Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2018 21:51 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Zebra geboren in WILDLANDS

Afbeelding

In de stallen van Serenga is vannacht opnieuw een gezond zebrajong geboren. Moeder en kind maken het prima. Het geslacht van de pasgeborene is nog niet bekend.

Een maand geleden werd er ook al een gezonde zebra-merrie geboren. Zebra’s leven in familiegroepen bestaande uit een hengst, enkele merries en hun jongen. De kudde in WILDLANDS bestaat nu uit acht zebra’s.

Omdat de savannedieren in verband met de kou binnen staan, kan het zebraveulen daar bewonderd worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2018 14:36 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Het zebraveulen van vorige week is een merrie.

En in Rimbula zijn nu ook bonte muskaatduiven te vinden:

Sinds kort kun je bonte muskaatduiven spotten in de jungle van Rimbula. Ze zijn helemaal wit, met uitzondering van de vleugels en het laatste stukje van de staart. Deze duif slikt grote vruchten in zijn geheel door, waaronder muskaatvruchten. Hieraan dankt de vogel zijn naam!

FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018 16:15 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Het verloop van de dracht van de twee olifanten dames is nu ook te volgen via de website van Wildlands. Het lijkt er op dat Mingalar Oo naast de eerste olifant ooit geboren in Emmen ook de eerste olifanten moeder van Wildlands gaat worden ;) :
https://www.wildlands.nl/activiteiten/olifantenjong/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2018 20:44 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
Het verloop van de dracht van de twee olifanten dames is nu ook te volgen via de website van Wildlands. Het lijkt er op dat Mingalar Oo naast de eerste olifant ooit geboren in Emmen ook de eerste olifanten moeder van Wildlands gaat worden ;) :
https://www.wildlands.nl/activiteiten/olifantenjong/

Heb haar afgelopen zondag nog gezien en merkte op dat ze een paar moeilijke momenten had waarbij ze o.a. even met de achterpoten gekruist ging staan. Ook poept ze kleinere keutels. Allemaal tekens dat het niet meer zo lang kan duren...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2018 18:16 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vandaag eindelijk weer een moment gehad om Wildlands te bezoeken en wat had ik een mazzel met het weer :D Vrijwel alle dieren waren vandaag weer buiten te bewonderen, alleen de nijlpaarden en doodshoofdaapjes zaten nog in hun binnenverblijven, al zou dat tegen het weekend met het koude weer wat er aan komt wel weer anders zijn. En aangezien ik een tijdje niet geweest was heb ik flink wat nieuwtjes mee genomen:
- In Serenga en Jungola waren alle mannentoiletten gesloten en ook veel invalide toiletten waren buiten gebruik, het zal vast een goede reden hebben gehad, maar het was verre van ideaal. In Nortica was volgensmij alles gewoon open.
- Door het hele park was te zien dat de groendienst was langs geweest om takken van bomen te halen etc. hier en daar waren ze er ook nog mee bezig.
- Op het poolstation lag een heel stuk van de betegeling open en was afgezet, ik had het idee dat het iets met de leidingen of iets dergelijks te maken had:
Afbeelding
- De slangen in de vlindertempel liggen niet meer op eieren.
- De verzorgers verwachten het eerste olifantenjong (dat van Mingalar Oo) binnen een paar weken, dat van Ma Ya Yee wordt in juli verwacht.
- In het aquarium van de tetravisjes in Animazia zitten nu ook een soort kreeftjes en algeneters.
Afbeelding
- De vogelzitpaal bij de wallaby's waar ik het al eens eerder over had is nu weer verdwenen.
- Het leek er op dat ze bij de nijlpaarden de volgende poging in de strijd tegen het troebele water ondernamen:
Afbeelding
- Twee onagers liepen tussen de kamelen en twee anderen stonden apart aan de andere kant van de trein, geen idee wat de reden hiervoor was.
- De safaritruck reed vandaag niet, ik vermoed dat het er mee te maken had dat het een van de eerste dagen was voor de dieren dat ze na de winter weer buiten kwamen en er dus ook nog veel jong grut bij liep dat nog nooit met de trucks te maken heeft gehad. Omdat de truck vandaag niet reed werd er vandaag een presentatie gegeven over de savanne dieren door een van de verzorgers. De presentatie was erg leuk en informatief! Voor mij waren er ook redelijk wat dingen te horen die ik nog niet wist:
- De neushoorn man staat apart van de dames nadat hij vorig jaar een keer helemaal klaar was met een van de dames en haar flink achterna heeft gezeten, hierdoor kwam zij in botsing met de safaritruck. Ze willen de dieren weer bij elkaar introduceren op het moment dat de safaritruck wat verstevigd is, tot die tijd blijven ze apart, omdat de dieren dan rustiger zijn, en zijn ze om en om op de savanne te zien, de andere zitten dan op een van de velden achter de schermen.
- Er is geen hengst aanwezig bij de giraffes. Dit heeft er vooral mee te maken dat er in het binnenverblijf niet genoeg ruimte is om een hengst te houden en te fokken.
- De fokman van de impala's zit met een groepje jonge bokjes achter de schermen.
- Er wordt dit jaar ook nog een derde jong bij de zebra's verwacht.
- Vandaag werd er niet getest met de achtbaan, maar op YouTube zijn al meerdere video's te vinden waarop te horen is dat de achtbaan zelf echt heel weinig geluid maakt! Wel moet er bij gezegd worden dat de thematisatie alweer een stuk verder is dan in de onderstaande video:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2018 19:14 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

De komst van Wildlands​ in Emmen heeft niet geleid tot minder Nederlandse bezoekers aan de Duitse Dierentuin Nordhorn​. We volgen het bij RTV Drenthe. Jullie kijken mee?

https://www.youtube.com/watch?v=fNNGNZIuSc8

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2018 19:10 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Joost schreef:
- De safaritruck reed vandaag niet, ik vermoed dat het er mee te maken had dat het een van de eerste dagen was voor de dieren dat ze na de winter weer buiten kwamen en er dus ook nog veel jong grut bij liep dat nog nooit met de trucks te maken heeft gehad.

Afgelopen zondag (12 maart) reed er één truck terwijl alle diersoorten gewoon buiten liepen. Er zal wel een andere reden zijn geweest dat het niet reed.

Ik kreeg de indruk dat er in het nijlpaardenbassin gewoon onderhoud werd gepleegd (graafmachine, steigertje) en dat het dus niet iets met het waterkwaliteit te maken had. Dan denk je toch eerder aan het vervangen van filters of een andere smanestelling van het water zelf. Dat water was trouwens de laatste keer best wel helder, mede dankzij de vissen...

Mingalar Oo had afgelopen zondag een paar moeilijke momenten wat je onder meer kon zien aan haar gekruisde achterpoten. Ook poepte ze kleine keutels. Allemaal tekens dat het niet lang meer kan duren.

Bij Ma Yay Yee was niets te merken, die stond er lekker relaxt bij.

Opvallend was dat Mekong 's morgens niet bij de kudde buiten stond en dat na de wisseling hij nog steeds binnen stond - toen dus wel bij de groep.

Ik zag ook een nieuwe (extra?) camera bij het "pleintje" binnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2018 21:08 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Opvallend was dat Mekong 's morgens niet bij de kudde buiten stond en dat na de wisseling hij nog steeds binnen stond - toen dus wel bij de groep.

Mekong staat al een tijdje de halve dag bij de kudde en de andere helft bij de bullen. Als ik het goed onthouden heb heeft dat er mee te maken dat de drachtige dames na een halve dag hem wel zat zijn en dat andersom ook zo zou zijn. Ook zou Mekong geen hele dagen bij de bullen staan omdat na zo'n halve dag met die pubers er ook wel genoeg van zou hebben. Het verschilt natuurlijk wel per dag hoe zat of klaar ze met elkaar zijn, maar dit is wel de reden dat hij na de wissel van verblijven bij de andere kudde staat, hierdoor staat hij soms (zoals donderdag) hele dagen buiten en andere dagen constant binnen, 's nachts staat hij naar mijn weten alleen.

Gerald schreef:
Ik zag ook een nieuwe (extra?) camera bij het "pleintje" binnen.

Klopt, deze camera's zijn voor de verzorgers geplaatst zodat ze de dieren ook 's nachts in de gaten kunnen houden voor een mogelijke bevalling. De kudde staat 's nachts op dit pleintje (en mogelijk ook in een deel van de trainingsstallen) en hier zal de bevalling dus mogelijk plaats vinden. De dieren staan nu 's nachts daar en niet in het grote binnen verblijf vanwege de grote waterpartijen, ze zijn bang dat het jong daar mogelijk in beland en overdag zouden ze er nog iets aan kunnen doen, maar 's nachts niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2018 14:49 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Tweestryd opent 29 maart

Afbeelding

Tweestryd, de nieuwste familieattractie van WILDLANDS, opent op donderdag 29 maart. Vanaf volgende week kunnen snelheidsduivels tijdens openingstijden tegen elkaar strijden tijdens een sensationele rit door de oude mijn in Serenga. Tweestryd is namelijk een family duel coaster, waarbij in twee banen naast elkaar geracet wordt.

WILDLANDS wil abonnementhouders graag als één van de eersten kennis laten maken met Tweestryd. Daarom opent het park vanaf Goede Vrijdag vier dagen lang een uur eerder. WILDLANDS is dan exclusief voor hen geopend van 9:00 tot 10:00 uur. Aanmelden is verplicht: www.wildlands.nl/aanmeldentweestryd.

Tweestryd ligt in Serenga. Deze wereld staat in het teken van zorgen voor de natuur. De verhaallijn rondom de attractie past dan ook bij dit thema. De naam Tweestryd symboliseert de enorme strijd die de lokale bevolking van Serenga ruim 40 jaar geleden voerde met de mijnbouwgigant om de mijn te sluiten. De oude mijn is inmiddels omgebouwd tot een attractie waar toeristen vanaf 29 maart 2018 letterlijk tegen elkaar racen voor het goede doel. Tweestryd: een mijn met een missie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2018 19:47 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Wanneer zouden de nijlpaarden weer naar buiten gaan? Ik ga dit voorjaar namelijk naar wildlands en zou graag gaan als ze weer buiten zitten. Zouden ze eind april naar buiten mogen? Of pas half mei ofzo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2018 22:52 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:
Wanneer zouden de nijlpaarden weer naar buiten gaan? Ik ga dit voorjaar namelijk naar wildlands en zou graag gaan als ze weer buiten zitten. Zouden ze eind april naar buiten mogen? Of pas half mei ofzo?

Dat is moeilijk te zeggen want het hangt van de temperatuur af dus hoe dichter bij de zomer je zit hoe groter de kans is dat ze buiten zijn. Ze waren laatst wel het hele verblijf aan het schoonmaken, dus ik verwacht dat wanneer de temperatuur hoog genoeg is ze misschien wel naar buiten mogen, maar het blijft lastig te zeggen. Ik snap dat je de dieren liever buiten wil zien, maar als je naast zo'n beest in het binnenverblijf staat is toch ook wel een bijzondere ervaring ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2018 10:45 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

ik zou zeggen de tweede week van april ;-) dan voorspellen ze de eerste keer +15°c

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2018 19:43 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:

Als de temperatuur 10 graden of hoger is, dat was althans het protocol in het oude park.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2018 21:30 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Bedankt allen! :god:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2018 15:56 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Er is weer een leuke nieuwe soort toegevoegd aan het vogelbestand in Rimbula:

In de Birdy Bush van Jungola zijn sinds vandaag twee blauwwanghoningeters te spotten. Blauwwanghoningeters scharrelen hun voedsel voor een groot deel bij elkaar met hulp van hun aparte tong. Lees meer: http://bit.ly/Blauwwanghoningeters

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2018 17:15 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Wildlands gaat de samenwerking aan met ActionAid, een organisatie die ontwikkelingshulp in Afrika doet. Twee projecten van ActionAid maken kans op een bedrag van 25.000 euro wat komt uit het potje van het Wildlands Natuur & Educatiefonds. De twee projecten zijn allebei verbonden aan een van de karretjes in de achtbaan, het karretje wat over het jaar de meeste punten haalt door te winnen krijgt de geldprijs. Verder wordt de achtbaan in het artikel een van de stilste achtbanen die er bestaan genoemd, mede door het gebruik van softwheels. Ook zijn er tussen de achtbaan en de savanne meerdere geluidswallen geplaatst en gaat de achtbaan hoofdzakelijk laag over de grond wat er voor moet zorgen dat de dieren er geen last van hebben.

Achtbaanritjes in Wildlands voor Afrika
Bron en meer:http://www.zuidoosthoeker.nl/nieuws/81446/achtbaanritjes-wildlands-voor-actionaid/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2018 15:39 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Tweestryd geopend door Enzo Knol

Afbeelding

Tweestryd is open! De officiële opening van deze nieuwste familieattractie in WILDLANDS is vanmiddag verricht door Enzo Knol, Nederlands bekendste vlogger op Youtube. Hij daagde WILDLANDS-directeur Frankwin van Beers uit voor het allereerste echte duel in Tweestryd, zoals de achtbaan heet. Zij zijn daarbij geholpen door 38 enthousiaste abonnementhouders.

De Youtube-ster en de directeur bliezen samen de blokkade voor ingang naar Tweestryd op. Daarna stapte Enzo Knol met zijn ‘KnolPower’ in de rode mijnwagen en Frankwin van Beers met zijn medestryders in de blauwe mijnwagen. KnolPower bleek de sterkste; de eerste officiële rit is gewonnen door het rode team!

Deze uitbreiding wordt ook wel een family duel coaster genoemd, omdat er in twee banen naast elkaar geracet wordt. Tweestryd ligt in Serenga. Deze wereld staat in het teken van zorgen voor de natuur. De verhaallijn rondom de attractie past dan ook bij dit thema. De oude mijn is inmiddels omgebouwd tot een attractie waar toeristen vanaf nu letterlijk tegen elkaar racen voor het goede doel. Dit goede doel is ActionAid uit Amsterdam; zij zetten zich in voor projecten in Afrika rondom eerlijke mijnbouw en duurzame landbouw.

Tweestryd: een mijn met een missie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 19:50 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

hillegina schreef:

Ik hoorde dat ze vandaag alweer naar buiten waren!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 09:02 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Eerste olifantje WILDLANDS geboren!

In WILDLANDS is vanochtend vroeg een gezond olifantenkalfje geboren. Het is de allereerste geboorte in de Olifantenvallei. Het vrouwtje/mannetje staat al zeer stevig op de poten en weegt ongeveer 100 kilo. Het ziet er allemaal goed en gezond uit!

Bij olifanten vindt de bevalling plaats in de familiegroep. Bij de bevalling spelen de tantes een hele grote rol. Zij beschermen de kwetsbare moeder. Ook als het kalfje in de benen moet komen, helpen de andere olifanten mee.

De kleine olifant wijkt niet van zijn/ haar moeders zijde. Ook beide tantes zijn steeds in de buurt. De moeder werd 26 jaar geleden zelf als eerste olifant ooit in Emmen geboren. Zij is een ervaren moeder; dit vrouwtje/ mannetje is haar vijfde jong.

De hele kudde blijft vandaag in het overdekte gedeelte van de Olifantenvallei. Daar kunnen gasten zien hoe zo’n groepsgebeuren het is; de hele kudde staat om en over de kleine heen.

In totaal telt de kudde van WILDLANDS nu negen olifanten; drie volwassen vrouwen, één volwassen bul, vier jonge stiertjes en dit pasgeboren kalf. Verwacht wordt dat er nog dit voorjaar een tweede jong volgt.

Hou op de website via http://www.wildlands.nl/olifantenjong de ontwikkelingen in de gaten.

Bronm: FB Wildlands

Jullie kunnen natuurlijk begrijpen dat ik nu als de wiedeweerga onderweg ben naar Emmen! :party:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 10:07 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Eerste olifantje WILDLANDS geboren

Afbeelding

In WILDLANDS is vanochtend vroeg een gezond olifantenkalfje geboren. Het is de allereerste geboorte in de Olifantenvallei. Het vrouwtje/mannetje staat al zeer stevig op de poten en weegt ongeveer 100 kilo. Het ziet er allemaal goed en gezond uit!

Bij olifanten vindt de bevalling plaats in de familiegroep. Bij de bevalling spelen de tantes een hele grote rol. Zij beschermen de kwetsbare moeder. Ook als het kalfje in de benen moet komen, helpen de andere olifanten mee.

De kleine olifant wijkt niet van zijn/ haar moeders zijde. Ook beide tantes zijn steeds in de buurt. De moeder werd 26 jaar geleden zelf als eerste olifant ooit in Emmen geboren. Zij is een ervaren moeder; dit vrouwtje/ mannetje is haar vijfde jong.

De hele kudde blijft vandaag in het overdekte gedeelte van de Olifantenvallei. Daar kunnen gasten zien hoe zo’n groepsgebeuren het is; de hele kudde staat om en over de kleine heen.

In totaal telt de kudde van WILDLANDS nu negen olifanten; drie volwassen vrouwen, één volwassen bul, vier jonge stiertjes en dit pasgeboren kalf. Verwacht wordt dat er nog dit voorjaar een tweede jong volgt.

Op website www.wildlands.nl/olifantenjong ontwikkelingen in de gaten.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur