Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 379 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2017 18:36 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Slingeraapje geboren in WILDLANDS

Op het Slingerapeneiland in Jungola in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is vroeg in de middag een baby bruinkopslingeraap geboren. Dit gebeurde voor de ogen van veel bezoekers van het park. Moeder en kind maken het goed, hoewel de moeder nog wel wat onwennig is.

Afbeelding

Het is het tweede kind van deze moeder; het eerste jong werd vorig jaar levenloos geboren. Slingerapen zijn ongeveer 8 maanden drachtig. Als alles goed gaat, wordt binnen een paar maanden nog een tweede baby in de groep verwacht.

De slingerapen in WILDLANDS leven in een groep van dertien. Ze maken deel uit van een internationaal fokprogramma, omdat de bruinkopslingeraap een ernstig bedreigde soort is. WILDLANDS is coördinator van dit fokprogramma en dat maakt de geboorte van deze kleine extra bijzonder.

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is geopend sinds 25 maart 2016 en bestaat uit drie werelden. Serenga: zorgen voor de natuur, Jungola: samenleven met de natuur en Nortica: onderzoek naar de natuur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017 17:50 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag even een bezoekje gebracht aan Emmen, door het lekkere weer en omdat sommige delen van het land al herfstvakantie vieren was het gezellig druk in het park. De volgende dingen vielen op:
- Het aquarium waar de vorige keer op stond dat ze het opnieuw aan het inrichten waren was weer zichtbaar en naar mijn idee is er vrijwel niets veranderd, alleen dat ik het idee heb dat het leger is qua aantal vissen.
- De achterste twee aquaria die te kampen hadden met blauwalg hadden vandaag eindelijk weer wat beplanting, hopelijk gaat het nu wel goed.
- Bij de zeboes is de afzetting waar bezoekers wel en niet mogen komen duidelijker gemaakt door ook wat hoger nog een paar balken te plaatsen, hierdoor kunnen de koeien er nog wel door, maar als het goed is weerhoud het de bezoekers om in het rustgebied te komen:
Afbeelding
- Bij de 'opgraving' aan de kant van de bavianen waren ze bezig nieuwe, stevigere, afdakjes te maken, de vorige hadden het afgelopen winter door de sneeuw begeven.
- Een aantal van de terraria aan de bootride zijn verplaatst waardoor ze beter zichtbaar zijn en ook wat meer verspreid.
- Op het gibboneiland zijn touwladders aangebracht, waarschijnlijk in de hoop dat de dieren meer van het eiland gebruik gaan maken.
- Bij de doodshoofdaapjes staan een aantal grote kisten met stro waarin de agoeti zich terug kan trekken.
- De tokeh die volgens de FB van Wildlands in de souvenirshop in Rimbula zou moeten zitten heb ik niet kunnen vinden, zelfs niet iets wat op een verblijf lijkt.
- Er zijn een aantal nieuwe koereigers bij gekomen, aan het begin waren het er 5, maar nu telde ik er minstens 8.
- Ik weet niet helemaal of ik dit al gemeld had maar het hek van de otterbrug in nog een stuk doorgetrokken, kennelijk stonden mensen hier te dicht op de rand.
Afbeelding

Ook nog even wezen kijken bij de bouw van de achtbaan, het geen wat het meeste opvalt is dat er al een toren met glijbaan staat, welke ook al vanuit Nortica en Serenga te zien is. Verder liggen er een hoop bergen zand die het zicht blokkeren (en hopelijk straks ook het geluid ;) )
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2017 18:32 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

4 survivors 31H in WILDLANDS
Richard Elferink (Coevorden), Twan Biemans (Meppel), Joop Kelders (Groningen) en Sylvia Steenbergen (Emmen) zijn de afgelopen 31 uur non-stop in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen geweest. Om de herfstvakantie in het noorden af te trappen was er een marathonopenstelling ‘de Dag en Nacht van WILDLANDS’.

Afbeelding

Directeur Frankwin van Beers telde de laatste seconden af met deze survivors en de andere aanwezige bezoekers. De vier werden direct in het zonnetje gezet en zijn uitgenodigd om als VIP-gast naar de WILDNights in december/ januari te komen.

Het programma van deze 31 uurs-openstelling van WILDLANDS was divers. Zo werden er dierpresentaties bij de diverse dieren gegeven, waren er mini workshops (nacht)fotografie en gaven archeologen uitleg geven over hun werk. Ook kon de liefhebben een yoga-les volgen of kregen ze tips voor een eigen film van natuurfilmer Tim Visser (van de SBS6-serie Wilde dieren in WILDLANDS). Zaterdag overdag hield ook War Child hun Kidsclubdag in het park, met diverse activiteiten.

WILDLANDS is geopend sinds 25 maart 2016 en bestaat uit drie werelden. Serenga: zorgen voor de natuur, Jungola: samenleven met de natuur en Nortica: onderzoek naar de natuur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2017 14:43 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Ontrafel samen met Ellen en Irma een wereldwijd complot en ervaar van heel dichtbij de passie en liefde voor dieren in de fascinerende wereld van WILDLANDS. Een stripverhaal door Steve van Bael & Jan Kragt. We lezen er meer over op

https://www.bol.com/nl/p/eureducation-1 ... 083494711/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2017 14:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Lees net bij de Wildlands Blog dat de tokeh dus niet in het winkeltje in Rimbula zit, maar los door de kas loopt.

Ook heb ik gehoord dat er ondertussen ook een vrouwelijke agouti aangekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2017 19:55 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer een tijdje in het Emmense geweest, met de zon erbij was het vandaag een erg mooie dag om het park te bezoeken :) Natuurlijk vielen ook weer de nodige dingen op:
- Bij de kinderboerderij zijn extra hekjes geplaatst, ik vermoed dat dit is om de bezoekers meer op het voor hun bedoelde gedeelte te houden:
Afbeelding

- Er is gisteren weer een zeboe geboren, om die reden was de kraal vandaag gesloten.
- In de bavianenarena zijn weer wat aanpassingen gedaan:
Afbeelding

- De nieuwe afdakjes bij de opgraving waren af:
Afbeelding

- Het koppel smaragdvaranen in de vlindertempel kan eindelijk naar elkaar toe, er zijn namelijk twee gaten in de muur tussen de verblijven gemaakt waardoor ze naar elkaar toe kunnen, ook is er een nestbox geplaatst:
Afbeelding
Gaten in de muur

Afbeelding
Nestbox

- Bij de doodshoofdaapjes en agouti's zijn nieuwe ramen in het gebouw gezet die minder zouden moeten weerspiegelen.

Dan ook nog wat dingen over de bouw van de achtbaan:
- Op de plattegrond staat nu ook aangegeven waar ze aan het werk zijn en dat is inderdaad op de plek waar ik het verwachtte:
Afbeelding

- In het park begin je nu wel echt te merken dat er wat nieuws komt, ze hebben namelijk hekken geplaatst, deze staan tussen de djembé-school en het restaurant:
Afbeelding

- Ik ving uit een gesprek tussen twee medewerkers op dat er ook een speeltuin komt en dat de plaatsen waar de palen voor de achtbaan komen ook al gereed zijn. Ik ben vandaag niet vanaf buiten het park gaan kijken of er wat te zien viel aangezien het al bijna donker was toen ik het park verliet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2017 15:51 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het oude dierenpark van Emmen, welke verlaten werd toen WILDLANDS Adventure Zoo Emmen open ging, zal toch niet onder de noemer mensenpark verder moeten gaan. Vanaf vandaag gaat men voor Rensenpark.

De voltallige gemeenteraad stemde voor deze motie aldus emmen.nu op https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/51593 ... npark.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2017 16:29 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Het oude dierenpark van Emmen, welke verlaten werd toen WILDLANDS Adventure Zoo Emmen open ging, zal toch niet onder de noemer mensenpark verder moeten gaan. Vanaf vandaag gaat men voor Rensenpark.

De voltallige gemeenteraad stemde voor deze motie aldus emmen.nu op https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/51593 ... npark.html

Lijkt mij een volledig logische keuze, wat die mensen wel niet voor het dierenpark en dus ook voor de gemeente betekend hebben, dan is dit wel het minste wat ze kunnen doen. Mooi ook om te zien in de sfeerimpressies dat niet alles van het dierenpark verdwijnt, de leeuwenuitkijk lijkt een enorme insectenkast te worden en ook de olifantenrotsen lijken behouden, ik ben blij dat het dierenpark zo toch nog een beetje blijft :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2017 17:06 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer even in Emmen geweest, door de enorme mist nauwelijks foto's kunnen maken. Wel vielen de volgende dingen op:
- Bij de kinderboerderij is een stellage gemaakt voor de dieren om op te spelen.
- De savanne dieren waren binnen te bewonderen waardoor ik duidelijk kon zien dat de waterbokken met nog 5 dieren zijn, waarvan 1 man. Het halfwas mannetje is dus sowieso vertrokken.
- Het viel mij op dat er op de bouwplaats veel meer huisjes gebouwd worden dan ik eerst dacht, mogelijk dat de achtbaan door een deel heel gaat of iets dergelijks?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2017 17:37 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Dag Joost, heb je soms foto's van de savannestal(len), ik geloof dat ik die nog nergens gezien heb. Wist zelfs niet dat deze te bezoeken waren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2017 21:01 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Dag Joost, heb je soms foto's van de savannestal(len), ik geloof dat ik die nog nergens gezien heb. Wist zelfs niet dat deze te bezoeken waren.

De savannestallen zijn alleen te bezoeken wanneer het grootste gedeelte van de dieren niet buiten zijn. Ik heb vandaag geen foto’s gemaakt van de stal, maar ik heb wel wat foto’s van begin dit jaar.
Een deel van de giraffenstal is overigens altijd te bekijken vanuit het Serenga restaurant:
Afbeelding

Op de volgende foto zie je rechts de giraffenstal en links de stal voor alle andere dieren die op de savanne leven:
Afbeelding

Als je de stal van de savanne dieren binnenkomt heb je aan de linkerkant direct het verblijf van de struisvogels:
Afbeelding

Hierna volgt aan diezelfde kant het verblijf van de waterbokken:
Afbeelding

Naast de waterbokken zitten de zebra’s, ik heb geen duidelijke foto van dit verblijf maar neem van mij aan dat het er ongeveer hetzelfde uit zien als de rest van de verblijven. Hiernaast zitten de 3 gnoes:
Afbeelding

Helemaal links achteraan zitten de impala’s, echter staat hier vaak een schot waar de bezoekers niet langs komen, waardoor de impala’s binnen moeilijk te zien zijn. Dat schot kan te maken hebben met de schrikkerigheid van de impala’s, maar het kan ook zijn omdat volgensmij op die hoogte aan de rechterkant het materiaal van de verzorgers staat. Van het impala verblijf heb ik geen foto’s.

Vrijwel de volledige rechterkant van het gebouw wordt ingenomen door de verblijven voor de neushoorns. De neushoorns hebben 3 verblijven: 2 kleinere verblijven waarin een dier apart gezet kan worden en daar tussen een groepsstal, het is ook mogelijk om deze verblijven samen te voegen, echter staat de stier vaak apart.
Afbeelding

Misschien ook leuk om te zien: Achter de schermen zijn ook nog 3 van dit soort grote buitenverblijven als separatie:
Afbeelding

En ook savanne dieren maar in een andere stal: de nijlpaarden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor verdere impressies van de binnen verblijven zijn de volgende video’s misschien ook wel interessant, vooral op die van de zebra's en impala's kan je de indeling van de savanne stal goed zien:
Verhuizing giraffes: https://www.youtube.com/watch?v=G0ieec6tgps
Verhuizing zebra’s en impala’s: https://www.youtube.com/watch?v=IsCuBna3JjM
Verhuizing nijlpaarden: https://www.youtube.com/watch?v=aC5uvgbofc8
Verhuizing ijsberen: https://www.youtube.com/watch?v=SpZrLuk ... UR&index=7
Verhuizing olifanten: https://www.youtube.com/watch?v=HORZmBt ... UR&index=5

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2017 21:22 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Super Joost, thx!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2017 21:57 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Waauw bedankt :vriendjes:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2017 15:35 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Overnachten in een 'oer-bnb' te Emmen? Bij WILDLANDS Adventure Zoo Emmen heb je er de kans toe. Wanneer de bezoekers van de dierentuin naar huis gaan, dan begint jouw verblijf pas! Maak je op voor een bijzondere overnachting, vlakbij olifanten, giraffen, stokstaartjes en al die andere prachtige dieren.
Een arrangement voor avontuurlijke kampeerders, want je neemt zelf je slaapmat, slaapzak en kussen mee.

Ontdek er meer over op https://oerbnb.nl/arrangementen/overnac ... wildlands/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2017 18:49 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Uitbreiding WILDLANDS: het dak zit er op!

Afbeelding

Sinds september wordt er in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen gewerkt aan een gethematiseerde uitbreiding van Serenga, één van de werelden in WILDLANDS. Vanmiddag is de kap op één van de gebouwen van de nieuwe attractie geplaatst. Daarmee is het hoogste punt van de bebouwing bereikt. Dit belangrijke moment is samen met aanwezige regiobouwers gevierd.

WILDLANDS is blij en trots dat al zo snel na de opening in 2016 een toevoeging gerealiseerd kan worden. Tijdens de bouw zijn er veel bekende gezichten aan het werk; regiobouwers die ook tijdens de bouw van het compleet nieuwe WILDLANDS betrokken waren. De opening van de attractie staat gepland in het voorjaar van 2018, zolang de weergoden meewerken.

Wist je dat?
• Er tussen de 35/ 40 regiobedrijven tijdens de gehele bouwperiode aan deze uitbreiding van WILDLANDS aan het werk zijn.
• Zij bij elkaar ongeveer 6000 kopjes koffie drinken
• Er voor de bouw circa 90 m3 hout wordt gebruikt? Dat is in totaal zo’n 55.000 kilo!
• Er 60 ton staal wordt gebruikt en dat dit nog exclusief de attractie zelf is.
• Er acht engineers voor het bouwkundig onderdeel (gebouwen, fundatie etc) betrokken zijn geweest…
• Attractiebouwer Vekoma, één van de meest toonaangevende en innoverende attractiebouwers ter wereld, met deze klus in Emmen weer terug is in Nederland. Vekoma zegt hier zelf over “Als Nederlandse achtbaanleverancier met honderden internationale projecten zijn we uiteraard ontzettend trots dat nu ook WILDLANDS als succesvol Nederlands park voor Vekoma heeft gekozen. Gedurende het afgelopen jaar hebben onze teams samen een prachtig project gerealiseerd en vol spanning zien we dan ook de officiële opening tegemoet.”

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2017 19:45 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Moesten ze nu ook nog eens vertellen wat voor uitbreiding dit gebouw precies is voor Serenga zou mijn interesse mss nog aangescherpt kunnen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2017 19:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Moesten ze nu ook nog eens vertellen wat voor uitbreiding dit gebouw precies is voor Serenga zou mijn interesse mss nog aangescherpt kunnen worden.

Dit heeft met die "achtbaan" te maken

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2017 22:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ok. Is dit dan een uitbreiding van Serenga, toch bizar te noemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2017 15:01 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Ok. Is dit dan een uitbreiding van Serenga, toch bizar te noemen.

Die "achtbaan" komt direct naast Serenga te liggen met ook de ingang vanaf die kant. Dus helemaal onlogisch is het niet. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2017 17:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het gaat inderdaad eenvoudigweg om gethematiseerde achtbaan... veel zal van de thematisatie afhangen bij de oplevering. Maar ik heb zelf toch ook mijn twijfels naar de ervaring en de zogenaamde beleving toe.

De vorige attracties waren niet storend aanwezig... een achtbaan steek je minder makkelijk weg. En is eigenlijk ook een 'makkelijke' vorm van scoren met een attractie. Ik hoop dat het hen wat gaat opleveren, en dat het vooral ook de prijs niet nog verder gaat omhoogduwen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 379 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur