiets kunnen gaan, weliswaar met behoud van de foto's, verspreidingsareaal en leefgebied. Zeker wat meer randinformatie zoals hier zou niet misstaan. Nu is dit toch eerder de zeldzaamheid dan de regel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2018 18:40 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

De balispreeuwen zijn nu ook bevestigd door Wildlands zelf. En er zijn ook manenduiven toegevoegd aan de kas!

In Rimbula zijn weer twee nieuwe vogelsoorten te spotten! De prachtig gekleurde manenduiven en de witte balispreeuwen met opvallende blauwe vlekken rondom de ogen!

FB Wildlands

Ook de bordjes van Nortica en Serenga zijn nu geplaatst. In Nortica in de vorm van klemborden met de onderzoeksdata van de onderzoekers. En in Serenga in de vorm van borden van "Momma Dunia National park". Overigens allebei met echte foto's ;)

Voorbeelden van deze bebording zie je hier: https://www.instagram.com/p/Bj96laKF0Dw/?hl=nl&taken-by=wildlands_emmen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2018 17:05 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

RTV Noord geeft aan dat er rode cijfers zijn voor Wildlands Het dierenpark leed vorig jaar 1,8 miljoen euro verlies. Ook de de bezoekerscijfers daalde vorig jaar met circa 400.000 mensen. Net zoals het aantal abonnementhouders, welke van 70.000 naar 31.000 daalde. In een nieuw zakenplan dat de gemeente aan het park vraagt moet men duidelijk maken hoe de bezoekersaantallen weer kunnen stijgen, of hoe er bespaard kan worden.

We lezen er alles over op https://www.rtvnoord.nl/nieuws/195339/W ... ro-verlies

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2018 18:03 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Het is toch algemeen bekend dat het eerste jaar van een grote nieuwigheid in een dierentuin de bezoekersaantallen doet stijgen en ze daarna weer langzaam aflopen? Tenminste daar houden de meeste parken rekening mee. Veel mensen zijn er nu een keertje geweest en hebben het gezien waarop ze een mening vormen. Als die niet positief genoeg is dan zie je ze minder snel terug. Dus met andere woorden dit was toch al voorspelt na aanleiding van alle kritiek?
Voor het park hoop ik dat de achtbaan helpt maar zelf geloof ik daar minder in...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2018 19:29 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Het begin van het einde is ingezet met de verhuis en het huidige concept. Het zal nooit iets worden, binnen enige tijd zullen er villa's en appartementen staan waar nu de neushoorns en co lopen.
Let op mijn woorden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018 11:00 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

In het Dagblad van het Noorden stond vandaag een artikel over Wildlands waarin Hans Poppelaars, de marketingdirecteur die sinds 2 maand in dienst is, uitgebreid aan het woord komt. De 1,8 miljoen euro verlies welke gisteren gemeld werd is een boekhoudkundig verlies, de liquiditeit is in orde, maar ze realiseren zich dat het zo geen 10 jaar door kan gaan. Verder zijn er verschillende marktonderzoeken gedaan waaruit blijkt dat 1,3 miljoen bezoekers wel haalbaar zou zijn, maar waar ook uit blijkt dat een kwart van de Nederlanders de naam Wildlands nauwelijks kent. Verder staat er in het artikel ook dat er wordt nagedacht over het maken van doorsteekjes tussen de verschillende werelden, dat ze nu het idee hebben om meer plekken te maken om diersoorten te zien en er voor te zorgen dat bezoekers de juiste routes lopen en daardoor minder missen. Conclusie van het artikel is voornamelijk: ze gaan veel meer luisteren naar de bezoekers, het hele artikel vind je hier:

In Wildlands is een hoop werk aan de winkel
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/In-Wildlands-is-een-hoop-werk-aan-de-winkel-23276844.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018 20:11 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
In het Dagblad van het Noorden stond vandaag een artikel over Wildlands waarin Hans Poppelaars, de marketingdirecteur die sinds 2 maand in dienst is, uitgebreid aan het woord komt. De 1,8 miljoen euro verlies welke gisteren gemeld werd is een boekhoudkundig verlies, de liquiditeit is in orde, maar ze realiseren zich dat het zo geen 10 jaar door kan gaan. Verder zijn er verschillende marktonderzoeken gedaan waaruit blijkt dat 1,3 miljoen bezoekers wel haalbaar zou zijn, maar waar ook uit blijkt dat een kwart van de Nederlanders de naam Wildlands nauwelijks kent. Verder staat er in het artikel ook dat er wordt nagedacht over het maken van doorsteekjes tussen de verschillende werelden, dat ze nu het idee hebben om meer plekken te maken om diersoorten te zien en er voor te zorgen dat bezoekers de juiste routes lopen en daardoor minder missen. Conclusie van het artikel is voornamelijk: ze gaan veel meer luisteren naar de bezoekers, het hele artikel vind je hier:

In Wildlands is een hoop werk aan de winkel
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/In-Wildlands-is-een-hoop-werk-aan-de-winkel-23276844.html

Marketingmanager... kijk dat is nu precies wat er fout gaat wanneer dit soort gladjanussen mogen beslissen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018 20:35 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Marketingmanager... kijk dat is nu precies wat er fout gaat wanneer dit soort gladjanussen mogen beslissen

Want? Wel erg makkelijk om ze meteen allemaal over een kam te scheren niet? Ik vind het erg makkelijk om iemand af te rekenen en een gladjanus te noemen omdat ie toevallig het beroep van marketingmanager heeft. Ik ken de beste man niet persoonlijk, maar de indruk die ik van hem krijg is juist positief. Ik heb het idee dat sinds zijn aanstelling er steeds meer naar de bezoekers geluisterd wordt en dat men meer doet met de kritiek die ze krijgen. En dan ook nog, wie zegt dat hij überhaupt beslissingen neemt over niet marketing zaken? In het artikel geeft hij tenslotte toe dat ie weinig verstand heeft van dieren en in eerste instantie ook dacht over de kritiek van te weinig dieren "dan zorgen we toch dat ze zich niet meer kunnen verstoppen", maar dat hij na gesprekken met verzorgers inziet dat dat niet de beste optie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018 20:37 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Apenarend schreef:

Want? Wel erg makkelijk om ze meteen allemaal over een kam te scheren niet? Ik vind het erg makkelijk om iemand af te rekenen en een gladjanus te noemen omdat ie toevallig het beroep van marketingmanager heeft. Ik ken de beste man niet persoonlijk, maar de indruk die ik van hem krijg is juist positief. Ik heb het idee dat sinds zijn aanstelling er steeds meer naar de bezoekers geluisterd wordt en dat men meer doet met de kritiek die ze krijgen. En dan ook nog, wie zegt dat hij überhaupt beslissingen neemt over niet marketing zaken? In het artikel geeft hij tenslotte toe dat ie weinig verstand heeft van dieren en in eerste instantie ook dacht over de kritiek van te weinig dieren "dan zorgen we toch dat ze zich niet meer kunnen verstoppen", maar dat hij na gesprekken met verzorgers inziet dat dat niet de beste optie is.

Excuus Joost, ik had er een knipoog moeten bijzetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2018 22:02 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ziet er inderdaad best nog een verstandige marketingmanager uit. Het is inderdaad ook het geheel dat samen moet werken om alles soepel te laten verlopen. Enkel naar de verzorgers luisteren zou zeker ook geen goed idee zijn (voor je het weet zitten ze enkel nog met zeldzame beesten waar jan modaal nog nooit van heeft gehoord).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2018 11:53 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Olifantenbulletje Ravi wordt langzaam aan geïntroduceerd bij de mannengroep. Voorlopig wordt hij eerst bij Ein She Min, zijn volle broer, geïntroduceerd. Ravi is 2 maanden jonger dan Radza, maar die laatste staat nog gewoon bij de kudde. Radza is veel rustiger en minder irritant naar jonge olifanten dan Ravi, dus ik denk dat ze nu alvast zijn begonnen met de introductie in verband met de aanstaande bevalling van zijn eigen moeder.

Normaal staan deze twee olifantenbroers niet samen. De jongste staat nog bij zijn moeder in de kudde, de oudste is vijf jaar ouder ( en is flink aan het puberen) en staat al in de 'mannengroep'. Maar sinds kort laten de verzorgers ze enkele keren in de week met elkaar spelen. Eerst gebeurde dat achter de schermen, omdat ze opnieuw aan elkaar moesten wennen. Inmiddels gaat dit zo goed, dat de twee volle broers samen de Rimbula River indoken :)

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2018 14:55 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Kritiek op de dierentuin is tegenwoordig alom te vinden in de kranten... vandaag eens uit de hoek van de schoolreisjes.

Door onder meer het verdwijnen van diverse diersoorten en een duurdere prijs is het jaarlijkse bezoek aan de dierentuin van Emmen, nu Wildlands, bij het Maartenscollege in Haren geschrapt. De school heeft nu gekozen voor AquaZoo Friesland om het uitje voor de lessen biologie te laten doorgaan. Deze was immers goedkoper, en had genoeg diersoorten voor alle leerlingen om verspreid over het park hun opdrachten te doen.

We lezen er alles over op RTV Drenthe op https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135800 ... zichtelijk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2018 15:21 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Het rommelt in de olifanten vallei, het lijkt erop dat nummer twee niet zo lang meer op zich laat wachten..

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 409 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur