Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2017 17:32 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Het gaat inderdaad eenvoudigweg om gethematiseerde achtbaan... veel zal van de thematisatie afhangen bij de oplevering. Maar ik heb zelf toch ook mijn twijfels naar de ervaring en de zogenaamde beleving toe.

De vorige attracties waren niet storend aanwezig... een achtbaan steek je minder makkelijk weg. En is eigenlijk ook een 'makkelijke' vorm van scoren met een attractie. Ik hoop dat het hen wat gaat opleveren, en dat het vooral ook de prijs niet nog verder gaat omhoogduwen.

Voor wat ik gehoord heb gaat de prijs de komende jaren niet omhoog, dus daar zou ik mij niet druk om maken. Daarnaast heb ik het idee dat de achtbaan net op een plek komt te liggen waar ie iets makkelijker weg gewerkt kan worden, al ben ik wel heel benieuwd hoe ze dat uiteindelijk gaan doen. Als je op de hier kijkt zie je dat het grotendeels naast/achter het restaurant ligt: https://www.wildlands.nl/plan-je-bezoek/expeditiekaart/ dus ik denk dat het vanaf de andere stukken van de serenga wel mee zal vallen hoe storend het is, maar de tijd zal leren... ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2017 19:38 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Voor wat ik gehoord heb gaat de prijs de komende jaren niet omhoog, dus daar zou ik mij niet druk om maken.

Over de toegangsprijzen heb ik niets gehoord maar het abonnementsgeld gaat in ieder geval niet omhoog. Sterker nog; het wordt feitelijk verlaagd want als je nog deze maand je abonnement verlengd dan is het 14 maanden geldig!

Jaarabonnementen voor 2018:
0-2 jaar, gratis
3 t/m 9 jaar, 46,50
10 t/m 64 jaar, 75,00
65+, 69,50

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2017 18:20 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag even in Emmen geweest, niet veel nieuws gezien, al waren ze druk in de weer met de voorbereidingen van de tweede editie van de Wildnights die vanavond begint. Wel wat foto's gemaakt van de voortgang van het nieuwe gebied:

Het hoogste gebouw vanaf de parking:
Afbeelding

Het zelfde gebouw vanaf de stallen van de savanne dieren, ik denk dat dit de ingang van de achtbaan wordt en dat het grootste gedeelte van de achtbaan vanaf deze positie rechts komt te liggen.
Afbeelding

Vanwege de vraag hoe ze de achtbaan weg gingen werken heb ik daar vandaag extra op gelet, al was dat door de mist wat lastiger. Deze foto is gemaakt vanaf de brug bij de stokstaartjes, achteraan zie je weer het hoogste gebouw van het nieuwe gebied.
Afbeelding

Dan ook nog een foto van wat er gebeurd achter de dranghekken naast het djembéhuisje:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2017 22:03 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag naar Emmen geweest voor de tweede editie van de WildNights. De basis van het evenement was het zelfde als vorig jaar, maar was het allemaal net iets uitgebreider, alsof het net iets volwassener is geworden. Het begaanbare gebied was exact hetzelfde, Nortica tot aan de hekken naar de pinguïns waarna je door kon steken naar Serenga, Serenga tot aan Animazia en Jungola was weer volledig toegankelijk. Ik zal een overzicht geven van de nieuwigheden ten opzichte van vorig jaar, helaas begon het vlak voor de start van het event te regenen/sneeuwen waardoor de foto's helaas niet geweldig zijn.

In de kinderboerderij in Serenga werd op een van de gebouwen een video getoond over het verhaal van Momma Dunia, het hoofd karakter van Serenga. De basis van het verhaal is hoe Dunia het Serenga gebied redde van de stropers en aan het eind word het publiek opgeroepen goed voor de natuur te zorgen en een mooie aarde te creëren. Ik vond dit erg leuk gedaan, zeker omdat de video er uit ziet alsof het in Afrika is opgenomen, maar mensen die Wildlands goed kennen zien dat het volledig in het park is opgenomen, erg knap gedaan!
Afbeelding

Afbeelding

Verderop in Serenga werd op de welbekende boog tegenover het nijlpaardenverblijf werd een video geprojecteerd waarin de bekendste dieren van dit gebied langs kwamen, onder andere kwamen langs: giraffes, zebra's, neushoorns en leeuwen, ook Momma Dunia kwam hier weer langs:
Afbeelding

Ook nieuw dit jaar was dat op Animazia en het Atlas theater groots stond geprojecteerd wat daar was:
Afbeelding

De lichtgevende olifanten die vorig jaar nog tegenover het bamboedoolhof stonden, staan dit jaar naast "Mahada food & drinks" verderop in Jungola:
Afbeelding

In Nortica werd op de achterkant van de binnenverblijven van de Nortica show een video geprojecteerd van de dieren die in Nortica leven, een beetje hetzelfde als wat we eerder in Serenga zagen:
Afbeelding

Daar waar vorig jaar op het Atlastheater een groter vlinder geprojecteerd werd, is dat dit jaar een grote leeuwenkop:
Afbeelding

Ook nieuw dit jaar was dat kinderen op 4 verschillende plaatsen activiteiten konden doen en als ze hun stempelkaart vol hadden een cadeautje halen. De activiteiten die ze konden doen volgens de plattegrond: Doe een proef als een onderzoeker, Speelkwartier! Ben jij een echte cowboy?, Eetproef - ben jij net zo stoer als Jungle Jim? & Op de tast - wat zit er in de voelbox? Elk van de activiteiten was in een van de verschillende werelden (kompasplein word hierbij als aparte wereld gezien). Verder was er voor wat ik begrepen heb in het Atlastheater een nieuwe versie te zien van de show "Magie van het Noorderlicht", maar daar ben ik net als vorig jaar niet geweest dus kan ik niets over zeggen :sssst:

Verder waren er natuurlijk ook dingen ongeveer gelijk gebleven aan vorig jaar zo was er weer een openlucht restaurant op het kompasplein. Ook werd de animatie over Jungle Jim weer afgespeeld in de olifantenvallei, alleen werd het minder groots aangepakt dan vorig jaar, ik neem aan dat dit deels was omdat het geluid toen zo ongeveer door het gehele park te horen was en dat nu de animatie in Serenga zou kunnen verstoren. En werden er dit jaar weer extra shows en presentaties bij de dieren gegeven.

Al met al vond ik de Wildnights dit jaar (ondanks het mindere weer) weer erg geslaagd en echt een toevoeging op wat Wildlands al biedt. Ook was het tof om te zien dat het event langzamerhand steeds wat grootser wordt en daarmee ook steeds interessanter. Ik ben benieuwd (en hoop) dat het volgend jaar weer terug keert en ben ook benieuwd met wat voor nieuws ze dan weer komen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2017 17:32 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Op zich wel een leuk evenement als ik dit lees... jammer dat de combinatie van de afstand en de prijs me niet direct kan overhalen om er heen te rijden.

Je kan net zoals in Burgers en Safaripark Beekse Bergen wel in het park blijven voordat het avondgedeelte start? Niet zoals in de Antwerpse Zoo en China Light?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2017 18:05 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Op zich wel een leuk evenement als ik dit lees... jammer dat de combinatie van de afstand en de prijs me niet direct kan overhalen om er heen te rijden.

Je kan net zoals in Burgers en Safaripark Beekse Bergen wel in het park blijven voordat het avondgedeelte start? Niet zoals in de Antwerpse Zoo en China Light?

Ja, je kan gewoon in het park blijven tot het start, al merk je vanaf een uur of 4/half 5 wel dat ze alles beginnen met klaar maken voor de avond en worden de gebieden die niet toegankelijk zijn 's avonds om kwart voor 5 dicht gegooid, maar hier hoef je in principe geen last van te hebben. De Wildnights zitten ook gewoon bij je normale kaartje in, dus je hoeft er niet extra voor te betalen, en als je na 17 uur komt betaal je nog maar 15 euro (dus bijna de helft van de prijs).

Profiel  

Re: Nieuwstopic Wildlands
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2018 17:16 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

De axisherten zijn eind vorig jaar verhuisd naar Zoo Vhesprem in Hongarije, omdat na 2 jaar van proberen de olifanten (met name Swe Zin) de herten niet accepteerden in het verblijf en achter ze aan bleven denderen. Het park verwachtte dat het gedrag van de olifanten alleen maar erger zou worden met de komst van de twee jonge olifantjes en heeft daarom besloten de herten te verhuizen en voorlopig geen alternatief te halen. Nog een opvallend detail: de olifanten vonden de kuikens van de in het verblijf broedende eenden ook al zo'n gevaar dat ze die vertrapt hebben. Hele artikel hier:

Olifant Wildlands Emmen moet niets van hertjes weten (en verjaagt de dieren naar Hongarije)
Bron en meer: http://www.dvhn.nl/drenthe/Olifant-Wildlands-Emmen-moet-niets-van-hertjes-weten-en-verjaagt-de-dieren-naar-Hongarije-22794937.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2018 16:53 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

https://www.looopings.nl/weblog/9296/Ma ... upide.html
Een zekere Paul Moers noemt de keuze voor een achtbaan in Wildlands stupide; en persoonlijk volg ik hem daarin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2018 15:38 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

In de qua bezoekersaantallen meest succesvolle dierenparken ter wereld denken ze daar anders over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 17:02 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

En dan komt er commentaar van ene Henk H. Uhh, wie was ook al weer verantwoordelijk voor de puinhoop bij het dierenpark in het begin van de 21e eeuw?

Daarnaast is er van meet af aan al geopperd dat er ruimte is voor een achtbaan. Bij de presentatie van de eerste plannen was dat al zo, dus om nu te spreken van een identiteitscrisis? Misschien moet die Moers even wat beter zijn research doen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 17:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Op zich volg ik wel zover het gaat om de identiteitscrisis... maar dan wel reeds vanaf de start. Ze wilde zich perse neerzetten als een 'nieuw concept', en dat is eigenlijk niet echt gelukt. Ze waren immers geen dierentuin meer zoals we deze kende.

De attracties die ze wisten aan te bieden in het eerste jaar waren amper een attractie te noemen, en stelde iedereen die een half attractiepark had verwacht gewoon teleur... en qua dierentuin? Wisten ze toch ook heel wat mensen teleur te stellen. Losstaand of dat nu terecht is of niet, de teleurstellingen zijn er, en de kritieken liegen er niet om. Al bij al hebben ze gewoon een slechte eerste indruk gemaakt, ook bij mij. Veel heeft daarin ook te maken met de verwachtingen die je schept bij het publiek, zeker als je reeds vanaf de start een meer dan stevige richtprijs hanteert, en termen zoals 'Efteling van het Noorden' de media instuurt.

Is alles daarom verloren? Verre van... wellicht kan een sterk marketing team hierin wel het tij keren. Van acties tot een brede wat uitgediepte tv-reeks. De aandacht voor het park is makkelijk te trekken vermoed ik. In de aanloop was er immers ook genoeg aandacht vanuit de lage landen voor dit parkje in het Noorden. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 18:49 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
En dan komt er commentaar van ene Henk H. Uhh, wie was ook al weer verantwoordelijk voor de puinhoop bij het dierenpark in het begin van de 21e eeuw?

Daarnaast is er van meet af aan al geopperd dat er ruimte is voor een achtbaan. Bij de presentatie van de eerste plannen was dat al zo, dus om nu te spreken van een identiteitscrisis? Misschien moet die Moers even wat beter zijn research doen...

Ben het met je eens, laatst pakte het Dagblad van het Noorden ook al groots uit met Henk H., begrijp echt niet waarom ze die man zo'n podium geven, zij kennen zijn geschiedenis toch ook? En tja die Moers vind ook dat dierentuinen en attractie parken niet gecombineerd kunnen worden:
Busch Gardens
Animal Kingdom
Chessington
Kolmarden
Bellewaerde
En zo zijn er nog wel meer, nee zo'n combinatie kan natuurlijk echt niet :sssst:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 18:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ik denk toch dat ze meer moeten gaan voor een dierentuin. Als ze geld hebben voor zo'n nieuwe attractie dan had dat beter in een nieuw verblijf geinvesteerd kunnen worden of uitbreiding met meer soorten van de bestaande verblijven of een mix daarvan.

Dus mochten ze nu nog wat geld over hebben...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 21:05 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Ik denk toch dat ze meer moeten gaan voor een dierentuin. Als ze geld hebben voor zo'n nieuwe attractie dan had dat beter in een nieuw verblijf geinvesteerd kunnen worden of uitbreiding met meer soorten van de bestaande verblijven of een mix daarvan.

Dus mochten ze nu nog wat geld over hebben...

Mee eens. Ik begrijp alle kritiek op het nieuwe concept. Veel gehoorde kritiek is ook dat er te weinig dieren te zien zijn. En op een persoonlijke noot: Ik vond het oude ND Emmen absoluut waard om de trek van west naar oost te maken. Nu met het nieuwe park ... alles mij net te ... het trekt niet ... en sinds de opening ben ik nog nooit geweest. Ik ga nu veel liever naar Burgers, Ouwehands of zelfs Aquazoo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 22:00 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ik vind het vooral een vreemde keuze dat men nu plots voor een achtbaan kiest als nieuwe toevoeging; zelfs binnen het concept van Wildlands. Persoonlijk heb ik geen problemen met parken waar pretpark en dierentuin gecombineerd worden, maar de attracties die er nu in Wildlands zijn (bootjes, safaritruck), zijn er voornamelijk om extra dimensies te geven aan het dierenaanbod. (zoals in safariparken of de bootjes in Hannover en Leipzig); en ook die Arctic one past nog wel een beetje binnen het park als je weet dat in Gelsenkirchen een vergelijkbaar ding staat.
En dan heb je ineens een achtbaan, die weinig van doen heeft met het zoo-gedeelte van Wildlands. Maar of de modale bezoekers zich daar iets van zullen aantrekken... :-\

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2018 22:56 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoozot schreef:
Ik vind het vooral een vreemde keuze dat men nu plots voor een achtbaan kiest als nieuwe toevoeging; zelfs binnen het concept van Wildlands. Persoonlijk heb ik geen problemen met parken waar pretpark en dierentuin gecombineerd worden, maar de attracties die er nu in Wildlands zijn (bootjes, safaritruck), zijn er voornamelijk om extra dimensies te geven aan het dierenaanbod. (zoals in safariparken of de bootjes in Hannover en Leipzig); en ook die Arctic one past nog wel een beetje binnen het park als je weet dat in Gelsenkirchen een vergelijkbaar ding staat.
En dan heb je ineens een achtbaan, die weinig van doen heeft met het zoo-gedeelte van Wildlands. Maar of de modale bezoekers zich daar iets van zullen aantrekken... :-\

Persoonlijk ben ik zelf ook meer van de dieren dan van de attracties, maar ik denk dat er wel degelijk wat voor te zeggen waarom ze hier voor kiezen. Naast het commentaar dat er te weinig diersoorten in het park aanwezig waren hoorde ik nog een commentaar redelijk vaak langskomen: mensen vonden de attracties niet "echt" attracties. Men vond de bootjes en safaritruck leuk, maar wel wat gewoontjes en daarnaast zijn er ook parken die zich niet profileren als attractiepark, maar die dit ook aanbieden. In dat opzicht lijkt het mij logisch dat ze nu voor een "echte" attractie gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2018 16:57 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Persoonlijk ben ik zelf ook meer van de dieren dan van de attracties, maar ik denk dat er wel degelijk wat voor te zeggen waarom ze hier voor kiezen. Naast het commentaar dat er te weinig diersoorten in het park aanwezig waren hoorde ik nog een commentaar redelijk vaak langskomen: mensen vonden de attracties niet "echt" attracties. Men vond de bootjes en safaritruck leuk, maar wel wat gewoontjes en daarnaast zijn er ook parken die zich niet profileren als attractiepark, maar die dit ook aanbieden. In dat opzicht lijkt het mij logisch dat ze nu voor een "echte" attractie gaan.

Op zich, binnen het concept, is het zelf logisch dat je voor echte attracties gaat nu. Zeker omdat je al aanhaalt dat diverse andere dierentuinen de huidige attracties ook al aanbieden, zonder ze zo te bestempelen.

Men heeft echter wel reeds sinds de opening verkondigd dat men 'attracties' heeft... dus wie daardoor kwam, heeft toch een aardige desillusie achter de kiezen. Of die na de bouw van één (familie)achtbaan al terugkomt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2018 07:59 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

https://m.youtube.com/watch?v=Sdj8wGeYMHw
https://m.youtube.com/watch?v=zNAHxJmmTTM

Ik ben twee filmpjes over het waarschijnlijke baanverloop van de achtbaan tegengekomen, de bovenste van de rechtertrein, de onderste van de linkertrein. Aankleding en thematisering is nog niet te zien in dit filmpje, maar ik zal binnenkort een kijkje nemen bij de bouw om het hier te delen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2018 17:33 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Zal wellicht wel kunnen kloppen, het is immers een gekend baanverloop meen ik. De echte achtbaanfans zullen dat wel met zekerheid kunnen zeggen, maar het is alvast wel een leuke impressie. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2018 21:18 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

TimdZ schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=Sdj8wGeYMHw
https://m.youtube.com/watch?v=zNAHxJmmTTM

Ik ben twee filmpjes over het waarschijnlijke baanverloop van de achtbaan tegengekomen, de bovenste van de rechtertrein, de onderste van de linkertrein. Aankleding en thematisering is nog niet te zien in dit filmpje, maar ik zal binnenkort een kijkje nemen bij de bouw om het hier te delen.

Zou natuurlijk kunnen, echter wanneer je de beschrijving leest staat daar dat de attractie van Wildlands een inspiratie voor de maker was om dit te maken, maar dat het wel gebaseerd is op een hele wazige foto en hij de lay-out zelf verzonnen heeft, zoals hij zelf zegt: "It's probably nothing like the real one". Dus het is verre van betrouwbaar dat de baan er zo uit gaat zien.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur