Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2019 18:53 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ja vind ik zelf ook ga daarom ook pas in de voorjaarsvakantie er naartoe zodat alles klaar is. Heb geen idee hoeveel werkzaamheden er verricht moeten worden. Misschien is het binnen een week klaar?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2019 23:11 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Het nieuwe Natuurbehoudscentrum in Diergaarde Blijdorp is vandaag geopend.

En Blijdorper Bende heeft een uitgebreid verslag hierover geschreven!

Die kan je hier lezen en ook welke soorten we allemaal kunnen verwachten: http://www.blijdorperbende.nl/vrienden- ... o4SpnDZAPI

Ben zelf reuze benieuwd naar het Natuurbehoudscentrum want nog lang niet alles is af of in gebruik dus de komende tijd gaan hier nog veel werkzaamheden en dingen gebeuren.

En kan niet wachten om dit binnenkort met eigen ogen te mogen zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2019 10:11 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Dustin1999 schreef:
Het nieuwe Natuurbehoudscentrum in Diergaarde Blijdorp is vandaag geopend.

En Blijdorper Bende heeft een uitgebreid verslag hierover geschreven!

Die kan je hier lezen en ook welke soorten we allemaal kunnen verwachten: http://www.blijdorperbende.nl/vrienden- ... o4SpnDZAPI

Ben zelf reuze benieuwd naar het Natuurbehoudscentrum want nog lang niet alles is af of in gebruik dus de komende tijd gaan hier nog veel werkzaamheden en dingen gebeuren.

En kan niet wachten om dit binnenkort met eigen ogen te mogen zien.

Bedankt voor de link Dustin naar het heel interessante verslag op jullie site.

Ik moet erkennen dat ik blij verrast ben met het resultaat. Toen men aankondigde dat de Zee van Cortez zou verdwijnen, viel voor mij wellicht het interessantste stuk van het Oceanium weg. Maar met dit natuurbehoudscentrum en de mooie collectie is er zeker iets waardigs in de plaats gekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2019 12:40 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ja ik ben ook zeer blij verrast met het resultaat. Vooral omdat Blijdorp bekend staat om de enorme reptielen collectie en natuurlijk Henk Zwartepoorte die de reptielenexpert was van Blijdorp die veel schildpadden en andere reptielen wilden kweken en beschermen.

Kan niet wachten totdat alles af is en de meeste dieren te zien zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Gisteren 22:37 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag na bijna 1,5 jaar weer in Blijdorp geweest en toch waren er een aantal dingen verandert.

-Het nieuwe geladaverblijf ziet er prachtig uit! Het viel me wel op dat alleen het binnenverblijf van de familiegroep te bezoeken was, kan je die ook van de mannengroep bezoeken?
-Het oude rode pandaverblijf en wolvenverblijf stonden leeg.
-Ik weet niet of het al gemeld was, maar er zit geen komodovaraan meer in het Aziëhuis. De slanke lori's waren daarentegen wel te zien.
-Het nieuwe ringstaartmakiverblijf is ook goed gelukt alleen waren er tijdens mijn bezoek maar 2 ringstaartmaki's te zien. Dit komt doordat de rangorde in de groep nog bepaalt moeten worden, dus ze laten de vrouwtjes langzaam aan elkaar wennen. Schijnbaar was er een tijdje terug ook een gevecht tussen 2 vrouwtjes geweest, eentje daarvan moest iets van 14 hechtingen hebben. Dat hoort eenmaal bij de strijd om de dominantie.
-Het natuurbehoudscentrum zag er werkelijk prachtig uit, alleen zoals eerder vermeld is het nog niet af. Slechts enkele dieren waren te zien, maar dat maakte niet uit. Ik vond eerlijk gezegd de combinatie van de relatief nieuwe verblijven met de al bestaande verblijven best goed gelukt. Alleen de nieuwe verblijven hebben een beetje een steriele/lab uitstraling en de oude verblijven toch meer een natuurlijke uitstraling, maar dit kan ook komen doordat het allemaal nieuw is en nog niet af is.
-Tevens viel het me op dat beide kleine panda's een grote halsband om hadden, weet iemand waarom ze deze om hebben?
-Ten slotte was de Victoria amazonica niet te zien in Amazonica, dit komt doordat het een eenjarige plant is en nu nog gekweekt word achter de schermen. Bovendien was de hele vijver leeg en was deze ook schoongemaakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Gisteren 23:04 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Het binnenverblijf van de mannengroep is helaas niet te bezoeken geen idee waarvan dit de reden is.

Ja het oude rode pandaverblijf staat al een tijdje omdat die een nieuw verblijf hebben gekregen bij de Indische Neushoorns samen met Kuifherten.

Wolvenverblijf is momenteel niet leeg er zit nu tijdelijk een manenwolf vrouwtje in die binnenkort Blijdorp gaat verlaten. Verder heb ik geen idee wat Blijdorp van plan is met het wolvenverblijf.

Ja van die Komodovaranen is nieuw voor mij dus ik weet de situatie niet. Ik weet wel dat het nieuwe Komodovaraan mannetje achter de schermen zit bij de Rivierahal totdat het Eilandhoppenverblijf Komodo klaar is.

De Rode Panda's hebben die halsband om vanwege dit: Blijdorp gaat nu nog een stapje verder met deze samenwerking en doopt Yukiko en Hima om tot proefpanda’s: het koppeltje gaat GPS-halsbanden dragen, zodat de verzorgers kunnen kijken hoe de dieren hierop reageren en kunnen bepalen of deze methode ook in het wild kan worden toegepast.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Gisteren 23:11 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dan had ik net de manenwolf niet gezien, hun verblijf is toch al een tijdje weg? Heeft die manenwolf al die tijd in het oude wolvenverblijf gezeten?
Het hele Europa en Australië deel van Blijdorp stellen jammer genoeg niet zo veel voor. Ik zou graag willen dat het een make-over krijgt. Misschien een groot Australië gebied?

In het Aziëhuis stond geen bordje meer van de komodovaraan en deze was niet te zien (misschien heb ik deze ook gemist). Er stonden alleen nog bordjes van de rijstvogels en de vissen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn UTC + 1 uur