Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 376 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 14:02 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

En het is... een mannetje. Hij kreeg de naam Mauk.
Aldus Facebook Wildlands.

Iemand een idee waar de naam vandaan komt? Toen ik het opzocht op Google, kwam ik uit op 'afkorting van Mauritius, betekenis zwart, Noord-Afrikaans, Marokkaans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 15:57 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vanmorgen nadat ik las dat Mauk geboren was meteen in de auto gesprongen en naar Emmen gereden. Dat ik niet de enige was had ik wel verwacht, het was namelijk gezellig druk in het park, natuurlijk door de paasdagen, de opening van de achtbaan én de geboorte van de kleine reus.

Mauk is zoals verwacht geboren in het bullenverblijf in Rimbula, dit was ook de plek waar de kudde vandaag de hele dag stond. De dieren stonden de hele dag hier omdat het buiten nog te koud was voor de kleine en de verzorgers het grote binnenverblijf nog niet aandurven vanwege het water. Doordat de kudde in het bullenverblijf stond waren ze maar vanaf een klein stukje van het pad te zien, dit leverde logischerwijs veel drukte op, maar ik denk dat Wildlands het niet beter had kunnen regelen. Bij het zichtpunt op het verblijf stonden namelijk twee ervaren vrijwilligers die veel informatie gaven aan de bezoekers én er voor zorgden dat iedereen even de kans kreeg voor aan te staan om te kijken, hiervoor verdienen Wildlands en de vrijwilligers zeker de complimenten! Dan de dieren zelf, de dames olifanten waren heel beschermend over de kleine wat het extra moeilijk maakte om foto's te maken. De twee "grote" broers die bij de kudde staan waren hoofdzakelijk wat irritant, blijkbaar kunnen ze het toch niet helemaal hebben dat die kleine alle aandacht krijgt, ze probeerden telkens maar weer aan Mauk te zitten. Qua foto's is het allemaal nog niet ideaal en voor echt goede foto's wordt het toch maar wachten tot de dieren in een van de grotere verblijven komen, want nu is het dringen en als hij zich even laat zien zal je net hebben dat er een takje voorhangt waar de camera dan op scherp stelt... De beste foto die ik kon maken:
Afbeelding

Natuurlijk vielen er vandaag nog wel meer dingen op:
- Bij de informatiekiosk in het kompas zijn twee planten van een meter of twee hoog geplaatst, aan beide kanten 1, het maakt het allemaal weer net iets gezelliger.
- De eettruck die eerst bij de uitkijk van de savanne stond stond vandaag op het kompasplein.
- De mini jungle trail in Rimbula is volgensmij iets groter gemaakt, iets minder mini dus ;)
- In de wachtrij voor de bootjes zijn de houten hekken vervangen voor metalen en zijn de verblijven die er zitten verdwenen. Het ziet er allemaal wat kaal uit, maar ik verwacht dan ook niet dat dit het eindresultaat is, ik neem aan dat het nog wel aangekleed wordt en dat de verblijven hier terug keren.
Afbeelding
- De nijlpaarden waren buiten, het water was nogsteeds wel wat troebel, maar de dieren waren prima te zien.
- En als laatste heb ik nog een kleine sfeer impressie van het achtbaan gebied voor jullie. Zelf ben ik niet in de achtbaan geweest, omdat ik zelf niet veel met achtbanen heb, maar ook omdat ik net een dikke burger achter de kiezen had. :lala Dus over de achtbaan kan ik zelf niet veel zeggen, wel kan ik zeggen dat ik heel veel enthousiaste mensen heb gezien en mensen die zelfs voor de derde keer achter elkaar er in wouden, dus dat lijkt mij wel goed. Ook het geluid wat de attractie maakte viel heel erg mee, nouja eigenlijk valt daar niet zoveel over te zeggen want hij maakt echt bijna geen geluid. Het enige wat echt geluid maakte waren de mensen in de attractie, maar ik heb mij hier niet aan gestoord en de dieren gaven daar ook geen krimp om. De thematisatie van het gebied krijgt wat mij betreft een dikke 10, het is weer een pareltje wat ze er van gemaakt hebben:
Afbeelding
Ingang van het gebied

Afbeelding
Na de ingang loop je eerst een stukje naar links

Afbeelding
Er is weer tot in detail gewerkt

Afbeelding
Overzicht van het gebied: links een speeltoestel, vervolgens de ingang van de achtbaan, een stukje achtbaan en dan zit er op rechts een eetkiosk

Afbeelding
Ingang achtbaan

Afbeelding
Kiosk

Ook vond ik het erg leuk dat er verschillende borden stonden met onder meer het verhaal van het gebied én verschillende (verzonnen) krantenknipsels die over de achtbaan en mijnen gaan:
Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 18:57 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Qua achtbaan is het enige negatieve (voorlopig) het zicht dat je er zelf in hebt zover ik kan oordelen. Dat is gezien de locatie ook logisch natuurlijk.

Maar wie in een achtbaan zit... let normaal toch al niet op de omgeving, dus al bij als is dat maar een detail meer. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2018 19:22 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

loekje schreef:
Iemand een idee waar de naam vandaan komt? Toen ik het opzocht op Google, kwam ik uit op 'afkorting van Mauritius, betekenis zwart, Noord-Afrikaans, Marokkaans.

Ik hoorde vandaag dat Mauk duister/schemer betekent, dit omdat ie 's nachts geboren is.

Vandaag was ook de eerste dag dat Mauk samen met de kudde naar buiten ging. Ze ontdekken eerst het buitenverblijf en niet het grote binnenverblijf omdat de rotsen binnen gladder zijn door de warmte en luchtvochtigheid, hierom was de kudde ook de hele dag buiten en werd er niet gewisseld. Ik hoorde dat de kudde al rustiger is dan de afgelopen dagen en dat Mauk ook steeds meer mag, echter waren de vierjarigen soms nog wel zo irritant dat het er soms flink aan toe ging. Vooral Swe zin was druk bezig met de vierjarigen en zeer beschermend over Mauk. Over Swe zin gesproken, ik had het er vandaag met een vrijwilliger over waarom zij nog niet gedekt is. Swe zin wil zelf wel heel graag, maar Mekong is niet geïnteresseerd, het schijnt zelfs dat de verzorgers denken dat hij mogelijk alleen geïnteresseerd is in oudere dames en dat hij Swe zin te jong vindt. Niet zo'n heel gekke redenering als je je bedenkt dat hij in Artis Yindee ook links heeft laten liggen. Mekong stond 's middags overigens alleen in het bullenverblijf en de andere twee bullen in het grote verblijf in de kas. Doordat het de eerste dag was dat Mauk voor het eerst naar buiten ging was er ook weer volop aandacht van de Nederlandse media.

Verder nog wat nieuwtjes van vandaag:
- In elk geval 2 maki's zijn in Rimbula uit hun verblijf ontsnapt en lopen nu los door de kas, het schijnt erg lastig te zijn ze te pakken te krijgen.
- De hotdogkraam die eerst tussen de vlinderkas en de monkeymarket stond staat nu aan de andere kant van het olifantenverblijf.
- Het viel mij op dat de karpers nog niet terug zijn in het nijlpaardenbassin.
- Ondanks dat ze na voorgaande ontsnappingen stroomdraadjes hadden geplaatst bij de stokstaartjes was het er een weer gelukt het verblijf uit te komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2018 19:27 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Babyolifantje WILDLANDS voor het eerst naar buiten

Afbeelding

Het olifantje dat op Tweede Paasdag in WILDLANDS is geboren, is vanochtend voor het eerst met de kudde naar buiten gegaan. In de Olifantenvallei bleef het mannetje dicht bij zijn moeder en tante.

De olifantenkudde bleef de dagen na de geboorte binnen en dus had de hele familie veel zin om naar buiten te gaan. Het weer werkte ook goed mee. Bezoekers van WILDLANDS kunnen ook nu duidelijk zien, dat het kalfje beschermd wordt door de hele kudde. Het eerste wat het jong zelf deed was de omgeving goed onderzoeken.

In totaal telt de kudde van WILDLANDS nu negen olifanten; drie volwassen vrouwen, één volwassen bul, vier jonge stiertjes en dit pasgeboren kalf. Verwacht wordt dat er nog dit voorjaar een tweede jong volgt. Op de website www.wildlands.nl/olifantenjong staan de nieuwste ontwikkelingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2018 11:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Op de Instagram van Wildlands is te zien dat er een nieuwe sporenschildpad man is aangekomen:
https://www.instagram.com/p/BhTV89uBDFI/?hl=nl&taken-by=wildlands_emmen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2018 15:28 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Penisbloem WILDLANDS voor het eerst in bloei

Afbeelding

Voor het eerst sinds de opening van WILDLANDS staat de Amorphophallus paeoniifolius in bloei. Deze plant wordt ook wel de penisbloem genoemd en is het kleine broertje van de Amorphophallus titanum, de stinkbloem die bekend staat als de grootste bloem ter wereld.

Ruim drie jaar geleden plantte de hovenier van het park, Bert Roddenhof, knollen van deze plant in Rimbula. Hij hoopte dat de bloem rond de opening in 2016 zou bloeien. Dat duurde echter nog twee jaar. Sinds deze week is de bloem in het beginstadium van de bloei. De bloei zelf is maar eens per jaar en duurt één tot twee dagen. De geur die dan vrijkomt is te vergelijken met rottend vlees.

De Amorphophallus paeoniifolius komt voor in Zuidoost Azië en is een knolplant met een prachtige donkerpaarse bloeiwijze. Deze penisbloem in WILDLANDS groeit in de tropische kas van Jungola en is voor bezoekers te zien (en te ruiken) in de Birdy Bush. Op dit moment is de bloem ongeveer 35 cm hoog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2018 19:05 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vogelgriep maatregelen zijn opgeheven, dus de Hottentottalingen mogen eindelijk los:

Nieuw in Jungola: de Hottentottalingen (Spatula hottentota). Deze kleine eendensoort leeft graag bij ondiep water, waar ze hun voedsel makkelijk van de bodem kunnen halen. De Rimbula River is dus heel geschikt!

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2018 09:50 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gisteren weer een aantal uurtjes in Wildlands geweest, ondanks het lekkere weer viel de drukte reuze mee, al was het wel drukker dan normaal op een doordeweekse dag. De volgende dingen vielen op:
- Het moet allemaal nog wat groeien en wat voller in blad komen, maar de bomen achter het ijsberen verblijf hebben nu toch al effect, de achtbaan valt namelijk al minder op:
Afbeelding

- Er was veel jong grut te spotten, naast de bekendere als het olifantje en de zebra's heb ik in elk geval ook jongen gezien bij de geiten (allebei de soorten), prairiedogs en ik heb zelfs een jongen madagaskardaggekko kunnen spotten!
- De Hottentottalingen zaten nu nog voornamelijk met zijn allen bij de eenden voerplaats.
- De laatste twee aquaria in Animazia zijn na alle problemen met blauwalg groener dan dat ik ze ooit eerder gezien heb:
Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2018 12:05 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

In de marge ook nog een hapje eten... ;)
https://www.looopings.nl/weblog/9934/Ni ... chips.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2018 21:01 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Als nieuwste dierentuin in Nederland ontbreekt Wildlands opvallend in de Top-50 van best bezochte Nederlandse dag-attracties in 2017. Dit jaar deed de dierentuin niet mee, al kwamen ze wel in aanmerking.

Mocht Wildlands net zoals voorheen vrijwillig meegedaan hebben, zouden ze echter tot 7 plaatsen verloren hebben in de ranking. We lezen er alles over bij het Dagblad van het Noorden.

http://www.dvhn.nl/drenthe/Wildlands-Em ... 07263.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2018 09:37 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Koninklijk nieuws op koningsdag:

Nieuws met een koninklijk tintje op deze Koningsdag! Hoog bovenin een boom in de Birdy Bush zorgt het koppel Victoria kroonduiven namelijk voor een kleine t(k)roonopvolger. Het kuiken zit nu nog veilig op het nest onder vader of moeder (zij wisselen elkaar af), maar het duurt vast niet lang meer of het jong mag mee op pad!

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mei 2018 18:17 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vanwege het opvallend lekkere weer vandaag Wildlands nog even bezocht en ik was niet de enige die dat bedacht had ;) Door het lekkere weer en de mei-vakantie was het lekker druk in het park, al was het gelukkig niet zo'n hell als tijdens de meivakantie van 2016.. Door de drukte vielen maar een paar dingen op:
- Er zitten weer wat karpers bij de nijlpaarden, ik heb er in elk geval 2 gezien.
- De Nortica show heeft sinds de laatste keer dat ik hem bezocht echt grote stappen gemaakt, het loopt lekker door en de dieren zijn ook steeds beter getraind.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Mei 2018 17:24 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer een bezoekje gebracht aan Wildlands. De reden van mijn bezoek was met name dat er 's ochtends een lezing werd gegeven voor abonnees over Mauk (en de rest van de olifanten kudde). De presentatie werd gegeven door Job Stumpel, de dierenarts van het park, en vond plaats in de kleine zaal van het Atlastheater. Naast dat het over de geboorte van Mauk ging werd er ook nog even ingegaan op hoe de kudde tot stand is gekomen en werden ook de 3 (fok)bullen die in Emmen hebben gewoond uitgebreid besproken. Het was erg leuk en informatief en zelfs mensen die veel over de kudde weten leerden er nog weer nieuwe dingen bij, ook leuk was dat er veel ruimte was voor vragen. Wat mij betreft mogen dit soort dingen nog wel vaker plaats vinden!

Na de presentatie nog een klein rondje door het park gedaan. Wat mij opviel is dat de nieuwe hekken van de wachtrij van de bootjes nu ook "oud" zijn gemaakt, waardoor ze beter in het thema passen, dit was woensdag nog niet zo:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2018 16:57 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Rimbula in WILDLANDS wint award voor Mooiste Dierenverblijf

Afbeelding

De grote tropische kas van WILDLANDS, Rimbula, is verkozen tot mooiste Dierenverblijf van België en Nederland. Hiervoor heeft het park zojuist een Diamond ThemePark Award in ontvangst genomen. Ook eindigt WILDLANDS in de top 5 van de categorieën: Beste Dierenpark Be/NL, Leukste Avontuur Be/NL, Beste Themamuziek Be/NL en Mooiste Park Be/NL.

De Diamond ThemePark Awards is een verkiezing voor parken uit België en Nederland, hun attracties, verblijven en evenementen. Het is de achtste editie van deze award-uitreiking, die in Safaripark Beekse Bergen plaatsvindt. Mede-organisator Patrick Joossens licht toe: “Met de Diamond ThemePark Awards willen we alle parken op een positieve manier in het daglicht zetten. We richten ons vooral op pretparken en dierenparken uit de Lage Landen, maar we hebben ook enkele categorieën specifiek voor Europa. Net als bij de vorige edities konden de mensen een bepaalde periode stemmen, en ook dit jaar werd de oproep massaal opgevolgd, met maar liefst 35.000 stemmers. Hun stem telde voor de helft mee, de andere helft werd bepaald door een FANjury (bestaande uit fervente parkbezoekers) en een PARKjury.”

Het is de eerste keer dat WILDLANDS en Diamond ThemePark Award wint. Directeur Frankwin van Beers hierover: “We zijn de afgelopen twee jaar vaker genomineerd, maar hebben nog nooit een award in de wacht gesleept. We zijn ontzettend blij met de waardering en trots op deze award voor Rimbula.” In dit gebied leven diverse diersoorten samen. Naast de olifanten, slingerapen, gibbons en ringstaartmaki’s, kunnen bezoekers ook vele vogelsoorten, gekko’s en kikkers spotten. Rimbula geeft gasten het juiste junglegevoel, ook door de beplanting, geluiden, geur en de diversiteit aan dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 15:07 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Binnenkort weer een nieuwe diersoort in WILDLANDS: de wallabies in Serenga krijgen binnenkort namelijk gezelschap van deze twee nandoes! Ze lijken een beetje op struisvogels, maar zijn een stuk kleiner. De komende tijd acclimatiseren ze achter de schermen. Uiteraard houden we jullie op de hoogte.

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 16:19 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Leuke combinatie, en weeral een stap verder richting een volwaardig dierenbestand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 16:52 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Fijn dat ze hun dierenbestand wat uitbreiden, maar nandoes bij wallaby's? Dan waren ze toch beter voor emoes gegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 18:23 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoozot schreef:
Fijn dat ze hun dierenbestand wat uitbreiden, maar nandoes bij wallaby's? Dan waren ze toch beter voor emoes gegaan.

Inderdaad een beetje vreemde en welhaast ongeloofwaardige keuze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 19:31 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Mogelijk dat ze de verkeerde naam gebruiken en toch emoes bedoelen. Vaak wordt Facebook niet door de dierverzorgers bijgehouden maar door kantoormensen. Gewoon even afwachten tot ze voor de schermen zijn en we ze zelf kunnen zien

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 376 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur