Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
  Afdrukweergave

Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 Dec 2016 15:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Plaats vanaf 2017 hier al het nieuws uit Wildlands

Het oudere dierentuinnieuws van deze dierentuin vinden we terug in het Dierentuinnieuws Archief.

Profiel  

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2017 17:16 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

WILDLANDS verwelkomt 1,3 miljoen bezoekers

Medewerkers van WILDLANDS Adventure Zoo Emmen heffen vandaag het glas, want in de laatste week van 2016 kwam de 1,3 miljoenste gast naar het nieuwe park. Koning Willem-Alexander opende het park op 18 maart en binnen een half jaar passeerde de miljoenste bezoeker de poort.

Afbeelding

In WILDLANDS hebben de gasten een andere ervaring dan alleen ontmoetingen met dieren. Naast een hoofdrol voor de dieren hebben ook attracties en belevenissen een belangrijke plaats. Zo werd ook de speciale avondopenstelling WildNights (nog tot en met 8 januari) in de kerstvakantie een groot succes.

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is geopend sinds 25 maart 2016 en bestaat uit drie werelden. Serenga: zorgen voor de natuur, Jungola: samenleven met de natuur en Nortica: onderzoek naar de natuur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2017 17:47 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

sinds kort doen er hangbuikzwijnen mee in de show van jungle jim.

Bron: facebook

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2017 19:29 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag naar Emmen geweest om mijn aboo te verlengen (dus jullie zijn voorlopig nog niet van mijn verslagjes af ;) ) en om een rondje te doen in het park:
- De nijlpaarden waren te bewonderen in hun binnenverblijf, dit is ongeveer twee keer zo groot als hun binnenverblijf in het oude park:
Afbeelding
Het water gedeelte
Afbeelding
Een van de twee landgedeeltes, aan de andere kant van het water is nog een even groot stuk.

-Alle dieren van de savanne stonden binnen, maar waren te bezichtigen in hun stallen:
Afbeelding
Verblijf van de 7 waterbokken, waarvan de jongste telg nu zo'n 3 week oud is.
Afbeelding
1 van de twee grote verblijven voor de neushoorns, de dame stond in de derde en kleinere stal, maar had de mogelijkheid om naar het seperatie verblijf buiten te gaan.
Afbeelding
Gnoe's binnenverblijf
- Er is een kalfje bij de zeeboe's, moeder en jong staan nog apart van de groep omdat de moeder nogal fel haar jong beschermt, ik kon deze foto maken maar daarna liet ze wel weten dat ze vond dat ik eigenlijk te dicht bij kwam, ondanks dat ik braaf achter het hek stond.
Afbeelding
- De directeur liep met een groepje medewerkers door het park om verbeterpunten aan te stippen, ik kwam ze tegen in Nortica waar ze stonden te discusiëren over hoe ze duidelijker konden maken wat de Arctic 1 was en of ze mogelijk de ingang daarvoor moeten verplaatsen.
- De zeeleeuwen verzorgers hadden tijdens de show andere kleding aan met daarop het logo van de zogenaamde "Northern Light Companie" waar ze show om draait, ziet er stukken beter uit en laten we hopen dat het het einde van de lullige regenpakkies betekent.
- En dan voor mij persoonlijk het hoogtepunt van de dag, na 16 keer Wildlands bezoeken heb ik eindelijk eens de Axisherten gezien! Ze zijn nog steeds behoorlijk bang voor de olifanten, maar als de olifanten aan de andere kant van het verblijf zijn willen ze nog wel eens hun kop om de hoek steken. In eerste instantie was er maar eentje die durfde, maar toen ik wat langer bleef staan kwamen er langzaam wat meer bij, uiteindelijk intotaal een stuk of zeven. Toen de olifanten weer in de richting van de herten lipen bleven ze in eerste instantie doodstil staan, tot dan de olifanten op een meter of 15 kwamen toen verdwenen ze weer achter de schermen. De kennismaking tussen de herten en de olifanten gaat erg traag, maar langzamerhand worden er kleine stapjes gezet.
Afbeelding
Wie had dat verwacht? Olifanten en Axisherten op een foto!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2017 12:33 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

De interactie tussen de olifanten en de herten lijkt hier inderdaad moeizamer dan verwacht te verlopen... zonde eigenlijk. Maar daar kan de dierentuin (buiten het aanbieden van schuilmogelijkheden) weinig aan veranderen.

Sommige dieren durven.... sommige traag, en anderen nooit. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2017 15:00 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

WildNights bezocht door 40.000 mensen en gaat eind dit jaar op herhaling als RTV Drenthe via Wildlands Blog.

Veel mensen waren erg enthousiast over het event. Frankwin van Beers (directeur Wildlands) vertelde vandaag voor de camara van RTV Drenthe dat het event WildNights eind van dit jaar weer gehouden zal worden. Het park was verlicht en er werden speciale shows en activiteiten gehouden.

https://www.facebook.com/wildlandsblog/ ... =3&theater

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2017 15:00 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoals al eerder aangekondigd komen er geen grote inversteringen dit jaar in Wildlands, maar in elk geval wel twee kleine leuke inversteringen: de doodshoofdaapjes en (sneeuw)uilen komen terug naar Emmen!

Nieuwe dieren om Wildlands stapje volwassener te maken
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/Nieuwe-dieren-om-Wildlands-stapje-volwassener-te-maken-21928811.html

Daarnaast hebben ze het over mogelijk meer beplanting op het kompasplein en mogelijk daar een overdekt terras, als ze toch bezig zijn om het kompasplein sfeervoller te maken met meer beplanting kunnen ze Nortica misschien ook mee pakken? :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2017 18:43 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

er word gesproken over een voliere, maar dat vonden ze toch niet natuurlijk genoeg?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2017 18:47 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

aardvarkentje15 schreef:
er word gesproken over een voliere, maar dat vonden ze toch niet natuurlijk genoeg?

De dieren komen er ook niet bij om de kritiek de mond te snoeren... maar langs de andere kant natuurlijk ook weer wel.

Je kan je concept moeilijk verkopen als je toegeeft dat het niet werkt zoals het zou moeten. Langs de andere kant kan je het ook niet toegeven als je het nog even wil aftasten en volhouden.

Ze missen namelijk een groot deel van het middenveld in hun bezoekerservaringen. Momenteel vind je het park ofwel heel goed, ofwel twee keer niets.... Daartussen lijken er maar weinig mensen te hangen als je het ruw gaat bekijken. Met de toevoeging van simpele maar attractieve diersoorten, kan je de middenmoot weer wat aanspreken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2017 22:55 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
aardvarkentje15 schreef:

De dieren komen er ook niet bij om de kritiek de mond te snoeren... maar langs de andere kant natuurlijk ook weer wel.

Je kan je concept moeilijk verkopen als je toegeeft dat het niet werkt zoals het zou moeten. Langs de andere kant kan je het ook niet toegeven als je het nog even wil aftasten en volhouden.

Ze missen namelijk een groot deel van het middenveld in hun bezoekerservaringen. Momenteel vind je het park ofwel heel goed, ofwel twee keer niets.... Daartussen lijken er maar weinig mensen te hangen als je het ruw gaat bekijken. Met de toevoeging van simpele maar attractieve diersoorten, kan je de middenmoot weer wat aanspreken.

Ik denk dat je de spijker zo precies op zn kop slaat! Ik denk dat dit een goede midden weg is tussen nog ff aftasten en de bezoeker tegemoet komen, maar ik verwacht eigenlijk dat dit nog maar het begin is van de kleinere soorten die er bij toegevoegd gaan worden, ik denk namelijk dat er in Serenga nog wel wat bij komt.

Als de twee genoemde soorten komen op de plekken waar ik ze verwacht (doodshoofdaapjes langs de olifantenvallei en de sneeuwuilen op het stukje tussen de ijsberen en pinguïns) zorgen ze er in elk geval ook voor dat mensen op die plekken minder lang hoeven te wachten tot ze weer een nieuwe soort zien, wat ook een veel gehoorde klacht was. Dit soort toevoegingen verwacht ik eigenlijk ook in Serenga want daar heb je ook nog wel wat van die plekjes...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 08:23 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Gorilla Gust schreef:
aardvarkentje15 schreef:

Ik denk dat je de spijker zo precies op zn kop slaat! Ik denk dat dit een goede midden weg is tussen nog ff aftasten en de bezoeker tegemoet komen, maar ik verwacht eigenlijk dat dit nog maar het begin is van de kleinere soorten die er bij toegevoegd gaan worden, ik denk namelijk dat er in Serenga nog wel wat bij komt.

Als de twee genoemde soorten komen op de plekken waar ik ze verwacht (doodshoofdaapjes langs de olifantenvallei en de sneeuwuilen op het stukje tussen de ijsberen en pinguïns) zorgen ze er in elk geval ook voor dat mensen op die plekken minder lang hoeven te wachten tot ze weer een nieuwe soort zien, wat ook een veel gehoorde klacht was. Dit soort toevoegingen verwacht ik eigenlijk ook in Serenga want daar heb je ook nog wel wat van die plekjes...

de doodshoofden komen in de kas, het verblijf wordd een afgedankte winkel voor rugzakken en veldflessen.de uilen komen achterin bij de ijsberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 10:40 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ze zullen echt wel regelmatig iets nieuws moeten toevoegen of iets veranderen want juist zij weten als geen ander wat er gebeurt als je jarenlang achterover leunt en toekijkt hoe de bezoekers je park gaan mijden. En hopelijk luisteren ze goed naar hun publiek en iets minder naar hun eigen iedeeën hoe goed bedoeld ook. De juiste balans hierin vinden lijkt mij erg belangrijk en dus als bezoekers klagen over te weinig diersoorten dan kan je wel een plan bedenken voor een mooie achtbaan (ik chargeer) maar dat is niet wat je doelgroep wil.

Ze hebben daarnaast ook best wel een geduchte concurrentie in Nederland met grote bezoekersaantallen en bijzondere vernieuwingen/aanvullingen. Ik noem maar de bezoekersaantallen van Blijdorp en Artis, de panda's in Ouwehand en de nieuwbouw in Burgers' Zoo.

Willen ze verder dan ontkomen ze er niet aan en deze twee aanvullingen zijn daar een bewijs van maar uiteraard voor de nabije toekomst nog lang niet voldoende. We zullen zien wat er nog meer komt...

PS: Een kleine verlaging van de toegangsprijs wil ook wel eens helpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 11:38 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

aardvarkentje15 schreef:
Joost schreef:
Gorilla Gust schreef:
aardvarkentje15 schreef:

de doodshoofden komen in de kas, het verblijf wordd een afgedankte winkel voor rugzakken en veldflessen.de uilen komen achterin bij de ijsberen.

Vraag me af waar in het artikel je dan leest dat de apen in de kas komen? Er word alleen gezegd wat de aapjes in Jungola komen, maar dat is stukken groter dan alleen de kas ;) Over de sneeuwuilen wordt gezegd dat ze "een beetje achterin bij de ijsberen" komen, de plaats die ik noemde lijkt mij het logischte omdat ik het me niet kan voorstellen dat ze er een verblijf voor gaan bouwenop het plein bij de ijsberenbaai, deze is namelijk al behoorlijk vol en het lijkt me lastig daar een degelijk verblijf neer te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 18:23 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Puntje 1: Het is meest logisch, logischte oid

Punt 2: Bij het begin was er toch sprake van een combiperk met muskusossen, rendieren en poolvossen? Zou dit in de nabije toekomst kunnen komen?

Punt 3: Bij serenga zouden kleine soorten als toevoeging misschien fenneks kunnen zijn of bijvoorbeeld nijlganzen, zadelbekooievaars (al zijn deze meer moerasdieren misschien) kunnen komen in een grote doorloop volière met andere vogels als glansspreeuwen e.d.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 18:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:
Puntje 1: Het is meest logisch, logischte oid

Punt 2: Bij het begin was er toch sprake van een combiperk met muskusossen, rendieren en poolvossen? Zou dit in de nabije toekomst kunnen komen?

Punt 3: Bij serenga zouden kleine soorten als toevoeging misschien fenneks kunnen zijn of bijvoorbeeld nijlganzen, zadelbekooievaars (al zijn deze meer moerasdieren misschien) kunnen komen in een grote doorloop volière met andere vogels als glansspreeuwen e.d.

De plannen met de muskusossen waren de aller eerste plannen voor Wildlands en hebben moeten wijken voor de zeeleeuwen en ijsberen, de nabije toekomst (komende jaar) verwacht ik ze niet want het is een best grote inverstering en ze hebben aangekondigd geen grote inversteringen doen komend jaar en dit ook niet echt makkelijk ingepast kan worden omdat er een heel nieuw stuk voor bij gebouwd moet worden. Om diezelfde reden denk ik niet dat er binnenkort een grote doorloop volière komt, komend jaar komen er denk ik vooral dieren bij die makkelijk in het huidige park ingepast kunnen worden, fenneks zouden dus prima kunnen! ;)

Dan nog wat anders:

De drie leeuwenwelpjes verkennen af en toe de grote Leeuwenberg in Serenga. Ze kunnen er ongestoord genieten van het zonnetje, want hun moeder houdt ze nauwlettend in de gaten.
Bron:https://www.facebook.com/WildlandsAdventureZooEmmen/photos/a.280202222150403.1073741828.136942423143051/555923631244926/?type=3&theater

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2017 22:02 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Er zijn nog genoeg soortjes die ze kunnen toevoegen om de boel wat levendiger te maken zoals wasberen, poolvossen, fenneks, stekelvarkens, kirk's dikdiks, neusberen, binturongs of capibara's. Hoewel wij natuurlijk liever iets bijzonders zien neem ik in dit geval ook genoegen met wat gewonere soorten, hopend dat ze wat leuks hebben voor de grote inverstering.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2017 16:35 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Black Rhino schreef:
Er zijn nog genoeg soortjes die ze kunnen toevoegen om de boel wat levendiger te maken zoals wasberen, poolvossen, fenneks, stekelvarkens, kirk's dikdiks, neusberen, binturongs of capibara's. Hoewel wij natuurlijk liever iets bijzonders zien neem ik in dit geval ook genoegen met wat gewonere soorten, hopend dat ze wat leuks hebben voor de grote inverstering.

De Fennek, Poolvos en Kirk's dikdik zijn nu niet bepaald de meest gewone soorten, in België en Nederland vind je ze voornamelijk in kleinere tuinen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2017 12:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

In Serenga is een zebraatje ter wereld gekomen. Zolang de zebra's en andere savannebewoners niet buiten op de savanne lopen, kunnen gasten hem binnen komen bewonderen.

Bron: FB

De koningin van de naakte molratten in Animazia is bevallen van 11 jongen. Het zijn de eerste nakomelingen van deze nieuwe koningin.

Bron: FB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2017 17:53 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag alweer naar Emmen geweest, dit keer met als reden om de 3 leeuwenwelpjes buiten te kunnen bewonderen, wat overigens erg goed lukte! Alle leeuwen zitten gewoon samen (Man, 5 volwassen dames en 3 welpen), de 5 dames zijn heel erg beschermend over de welpen en zorgen er ook echt samen voor wat mooi is om te zien. Soms mag Dudley (de man) heel dicht in de buurt komen van de welpen en spelen ze ook met hem, maar het andere moment is het zo dat als die op een meter of 10 komt dat de dames er aan gerend komen om hem weg te krijgen. De volwassen dieren houden elkaar de hele tijd in de gaten, dit zorgd samen met de spelende welpjes voor veel activiteit in het verblijf, erg leuk om te zien! Overigens hebben de verzorgers wel wat maatregelen getroffen zodat wanneer een kleintje perongeluk in het water valt, ze zich vast kunnen pakken aan een bos takken die om de paar meter aan de kant vast gemaakt zit:
Afbeelding

Dan nog wat andere dingen die mij opvielen:
- De overkapping van het argeologische dorpje naast de bavianenarena heeft het begeven onder de sneeuw, maar dit is wel snel op te lossen denk ik.
- Een van de nijlpaarden zat apart van de rest in het binnenverblijf.
- Bij het bamboe"doolhof" waren ze bezig, geen idee wat ze precies aan het doen waren, maar ik zou het niet gek vinden als de doodshoofdaapjes daar kwamen.
- Bij de ingang van de kas zijn aan een kant een soort stellingkasten geplaatst:
Afbeelding
- Het verblijf van de otters is beplant, hierdoor ziet het er niet meer uit als een grote zandbak met wat water en wat beestjes ;) :
Afbeelding
- Had op FB gezien dat de koraalduivels bij de zeeschildpadden zouden zitten, heb er een tijdje gestaan maar geen enkele kunnen spotten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2017 11:59 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ook bedankt voor deze mooie update!

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur