Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2017 17:56 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Velen vinden het park te duur, maar ook daar is een oplossing voor. 17 Euro betalen in de plaats van 29? Het kan... volgens mij willen ze alvast zoveel mogelijk bezoekers. ;)

https://www.spydeals.nl/groupon-de/aanb ... e=facebook

In Nederland hoef je als je slim kijkt vrijwel nooit de volle prijs te betalen voor dierentuinen, er loopt altijd wel een korting bij de spoordeelwinkel, Hema, ING of een van de vele andere aanbieders, dus dat vele bezoekers willen trekken geld niet alleen voor Wildlands ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2017 17:59 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Klopt, met name libema is daar een sterke speler in (actie van de dag), maar een dergelijke forse korting zie je toch niet vaak. En gezien de hoge standaard prijs, toch zeker het vermelden waard hier in dit topic zelf. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2017 11:23 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Twee nieuwtjes die we uit de aflevering van 'Wilde dieren in Wildlands' van gisteren konden halen:
- Het park gaat achter de schermen een tweede kolonie naaktemolratten opstarten, ze beginnen met 4 dieren die vanuit Duitsland komen. Ze krijgen dus een kolonie voor en achter de schermen, zoals ze ookal bij de bladsnijdersmieren hebben.
- Er zijn mogelijk 2 pelsrobben drachtig!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2017 16:42 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer ff in Emmen geweest, waar het weer veel beter was dan van tevoren voorspel was en dat er ook voor zorgde dat het drukker was dan op een gemiddelde doordeweekse dag. Veel Duitsers, maar ook opvallend veel Nederlandse gezinnen, terwijl toch nog nergens in Nederland de zomervakantie begonnen is. Natuurlijk vielen er mij ook weer de nodige dingen op:
- In het zonnepaleis zijn weer dwergmangoesten geboren! Dit is als ik het goed heb alweer het derde of vierde nestje sinds de verhuizing, dus de fok gaat daar in elk geval lekker!
- Tussen de kinderboerderij en de prairivlakte zijn nu ook aan weerszijden van het pad speeltoestellen geplaatst in de zelfde stijl als die bij de stokstaartjes en olifanten:
Afbeelding

Afbeelding

- Onder de grote glijbaan bij het prairicafé is nu ook een kleinere glijbaan geplaatst voor de kleinste kinderen.
- Het nieuwe aquarium is eindelijk af en het wordt bewoond door standaard tetra visjes..
Afbeelding

- Bij de doodshoofdaapjes binnen zijn extra touwen opgehangen.
- Het gedeelte waar de ringstaartmaki's steeds weer wisten te ontsnappen heeft een flinke snoeibeurd gehad:
Afbeelding

- Aan het eind van het olifantenverblijf (aan de kant van de otters) is op de rotsen een ijzeren draad gespannen, ik vraag mij af waarvoor deze dient, lijkt me niet dat de dieren hier nou makkelijk het verblijf uit konden klimmen en anders zou dar draadje ze ook echt niet tegen houden :p
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2017 11:29 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Nu de grootste zichtbaarheids problemen bij de nijlpaarden onder water eindelijk opgelost lijken te zijn kunnen er ook wat vissen toegevoegd worden aan het basin, er zwemt nu namelijk ook een groepje karpers tussen de nijlpaarden:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 07:16 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Nu de grootste zichtbaarheids problemen bij de nijlpaarden onder water eindelijk opgelost lijken te zijn kunnen er ook wat vissen toegevoegd worden aan het basin, er zwemt nu namelijk ook een groepje karpers tussen de nijlpaarden:

Ik lees in de Telegraaf dat de karpers juist de oplossing zijn! ;)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2850 ... men__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 11:35 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Joost schreef:

De laatste tijd was het water al veel schoner dan eerst, maar de karpers zullen vast ook hun steentje bijdragen, maar ik denk niet dat 5 karpers dat hele bassin schoonhouden of wel? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 12:21 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Gerald schreef:
Joost schreef:

De laatste tijd was het water al veel schoner dan eerst, maar de karpers zullen vast ook hun steentje bijdragen, maar ik denk niet dat 5 karpers dat hele bassin schoonhouden of wel? ;)

Het artikel vermeldt niet het aantal karpers...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 12:44 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Joost schreef:
Gerald schreef:
Joost schreef:

Het artikel vermeldt niet het aantal karpers...

5 is een schatting van mij, maar veel meer zullen het er waarschijnlijk niet zijn als je de beelden ziet. Daarnaast is het gewoon een feit dat de zichtbaarheid van de Nijlpaarden de afgelopen tijd enorm vooruit is gegaan, het kan natuurlijk zijn dat het park er nog steeds niet tevreden mee is en daarom er ook nog karpers bij plaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 14:46 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Hoeveel nijlpaarden hebben ze er?
Volgens wat ik heb moeten dat 1á2 mannen met 8 vrouwen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 15:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:

Als de groep niet is uitgebreid na de verhuizing zouden ze 2.7 of 1.7 nijlpaarden moeten hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 16:49 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Theo schreef:
Limburg vooruit schreef:

Als de groep niet is uitgebreid na de verhuizing zouden ze 2.7 of 1.7 nijlpaarden moeten hebben.

De groep is niet uitgebreid na de verhuizing en ze hebben 8 dieren dus het is 1.7.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 16:57 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Dat Wildlands niet tevreden is met het resultaat lijkt me sterk. De combi is voor beide dieren interessant, en zo word de beleving weer wat completer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 17:07 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Op Emmen.nu staan iets meer details. Die vissen helpen dus mee met de opruiming.

https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/50038 ... choon.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2017 18:09 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer een paar uurtjes in Emmen rondgelopen:
- Bij de ingang van de Nortica show is een groot bord opgehangen omdat blijkbaar niet voor iedereen helemaal duidelijk was waar de ingang was:
Afbeelding

- Bij de poffertjeskraam op het kompasplein, het uitkijkpunt over de savanne (uitkijkpunt bij het djembé hutje) en het eetstalletje bij de Arctic 1 zijn allemaal extra tafels en stoelen geplaatst, iets wat ik op deze plekken ook wel miste, sowieso handig dat er wat meer zit mogelijkheden zijn op het kompasplein!
Afbeelding
nieuwe tafeltjes op het kompasplein

- De karpers bij de nijlpaarden zijn wel leuk, maar omdat het er maar een stuk of 5 zijn zie je ze ook niet heel vaak omdat ze natuurlijk ook in de stukken water kunnen komen die je vanaf de ruit niet heel goed kan zien.. Maar ik heb geruchten gehoord dat er in de loop der tijd nog wat meer soorten toegevoegd zouden worden, we moesten denken aan bijvoorbeeld zeelt of Europese meervallen..
- Het zou mij niet verbazen als de jonge waterbok-man die nu nog op de savanne loopt binnenkort het park verlaat, ik heb hem al een aantal keer flink zien sparren met zn vader en de laatste tijd heb ik het idee dat ie zich op de savanne steeds meer afzondert van de kudde.
- Dan voor mij toch wel het mooiste nieuws van de dag: de twee oudste olifanten dames, Mingalar Oo en Ma Ya Yee, zijn allebei weer drachtig! De jongen worden volgend jaar verwacht en de vader is Mekong. De derde vrouwelijke olifant, Swe Zin, is 10 jaar en ondertussen ook geslachtsrijp, echter staat zij onder in rang bij de dames en wanneer Mekong interesse in haar toont gaat een van de andere vrouwen er tussen staan omdat ze niet willen dat ze gedekt wordt, zodat ze als een soort oppas kan dienen voor de jongen van de andere twee en niet bezig is met haar eigen jong. Deze info heb ik overigens allemaal uit de presentatie van de verzorger. Laten we voor Swe Zin hopen dat een van de jongen straks een meisje is zodat zij zelf over een aantal jaar ook een jong kan verwachten! :olifant:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017 21:52 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dit is de breedvoorhoofdkrokodil in de Vlindertempel van Jungola. Het is de kleinste krokodillensoort, maar met de langste naam. Een breedvoorhoofdkrokodil van anderhalve meter lang is namelijk al een hele grote! Dit stel is hartstikke goed gecamoufleerd. Het kost daarom soms wat moeite beide nieuwelingen te ontdekken.

Bron: FB Wildlands

Ik heb het verhaal opgevangen dat ze in de plaats zijn gekomen voor de Chinese alligators, omdat het vanaf het begin al de vraag was of het met die soort zou gaan lukken, de Chinese alligators moeten namelijk in winterslaap kunnen en dat bleek niet te lukken in het huidige verblijf. Geen idee of dit het einde betekent van die soort in het park..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2017 17:25 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Wereldreizigers in WILDLANDS

Afbeelding
Nieuwe wereldreizigers in WILDLANDS on Flickr

Twee onbekende avonturiers lopen deze zomer door WILDLANDS Adventure Zoo Emmen. Met banjo & basgitaar trekken ze langs alle werelddelen. Om geld te verdienen. Want tja: reizen is nu eenmaal niet gratis.

De meeste bezoekers weten het inmiddels: als je op expeditie gaat in WILDLANDS kom je niet alleen dieren tegen, maar ook bijzondere types. Het wemelt in het themapark van de kleurrijke karakters. Sinds de opening is er gewerkt aan nieuwe verhalen en boeiende figuren. Vanaf vandaag komen daar twee vrolijke backpackers bij: Ed en George. Ze kennen de wereld als hun broekzak en hebben alle spullen bij zich die je nodig hebt voor een rondje om de wereld.

Zingend zomerduo
Hun allerbelangrijkste bezit: een banjo en een basgitaar. Met het zingen van liedjes proberen de avonturiers geld bij elkaar te sprokkelen voor de rest van hun reis. Vanaf vandaag vangen de twee globetrotters elke ochtend mensen op bij het grote plein bij de ingang. De rest van de dag zwerven ze door het park. Tot 25 augustus kunnen bezoekers het duo in elk werelddeel tegen het lijf lopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2017 11:37 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

De Wildlands Blog gaat wat dieper in op de wisseling van Chinese Alligators naar breedvoorhoofdkrokodillen:

Het was inmiddels een vertrouwd gezicht, de Chinese alligators, ook wel aangeduid als 'baby krokodillen'. Maar deze dieren moeten in winterslaap. Dit gaat natuurlijk vrij lastig in de vlindertuin, maar hiervoor was een ingenieuze oplossing bedacht. Het water van de otters liep ook door het verblijf van de alligators, waardoor in de wintermaanden de watertemperatuur flink zou zakken. Nu klopte dat ook wel, maar toch gingen de dames niet echt in winterslaap met als gevolg dat ze het onderling met elkaar aan de stok kregen. Daarom is besloten om met de alligators te stoppen en verder te gaan met een koppel dwergkrokodillen, ook wel bekend als breedvoorhoofdkrokodil.
In het oorspronkelijke plan was het verblijf bedoeld voor Indische varanen, welke het oude park destijds ook had. Maar aangezien het verblijf ook geschikt was voor een kleine krokodilachtige verkreeg men 4 Chinese alligators, en werden er aanpassingen gedaan om deze dieren zo goed mogelijk te kunnen houden. Ze werden samen gehuisvest met driekiel schildpadden, Chinese danio's, Siamese algeneters, paradijsvissen en Chinese zuigkarpers, allemaal dieren die goed tegen kouder water kunnen.
De schildpadden zijn nog altijd te bewonderen in het verblijf, nu samen met een koppel dwergkrokodillen. Van koud water is nu geen sprake meer en als het goed is komen de vissen in de waterpartij naast de ringstaartmaki's in Rimbula te zwemmen, waar het water koud naar binnen komt. Welke vissen nu de dwergkrokodillen gaan vergezellen is bij ons nog niet bekend.

Bron: FB Wildlands Blog

Daarnaast zijn bij de gemeente ook 3 bezwaren binnengekomen tegen de achtbaan:

Achtbaan Wildlands levert drie bezwaren op
Bron en meer:https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/503162/achtbaan-wildlands-levert-drie-bezwaren-op.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2017 13:18 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Bij de breedvoorhoofdkrokodillen zouden kongozalmen, kersenbuikchicliden, olifantsvissen en killivissen (onder andere blauwoogjes) niet misstaan denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 17:49 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Bij de nijlpaarden zitten inmiddels behalve gewone karpers ook graskarpers. En in Rimbula vliegen nu ook roodoorbuulbuuls en hamerkoppen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur