Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 08:54 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Mooi man, had je besloten om vandaag richting Emmen te gaan is vannacht ook nog het tweede olifanten jong geboren! Het is (weer) een mannetje en heeft de naar Manoa mee gekregen, wat rust of vrede betekend.

In WILDLANDS is vanmorgen vroeg een gezond olifantenkalfje geboren. Het olifantje is een mannetje en krijgt de naam Manoa, wat ‘rust’ of ‘ vrede’ betekent. Dit is de tweede geboorte in de Olifantenvallei, begin april werd er ook al een mannetje geboren. Hij kreeg de naam Mauk. Mauk komt af en toe even kijken in het gedrang rond het pas geboren olifantje. Eindelijk heeft hij een leeftijdgenootje om mee te spelen.

Bron FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 18:47 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoals gezegd vandaag naar Wildlands geweest. Het was best wel druk in het park voor een gewone doordeweekse dag, terwijl nog nergens in Nederland de vakantie is begonnen, natuurlijk was het drukker door een aantal schoolreisjes, maar het viel me op dat er ook redelijk wat gezinnen op pad waren. De volgende dingen vielen mij op:
- Bij de olifanten was natuurlijk vannacht Manoa geboren, om deze reden stond de familie kudde net als bij Mauk weer alleen in het bullenverblijf. Het viel me op dat de kudde veel rustiger was dan na de geboorte van Mauk, met name Radza en Ravi waren minder aan het klieren dan de vorige keer, dus het lijkt dat ze daar al wat van geleerd hebben. Mingalar Oo stond de hele tijd vooral bij Mauk, terwijl Swe Zin zich nu geen moment van de zijde van haar andere zus bevond. De afgelopen tijd was Mauk al veel vrijer in wat hij wel en niet mocht doen van zijn moeder en zijn tantes, maar het viel me op dat nu er een ander kleintje is in de groep hij nog veel meer mag dan voorheen.
- De nandoes zitten nog steeds apart van de wallaby's.
- De pelsrobben zaten volgensmij de hele dag apart in het separatie gedeelte achter het showbassin in van de zeeleeuwen en ze hadden ook beschikking over het binnenverblijf, de zeeleeuwen zaten wel gewoon buiten. Geen idee wat precies de reden voor deze scheiding is, maar kunnen we dan eindelijk een keer jonge pelsrobben verwachtten? :god:

Dan zoals beloofd weer een nieuwe update over de bordjes in het park:
- Het lijkt er op dat ze het een en ander nog wat aan het optimaliseren zijn, zo is het bordje van de otters verplaatst naar de andere kant van het verblijf en was het boek van de ringstaartmaki's en slingerapen vandaag verdwenen.
- "De Goudmijn", de speelplaats nabij het prairie café, heeft een nieuwe naam "De watertoren" en daar hoort ook een nieuw bord bij:
Afbeelding

- Dan de bordjes in Serenga, bij binnenkomst in het Mali-paleis zie je nu een plattegrond van het gebied:
Afbeelding

- Bij de mangoesten staat de volgende tekening, dit is de enige diersoort met dit soort "bordje":
Afbeelding

- De andere bordjes in Serenga zijn als volgt vormgegeven:
Afbeelding
Savanne dieren

Afbeelding
Stokstaartjes

- De bordjes in Nortica zijn allemaal vormgegeven als klipborden met daarop de onderzoeksresultaten van de onderzoekers in het gebied:
Afbeelding
Bordje van de Zeeleeuwen en Pelsrobben, met een subtiele sneer naar al die mensen die denken dat ze zeehonden hebben ;)

Afbeelding
Pinguïns

Voor wie nog meer bordjes wil heb ik de bordjes map op mijn flickr geüpdatet:
https://www.flickr.com/photos/101864964@N07/sets/72157667871179917

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 18:55 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het blijven geweldige bordjes zo... het enige minpuntje is dat ze zolang hebben gewacht met deze pareltjes. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 18:59 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Tweede olifantje WILDLANDS geboren
In WILDLANDS is vanmorgen vroeg een gezond olifantenkalfje geboren. Het olifantje is een mannetje en krijgt de naam Manoa, wat ‘rust’ of ‘ vrede’ betekent. Dit is de tweede geboorte in de Olifantenvallei, begin april werd er ook al een mannetje geboren. Hij kreeg de naam Mauk. Mauk komt af en toe even kijken in het gedrang rond het pas geboren olifantje. Eindelijk heeft hij een leeftijdgenootje om mee te spelen.

(zie ook de beelden via https://www.facebook.com/laafsekikkers/ ... 162/)$

Moeder Ma Yay Yee werd in 1999 zelf ook in Emmen geboren. Zij is een ervaren moeder; dit kalf is haar derde jong. Bij olifanten vindt de bevalling plaats in de familiegroep. Bij de bevalling spelen de tantes een hele grote rol. Zij beschermen de kwetsbare moeder. Ook als het kalfje in de benen moet komen, helpen de andere olifanten mee.

Via de livestream op de website van WILDLANDS konden vroege vogels vanmorgen het jong direct al bekijken. De kleine olifant wijkt niet van zijn moeders zijde. Ook beide tantes zijn steeds in de buurt. De hele kudde blijft vandaag in het overdekte gedeelte van de Olifantenvallei. Daar kunnen gasten zien hoe zo’n groepsgebeuren het is; de hele kudde staat om en over de kleine heen.

In totaal telt de kudde van WILDLANDS nu tien olifanten; drie volwassen vrouwen, één volwassen bul, vijf jonge stiertjes en dit pasgeboren kalf.

Op de website http://www.wildlands.nl/olifantenjong kun je de ontwikkelingen in de gaten houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 21:50 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Weet iemand ook de tijd? Hoe laat is vroeg in de morgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018 22:16 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

loekje schreef:
Weet iemand ook de tijd? Hoe laat is vroeg in de morgen?

Ik meen dat ik hoorde dat hij rond 4 uur 's nachts geboren is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2018 10:38 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dan was hij nog maar hooguit 2 en half uur toen ik hem voor het eerst op de cam zag. Bedankt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2018 13:00 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Nieuw in Rimbula! De #melkkikkers ... Ze lopen daar los, dus enig geduld om ze te #spotten is #noodzakelijk. #WILDLANDS #Emmen #dieren #avontuur #kikker

Twitter Wildlands

Ondanks tegenvallers zijn steeds meer mensen positief over Wildlands
Bron en meer: http://www.dvhn.nl/drenthe/Ondanks-tegenvallers-zijn-steeds-meer-mensen-positief-over-Wildlands-23325594.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2018 10:07 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag zijn de twee nandoes voor het eerst te zien in Serenga. De Wallabyheuvel is tijdelijk opgedeeld in twee gebieden, zodat de dieren rustig aan elkaars gezelschap kunnen wennen. De komende tijd krijgen de wallabies nog wel de keuze of ze bij de nandoes buiten willen staan of juist binnen willen blijven, dus het kan zijn dat er even geen wallaby te zien is!

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2018 19:46 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Proef met pluktuin in WILDLANDS

Achter de schermen van WILDLANDS wordt een proef gedaan met een pluktuin. Op dit stukje grond van ongeveer 150m2 staan verschillende soorten bloemen, kruiden en planten die bedoeld zijn als verrijking voor de dieren in het park. Daarnaast zorgen deze planten ook voor biodiversiteit in Drenthe, want onder andere bijen en insecten komen graag op deze bloemenpracht af.

Eén van de hoveniers van WILDLANDS, Erik van Dam, beheert de pluktuin. Hij bezocht in augustus 2017 een bijeenkomst voor hoveniers van alle dierenparken in Nederland en werd zo op het idee gebracht. Hij maakte ook medewerkers van de dierverzorging en de diëtiste enthousiast. Zij gaven advies over het soort kruiden, bloemen en planten waar de dieren iets aan zouden hebben. Op een braakliggend stuk land achter de schermen van het park groeien en bloeien nu o.a. goudsbloem (calendua), zinnia, Oost-indische kers, snijbiet, komkommerkruid, zuring en kamille.

Inmiddels hebben de ringstaartmaki’s en bladsnijdersmieren al van de planten uit de tuin gebruik gemaakt; zij aten het aangeboden plantmateriaal op. Maar ook de slingerapen, prairiedogs en de dieren in het Dogondorp zullen er mee verrijkt gaan worden. Zo maken ze eens kennis met een ander aanbod op het gebied van voedsel (met andere mineralen en vitamines) of ze kunnen met de bloemen spelen.

Hovenier Erik hoopt de pluktuin in de toekomst flink uit te breiden en vindt de proef nu al geslaagd: “Ik heb gezien dat de dieren plezier hebben met de planten en dat er al verschillende insecten op de bloemen afkomen. En wie weet kunnen we in de loop van tijd zelfs bijenkasten in de pluktuin plaatsen!”

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2018 10:51 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Volop jeugdigheid in en om de Monkey Market: er zijn twee Azara's agouties en een doodshoofdaapje geboren!

Verrassing! In de Monkey Market in Jungola zijn twee Azara's agouties geboren!

FB Wildlands

De oplettende avonturier kan langs de oevers van de Olifantenvallei in Jungola nog een extra paar oogjes zien.... Vanmorgen is daar namelijk een doodshoofdaapje geboren! Het jong zit de komende tijd veilig en stevig bij de moeder op de rug.

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018 16:19 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer even heen geweest:
- Er zitten nu ook roelroels in de vlinderkas, geen idee of het alle dieren zijn of dat er ook nog een aantal in Rimbula zitten.
- Olifanten jongen Mauk en Manoa zoeken elkaar constant op om te stoeien, erg leuk om te zien!
- Op de boog bij de nijlpaarden in Serenga is het volgende bord gehangen:
Afbeelding

- Her en der in het park zijn extra bordjes gehangen bij diersoorten waar eerder maar 1 bordje hing. Verder niet echt nieuwe borden gespot.
- De wallabyheuvel is nog opgesplitst in twee delen: een deel voor de nandoes en een deel voor de wallaby's. Het viel me op dat de Wallaby's veel rustiger waren dan de vorige keren, ze zaten nu niet gefixeerd in een hoekje van het verblijf maar hupsten vrolijk rond en zaten zelfs tot aan de afscheiding, dat lijkt me een goed teken!
Afbeelding
Links de nandoes, rechts de wallaby's

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2018 18:07 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

De wallabyheuvel ziet er wel een mooi verblijf uit, heb je daar soms toevallig een ruimere foto van. Op het net vind ik niet meteen iets terug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2018 19:45 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
De wallabyheuvel ziet er wel een mooi verblijf uit, heb je daar soms toevallig een ruimere foto van. Op het net vind ik niet meteen iets terug.

Ik kon alleen deze foto van maart 2016 vinden, maar voor het algemeen ziet het er nog wel het zelfde uit:

Afbeelding

De tweede boom van links is volgensmij de boom die in de andere foto in het midden staat. Het water wat op deze foto vooraan te zien is is er normaal niet, dit kwam door de regen in die periode van het jaar. Ook is het in de zomer natuurlijk allemaal wat groener waar Animazia wat beter verstopt zit. Overigens is dit een van de enige verblijven waar niets aan gedaan is tijdens de verhuizing, toen het nog 'Dierenpark Emmen' was zaten hier eerst de poedoes en kuifhoenderkoeten en later de halsbandpekari's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018 10:18 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Weer een aantal nieuwe soorten voor Wildlands:

Nieuwe klanken in het kikkerkoor van Rimbula! De Kurixalus odontotarsus en Hylarana cubitalis zijn niet heel mooi of makkelijk te spotten, maar des te harder hoor je ze fluiten zodra de schemering valt. De boomkikkers zullen in de tropische kas ongedierte bestrijden.

FB Wildlands

De Afrikaanse kwartel is kleine vogel, met een korte staart. Hij heeft relatief grote vleugels, maar vliegt eigenlijk nooit. Deze vogel eet graag insecten zoals meelwormen en groenvoer zoals gras en zaden. In WILDLANDS vind je deze grappige vogeltjes bij de textorwevers in Serenga.

FB Wildlands

En eettentje Mr. Layos heeft een nieuw concept:

Bijzondere frietspecialiteiten in Wildlands Emmen
Bron en meer: https://www.looopings.nl/weblog/10409/Bijzondere-frietspecialiteiten-in-Wildlands-Emmen.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018 10:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Mooie kikkertoevoegingen. Ik vind het in Burgers' Bush ook altijd leuk om te zoeken naar de anolissen, lijkt me dus even leuk in de Rimbula.

Is die Afrikaanse kwartel dezelfde als onze eigen kwartel, die als trekvogel toch behoorlijk kan vliegen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2018 21:54 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Is die Afrikaanse kwartel dezelfde als onze eigen kwartel, die als trekvogel toch behoorlijk kan vliegen?

Dat zou zomaar kunnen, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik kan verder ook niets vinden over welke soort het zou zijn.

Overigens gaan ze in Wildlands ook rustig door met nieuwe soorten toevoegen aan de kas, er vliegt in elk geval een Indische blauwrug rond:

Hier zit ze nog te wennen in een voliére in Rimbula, maar sinds vanmorgen vliegt dit Indische blauwrug-vrouwtje (Irena puella) vrij rond in de grote tropische kas. Deze boszangvogel is dol op vruchten, nectar en sommige insecten. Binnenkort krijgt ze gezelschap van een mannetje!

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2018 09:11 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:

Joost schreef:
Dat zou zomaar kunnen, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik kan verder ook niets vinden over welke soort het zou zijn.

Het gaat hier om de harlekijnkwartel. Voor zover ik weet vliegen deze kwartels alleen maar een klein stukje wanneer ze schrikken, maar dat weet ik niet zeker...
In Rimbula zitten trouwens ook een groep anolissen, deze zitten er al sinds de opening. Ze zijn niet met opzet in de kas gezet, maar perongeluk meegekomen met de beplanting uit Costa Rica. Als je goed je best doet kan je er zomaar een paar tegenkomen.
Verder is het in Rimbula weer regenseizoen, gisteren kwam er zo nu en dan wat regen naar beneden, wat voor welkome verkoeling zorgde. Ook zijn er in Serenga nog wat borden neergezet, bijvoorbeeld na de boog bij nijlpaarden: hierop staan bijna alle dieren die te zien zijn in Serenga met de status wat betreft bedreiging erachter genoemd alsook de reden. Voor de boog zijn er een paar gethematiseerde plantenbakken neergezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2018 15:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

TimDeZ schreef:
Het gaat hier om de harlekijnkwartel. Voor zover ik weet vliegen deze kwartels alleen maar een klein stukje wanneer ze schrikken, maar dat weet ik niet zeker...

Aah dankjewel! Daar had ik nog wel naar gekeken, maar die staan op zootierliste nog niet aangegeven bij Wildlands..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2018 17:24 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer even in Wildlands geweest, ik vond het opvallend druk in het park voor dit warme weer, de vorige keren dat ik in de zomervakantie met zulk warm weer in het park was was het juist heel rustig, dus dat lijkt me een mooi teken voor Wildlands ;) Om te illustreren hoe druk het was: al 3 kwartier voordat de Norticashow begon stond er al een flinke rij om naar binnen te gaan... De volgende dingen vielen verder ook op:
- Vanaf vandaag kunnen bezoekers van het park elke dag gratis naar een kindervoorstelling in het Atlastheater welke 3 keer per dag 20 minuten duurt. In totaal 3 verschillende voorstellingen die om de 3/4 dagen wisselen. Meer info hier: https://www.wildlands.nl/activiteiten/kindervoorstellingen/

- Kinderen krijgen bij binnenkomst van het park nu een paspoort waarin ze 8 stempels kunnen verzamelen, ze kunnen deze stempels krijgen door bijvoorbeeld de shows te bezoeken of een praatje te maken met een van de karakters uit het park. Wanneer ze alle 8 de stempels verzameld hebben en inleveren krijgen ze een certificaat.
- Zoals Tim eerder al zei staan er bij de nijlpaardenboog nieuwe plantenbakken:
Afbeelding

- En staat er bij die boog ook een nieuw bord met bijna alle dieren van Serenga, wel grappig gedaan overigens:
Afbeelding

Afbeelding

- De nandoes en wallaby's leven nog apart van elkaar.
- Bij de bavianen stond de hele dag een tuinsproeier aan om de dieren ondanks de hitte nog wat verkoeling te geven.
- Bij de in en uitgang van Rimbula staan nu informatieschermen over het regenseizoen, voor de fotografen onder ons die hun camera niet nat willen hebben: het gebied rond het restaurant is een "safezone", daar regent het niet vanwege het terras.
Afbeelding

- Op de makibrug zijn nu aan allebei de kanten over de gehele breedte buizen aangebracht, welke nu ook gethematiseerd zijn. Ik heb ze even gevoeld en er staat geen stroom op, maar ze kunnen draaien waardoor het voor de maki's een stuk moeilijker is om hun evenwicht te houden wanneer ze de overkant proberen te bereiken:
Afbeelding

- Olifant Ravi stond de hele dag bij de bullengroep, terwijl Radza gewoon bij de kweekgroep stond. Hij leek zich prima op zijn gemak te voelen bleek uit een zwempartij met zijn twee (half) broertjes. Mekong stond tot een uur of 15:00 apart en voegde zich daarna bij de andere bullen.
- Bij de souvenirshop bij de uitgang van het park stonden nu twee dames die zich voordeden alsof ze van de douane waren en hadden ook een soort vliegveld scanner waar tassen doorheen kunnen. Het leek er op dat ze de bezoekers prima vermaakten en passen ook goed bij het vliegveldthema van de souvenirshop.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur