Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2018 23:20 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Toch vind ik dit niet kunnen een bezoeker in de week betaald die dan ook de helft van die in het weekend die wel zijn dag inplant naar hoe hij/zij dat wil? Wat betreft de attracties ga ik hiermee nog akkoord maar delen van het park sluiten zodat je niet meer heen kan waar je wil... mij zien ze dan ook niet meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2018 23:57 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Nee het hele park is gewoon de hele dag te bezoeken maar de horeca en attracties zijn beperkt open. Dus als je s'middags naar Nortica wilt kan dat gewoon maar dan moet je voor wat eten dus naar Serenga lopen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2018 23:56 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ah ja dan valt dit te begrijpen zo werken ook heel wat andere parken en is ook begrijpelijk want alle personeel moet betaald worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Nov 2018 17:54 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer eens in het Emmense geweest, onder andere om eens te bekijken hoe "Winter Wildlands" in elkaar stak, volgende dingen vielen op:
- Zoals JvG al aangaf is inderdaad gewoon het hele park de hele dag door toegankelijk, de tijden die op de website zijn aangegeven als de tijden waarop activiteiten zijn in de verschillende gebieden betekenen vooral dat het restaurant/de winkel dan open is en dat in dat tijdslot daar de presentaties etc. plaats vinden. De extra activiteiten zijn er volgens mij vooral om zoveel mogelijk mensen rond deze tijden naar deze gebieden te lokken en dat daardoor ook zo min mogelijk mensen hinder ondervinden van het gesloten restaurant etc. Ik moet zeggen, ik heb het idee dat ze het zo goed aangepakt hebben, ik heb zelf weinig geen ondervonden van deze maatregelen en heb ook eigenlijk geen mensen er over horen klagen (en dat is wel eens anders geweest), mogelijk omdat ze er duidelijk over gecommuniceerd hebben. Alle stallen waren open, ook al stond het gros van de dieren nog gewoon buiten vanwege het lekkere weer, of had het in elk geval de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Het treintje wat rond de savanne rijd ziet er als volgt uit:
Afbeelding

- De safaritruck reed de hele dag niet, maar dit had volgens mij vooral te maken met de introductie van de nieuwe neushoorndame Elena op de savanne. Vanmorgen is ze samen met de andere twee dames namelijk voor het eerst de savanne op gegaan, het mannetje stond er nog niet bij en had de stal en het separatieverblijf tot zijn beschikking. Het lijkt er op dat de introductie goed verliep, want de zebra's stonden ook al op de savanne, terwijl daar normaal altijd even mee gewacht word omdat ze nogal gemeen kunnen zijn tegen nieuwelingen. Overigens waren de zebra's wel onder de indruk want ze kwamen meerdere keren nieuwsgierig kijken, maar dan liet Elena wel merken wanneer ze er niet meer van gediend was.
- De zebra's hadden het vandaag sowieso behoorlijk op hun heupen, ze denderen verschillende malen met de hele kudde de savanne over. Hierbij viel het me op dat dr ook weer een paar dikke buiken tussen lopen, volgend jaar weer veulens? :s
- De giraffen stonden de hele dag binnen, de nieuwe hengst stond (zoals ik ook had verwacht) gewoon tussen "zijn" dames. Overigens is het "kijken in de giraffestal" gewoon vanuit het restaurant zoals altijd kan.
- De Nijlpaarden hadden "open stal", maar desondanks lagen bijna alle dieren de hele dag lekker binnen. Op de info blaadjes die er hingen stond dat er 7 vrouwelijke nijlpaarden zijn, dus dat zou betekenen dat naast het recente verhuis van de man er verder (nog) geen veranderingen plaats hebben gevonden.
- De gnoes waren naast de struisvogel haan en de neushoorn man de enige dieren die in de savanne stal te zien waren. Toen ik een kijkje nam stonden er tot mijn verbazing 4 in plaats van 3 gnoes! Ik heb de vrijwilliger die er stond hier naar gevraagd en die vertelde dat er een aantal gnoes weggegaan zijn en een aantal nieuwe gekomen zijn, dus ik ga er vanuit dat het een hele nieuwe groep is. Over de groepssamenstelling kon ze mij niets vertellen, maar mogelijk dat ze hier dus ook een nieuwe fokgroep gaan vormen! Je merkte wel dat de dieren nieuw waren, want je merkte (door geluiden die ze maakten en gedrag dat ze vertoonden) wel dat ze niet helemaal gewend waren aan bezoekers die zo dichtbij hun stal stonden, ik denk dat dit ook de reden was dat bezoekers hier maar bij een klein deel van het hek konden staan.
- Bij de olifanten zijn borden geplaatst waarop staat aangegeven waar die dag de presentatie plaats vind, hierdoor zullen vermoedelijk minder bezoekers deze missen omdat ze op de verkeerde plaats staan:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2018 17:47 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Paar nieuwtjes vanuit Emmen vandaag:
- Alle savanne dieren stonden vandaag op stal, waardoor er binnen een stuk meer te zien was dan de vorige keer.
- De nijlpaardenstal die normaal tijdens de winterperiode open zou moeten zijn was vandaag niet te bezoeken, ik hoorde van een van de vrijwilligers dat er wat ruzie in de groep was en dat de verzorgers daarop besloten hebben dat de stal vandaag beter dicht kon blijven.
- De leeuwin die recent van de pil is gehaald en jongen mag krijgen is Tia, de dame die ook al verantwoordelijk was voor de vorige twee Emmense nesten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2018 18:43 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Derde editie WILDnights in WILDLANDS

Van 22 december 2018 tot en met 6 januari 2019 is WILDLANDS Emmen ook in de avonduren geopend tijdens de derde editie van WILDnights. In de kerstvakantie kunnen bezoekers na zonsondergang de spannende werelden Jungola, Serenga en Nortica binnen en start een avondexpeditie vol onverwachte ontmoetingen in het donker.

Tijdens deze derde editie zijn er nieuwe activiteiten toegevoegd, zoals bijvoorbeeld een ritje in het donker in de achtbaan Tweestryd en een waterorgelshow met licht in de Nijlpaardenpoel. Elke avond wordt WILDnights afgesloten met een spectaculaire eindshow. Ook zijn bekende elementen terug te vinden: zo is er een nieuwe betoverende illusieshow, staan er foodtrucks én er zijn op verschillende plekken in het park vernieuwde laser- en lichtprojecties te zien.

WILDnights is van 22 december t/m 6 januari 2019 dagelijks van 17.00 tot 21.00 uur, behalve op 25 en 31 december en 1 januari. Abonnementhouders van het park hebben gratis toegang tot WILDnights, mensen zonder abonnement betalen online 13,50 en aan de kassa 15 euro. Reguliere dagbezoekers kunnen deze hele periode aan het eind van de dag gratis blijven om WILDnights mee te maken. Meer informatie en tickets via www.wildnights.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2018 17:09 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ze geven het uiteindelijk toe:

https://www.looopings.nl/weblog/11250/Directeur-Wildlands-Achtbaan-bouwen-was-geen-goed-idee.html
Directeur Wildlands: 'Achtbaan bouwen was geen goed idee'

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2018 19:18 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Ik denk dat als Frankwin van Beers nog directeur was geweest ze het niet toegegeven hadden... In mijn ogen was hij te zelfingenomen met zijn parkidee. De "nieuwe" directeur kan alleen maar realistischer zijn dan Van Beers...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2018 18:44 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Tsja.... ;)

Dierenpark Emmen vroeg bij het ontwerp van het nieuwe Wildlands raad aan de succesvolle Efteling. Maar deze raad heeft het momenteel verlieslatende dierenpark niet gevolgd. Het pretpark vond het verstandiger om de dure nieuwbouw in te ruilen voor een veel kleiner investeringsbedrag ten gunste van het oude dierenpark.

https://www.looopings.nl/weblog/11253/W ... V8SKnaQv38

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2018 22:07 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Deze is eentje in de marge... ;)

Zowel in Parijs als Brussel zijn er grote betogingen door de "gele hesjes" op dit moment. Maar ook in het straatbeeld van Emmen doken er hesjes op, hetzij voor een vreedzame uiting van hun onvrede.

Hier noemen ze onder meer het nieuwe Wildlands een flop, waardoor de Emmenaar de spreekwoordelijke (financiële) strop krijgt. Dit omdat de gemeente mee de ondertussen noodlijdende nieuwe dierentuin wist te financieren. We lezen mee met het Dagblad van het Noorden.
https://www.dvhn.nl/drenthe/Gele-hesjes ... 7En5bLSUFw

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2018 11:58 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Geef ze eens ongelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 17:42 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag weer even in Emmen geweest en weer de nodige nieuwtjes mee terug genomen:
- Ze zijn begonnen met de grote voorbereidingen op de WildNights die 22 december beginnen. Op het Kompasplein en in Nortica zijn alvast de kerstbomen geplaatst zoals we dat van de vorige twee edities ook kennen:
Afbeelding
Kompasplein

Afbeelding
Nortica

Ook een groot deel van de lampen zijn her en der geplaatst/omgehangen:
Afbeelding

- Nadat de vrouwelijke laplanduil was overleden aan een virus was de man uit voorzorg tijdelijk achter de schermen geplaatst. Vandaag was de man weer voor de schermen te zien bij de sneeuwuilen.
- De combinatie van de schildpadden bij de mangoesten is mislukt, de mangoesten hadden iets te veel interesse in hun nieuwe huisgenoten.
- Het is nog steeds onrustig in de nijlpaarden groep, dit werd ook aangehaald in het interview van Erik van Engelen bij BNR. Vandaag was de stal wel te bezoeken maar stond één van de dames apart van de groep.
- In elk geval in het Serenga restaurant krijg je bij een menu nu een petflesje van 0,5 liter in plaats van een bekertje van 0,3. De prijs is gelijk gebleven dus wat mij betreft een vooruitgang! ;)
- De gnoes stonden vandaag binnen, ik heb geen idee of ze onder tussen al naar buiten zijn geweest, het was wel te merken dat de dieren al veel meer gewend waren aan bezoekers bij hun stal dan de vorige keer.
- Voor het eerst sinds een tijdje weer een in het achtbaangebied geweest en wat mij opviel was dat bij een van de bomen een bordje in geplaatst: de boom is omgedoopt tot "Frankwin van Beers Boom":
Afbeelding

- Het treintje wat voorheen reed tijdens Winter Wildlands is vervangen voor een nieuwe, de vorige bleek niet ideaal. De nieuwe lijkt een stuk stabieler en makkelijker in en uit te stappen, het enige probleem is dat deze de bocht bij de stokstaartjes niet kan maken, daarom pendelt hij nu heen en weer tussen Animazia en het restaurant.
- De smaragdvaranen leven weer apart van elkaar in losse verblijven, de gaten tussen beide verblijven waren dicht gemaakt.
- Er werd in Rimbula met een hoogwerker aan het dak van het Rimbularestaurant gewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 17:55 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Thx voor de update Joost. Kan je in de stal alle dieren van de savanne zien?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 19:08 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ja, je kan alle savannedieren binnen bekijken. De giraffes zijn alleen via ramen in het restaurant te bekijken, bij de rest kan je in de stallen komen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur