(TV-programma) Drukte in de Dierentuin

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Harm

(TV-programma) Drukte in de Dierentuin

Bericht door Harm »

Vanaf maandag 19 maart zullen de dierentuinen GaiaZOO, Apenheul, Diergaarde Blijdorp en DierenPark Amersfoort elke werkdag om 20.00 uur te zien zijn bij SBS 6 in het programma Drukte in de Dierentuin: http://www.sbs6.nl/programmas/drukte-in-de-dierentuin

zolifantje

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door zolifantje »

Doet Burgers' Zoo niet meer mee?

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door zootrotter »

Natuurlijk wel! Hierbij het volledige persbericht:

Nieuw seizoen Drukte in de dierentuin bij SBS 6

Vanaf 19 maart nieuwe gebeurtenissen in vijf Nederlandse dierentuinen

Na eerdere succesvolle seizoenen zendt SBS 6 een nieuwe reeks afleveringen uit van Drukte in de dierentuin. Het programma liet eerder al het wel en wee achter de schermen van Burgers’ Zoo zien en in het nieuwe seizoen voegen zich daar GaiaZOO, Apenheul, Diergaarde Blijdorp en DierenPark Amersfoort bij. De camera volgt het leven van de dieren en de werkzaamheden van de verzorgers in deze Nederlandse dierentuinen. Er komen bijzondere dingen voor als geboortes en uitwisselingen met buitenlandse dierenparken. Door de unieke samenwerking met deze vijf grote parken vinden er zoveel gebeurtenissen plaats dat het programma nóg afwisselender wordt dan voorheen. In tegenstelling tot vorig jaar wordt het nu elke werkdag uitgezonden. Drukte in de dierentuin is vanaf maandag 19 maart elke werkdag om 20.00 uur te zien bij SBS 6.

In de eerste afleveringen maakt de kijker kennis met de familie van gorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp. In datzelfde park leren de jonge zeeleeuwen vis eten van de verzorger en hebben de pinguïns niet altijd zin om hun vitamines in te nemen. In DierenPark Amersfoort krijgt babyneushoorn Sunanda haar eerste modderbad en kleuterolifant Kina krijgt les in persoonlijke verzorging. De zwarte leguanen zijn drachtig; gaan de verzorgers hun eieren vinden? In GaiaZOO wordt er voor het eerst in deze dierentuin een stokstaartje geboren en legt de camera een pasgeboren slingeraapje vast. De onlangs gearriveerde neushoorn wordt niet opgenomen in de groep, sterker nog, hij wordt belaagd. In Burgers’ Zoo wordt onverwachts een panter geboren. Is dit het vrouwtje waar het park op hoopt? Een murene wordt geopereerd aan een tumor en er vertrekken twee tijgers voor de komst van twee nieuwe soortgenoten in het kader van een Europees fokprogramma. Apenheul komt later in de afleveringenreeks voor met een eigen ‘apensoap’. Deze gaat over het leven van de grootste groep doodshoofdaapjes ter wereld in een dierentuin. Wie wordt de nieuwe leidster?

Bron: http://www.sbs.nl/2012/nieuw-seizoen-dr ... -bij-sbs-6
Mijn foto's op zootrotter.be.

Jelle

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Jelle »

Heeft DierenPark Amersfoort Zwarte leguanen, zo ja, waar zitten die dan? DierenPark Amersfoort is ook juist de tuin waar ik het meest naar uitkijk...

meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

hu waar staat dat dan?

Jelle

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Jelle »

zootrotter schreef:

In DierenPark Amersfoort krijgt babyneushoorn Sunanda haar eerste modderbad en kleuterolifant Kina krijgt les in persoonlijke verzorging. De zwarte leguanen zijn drachtig; gaan de verzorgers hun eieren vinden?


meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

nog nooit gezien in het park.

Theo

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Theo »

zootrotter schreef:

In DierenPark Amersfoort krijgt babyneushoorn Sunanda haar eerste modderbad en kleuterolifant Kina krijgt les in persoonlijke verzorging. De zwarte leguanen zijn drachtig; gaan de verzorgers hun eieren vinden?

Ik gok dat ze het hier hebben over de Utilaleguanen, zijn leguanen die ook zwart zijn en zitten in hetzelfde geslacht als de "echte" zwarte leguaan (Ctenosaura)

meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

de utila leguanen zijn in amper zwart ,eerder wit met wat zwarte plekjes.

Geert

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Geert »


meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

dat is ook de utilla leguaan , alleen in amersfoort zijn ze wit met zwarte vlekken :P

Jelle

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Jelle »

Waar zitten die dan, daar bij de stad der oudheid? of?

meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

100duizenddierenhuis gedeelte tegenover de krokodil salamanders , een verblijf dat niet kan missen :)

Jelle

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Jelle »

Ja, maar ben nog niet in DierenPark Amersfoort geweest sinds het 100duizenddierenhuis is geopend. :blush:

Gebruikersavatar
loekje
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jul 2011, 10:58
Favoriete dierentuin: o.a. Dierenpark Emmen
Contacteer:

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door loekje »

Wauw, belooft al vast heel leuk te worden!

meubilair

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door meubilair »

schaam je bob :D , moet je wel is snel doen

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door zootrotter »

Maandag is het zover :D

Als voorbereiding de korte inhoud van de eerste aflevering:
In deze aflevering krijgen de jonge zeeleeuwen van Blijdorp voor het eerst vis. Ook gaan we op kraambezoek bij een pas geboren slingeraap in GaiaZOO, krijgt baby neushoorn Sunanda haar eerste modderbad in Dierenpark Amersfoort en wordt Burgers'Zoo verrast door een heel onverwachts bericht.
Bron: http://www.sbs6.nl/programmas/drukte-in-de-dierentuin

Een voorsmaakje: http://www.sbs6.nl/programmas/drukte-in ... dierentuin
Mijn foto's op zootrotter.be.

denise

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door denise »

Ik vraag me eigenlijk af of de dierentuinen moeten betalen om mee te doen aan het programma. Het is natuurlijk wel reclame voor de tuin. Ik kan me nog herinneren dat er jaren geleden een thema-avond was om donateurs te werven voor stichting Aap, wat toch een erg goed doel is. Stichting Aap moest toen wel een aanzienlijk bedrag betalen aan de omroep. Dus ik zou me voor kunnen stellen dat de dierentuinen ook een bijdrage moeten geven.

Harm

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door Harm »

Burgers' Zoo moest volgens mij de vorige seizoenen betalen voor het programma. Dat zal dus dit jaar waarschijnlijk ook moeten.

Gebruikersavatar
loekje
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jul 2011, 10:58
Favoriete dierentuin: o.a. Dierenpark Emmen
Contacteer:

Re: Drukte in de Dierentuin

Bericht door loekje »


Plaats reactie