Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2017 18:54 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Er zijn parken genoeg die de combi pret- en dierenpark maken.

Ik zie niet direct een reden tot paniek, maar ik ga er niet heen. Te ver en het spreekt me niet echt aan. Naar Bellewaerde ging ik vroeger jaarlijks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Sep 2017 19:00 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gibbon2000 schreef:
Misschien moeten we gewoon afwachten tot die achtbaan er effectief staat, alvorens conclusies te trekken. We mogen niet vergeten dat de mensen van Wildlands al jaren ervaring hebben opgedaan in Noorderdierenpark Emmen en men in Wildlands al het mogelijke doet om het zo ideaal mogelijk te maken voor de dieren.
Ik ben er zeker van dat de achtbaan niet al te storend zal zijn en ze er alles aan zullen doen om dit goed te integreren in het park.

Helemaal met je eens! Voor wie de serie over de bouw van het park heeft gezien die weet ook dat de verzorgers geen discussie uit de weg gaan om het voor hun dieren zo goed mogelijk te krijgen, het maakt hun niets uit of het er leuk uit ziet of dat het een misschien meer bezoekers trekt als het ander, zij willen gewoon het beste voor de dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2017 12:00 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Gibbon2000 schreef:
We mogen niet vergeten dat de mensen van Wildlands al jaren ervaring hebben opgedaan in Noorderdierenpark Emmen en men in Wildlands al het mogelijke doet om het zo ideaal mogelijk te maken voor de dieren.

Met dat in het gedachte... zijn er toch vreemde kinderziektes opgedoken in het eerste jaar.

Het lijkt me dat de ervaring van het personeel niet zo een-twee-drie verplaatsbaar was naar de nieuwe locatie. Wellicht zal vooral de praktische ervaring in bepaalde thema's niet meegenomen zijn door alle beslissingsniveau's. Sowieso hadden ze in het oude park weinig of geen ervaring met attracties.

Het is maar even een kanttekening. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2017 13:16 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Gibbon2000 schreef:
We mogen niet vergeten dat de mensen van Wildlands al jaren ervaring hebben opgedaan in Noorderdierenpark Emmen en men in Wildlands al het mogelijke doet om het zo ideaal mogelijk te maken voor de dieren.

Met dat in het gedachte... zijn er toch vreemde kinderziektes opgedoken in het eerste jaar.

Het lijkt me dat de ervaring van het personeel niet zo een-twee-drie verplaatsbaar was naar de nieuwe locatie. Wellicht zal vooral de praktische ervaring in bepaalde thema's niet meegenomen zijn door alle beslissingsniveau's. Sowieso hadden ze in het oude park weinig of geen ervaring met attracties.

Volgensmij heeft Gibbon2000 het vooral over de dierverzorgers die veel ervaring hebben, op het gebied van diersoorten zijn naar mijn inziens weinig vreemde kinderziektes geweest. Bij de chinese alligators hebben ze een gok genomen die uiteindelijk verkeerd bleek, tja dat iets niet zo blijkt te werken als wat verwacht werd kunnen de verzorgers naar mijn mening niet zoveel aan doen. Ook de aquaria die kapot waren konden verzorger weinig aan doen want dat bleek een bouw fout te zijn. Verder zou ik mij op diergebied niet zoveel kinderziektes kunnen bedenken, die zaten hem vooral in de attracties en op andere gebieden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2017 18:00 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Gorilla Gust schreef:
Gibbon2000 schreef:

Volgensmij heeft Gibbon2000 het vooral over de dierverzorgers die veel ervaring hebben, op het gebied van diersoorten zijn naar mijn inziens weinig vreemde kinderziektes geweest. Bij de chinese alligators hebben ze een gok genomen die uiteindelijk verkeerd bleek, tja dat iets niet zo blijkt te werken als wat verwacht werd kunnen de verzorgers naar mijn mening niet zoveel aan doen. Ook de aquaria die kapot waren konden verzorger weinig aan doen want dat bleek een bouw fout te zijn. Verder zou ik mij op diergebied niet zoveel kinderziektes kunnen bedenken, die zaten hem vooral in de attracties en op andere gebieden.

Exact. Mijn punt was dat men dierenwelzijn hoog in het vaandel draagt en de attracties daarop heeft afgestemd. Volgens mij zal er voor de toekomstige achtbaan wel een geluidswant o.i.d. geplaatst worden, waardoor de dieren hier nagenoeg geen hinder van zullen ondervinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017 11:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

LOL! Het Dagblad van het Noorden heeft een stuk geplaatst waarin Henk Hiddingh, de man die het oude dierenpark persoonlijk naar de afgrond heeft geleid, even uit gaat leggen hoe het volgens hem had gemoeten. En natuurlijk heeft ie een aantal goede punten (over info bordjes enzo), maar persoonlijk kan ik dit weinig serieus nemen, vooral omdat ie alleen wordt introduceert als "oud-dierentuindirecteur in Emmen" en er niets van zijn historie aangehaald wordt :doh:

Overigens staan er in het stuk ook wel een aantal interessante dingen die Frankwin van Beers in zijn reactie vertelt:
Er komen nog meer bordjes bij de diersoorten, eerst wilden ze er niet aan maar omdat bezoekers ze toch te veel misten gaan er meer geplaatst worden bij meer soorten.
De achtbaan moet in maart zijn eerste rondjes rijden.
Om de herfst vakantie af te trappen gaan ze een 31 uurs opening houden en in de kerstvakantie komen de Wildnights terug.

‘Wildlands vaart verkeerde koers’
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/%E2%80%98Wildlands-vaart-verkeerde-koers%E2%80%99-22498786.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017 11:18 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het is wel een feit dat ze verre van een vlekkeloos parcours afleggen naar het grote publiek toe. De meningen gaan van superdag tot tegenvaller?

Op de gekende reviewsite Zoover kunnen bezoekers van park hun beoordeling achterlaten. De meningen lopen sterk uiteen als we dit nalezen bij het Dagblad van het Noorden. http://www.dvhn.nl/drenthe/Wildlands-va ... 98803.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017 21:39 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
LOL! Het Dagblad van het Noorden heeft een stuk geplaatst waarin Henk Hiddingh, de man die het oude dierenpark persoonlijk naar de afgrond heeft geleid, even uit gaat leggen hoe het volgens hem had gemoeten. En natuurlijk heeft ie een aantal goede punten (over info bordjes enzo), maar persoonlijk kan ik dit weinig serieus nemen, vooral omdat ie alleen wordt introduceert als "oud-dierentuindirecteur in Emmen" en er niets van zijn historie aangehaald wordt :doh:

Overigens staan er in het stuk ook wel een aantal interessante dingen die Frankwin van Beers in zijn reactie vertelt:
Er komen nog meer bordjes bij de diersoorten, eerst wilden ze er niet aan maar omdat bezoekers ze toch te veel misten gaan er meer geplaatst worden bij meer soorten.
De achtbaan moet in maart zijn eerste rondjes rijden.
Om de herfst vakantie af te trappen gaan ze een 31 uurs opening houden en in de kerstvakantie komen de Wildnights terug.

‘Wildlands vaart verkeerde koers’
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/%E2%80%98Wildlands-vaart-verkeerde-koers%E2%80%99-22498786.html

Dat mag dan waar zijn maar indien men werkelijk 1,3miljoen bezoekers nodig heeft voor een break even en men haalt er in zijn tweede jaar pas 1 miljoen, is er wel een probleem. Het jaar is natuurlijk nog niet voorbij maar meestal zijn dit soort berichten de voorbode van meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017 21:56 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Dat mag dan waar zijn maar indien men werkelijk 1,3miljoen bezoekers nodig heeft voor een break even en men haalt er in zijn tweede jaar pas 1 miljoen, is er wel een probleem. Het jaar is natuurlijk nog niet voorbij maar meestal zijn dit soort berichten de voorbode van meer.

Voor zover ik weet hebben ze 1 miljoen nodig voor break even, maar is het doel 1,3 zodat ze ook weer geld hebben om te investeren. Voor wat ik gehoord heb hebben ze in 2016 meer bezoekers gehad dan begroot waardoor ze nu wat meer lucht hebben. Desalniettemin ben ik met je eens dat het wel een probleem is dat ze in het tweede jaar die 1,3 niet halen en ik ga er vanuit dat de directie er ook zo over denkt, ze zouden de bouw van die achtbaan toch niet voor niets een jaar naar voren getrokken hebben? Dat zou namelijk een grote publiekstrekker moeten worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017 22:25 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Apenarend schreef:

Voor zover ik weet hebben ze 1 miljoen nodig voor break even, maar is het doel 1,3 zodat ze ook weer geld hebben om te investeren. Voor wat ik gehoord heb hebben ze in 2016 meer bezoekers gehad dan begroot waardoor ze nu wat meer lucht hebben. Desalniettemin ben ik met je eens dat het wel een probleem is dat ze in het tweede jaar die 1,3 niet halen en ik ga er vanuit dat de directie er ook zo over denkt, ze zouden de bouw van die achtbaan toch niet voor niets een jaar naar voren getrokken hebben? Dat zou namelijk een grote publiekstrekker moeten worden.

Dat zou idd best kunnen Joost. Overigens heb ik die 1.3 break even ook maar gehaald uit die link, geen flauw idee of dit klopt.
Ik denk dat het alleen een beetje verontrustend voor hen is dat er al een daling van bezoekers zou zijn in hun tweede seizoen. Normaal ga je voor dergelijke mega projecten toch uit van enkele jaren groei om pas dan geleidelijk opnieuw te investeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017 08:43 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Joost schreef:
Apenarend schreef:

Dat zou idd best kunnen Joost. Overigens heb ik die 1.3 break even ook maar gehaald uit die link, geen flauw idee of dit klopt.
Ik denk dat het alleen een beetje verontrustend voor hen is dat er al een daling van bezoekers zou zijn in hun tweede seizoen. Normaal ga je voor dergelijke mega projecten toch uit van enkele jaren groei om pas dan geleidelijk opnieuw te investeren.

Tsjaa verontrustend maar niet verassend... Hetzelfde gebeurd bij parken als Zoom en Bioparc Valencia waaruit blijkt dat het beter is om jaarlijks iets nieuws te hebben ipv in een keet een nieue park neervte zetten...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2017 21:10 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Twee vrijetijdsexperts zijn het er in elk geval over eens dat nu een omslag maken zoals Hiddingh wou niet de juiste keus zou zijn, we lezen er meer over bij het Dagblad van het Noorden:

‘Wildlands moet het roer niet omgooien’
Bron en meer:http://www.dvhn.nl/drenthe/%E2%80%98Wildlands-moet-het-roer-niet-omgooien%E2%80%99-22502862.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2017 16:32 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Durf jij het aan?!
Ga de uitdaging aan en dompel je 31 uur lang onder in de wereld van WILDLANDS. Je kunt van vrijdag 20 oktober 10:00 uur ’s ochtends tot zaterdag 21 oktober 17:00 uur ’s middags op expeditie in WILDLANDS. Gedurende deze marathonopenstelling is er veel te ontdekken. Bezoek Jim in het Jungletheater, vaar ’s avonds over Rimbula River en ontbijt met uitzicht over de savanne.

Lees er alles over op https://www.wildlands.nl/activiteiten/3 ... 8671&jb=25

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2017 20:33 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer even in het Emmense geweest, vandaag was ook nog een van de dagen van de jaarlijkse EAZA meeting die dit jaar in Emmen plaats vindt. Erg tof om te zien hoe alle medewerkers van verschillende parken met elkaar om gaan en elkaar niet als concurrent zien. Zag een heel aantal medewerkers van parken vol bewondering kijken naar de zeeslag bij de robben en hoe de dieren daar op reageerden, dus wellicht wat we het binnenkort misschien in meer parken zien? ;) Volgende dingen vielen nog wel op:
- Het eerste aquarium in Animazia was afgeschermd want het wordt opnieuw ingericht, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen want nu was het wat saai met alleen zee-egels en zeesterren:
Afbeelding
- Nog een foto van de nieuwe bankjes serenga waar ik het de vorige keer over had:
Afbeelding
- Maar 4 onagers gezien vandaag, terwijl er normaal 5 zijn, mogelijk is het veulen van vorig jaar vertrokken.
- Olifant Mekong was vandaag even helemaal klaar met een van de jonge bullen die bij de kudde staat, dit uitte hij in flink wat kabaal. De verzorger vertelde naar aanleiding hiervan dat wanneer Radza en Ravi (de twee jonge bullen die bij de kudde staan) echt irritant beginnen te worden ze eerst dagdelen en daarna volledig bij de twee al apart staande bullen worden gevoegd. Ze verwachten dat dit zal gaan gebeuren rond de geboorte van de twee jongen komend voorjaar. Ook Mekong kan bij de bullen gezet worden (wat al regelmatig gebeurd) wat betekent dat je op den duur de mogelijkheid hebt dat de bullengroep groter is dan de fokgroep. Ook vertelde de verzorger nog maar een keer dat ze echt hopen dat de jongen vrouwtjes zijn, omdat die wel mogen blijven.

Vandaag ook voor het eerst even wezen kijken bij de bouwplaats van de achtbaan, vanuit het park merk je nog steeds niet veel van de bouw, dus daarom verbaasde mij het dat er al zoveel te zien was. Er lagen vooral heel veel bergen zand:
Afbeelding
En een heipaal(?) staat al klaar:
Afbeelding
Er staat zelf al een bijna volledig gebouwtje ter hoogte van het djembé hutje in Serenga:
Afbeelding
Ik heb even op de plattegrond aangegeven hoe ik denk dat de achtbaan gesitueerd wordt met wat ik vandaag gezien heb, ook het gebouwtje staat er op aangegeven:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2017 14:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

De afgelopen periode zijn er in elk geval weer twee nieuwe diersoorten toegevoegd aan de collectie in Wildlands! De azuurblauwe daggekko's zijn te bewonderen in het verblijf bij de wachtrij van de bootjes in Rimbula, in dit verblijf zat eerst een Madagascar reuzendaggekko, en op de bodem van de Monkey market leeft een Azara’s agoeti samen met de al aanwezige doodshoofdaapjes :) We lezen er meer over bij de Wildlands Blog en op de pagina van Wildlands zelf:

Sinds kort zijn in de wachtrij voor de Rimbula River boottocht azuurblauwe daggekko's (Lygodactylus williamsi) te bewonderen. In het terrarium waar voorheen een Madagascar reuzendaggekko was te bewonderen kan de oplettende bezoeker nu deze mooie kleine gekkotjes bewonderen.
Hierbij is wel enig zoekwerk en geduld vereist, aangezien deze diertjes een stuk kleiner zijn dan hun grote neven. Het mannetje is azuurblauw van kleur, de vrouwtjes bruingroen.
De vorige bewoner van het terrarium is echter niet uit Rimbula verdwenen. Samen met meerdere soortgenoten loopt hij nu los, en met een beetje geluk ziet u ze wel. Vooral de ijssalon is een geliefde plaats van deze beestjes.....

Bron: Wildlands Blog FB

De doodshoofdaapjes in de Monkey Market in Jungola keken vanochtend raar op: in de verlaten shop is namelijk een agoeti gesignaleerd! De Azara’s agoeti is een vrij fors knaagdier uit de regenwouden van Zuid-Amerika. Overdag zijn deze dieren actief op zoek naar eten, zoals noten en vruchten. Ze leveren hierdoor een belangrijke bijdrage aan de verspreiding van zaden.

Bron: Facebook Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2017 17:10 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Het wordt nog wat in Wildlands op de lange termijn ;)
Al hoop ik wel dat de agoeti's ook buiten mogen rondlopen. Het binnenverblijf voor de schermen is niet heel erg groot...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2017 14:11 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

JvG schreef:
Het wordt nog wat in Wildlands op de lange termijn ;)
Al hoop ik wel dat de agoeti's ook buiten mogen rondlopen. Het binnenverblijf voor de schermen is niet heel erg groot...

Ik hoop het ook, maar dat lijkt me lastig, er is nu namelijk geen buiten verblijf en het lijkt me nou ook geen soort die je los laat lopen. Daarnaast is het binnenverblijf niet kleiner dan het verblijf in het oude park waar ooit agoeti's hebben gezeten (gordeldierenverblijf in Americasa, ze zijn toen vervangen door gordeldieren omdat ze te vaak uit het verblijf sprongen), sowieso voor de wintermaanden lijkt het binnenverblijf mij prima en misschien dat er in die maanden eens gekeken gaat worden naar mogelijkheden voor een buitenverblijf? Voorlopig gaat het ook nog maar om 1 dier, een mannetje, die binnenkort gezelschap krijgt van een vrouwtje.

Dan nog wat leuks: Wildlands is in november te zien in het Japanse televisieprogramma Zoo’s of the World:

Wildlands op de Japanse televisie
Bron en meer:https://www.emmen.nu/achtergrond/nieuws/blogs/511731/wildlands-op-de-japanse-televisie.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2017 18:00 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Elke vijf jaar een grote attractie zoals de nieuwe achtbaan? Dat zit wel in de lijn der verwachtingen bij Wildlands. We lezen mee met Emmen.nu

https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/51217 ... atsen.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2017 19:35 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Geen grote aanwinst, maar de kleine zijn ook leuk ;)

In Toko Tokeh, midden in Rimbula, vind je een uitgebreide keuze aan knuffels en andere mooie WILDLANDS-herinneringen (of verjaardagscadeautjes?). Maar wist jij dat deze toko sinds kort daadwerkelijk een tokéh heeft?! Deze gekko is nacht-actief en dankt zijn naam aan een opvallende roep, die klinkt als ‘to-kéh, to-kéh’!
https://www.wildlands.nl/jungola/proviand-souvenirs/toko-tokeh/

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2017 18:35 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Programma 31H WILDLANDS bekend

Afbeelding

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is op 20 en 21 oktober aanstaande maar liefst 31 uur achter elkaar geopend. En dat is een unieke gebeurtenis! Deze marathonopenstelling opent op een ludieke manier de week van de herfstvakantie. Inmiddels is ook het programma voor deze Dag en Nacht van WILDLANDS bekend http://bit.ly/2xJUU4C.

Het programma van deze 31 uurs-openstelling van WILDLANDS is divers. Zo zijn er bijvoorbeeld dierpresentaties bij de diverse dieren, ontmoetingen met Neila & Babu, mini workshops (nacht)fotografie en diverse lezingen. Denk bijvoorbeeld aan archeologen die uitleg geven over hun werk, een yoga-les ’s morgens vroeg bij de Olifantenvallei of tips voor je eigen film van natuurfilmer Tim Visser (van de SBS6-serie Wilde dieren in WILDLANDS). Een tour achter de schermen biedt in de avonduren bezoekers de unieke kans om een onbekende kant van WILDLANDS te ontdekken. En rustig bijkomen kan tijdens de marathonvertoning van de film Rokjesdag (deels opgenomen in WILDLANDS) en de documentaire-serie Wilde Dieren in WILDLANDS. Rimbula River vaart tot laat in de avond en ’s nachts vliegt de Arctic 1 gewoon door. Op zaterdag houdt War Child hun Kidsclubdag in het park, met diverse activiteiten. Voor de bezoekers die het ook daadwerkelijk 31 uur volhouden, heeft het park een mooie prijs.

Tijdens de avond- en nachtelijke uren zijn er speciale routes uitgezet in het park. Het dag-nachtritme van de dieren is tijdens 31H WILDLANDS niet anders dan normaal. Voor de meeste diersoorten geldt dan ook dat zij na zonsondergang aan hun nachtrust beginnen. Hierdoor zijn niet alle dieren tijdens het gehele event te zien.

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is geopend sinds 25 maart 2016 en bestaat uit drie werelden. Serenga: zorgen voor de natuur, Jungola: samenleven met de natuur en Nortica: onderzoek naar de natuur.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur