Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017 18:06 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Zebra geboren in WILDLANDS

Afbeelding

In WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is woensdagnacht een gezonde zebra-hengst geboren. De ervaren moeder en jong maken het prima. Het is goed weer en daarom mocht de kleine zebra - na een dagje rust op stal – vandaag al met de kudde naar buiten.

De eerste stappen op de savanne van Serenga waren wat onwennig, maar al snel dartelt het pas geboren zebraatje als een jong veulen over de savanne. Inmiddels heeft het jonge hengstje ook succesvol kennisgemaakt met andere savannedieren zoals de giraffes, impala’s en neushoorns en de safaritruck die door het gebied rijdt.

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is geopend sinds 25 maart 2016 en bestaat uit drie werelden. Serenga: zorgen voor de natuur, Jungola: samenleven met de natuur en Nortica: onderzoek naar de natuur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2017 15:11 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

In de marge... Om te voorkomen dat in de auto's op de toegewezen parkeerplaats voor WILDLANDS Adventure Zoo Emmen nog huisdieren achterblijven, hangt de Dierenbescherming hier een hittebord neer. Dat gaat ook gebeuren op andere drukke plaatsen in Nederland.

We lezen mee met het dagblad van het Noorden: http://www.dvhn.nl/drenthe/Emmen-krijgt ... 17776.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017 10:26 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Lisette de Ruigh, operationeel manager van Wildlands vertrekt:

Operationeel manager laat Wildlands met gerust hart achter
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/Operationeel-manager-laat-Wildlands-met-gerust-hart-achter-22418933.html

En dan ook dit:
In het oude dierenpark wordt in twee van de galeries een foto tentoonstelling gehouden over het eerste jaar van Wildlands:

Wildlands-expositie in oude dierentuin
Bron en meer:http://www.zuidoosthoeker.nl/nieuws/77453/wildlands-expositie-oude-dierentuin/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2017 11:31 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Groene zwaarddragers, Panamese harnasmeervallen , Parelmoercichlides, Geelbuikcichlides en deze Vuurkeelcichlides. Sinds vandaag kun je deze vissen zien in de Vlindertempel bij de breedvoorhoofdkrokodillen. Nu zijn ze jong, klein en hebben ze nog een schutkleur, maar over een half jaar zijn de vissen allemaal een keer zo groot en ook de kleuren zijn dan opvallender.
Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2017 11:52 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Breedvoorhoofdkrokodillen? Ik dacht dat ze daar Chinese alligators hadden?

*edit* Blijkbaar sinds deze zomer pas. Eigenlijk best jammer dat ze één van de wat specialere soorten die ze hadden hebben vervangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2017 17:19 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoozot schreef:

*edit* Blijkbaar sinds deze zomer pas. Eigenlijk best jammer dat ze één van de wat specialere soorten die ze hadden hebben vervangen.

Niet meer dan logisch want Chinese aligators passen totaal niet in een tropische kas, zeker niet als je zou willen kweken. Dit zijn dieren die normaal gesproken in winterslaap gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2017 22:20 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Theo schreef:
Zoozot schreef:

Niet meer dan logisch want Chinese aligators passen totaal niet in een tropische kas, zeker niet als je zou willen kweken. Dit zijn dieren die normaal gesproken in winterslaap gaan.

Precies, en de maatregelen die ze hadden genomen in de hoop dat ze wel in winterslaap zouden gaan bleken helaas niet te werken..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 17:46 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

https://www.looopings.nl/weblog/8461/We ... onnen.html
Er is begonnen met de bouw van de nieuwe achtbaan voor volgend jaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 17:58 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Choco115 schreef:
https://www.looopings.nl/weblog/8461/Werkzaamheden-voor-nieuwe-achtbaan-Wildlands-Emmen-begonnen.html

Voor mij een reden om niet meer te gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 18:01 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Buidelwolf schreef:
Choco115 schreef:
https://www.looopings.nl/weblog/8461/Werkzaamheden-voor-nieuwe-achtbaan-Wildlands-Emmen-begonnen.html

Ik zal me moeten haasten want ben nog niet geweest en die achtbaan spreekt me zeker ook niet aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 19:41 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Buidelwolf schreef:
Choco115 schreef:

Want? Je hoeft er toch niet in?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 20:14 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Waarom zou je er niet heen gaan om de achtbaan wat is er dan mis mee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 20:19 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Choco115 schreef:

Ik kom voor een dierentuin niet voor een attractiepark, dan ga ik wel naar de Efteling als ik attracties wil.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2017 20:22 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Teveel shows, spelletjes, attracties en vermaak storen me sws in een dierentuin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017 05:18 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Max schreef:
Choco115 schreef:

Ik kom voor een dierentuin niet voor een attractiepark, dan ga ik wel naar de Efteling als ik attracties wil.

Apenarend schreef:
Teveel shows, spelletjes, attracties en vermaak storen me sws in een dierentuin.

Idem aan vorige......

Je bent attractiepark (waar ik nooit heen ga) of je bent dierenpark, niet beide. Daarom ga ik ook nooit naar Bellewaerde.

Je merkt nu al dat de discipline onder de jeugd weg is tegenover 25 jaar geleden, roepen, tieren, overal achter schermen kruipen...... Daar stoor ik me aan, het gebrek aan respect.

In een dierenpark mag gerust gezellig geroezemoes zijn. Maar als er geroep en geschreeuw doorheen het hele park gaat.....is de hele ontspanning er af. Gevoelsmatig zit het niet juist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017 06:23 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Jij bent nog nooit een bus rooi valken of scouts tegen gekomen in een dierentuin zeker?
Zoveel laweit heb je in Bellewaerde niet hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017 08:57 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:
Jij bent nog nooit een bus rooi valken of scouts tegen gekomen in een dierentuin zeker?Zoveel laweit heb je in Bellewaerde niet hoor.

Gillende tieners in een achtbaan.... zijn moeilijk te vermijden hoor. Of te evenaren zelfs. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017 16:30 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Speciaal voor abonnementhouders: WILDLANDS opent op vrijdag 29 september ’s avonds de deuren voor een culinaire wereldreis!
Het wordt langzaam donker. De dieren gaan slapen en jij gaat op expeditie in het park. Op zoek naar 10 bijzondere locaties waar heerlijke mini-gerechten met bijpassende dranken op je wachten. De omgeving en de verhalen zorgen ervoor dat je het eten en drinken ervaart op een manier zoals je nog nooit eerder ervaren hebt. Een wereld aan smaken die vermengd wordt met live entertainment. Hoor je in de verte al de djembé die je oproept om op zoek te gaan naar het volgende gerecht?!

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Sep 2017 18:04 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer in Wildlands geweest. Ondanks het natte weer waren wel alle diersoorten buiten te bewonderen (al dan niet met open deur). De volgende dingen vielen mij op:
- In Nortica is op het stukje tussen de WC's bij de pinguïns en het theater flink wat extra beplanting geplaatst, ik neem aan dat dit is omdat veel mensen hier tussen de beplanting door liepen en doordat je nu de andere kant niet meer ziet mensen ook een stuk minder geneigd zijn dit te doen.
Afbeelding
- Er zijn weer jonge stokstaartjes te bewonderen in de Serenga, dit is alweer het tweede nestje van het jaar!
- In Serenga zijn wat extra bankjes geplaatst die meer bij het thema passen, ziet er prima uit.
- Vanuit het park merk je er nog niets van dat ze zijn begonnen met de werkzaamheden van de achtbaan, de heuvels rond serenga houden nog een hoop geluid tegen, dus mogelijk houden ze straks ook een deel van het lawaai tegen als deze blijven liggen. Waar de achtbaan exact gesitueerd zal gaan worden kan ik niet zeggen, het weer was dramatisch en de auto stond op een andere parkeerplaats vandaar dat ik niet even vanaf de buitenkant ben gaan wezen kijken, wanneer het weer beter is zal ik dit wel even doen.
- In het tweede terrarium bij de avonturenroute in de vlindertempel zit nu ook een smaragdvaraan, in dit verblijf zaten eerst kelpschildpadden, deze zijn nu verhuisd naar het terrarium in de boom.
- Ik zag verschillende berichten van de hamerkoppen die al aan het nestelen waren in Rimbula, goed nieuws natuurlijk want dat betekent dat ze zich op hun gemak voelen. Echter waren ze begonnen met nestelen op het gibbon eiland, klinkt logisch want die gibbons zaten daar toch nooit, tot nu blijkbaar.. de gibbons zaten de hele dag op het eiland en het nest zag er nogal gesloopt uit....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Sep 2017 18:42 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Misschien moeten we gewoon afwachten tot die achtbaan er effectief staat, alvorens conclusies te trekken. We mogen niet vergeten dat de mensen van Wildlands al jaren ervaring hebben opgedaan in Noorderdierenpark Emmen en men in Wildlands al het mogelijke doet om het zo ideaal mogelijk te maken voor de dieren.
Ik ben er zeker van dat de achtbaan niet al te storend zal zijn en ze er alles aan zullen doen om dit goed te integreren in het park.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur