Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark (2017)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2017 16:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Wageningen krijgt toch geen pandaparkeerplaats voor Ouwehands Dierenpark Rhenen​. Na klachten van omwonenden ziet de gemeente af van de plannen voor het parkeren van circa 1400 wagens.

Aldus de telegraaf op http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... fda3f21330

De pandaparkeerplaats komt nu op een terrein in de gemeente Rhenen... Dat hadden ze ook eerder kunnen bedenken zou je zeggen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2017 13:29 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Op dinsdag 30 mei is de opening van Pandasia. De twee reuzenpanda's zijn dan voor het eerst te zien!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2017 18:05 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Officiële opening reuzenpandaverblijf Pandasia in Ouwehands Dierenpark Rhenen

Dinsdagmiddag 30 mei is het zover: de officiële opening van het nieuwe reuzenpandaverblijf Pandasia in Ouwehands Dierenpark. Tijdens dit bijzondere moment zullen de twee reuzenpanda’s, die op 12 april onder grote belangstelling van Nederlandse en buitenlandse pers zijn gearriveerd in Nederland, voor het eerst te zien zijn in Ouwehands Dierenpark. De twee panda’s Xing Ya en Wu Wen, die in oktober 2015 tijdens het staatsbezoek van ons Koningspaar door China symbolisch zijn geschonken aan Nederland, zijn na een periode van 16 jaar van overleg en voorbereiding vanaf de dag na opening eindelijk te bewonderen voor bezoekers.

De heer Wu Ken, de Chinese ambassadeur, zal samen met Marcel Boekhoorn, eigenaar van Ouwehands Dierenpark, en een afgevaardigde van Nederlandse en Chinese overheid de ceremoniële openingshandeling van dit unieke project verrichten. Onder toeziend oog van Chinese en Nederlandse hoogwaardigheidsbekleders, pers en genodigden zullen de toegangsdeuren van Pandasia officieel worden geopend.

Ouwehands Dierenpark en de reuzenpanda’s alléén met online tickets te bezoeken
Om ervoor te zorgen dat een bezoek aan Ouwehands Dierenpark én de reuzenpanda’s een geweldige beleving is, is het vanaf de dag na de officiële opening alléén mogelijk om het dierenpark te bezoeken met online tickets. De ticketverkoop is vanaf vandaag gestart.
Zie voor tickets www.ouwehand.nl/tickets.

Pandasia
Het verblijf van de reuzenpanda’s maakt onderdeel uit van een groter Aziatisch leefgebied ‘Pandasia’, dat onderdak biedt aan verschillende Aziatische diersoorten zoals kleine panda’s en muntjaks. De grootte van het gehele gebied is circa 9.000 m² waarvan 3.400 m² is bestemd voor het reuzenpandaverblijf. Het verblijf bestaat uit twee delen, een apart binnen- en buitenverblijf voor het mannetje én voor het vrouwtje, meerdere nachtverblijven, een kraamkamer, een koelcel voor bamboeopslag, een veterinaire en een verzorgersruimte. Daarnaast maken een restaurant met Chinees-Aziatische uitstraling en een Pandashop het project compleet.

Traditioneel Chinees vakmanschap
Pandasia is in traditioneel Chinese stijl gebouwd. Het project bestaat uit twee schitterende Chinese gebouwen, die door een houten brug met elkaar zijn verbonden. De dak- en gevelconstructies zijn in China op traditionele wijze gemaakt en hebben een passende authentieke kleurstelling gekregen. De vorm, constructie, verhoudingen, materiaal en kleur van de gebouwen zijn afgeleid van een Chinese tempel.

Natuurbescherming reuzenpanda
De reuzenpanda is een bedreigde diersoort en komt alleen in China in het wild voor. De laatste telling heeft aangetoond dat er nog ongeveer 1.850 reuzenpanda’s in het wild leven. Met het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst met de Chinese Wildlife Conservation Association committeert Ouwehands Dierenpark zich aan een uitgebreid natuurbeschermingsproject met als doel het beschermen van de reuzenpanda in het wild. Naast de komst van de reuzenpanda’s naar Rhenen zal er door Ouwehands Dierenpark jaarlijks een grote financiële bijdrage worden gedaan om de natuurbeschermingsactiviteiten in China te ondersteunen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017 13:39 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

In ouwehands is een prairiehondje ontsnapt we lezen er meer over op loopings
http://www.looopings.nl/weblog/7695/Pra ... npark.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017 13:39 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

:doh: Oeps sorry de link doet het niet

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017 18:06 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Bij deze... werkt het wel. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2017 12:31 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

lol in Pairi daiza zijn er ook al tal van ontsnappingen geweest en onlangs zag ik ook in Blijdorp dat dit al veelvuldig gebeurt :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2017 00:33 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

En in Olmen ontsnappen er ook prairiehondjes.
Je ziet overal holletjes naast het pad en onder een neprots naast het pad.
Ik heb op een keer de ganse groep op het pad gezien : wel een stuk of 7.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2017 04:53 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

De verwachte stormloop op kaartjes om de reuzenpanda's in Ouwehands Dierenpark Rhenen​ te kunnen zien, blijft nog uit. In juni, juli en augustus zijn er voor elke dag nog ruim voldoende tickets beschikbaar.

http://www.ad.nl/utrecht/stormloop-op-p ... haring_web

Vanaf morgen gaat het Panda-protocol in Bij Ouwehands Dierenpark Rhenen. Dit door het openen van het befaamde Pandasia met haar twee reuzenpanda's.

Hierdoor kunnen er enkel nog online tickets voor het park gekocht worden, kan je niet meer kiezen waar je parkeert en wordt het aantal bezoekers gelimiteerd op 10.000 mensen per dag.
Waar Pairi Daiza vrij snel haar Panda tijdslot weer afvoerde, gaat Ouwehands dit toch proberen. En kan je maximaal een half uur naar de panda's kijken. We lezen er meer over bij het AD.
http://www.ad.nl/utrecht/om-het-half-uu ... haring_web

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2017 06:22 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ziek, gewoon ziek. Mij zien ze er niet, spijtig want vond het een mooi park.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2017 11:54 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Ik snap echt niet waarom ze die tijdslotten invoeren, ze hebben toch met Pairi Daiza het perfecte voorbeeld dat dat niet op de gewenste manier werkte?? Het alleen online tickets kopen lijkt mij vooral handig voor het park zelf zodat ze in kunnen schatten hoeveel mensen er komen en dus hoeveel personeel ze in moeten zetten, richting bezoekers vind ik het juist klantonvriendelijk, zeker voor oudere mensen die het park wel willen bezoeken maar niet zo handig zijn met computers. Het park zal echt niet elke dag de 10000 bezoekers aantikken, dus waarom op de dagen dat dat niet gebeurd niet gewoon de tickets die online niet verkocht zijn alsnog bij de kassa verkopen? Het zal mij in elk geval niet verbazen als we over een halfjaartje niets meer van beide systemen horen..

Wat ik wel heel goed begrijp is dat het met de tickets niet echt stormloopt, want waarom zou ik nu al een ticket kopen voor een moment waarop ik geen idee heb wat voor weer het wordt? Dan wacht ik liever even met tickets kopen totdat ik vrijwel zeker weet dat het prima weer is. Daarnaast zullen vast ook veel mensen er vanuit gaan dat het na de opening heel druk is in het park en daarom hun bezoekje even uitstellen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2017 08:18 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Afgelopen week was het erg rustig. Mogelijk vanwege het afwachten van de panda's of vanwege het strandweer...
Ik vond het park eigenlijk nogal tegenvallen. Het was al weer een paar jaar geleden, maar ik vond het allemaal nogal versleten en oud overkomen. Het enige sprankelende, was het panda-verblijf - maar daar lijkt dus een beetje te veel geld in te zijn gaan zitten. Naar mijn smaak...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2017 16:06 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Het kan toch (zeker hier) niemand zijn ontgaan dat "onze" Panda's eindelijk zichtbaar zijn voor het grote publiek. Nog niet voor het hele grote publiek, die moeten nog tot zaterdag wachten, maar voor abonnement-houders was het vandaag mogelijk om kennis te maken. En hoe, ik heb het namelijk mijn afgelopen bezoeken (doordeweekse dagen) niet zo rustig gezien in het park als vandaag. Ondanks dat de drukte zich uiteraard ophoopte rondom het Paleis van de Panda's heb ik het er geen enkel moment druk gevonden. Het systeem met geregistreerde tijden was vandaag daarom ook in de prullenbak verdwenen en elke bezoeker kon gemoedelijk zovaak als gewenst genieten van onze nieuwe troetelbeertjes.

Op voorhand ben ik nooit een gigantisch panda-fan geweest en ik heb ook altijd heel stoer gedaan alsof dit maar gewoon een toevoeging was. Maar nu ik het project en zijn bewoners vandaag gezien heb kan ik niet anders concluderen dan dat ik om ben. Wat een fantastische toevoeging voor het park, maar zeker ook voor Nederland. Het is een compleet thema gebied in 1 verblijf. De buitenverblijven zijn goed zichtbaar en geven kans op fantastische "encounters" met de grote knuffels (gevoelsmatig zit je maar 3 meter van de Panda af), bij slecht weer zijn de dieren te zien in één van de betere binnenverblijven die ik tot nu toe zag, mooi licht en ruim. Daarnaast vind je hier uiteraard een shop met vele panda artikelen en een prachtig horeca punt. Ook dit laatste is absoluut een aanrader in het park. Zelden at ik zo'n goede maaltijd in een Dierentuin.

Voordat ik weer veel te enthousiast over kom vielen er wel een paar dingen negatief op. Het is natuurlijk jammer dat als er na zo'n lange bouwtijd een nieuw gebied opent, niet alles af is. De Kleine panda's zijn verhuisd en zijn nu buren van de Grote panda's, maar de muntjaks met wie ze het verblijf delen heb ik niet gezien. Dat kan pech zijn, maar zeker is in elk geval dat het nachtdierengebouw nog niet toegankelijk is. Middels een briefje op de flappen wordt duidelijk dat je hier nog geen toegang hebt. Ook is het naastgelegen verblijf voor Stekelvarkens een smet om de parel die hier gebouwd is. Sowieso valt het hele Pandasia uit de smaak van het park, maar erg samenhangend was het park toch al niet.

Voor Nederlandse begrippen is hier in mijn ogen een ongekend project neergezet waarvan ik binnen ons landje zo snel geen vergelijking weet. De Panda's heb ik nog niet heel veel buiten gezien, maar de momenten dat ze buiten zaten maakten absoluut duidelijk dat dit een fantastisch verblijf is.

Afbeelding
Eerste aanblik op het project als je vanaf de kant van het Jungle restaurant komt.

Afbeelding
Een blik vanaf het pad rondom richting het buitenverblijf van het mannetje.

Afbeelding
Een aanblik op het project vanaf de hoek voor de Blue Lagoon.

Afbeelding
Via de Chinese muur loop je vanaf het voorplein (naast het Jungle restaurant) richting het middenplein.

Afbeelding
Een zijaanblik van het project, hier zie je een deel van het buitenverblijf van het vrouwtje, aan de kant van het Berenbos.

Afbeelding
Zijaanblik vanaf het verhoogde pad rondom de tempel, deze keer aan de kant van het Jungle restaurant.

Afbeelding
Het middenplein tussen de kijkruiten van beide binnenverblijven.

Afbeelding
En dit is dan één van de binnenverblijven, deze is voor Mevrouw. Ik vind ze prachtig.

Afbeelding
En deze kant voor Meneer, ook bij Wu Wen zit een sticker met naam en geboortedatum.

Afbeelding
Een gesloten infostand op het middenplein.

Afbeelding
Buitenverblijf van meneer Xing Ya, aan de kant van het Berenbos.

Afbeelding
Zelfde buitenverblijf, dit keer vanaf het Jungle Restaurant

Afbeelding
Zeg je Panda, zeg je Souvenir winkel.

Afbeelding
Een deel van het winkeltje.

Afbeelding
Horeca punt in het hele project.

Afbeelding
Moderne uitstraling in dit restaurant, maar als je rond kijkt ademt alles China uit.

Afbeelding
Heerlijk!!

Afbeelding
Een blik op de bovenverdieping

Afbeelding
En een blik de andere kant op

Afbeelding
Ook onderdeel van Pandasia, het nachtverblijf waar weldra de spookdiertjes te zien gaan zijn.

Hopelijk heb ik zo een leuk beeld van het project kunnen schetsen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2017 19:01 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Wauw bedankt voor de update! Het ziet er in elk geval imposant uit, eens kijken of ik binnenkort eens een bezoekje kan brengen, al denk ik dat ik wacht op het moment dat de spookdiertjes ook te zien zijn ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2017 19:42 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ik mis een beetje de panda's op de foto... maar ik zal ze eens met eigen ogen gaan bekijken. Het gebouw (en het eten!) lijkt top.
Het klinkt inderdaad alsof de hype niet helemaal komt, of heeft het park zo weinig abonnementhouders? Hopelijk trekt het een beetje bij, anders zou het wel een dure afgang zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2017 19:19 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Imposant en passend bij de parksgeest in mijn ogen... best geslaagd, en mooi helder. Desondanks dat ik niet zo weg ben van de muurschildering. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2017 15:50 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Stilte voor de storm op Panda Parking
Het was op 4-6 nog rustig op de extra ingeruimde Panda Parking tussen Rhenen en Elst, waar genodigden hun auto's parkeren om met pendelbussen naar Ouwehands Dierenpark te worden gereden.

Bron en meer op http://www.ad.nl/utrecht/stilte-voor-de ... ~af8b4ef5/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2017 17:37 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Wat zou je dan op de wand willen zien, Gorilla Gust?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017 16:08 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Een mooi gedecoreerde muur, desnoods een namaak Chinese Muur. Een waterval? Bamboestokken? keuze's genoeg buiten een vlakke schildering om. Maar dat is slechts mijn smaak natuurlijk... want op zich is het verre van lelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2017 14:57 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Fantastische opbrengst Pandagala in Ouwehands Dierenpark Rhenen

Ter gelegenheid van de komst van de reuzenpanda’s naar Nederland hebben Ouwehands Dierenpark en het Wereld Natuur Fonds de handen ineen geslagen en gezamenlijk een Pandagala georganiseerd met als doel een grote bijdrage op te halen voor de bescherming van de reuzenpanda in het wild. Gasten van het Wereld Natuur Fonds en Ouwehands Dierenpark kwamen samen voor een avond met een ontvangst in het prachtig authentiek Chinees gebouwde Pandasia, het nieuwe verblijf van reuzenpanda’s Xing Ya en Wu Wen. De gasten werden door Harm Edens begeleid en konden een avond lang genieten van (Chinees) entertainment, Aziatische streetfood en een veiling onder leiding van Jop Ubbens.

De opbrengst van de avond is geweldig, in totaal een bedrag van € 470.888,88

Dit bedrag komt ten goede aan een gezamenlijk gekozen project in China om de reuzenpanda’s in het wild en hun habitat te beschermen. Het project in het veld van Ouwehands Dierenpark en WNF concentreert zich op de belangrijkste pandagebieden in de provincie Sichuan. Verbetering, herstel en verbinding van hun leefgebied staan centraal in dit project. Het Wereld Natuur Fonds in China is hier onder meer bezig met aanplanten van bamboebossen, het aanleggen van ecoducten (waarvoor Nederland als voorbeeld geldt) om de negatieve gevolgen van wegen en spoorlijnen door het leefgebied te verminderen. Ook wordt met zogenoemde cameravallen (automatische camera’s) het gedrag en de verspreiding van de panda’s onderzocht. Het Wereld Natuur Fonds en Ouwehands Dierenpark bedanken de gulle giftgevers en de inzet van velen om dit resultaat mogelijk te maken.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur