Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 19:35 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

JvG schreef:
Mogelijk dat ze de verkeerde naam gebruiken en toch emoes bedoelen. Vaak wordt Facebook niet door de dierverzorgers bijgehouden maar door kantoormensen. Gewoon even afwachten tot ze voor de schermen zijn en we ze zelf kunnen zien

Op twitter staat er echter wel een afbeelding van twee nandoes bij

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 20:07 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Mij lijkt het wel mogelijk hoor. Nandoe's zijn volgens mij zachtaardiger dan emoe's, en daarom gemakkelijker te introduceren. Anders krijg je wel eens situaties zoals in Antwerpen (1 kangeroe op de brug, de andere voorbij de zeehonden).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 21:42 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Jarne schreef:
Mij lijkt het wel mogelijk hoor. Nandoe's zijn volgens mij zachtaardiger dan emoe's, en daarom gemakkelijker te introduceren. Anders krijg je wel eens situaties zoals in Antwerpen (1 kangeroe op de brug, de andere voorbij de zeehonden).

Of in het geval van Wildlands, bij de leeuwen. :D :lala
(https://www.ad.nl/binnenland/leeuwen-ve ... ~acd7223e/)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 21:48 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Wel een geweldige vorm van enrichment, voor de leeuwen althans :lala

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018 17:17 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer eens afgereisd naar de jongste eredivisie stad van Nederland om een bezoekje te brengen aan Wildlands. De volgende dingen vielen op:
- Niet echt een nieuwtje uit Wildlands, maar het heeft enigszins ermee te maken. Aan de kop van het Raadhuisplein, waaraan het park ook zit, zijn ze begonnen met de bouw van het nieuwe complex waar onder andere het Wildlands-hotel in zou moeten komen.
- De pogingen om het kompasplein wat gezelliger en knusser te maken gaan verder: er zijn op 4 plaatsen tegels de grond uit gewipt en is bamboe (en nog een andere soort plant waarvan ik de naam niet weet) geplaatst, wat mij betreft een geslaagde vernieuwing!
Afbeelding

- Het aquarium van de piranha was afgeschermd en niet te bezichtigen.
- De neushoorns zijn sinds een dikke week weer met zijn drieën op de savanne te bewonderen. Het ging er rustig aan toe en wat mij opviel is dat de dames veel minder wantrouwend deden naar de man dan de vorige keren dat ik ze samen heb gezien.
- In Rimbula is een derde hamerkop te bewonderen, het is het twee maanden oude jong van de al aanwezige dieren welke recentelijk is uitgevlogen.
- Er lopen nogsteeds (of alweer) 2 maki's los in Rimbula, ik zag ze in de bosjes in het stuk waar je langs gaat als je niet door de Birdy Bush gaat.
- Vandaag de hele dag de twee jonge bullen die normaal overdag vaak bij Mekong staan niet gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018 18:15 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Vandaag weer eens afgereisd naar de jongste eredivisie stad van Nederland om een bezoekje te brengen aan Wildlands.

FC Emmen gepromoveerd? gefeliciteerd

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018 18:54 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Joost schreef:
Vandaag weer eens afgereisd naar de jongste eredivisie stad van Nederland om een bezoekje te brengen aan Wildlands.

Zeker, mij hoef je niet te feliciteren hoor het is namelijk niet mijn club, al heb ik er wel een lichtelijke zwak voor ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2018 19:40 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Apenarend schreef:
Joost schreef:

Zeker, mij hoef je niet te feliciteren hoor het is namelijk niet mijn club, al heb ik er wel een lichtelijke zwak voor ;)

Ik zie nu (pas) dat je in Groningen woont Joost

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2018 18:43 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

https://www.looopings.nl/weblog/10114/Z ... Emmen.html

Persoonlijk vind ik de zorgen helemaal terrecht. Het spreekt weinig aan. Mooie grote strik rond, weinig inhoud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2018 20:09 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Buidelwolf schreef:
https://www.looopings.nl/weblog/10114/Zorgen-over-tegenvallende-bezoekersaantallen-Wildlands-Emmen.html

Persoonlijk vind ik de zorgen helemaal terrecht. Het spreekt weinig aan. Mooie grote strik rond, weinig inhoud.

Wat ik nog al opvallend vind aan alle berichtgeving hierover is dat er helemaal niets gezegd wordt over de verliezen die het theater maakt. Het bedrijf Wildlands bestaat namelijk uit twee onderdelen: het park Wildlands en het Atlastheater, wanneer het theater verlies maakt drukt dit op de winst van Wildlands. Nu heeft het theater in 2017 een verlies gedraaid van 771.000 euro en wordt er over 2018 nog een verlies van 865.000 euro verwacht. De bezoekersaantallen moeten deze verliezen als het ware goed zien te maken. En natuurlijk vallen de bezoekersaantallen tegen en minder goed uit dan wat ze verwacht hadden, maar ik denk wel dat wanneer de verliezen van het theater er niet geweest waren de situatie heel anders was en daarom vind ik het opvallend dat deze nergens vermeld worden.

Verder vind ik overigens ook niet dat het park perfect is en er niets moet veranderen, want er valt op verschillende gebieden echt nog wel winst te behalen. Het grootste gedeelte van de kinderziektes zijn ondertussen wel verholpen en nu is echt het moment aangebroken om volwassener te worden, maar op sommige gebieden is dat ook gewoon een kwestie van tijd. Daarnaast heeft Wildlands pas sinds april een nieuwe hoofd marketing, die daardoor logischerwijs ook nog niet echt zijn stempel heeft kunnen drukken op dit gebied, maar die wel cruciaal is om Wildlands ook buiten het noorden van het land naamsbekendheid te geven. Wat mij betreft heeft het park, wanneer de juiste beslissingen genomen worden, nogsteeds de potentie om een topattractie te worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2018 20:28 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Wij hebben de bullen Ein She Min en Einga Tha op 23 mei wel samen met Mekong in het buitenverblijf gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2018 20:54 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Buidelwolf schreef:
https://www.looopings.nl/weblog/10114/Zorgen-over-tegenvallende-bezoekersaantallen-Wildlands-Emmen.html

Wat ik nog al opvallend vind aan alle berichtgeving hierover is dat er helemaal niets gezegd wordt over de verliezen die het theater maakt. Het bedrijf Wildlands bestaat namelijk uit twee onderdelen: het park Wildlands en het Atlastheater, wanneer het theater verlies maakt drukt dit op de winst van Wildlands. Nu heeft het theater in 2017 een verlies gedraaid van 771.000 euro en wordt er over 2018 nog een verlies van 865.000 euro verwacht. De bezoekersaantallen moeten deze verliezen als het ware goed zien te maken. En natuurlijk vallen de bezoekersaantallen tegen en minder goed uit dan wat ze verwacht hadden, maar ik denk wel dat wanneer de verliezen van het theater er niet geweest waren de situatie heel anders was en daarom vind ik het opvallend dat deze nergens vermeld worden.

Verder vind ik overigens ook niet dat het park perfect is en er niets moet veranderen, want er valt op verschillende gebieden echt nog wel winst te behalen. Het grootste gedeelte van de kinderziektes zijn ondertussen wel verholpen en nu is echt het moment aangebroken om volwassener te worden, maar op sommige gebieden is dat ook gewoon een kwestie van tijd. Daarnaast heeft Wildlands pas sinds april een nieuwe hoofd marketing, die daardoor logischerwijs ook nog niet echt zijn stempel heeft kunnen drukken op dit gebied, maar die wel cruciaal is om Wildlands ook buiten het noorden van het land naamsbekendheid te geven. Wat mij betreft heeft het park, wanneer de juiste beslissingen genomen worden, nogsteeds de potentie om een topattractie te worden.

Het probleem met Wildlands is voor mij als ultra-zoobezoeker, dat het mij niet aanspreekt om er zover voor te reizen. Ik vermoed dat de attractieparkliefhebber hetzelfde gevoel heeft.

Dat theater, zitten daar overheidssubsidies mee in het budget? Cultuur is immers nergens zelfbedruipend, indien dat een privéinitiatief van de wildland-eigenaars is, vrees ik het ergste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2018 21:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

loekje schreef:
Wij hebben de bullen Ein She Min en Einga Tha op 23 mei wel samen met Mekong in het buitenverblijf gezien.

Dan ben ik ze blijkbaar net misgelopen toen ;)

Apenarend schreef:
Het probleem met Wildlands is voor mij als ultra-zoobezoeker, dat het mij niet aanspreekt om er zover voor te reizen. Ik vermoed dat de attractieparkliefhebber hetzelfde gevoel heeft.

Dit is denk ik ook een van de gebieden waar grote winst te behalen valt, ik denk dat ze zich zo moeten ontwikkelen dat het voor de gewone dagbezoekers de moeite waard is, maar dat ook de echte liefhebbers een reden hebben om heen te gaan. Voor de dierentuinenliefhebber zou dat bijvoorbeeld al kunnen door bij het aantrekken van nieuwe diersoorten te kijken naar soorten die verder nauwelijks gehouden worden en echt de moeite zijn om speciaal voor heen te gaan.

Apenarend schreef:
Dat theater, zitten daar overheidssubsidies mee in het budget? Cultuur is immers nergens zelfbedruipend, indien dat een privéinitiatief van de wildland-eigenaars is, vrees ik het ergste.

Of het theater subsidie krijgt van de gemeente weet ik niet en hier heb ik ook nooit echt iets over gehoord, maar het zou mij niet verbazen als ze geen jaarlijkse subsidie krijgen, puur om de grote hoeveelheden geld waarmee de gemeente al in het theater en het park zit. Overigens heeft Wildlands geen privé-eigenaars, Wildlands is naar mijn weten officieel van de gemeente Emmen, maar moet het wel zelf de broek omhoog houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2018 00:20 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Joost schreef:
Buidelwolf schreef:

Joost, slaat hier echt 2 spijkers op de koppen!

Ter illustratie: zelve des Kop van Noord-Holland en altijd graag oude Dierenpark Emmen bezocht, midden in de stad, grote en zichtbare dier- en plantengroepen, veel binnencombinaties, continenten en toch veel diversiteit en echt een dieren- en plantenpark met eigen karakter. Die attractie die dat nieuwe "Thing" moet zijn heeft niets van dat alles, dus trekt het mij niet meer en ik ben absoluut ongevoelig voor attractieparken als De Efteling en een Rad … zoals nu vind ik nogal een grens over. Mij zie je dus niet meer in Emmen. En ik ben bang dat velen die specifieke sfeer en karakter missen bij dit nieuwe park.

Cultuurpaleizen draaien altijd op exploitatiesubsidies. Geen schande, maar zo is dat nu eenmaal. Dat Emmen in a way commercieel gaat met een niet subsidiabele "schouwburg" is mijns inziens dan ook Major Flaw No. 2.

Ik snap met Joost echt niet dat zowel het nieuwe parkmanagement en een deel van de posters hier zo'n absoluut roze bril op heeft. De sommen geld die in het bouwen van nieuwe ZOO gestoken zijn zijn fenomenaal en die verdien je commercieel nimmer meer en ook niet de korte termijn terug. Ik zie dan ook gegeven de huidige omstandigheden en het beperkte aanbod en het zijn van een attractiepark funest zullen zijn als men op deze weg blijft voortborduren. Je kunt na een aantal jaren ook niet meer blijven epibreren over opstartproblemen en kinderziektes want die hadden bij deze opzet er nooit in hebben mogen zitten. En daarmede heb je dus een existentieel Big Issue geschapen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2018 09:22 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

girafon schreef:

Ik snap met Joost echt niet dat zowel het nieuwe parkmanagement en een deel van de posters hier zo'n absoluut roze bril op heeft.

Ik snap dat wel. Modern management bestaat tegenwoordig vaak (niet altijd) uit het verkopen van gebakken lucht en mooi luidende praatjes. Wanneer de uiteindelijke realiteit zichtbaar wordt, zit dit type managers-planners-marketiers reeds op een andere plaats... schering en inslag in het bedrijfsleven van tegenwoordig, zeer tot mijn spijt. Het aantal keren dat ik, waar ik werk, een dergelijk type change of proces manager heb zien komen aanwaaien, uit een totaal andere branche.... maar niet gespeend van enige reflectie of zelfkritiek: zij kunnen alles, altijd en overal, mensen met jarenlange ervaring in een bedrijf zijn dom en moeten zwijgen (of oprotten).
Ik vraag me af wat ze tegenwoordig aan die Vlerickscholen leren...

Je hoeft om die reden ook niet te veranderen van werk want ik horen van vrienden en kennissen overal dezelfde geluiden

Bij een volgende zooreis doorheen Nederland zal ik natuurlijk Wildlands wel bezoeken, maar daar gaan ze budgetair niet kunnen op rekenen, want die reis doe ik 1x in 10 jaar :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2018 09:27 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Of het theater subsidie krijgt van de gemeente weet ik niet en hier heb ik ook nooit echt iets over gehoord, maar het zou mij niet verbazen als ze geen jaarlijkse subsidie krijgen, puur om de grote hoeveelheden geld waarmee de gemeente al in het theater en het park zit. Overigens heeft Wildlands geen privé-eigenaars, Wildlands is naar mijn weten officieel van de gemeente Emmen, maar moet het wel zelf de broek omhoog houden.

Dat wist ik nog niet Joost, thx; Heb blijkbaar niet goed gevolgd hoe de eigendomsstructuur was bij de overgang van het oude naar het nieuwe park. Dacht dat de familie Rensen nog aan zet was, zij het met inbreng van kapitaalfondsen en van de gemeente.
Betekent eigenlijk dat bij een faillissement de gemeente er moet voor opdraaien.

Een theater draaiende houdende zondere enige vorm van subsidie in een toch niet al te grote gemeente, lijkt me sowieso al geen sinecure.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2018 13:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het blijft apart dat het combinatiepark, hun belevingspark, of hoe ze het nu vandaag ook wille noemen... niet blijkt aan te slaan. Waar dat combinaties als Bellewaerde, Le Pal en diverse Duitse parken dat wel doen. Op Facebook namen ze reeds afscheid van hun term 'adventure park' zag ik , maar elders niet. Ze zijn duidelijk nog erg op zoek naar hun identiteit.

Maar tot op vandaag? Staat er buiten de achtbaar eigenlijk geen enkele noemenswaardige attractie voor de pretpark-enthousiasteling. En je adverteert in de media (radio/ tv) als 'Efteling van het Noorden' in interviews tijdens de bouw van je park wel als een waardig alternatief. Ook je prijzen (zowel park als parking) zijn min of meer naar pretpark normen. Maar voor velen kan het park geen volle dagbesteding bieden. En die mensen? Die speel je helaas kwijt... Ook zorgen ze voor negatieve reviews... en commentaar. Wat anderen ook weghoudt.

Je mag dan nog je park fraai aankleden. Maar als je een deel van de mensen afschrikt desondanks je vrij sterke ervaring in de oude dierentuin? Dat is wel zonde. Ook vind ik de vele kinderziektes (toch vaak de verdediging hiertegen) vrij overroepen. Het is immers geen park dat zonder ervaring ergens aan begint. Dat er met de attracties her en der wat misgaat? Tot daar toe... maar andere faciliteiten kende ze ook in het oude park. :zaag:

Een prijsdaling en heel wat acties.... kan nog zorgen dat mensen het park gaan herontdekken. Maar dat heeft eigenlijk pas echt goed zin als je die mensen ook tevreden kan laten naar huis gaan. En dan moeten ze kiezen tussen echte attracties erbij, of bijzondere diersoorten in de collectie opnemen. Benieuwd naar wat het overwicht zal overhellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2018 10:40 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Update over de nandoes! Na de kennismaking onderling, worden ze nu achter de schermen geïntroduceerd bij de wallabies. Normaal komen nandoes en wallabies elkaar niet zo snel tegen. Het leefgebied van de nandoes is Zuid-Amerika, die van de wallabies Australië. Ze moeten wennen aan elkaars geur, geluiden en aanwezigheid. Hier nemen we goed de tijd voor.

FB Wildlands

En komende maand zijn alle 11 de zeeleeuwen in de Robbenhafen jarig:

Cadeautjes inpakken
Bron en meer:http://www.emmen.nu/achtergrond/nieuws/blogs/539669/cadeautjes-inpakken.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2018 15:39 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Wildlands overstag: er komen meer informatieborden
Bron en meer: http://www.dvhn.nl/drenthe/Wildlands-overstag-er-komen-meer-informatieborden-23231805.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2018 15:52 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Mooi! Eindelijk draait het park wat bij... inzake haar basisplicht als een educatieve dagattractie. ;)

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur