Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Avifauna
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2016 19:35 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Zeldzame jonge witkopgier in Avifauna overleden
http://www.ad.nl/ad/nl/38181/canonicalN ... eden.dhtml

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2016 22:56 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:

Zeldzame jonge witkopgier in Avifauna overleden
http://www.ad.nl/ad/nl/38181/canonicalN ... eden.dhtml

Had het koppel in safaripark beekse bergen niet ook een jong gekregen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2016 11:46 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dat hoop ik want de soort zou het kunnen gebruiken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2016 20:23 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Binnenkort opent Nuboso, een spannend eiland met dwergaapjes, wilde cavia's en bijzondere vogels uit het Zuid-Amerikaanse nevelwoud. Kom jij hier binnenkort het gebied verkennen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2016 18:54 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Het Jaarverslag Avifauna 2015.... dat vinden jullie best interessant denk ik (ik leen even de link via de dierentuindiscussie groep op facebook)? https://www.avifauna.nl/Uploaded_fil…/…/anbi-2015.bea2bb.pdf

Het park draait goed, de innovaties die het park de afgelopen jaren kon realiseren hielden de bezoekersaantallen ruimschoots op peil. Maar omdat de schaalgrootte van Avifauna op de langere termijn onvoldoende is, moeten de bezoekersaantallen substantieel groeien. Daarom staat er voor de middellange termijn een drietal grotere, spraakmakende en ambitieuze innovaties op de planning, voor de langere termijn wil het vogelpark een grote overdekte vogelhal realiseren.

Voor 2017 staan er geen nieuwe verblijven gepland, de focus ligt op onderhoud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2016 19:39 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Voor het eerst sinds enkele jaren kwam ik terug in Avifauna terecht enkele weken terug... en op zich kan ik desondanks dat het er druk was (en de bezoekerscijfers duidelijk omhoog gaan) niet echt heel positief zijn voor het park op zichzelf. Het is momenteel een park in een overgangsfase, en het verschil tussen oud en nieuw is enorm groot op sommige stukken.

In dit vogelpark van weleer zijn in mijn ogen de hoofdpunten nu een doorloopgebied met maki's (en helmparelhoenders, op zich kende ik die combinatie nog niet), kleine rode panda's & het nevelwoud met diverse Zuid-Amerikaanse aapjes. Ik ben nu wel fan van dergelijke aapjes... maar toch zegt dat iets over je vogelpark in mijn ogen.

Buiten de collectie her en der, spreekt eigenlijk enkel de nachtsafari nog een beetje tot de verbeelding als ik er op terugkijk. Geen grootse openlucht doorloopvoliere zoals elke andere NVD-tuin momenteel heeft, een eerder verouderde traliewerk en heel wat achterstallig onderhoudswerk met de hogedrukreiniger... Ik kreeg op het vogelgebied eerder de indruk dat ik een vergane parel bezocht had, dan echt een top vogelpark.

Dat ik bij de horeca, mede door het Van der Valk verleden van het park (en de nog aanwezige Van der Valk logo's) iets meer had verwacht dat een standaard cantine-maaltijd vergeef ik hen hierbij nog. Nee, ik vrees dat dit park verder van hun vogel-verleden zal moeten afwijken om hier nog iets van te maken, ofwel zal men grondig de borstel door het park moeten halen inzake de presentatie van hun collectie.

Maar in hoeverre dat allemaal mogelijk is zonder een grote kapitaalinjectie? Het park is nu immers een stichting zover ik begreep, waardoor ze wellicht maar eerder traag zullen evolueren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2016 20:58 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Zijn de grote doorloopvolières dan verdwenen? Er waren toch enkele projecten de afgelopen jaren (cubavolière buiten, pantanal binnen) en enkele interessante soorten? Is dat allemaal op enkele jaren gedegenereerd?

En Van der Valck en (min of meer)kwaliteitshoreca, tja, meningen verschillen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2016 18:54 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Zijn de grote doorloopvolières dan verdwenen? Er waren toch enkele projecten de afgelopen jaren (cubavolière buiten, pantanal binnen) en enkele interessante soorten? Is dat allemaal op enkele jaren gedegenereerd?

En Van der Valck en (min of meer)kwaliteitshoreca, tja, meningen verschillen.

Ik telde de pantanal niet mee (diverse kleinere kooien, en voor de rest is het zoeken naar vogels in een druk begroeide serre. Het was vrij druk, dus echt goed de tijd kreeg je er niet voor, dus het kwam niet direct meer over als een 'vrije vlucht' hal) en hield enkel rekening met de cuba-voliere welke bij mijn bezoek niet meer zoveel voorstelde eerlijk gezegd. Al zou een opfrisbeurt (hogedruk-reiniger erdoor, en wat groenonderhoud) ook wel wonderen kunnen doen.

Ik mis er een doorloop zoals pakweg in Dierenrijk of Amersfoort, of zelfs eenvoudiger zoals in Blijdorp en Ouwehands. Het moet nu geen dertien-in-een-dozijn tuin gaan worden... maar momenteel loop ik er toch ook niet echt warm voor helaas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2017 14:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Vorig jaar gingen we ook eens een kijkje nemen in Avifauna, waar ze sinds de komst van enkele projecten (en de slagzin Vogels en Zoo) afstappen van het klassieke vogelpark... in de richting van een bredere dierentuin.

En dat gezegd zijnde... kijken jullie mee naar het Nuboso project van Avifauna? :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2017 09:51 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

De rose kaketoes zijn de eerste bewoners in de gloednieuwe megavolière van Stichting Vogelpark Avifauna. Deze kaketoes zullen direct vanuit de volière meevliegen met de vogeldemonstratie, maar zijn nu de hele dag te bewonderen! Er komen binnenkort nog o.a. kookaburra's en valkparkieten bij.

https://www.facebook.com/VogelparkAvifa ... 1597209098

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2017 15:53 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Beide koppels kroonduiven en een koppel jaarvogels hebben jongen (al een aardig tijdje, de jaarvogels zijn al uit het nest) en de kroonduiven zijn er al een tijdje uit, zowel in de serre als in de fazanterie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2017 15:18 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Er zijn 3 Aziatische wolnekooievaars geboren!!!

Profiel  

Wilde cavia's geboren
BerichtGeplaatst: 11 Okt 2017 13:47 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Al meer dan 10 jonge wilde cavia's zijn er de afgelopen weken op het eiland Nuboso in Avifauna geboren. Super schattig!

Bron: Facebook

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2018 04:39 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Via onze collega's van Zoo inside vernamen we het heugelijke nieuws dat er achter de schermen bij Vogelpark Avifauna een kiwi uit het ei kwam. Een bijzondere geboorte, want we vinden deze schuwe nachtvogel binnen de lage landen enkel in dit park bij Alphen aan de Rijn.

Later dit weekend horen we er meer over in de podcast van https://zooinside.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2018 07:55 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Ze hebben al lang kiwis, maar ik ben er nog nooit in geslaagd om er een te zien. Maar zeer mooi broedsucces dit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2018 17:48 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Onder aanwezigheid van veel belangstellenden maakte de ambassadeur van Nieuw-Zeeland Ms. Walker vandaag de Maori naam van de baby kiwi bij Stichting Vogelpark Avifauna bekend.

TUATAHI, dit betekent "eerste". Aansluitend was het eerste weeg- en meetmoment. Vanaf zaterdag zijn alle bezoekers in oktober dagelijks welkom bij dit momentje om 14.00 uu

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn UTC + 1 uur