Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Wildlands
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2018 18:15 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

https://pbs.twimg.com/media/DTNN64FWkAMz8fu?format=jpg
Er wordt al gewerkt aan hogere punten dan het stationsgebouw

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018 11:01 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

http://imgd.rgcdn.nl/af5b9139adb94e9a80 ... renthe.jpg
En via RTV Drenthe kunnen we zien dat de installatie van 1 van de 2 banen begonnen is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018 18:56 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Foto's op FB-pagina van Wildlands van de nieuwe attractie: https://www.facebook.com/pg/WildlandsIn ... ?ref=notif

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018 20:52 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Foto's op FB-pagina van Wildlands van de nieuwe attractie: https://www.facebook.com/pg/WildlandsIn ... ?ref=notif

Hoort dit niet thuis op een pretpark forum?

Sorry, maar heb echt niets met het nieuwe wildlands en denk nog steeds dat nieuws over attracties hier geen meerwaarde hebben op een forum over dierentuinen en dierentuindieren.

In het topic over Bellewaerde wordt toch ook niet iedere attractie uitvoerig besproken? Dat wordt overgelaten voor op een attractiepark forum?

Hoop dat die trend van combi parken zich niet verder zet, helemaal geen meerwaarde voor de dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018 21:27 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Buidelwolf schreef:
Gerald schreef:

Sorry, maar heb echt niets met het nieuwe wildlands en denk nog steeds dat nieuws over attracties hier geen meerwaarde hebben op een forum over dierentuinen en dierentuindieren.

In het topic over Bellewaerde wordt toch ook niet iedere attractie uitvoerig besproken? Dat wordt overgelaten voor op een attractiepark forum?

Hoop dat die trend van combi parken zich niet verder zet, helemaal geen meerwaarde voor de dieren.

Nou van mij mag je dat niet interessant vinden maar ik wil het wel graag zien dus bedankt Gerald! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018 23:15 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Buidelwolf schreef:
Gerald schreef:

Nee klopt, bij Bellewaerde word niet over iedere attractie iets gepost, maar over de grote nieuwe attracties worden wel degelijk gepost. Het verschil tussen Wildlands en Bellewaerde is echter dat Bellewaerde stukken meer attracties heeft en Wildlands maar 5 (achtbaan meegerekend). Heb jij de afgelopen tijd hier enorm veel gelezen over de Arctic 1, Terra Explorer, Rimbula River of de Serenga Safari? Volgensmij valt het reuze mee hoeveel daar over gepraat wordt. En dat er over de achtbaan uitvoerig gesproken word lijkt mij meer dan logisch, de achtbaan moet een grote publiekstrekker van het park worden en zal waarschijnlijk ook beeldbepalend worden voor het park. Die oorzaken brengen ook heel wat vraagstukken mee die zeker wel relevant zijn voor een dierentuinforum:
- Brengt de achtbaan de verwachtte hoeveelheden bezoekers? (Belangrijk voor de toekomst van het park én voor investeringen die gedaan kunnen worden, ook op diergebied)
- Hoe wordt de achtbaan weggewerkt? (kunnen we de dieren zien zonder last te hebben van de achtbaan?)
- En wat voor effect heeft de achtbaan op het gedrag van de dieren?
Allemaal dingen die voor mij juist een reden zijn om er hier wel over te posten. Overigens is de vergelijking met Bellewaerde in mijn ogen sowieso een beetje scheef, in het topic van Bellewaerde zijn sinds begin 2017 maar 19 reacties geweest en in dat van Wildlands 244, ik denk dat het bij Bellewaerde ook een deel met desinteresse in het park te maken heeft.

Van mij mag iedereen van de attracties vinden wat ie wilt, maar ik vind het interessant genoeg om hierover te posten en als je het niet wil lezen, dan doe je dat toch niet? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2018 18:10 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Vandaag nog even een rondje Wildlands gedaan en ving iets op over ara’s. Misschien dat deze worden toegevoegd bij de achtbaan (eerst werd er gezegd dat er geen nieuwe diersoorten bij de achtbaan kwamen) of vrij in de grote kas...?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2018 19:42 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

TimdZ schreef:
Vandaag nog even een rondje Wildlands gedaan en ving iets op over ara’s. Misschien dat deze worden toegevoegd bij de achtbaan (eerst werd er gezegd dat er geen nieuwe diersoorten bij de achtbaan kwamen) of vrij in de grote kas...?

De ara's zijn al vanaf het begin aanwezig in het park en het is voor zover ik weet altijd de bedoeling geweest deze bij de jungle jim show te gebruiken. Mede doordat de dieren nog getraind moesten worden en doordat ze meerdere malen vanwege de vogelgriep op gehokt moesten worden zijn ze nog steeds niet toegevoegd aan de show, ondanks dat ze wel degelijk geoefend hebben in de kas. Ik heb er echter al een tijdje niets meer van gehoord dus het zou zomaar kunnen dat er nu andere plannen mee zijn, maar vrij in de grote kas lijkt mij sterk, omdat ara's over het algemeen gezien worden als slopers,
dat lijkt me zonde van de beplanting.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2018 18:20 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen​ heeft naast teruglopende bezoekerscijfers ook te maken met een vervreemding tegenover de lokale bevolking. Dat blijkt wanneer 80% van de mensen uit Drenthe aangeven het oude park te prefereren bovenop het nieuwe belevingspark. We lezen mee met looopings.nl

https://www.looopings.nl/weblog/9337/Kl ... ntuin.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2018 20:11 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ondanks de sneeuw van vanmiddag nog even een paar uurtjes in Wildlands gekeken. Bij de Arctic 1 waren ze bezig met bordjes op te hangen waarop o.a. staat dat het onderzoeksvoertuig elke 10 minuten vertrekt, tussen de stokstaartjes en de zeeboekraal werden nog wat klimtoestellen neergezet (net als bij de prairidogs en na de leeuwen), bij de zeeboekraal was één van de delen afgesloten waarbij het hek tussen het verblijf en de opstap van de safari was opengebroken. Verder waren ze op de savanne bezig het water in de overgelopen stukken weg te pompen en ligt/staat (denk ik) ongeveer de helft van de achtbaanonderdelen al op hun plek. Ten slotte werd in een gesprek met één van de medewerkers duidelijk dat er achter de schermen plannen zijn om (op kortetermijn) ofwel de stekelvarkens ofwel de penseelzwijntjes terug te halen, en deze in bijvoorbeeld het stokstaartjes verblijf onder te brengen, zodat er wat meer dier(soort)en te zien zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018 17:32 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gisteren is er een gezond zebrajong geboren in de stallen van Serenga! Moeder en jong maken het goed (het geslacht van de pasgeborene is nog niet bekend). Omdat de savannedieren in verband met de kou veel binnen staan, kan het zebraveulen daar bewonderd worden.

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018 23:00 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Weer een nieuwe soort voor Wildlands:

Heb jij de smaragdduif, ook wel groenvleugelduif genoemd, al gespot in Rimbula?

Bron: FB Wildlands

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2018 18:22 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

In de marge, zorggroep de Hooimijt stopt met het runnen van de kinderboerderij in het Rensenpark. Het Rensenpark staat op de grond van het oude Dierenpark Emmen, welke verlaten werd om WILDLANDS Adventure Zoo Emmen te openen.

Door een tekort aan vrijwilligers kan de zorginstelling de kinderboerderij van het oude dierenpark echter niet meer draaiende houden.

https://www.facebook.com/radiozo34/phot ... =3&theater

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2018 19:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
In de marge, zorggroep de Hooimijt stopt met het runnen van de kinderboerderij in het Rensenpark. Het Rensenpark staat op de grond van het oude Dierenpark Emmen, welke verlaten werd om WILDLANDS Adventure Zoo Emmen te openen.

Door een tekort aan vrijwilligers kan de zorginstelling de kinderboerderij van het oude dierenpark echter niet meer draaiende houden.

https://www.facebook.com/radiozo34/phot ... =3&theater

Zonde! Dan hoop ik toch dat er een nieuwe uitbater gevonden word, want het zou toch mooi zijn als in elk geval iets van het oude park zijn functie behoud..

Ik ben vandaag zelf ook even in het Emmense geweest, de volgende dingetjes vielen op:
- Er werd gewerkt aan het alligator verblijf, ik denk dat het te maken heeft met de waterstroom die door het verblijf heen loopt, hier waren al sinds de wisseling van Chinese alligators naar breedvoorhoofdkrokodillen al wat problemen mee. Ik denk ook door de wisseling van het watertemperatuur en dat het water niet meer vanuit het otterverblijf hoeft te komen. De dieren zaten overigens gewoon in het verblijf, de plek waar men bezig was was afgezet zodat de dieren er niet bij konden.
- De hier al eerder aangehaalde klimstructuren bij de stokstaartjes:
Afbeelding
- Een van de mantelbavianen liep met een dood jong rond, waarschijnlijk is het diertje dood geboren. De verzorger werd er bij gehaald en die wist er ook nog niet van, maar hij verwacht dat de moeder na zo'n 3 dagen afscheid heeft genomen.
- Gelukkig ook leuk nieuws: het zebra jong dat geboren is is een meisje! De kleine staat ook al redelijk stevig op haar hoefjes!
Afbeelding
- In de savanne stallen zijn nu ook kaarten te krijgen met daarop welke dieren waar zitten in de stal, en achterop wat leuke feitjes over de soorten:
Afbeelding
Afbeelding

Dan een update over het achtbaangebied. Wat betreft het staal van de achtbaan gaat het echt heel erg hard, minder dan een maand geleden stond er nog niets en nu lijkt het grootste gedeelte van de baan er al te staan. Ook is er hier en daar al begonnen met de thematisatie van het gebied. De hekken met zwarte doeken er voor naast de djembé school zijn weg en vanuit daar kan je het gebied nu al in kijken.

Het gebied waar eerst nog de hekken stonden:
Afbeelding

Links een gebouwtje:ik gok wc's etc. de toren daar achter is een glijbaan.
Afbeelding

De baan vanaf het zelfde punt als de voor gaande foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Een meer overzicht van het geheel vanaf het pad naar de savanne stallen:
Afbeelding

Dan ook nog wat foto's van verschillende plaatsen in het park van de achtbaan, te zien is dat ze hier en daar al wat bomen geplaatst hebben die (op het moment dat ze groen zijn) in elk geval een deel van het zicht weg zullen nemen. Ook de bomen die er al stonden zullen een groot deel weg nemen. Doordat er geen blad aan de bomen zit lijkt het allemaal veel meer aanwezig dan het waarschijnlijk zal zijn, dus hou daar wat rekening mee voor je oordeelt ;) :

Vanaf het poolstation:
Afbeelding

Vanaf de stokstaartjes:
Afbeelding

Vanaf het plein bij de bavianen:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2018 21:11 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Één van de ijsberenverzorgsters vertelde dat er binnenkort hutjes/overkappingen komen in het ijsberenverblijf, zodat ze wat meer te zien zijn (ook bij slecht weer) en om de lift van de achtbaan weg te werken vanuit dit oogpunt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2018 15:38 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

TimdZ schreef:
Één van de ijsberenverzorgsters vertelde dat er binnenkort hutjes/overkappingen komen in het ijsberenverblijf, zodat ze wat meer te zien zijn (ook bij slecht weer) en om de lift van de achtbaan weg te werken vanuit dit oogpunt

Dat laatste lijkt me wel wenselijk, al is het moeilijk om de achtbaan volledig weg te gaan steken... het hoort ook een beetje bij zijn concept. ;)

Maar ook leuk om te zien dat er aandacht aan de stallen (plattegronden achter de schermen) wordt besteed. Dat zie je maar weinig terugkomen. Netjes! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2018 16:20 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
TimdZ schreef:

Dat laatste lijkt me wel wenselijk, al is het moeilijk om de achtbaan volledig weg te gaan steken... het hoort ook een beetje bij zijn concept. ;)

Maar ook leuk om te zien dat er aandacht aan de stallen (plattegronden achter de schermen) wordt besteed. Dat zie je maar weinig terugkomen. Netjes! :)

Ik denk ook niet dat ze de achtbaan volledig moeten weg steken. Het lijkt mij juist goed dat je vanaf bepaalde punten de achtbaan gaat kunnen zien, de Arctic 1 en de terra explorer waren allebei aan het begin net iets te goed weggestopt, waardoor veel mensen ze misten. In dat opzicht lijkt het mij slim dat je vanaf bepaalde punten de bezoekers alvast een kleine preview geeft. Daarentegen vind ik het wel logisch dat ze er voor zorgen dat ie bij de ijsberen niet te zien is, want dat is een heel ander gebied. Sowieso hoop ik dat met die hutjes/overkappingen de ijsberen zich meer gaan laten zien!

Verder kwam ik dit nog tegen op de site:

LORI'S UIT HET EI
Bron en meer:https://www.wildlands.nl/over-wildlands/pers/nieuws-1-1/lori-s-uit-het-ei/

SLINGERAAPJONG IS EEN MANNETJE
Bron en meer: https://www.wildlands.nl/over-wildlands/pers/nieuws-1-1/slingeraapjong-is-een-mannetje-1/

Ook is het weer mogelijk om met valentijn te dineren in Rimbula:
https://www.wildlands.nl/activiteiten/valentijnsdiner/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2018 19:28 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

WILDLANDS in de race voor awards
WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is in maar liefst 13 categorieën genomineerd voor de Diamond ThemePark Awards 2018. Dit is een verkiezing over parken, hun attracties, verblijven en evenementen uit België en Nederland. Het is de achtste editie van deze award-uitreiking.

Afbeelding

WILDLANDS is onder andere genomineerd voor Beste Restaurant Be/NL: Travellers’ Taste op Kompasplein, Beste Evenement Be/NL: WildNights, Beste Personeel Be/NL en Beste Actie op Social Media: Foto van het Jaar.

De nominaties en een deel van de score wordt bepaald door een fanjury, die bestaat uit verschillende fansites binnen Nederland en België, een parkjury (gezamenlijk telt hun uitslag voor 50% mee) en een publieksjury. Mensen kunnen via http://bit.ly/2ryh33m stemmen tot en met zondag 4 maart 2018. De uitreiking vind dit jaar plaats in Safaripark Beekse Bergen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2018 19:24 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Vanmiddag weer een tijdje vertoefd in Emmen. Toen ik onderweg was naar het park kwam las ik dat er vannacht weer een slingeraapje is geboren in Rimbula:

Op het Slingerapeneiland in Jungola is vannacht een baby bruinkopslingeraap geboren! Moeder en kind maken het goed. Het is het eerste kind van deze moeder. Ruim drie maanden geleden werd er ook al een slingeraapje in WILDLANDS geboren; dit mannetje kwam voor de ogen van veel bezoekers van het park ter wereld. En dat is goed nieuws! Bruinkopslingerapen zijn namelijk een ernstig bedreigde soort. WILDLANDS is coördinator van het fokprogramma en dat maakt de geboorte van deze tweede kleine extra bijzonder!
Bron: FB Wildlands, daar staat ook een video.

De moeder van het kleintje is erg beschermend en zat daarom hoofdzakelijk bovenin de toren in het verblijf, waardoor het jong niet heel goed te zien was.

Verder nog dingen die mij vandaag op zijn gevallen:
- Tussen de struiken door in Rimbula zag ik een aantal vogelkooien staan, deze had ik nog niet eerder gezien en het leek ook alsof ze er nog niet heel lang stonden, mogelijk komen er nog meer vogels in de kas?
Afbeelding

- De beek bij de alligators stroomt gewoon weer zoals hij deed voor de soorten wissel.
- Bij de olifantendouche stonden een aantal plantenbakken afgezet, waarom zou ik niet weten.
- In Animazia waren twee verzorgers bezig bij de bak van de axolotl, de beplanting was er grotendeels uit, maar de dieren zaten er nog wel in.
- TimdZ sprak laatst al over de mogelijke komst van ara's en na wat ik vandaag heb gezien zou mij dat zeker niet verbazen, allereerst kwam ik deze paal tegen bij het wallabyverblijf, wat sterk lijkt op een zitpaal voor vogels:
Afbeelding
En ik zag bij de achtbaan deze paal/nestbox staan:
Afbeelding
Het lijkt mij allebei in elk geval bedoeld voor een vogelsoort, maar op wat voor manier de ara's dan zouden gehouden worden is een raadsel, vrij door het park of in de vorm van een show?

Dan nog wat plaatjes van de achtbaan, waar ze nu bezig waren met huisjes over de baan te zetten en alvast andere thematisatie, ook was de eerste beplanting al geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2018 21:24 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Slingeraapje geboren in WILDLANDS

Afbeelding

Op het Slingerapeneiland in Jungola in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen is vannacht een baby bruinkopslingeraap geboren. Moeder en kind maken het goed, hoewel de moeder nog wel wat onwennig is.

Het is het eerste kind van deze moeder. Slingerapen zijn ongeveer 8 maanden drachtig. Ruim drie maanden geleden werd er ook al een gezond slingeraapje geboren; dit mannetje kwam voor de ogen van veel bezoekers van het park ter wereld.

De slingerapen in WILDLANDS maken deel uit van een internationaal fokprogramma, omdat de bruinkopslingeraap een ernstig bedreigde soort is. WILDLANDS is coördinator van dit fokprogramma en dat maakt de geboorte van deze tweede kleine extra bijzonder.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur