Nieuwstopic BestZoo

Al het nieuws over de Nederlandse dierentuinen.
Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Jarne »

Anubite schreef:
31 jul 2023, 21:05
Heeft iemand een update betreffende de nieuwe ingang? Het park is echt totaal niet aan het informeren naar bezoekers toe.
Ik was er in Juni, toen was de nieuwe ingang duidelijk nog niet deftig afgewerkt net zoals het terrein er rond (enorme zonde dat ook het gloednieuwe wombatverblijf daardoor nog niet volledig zichtbaar is).

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 540
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Asbolus »

Jarne schreef:
31 jul 2023, 21:26
Anubite schreef:
31 jul 2023, 21:05
Heeft iemand een update betreffende de nieuwe ingang? Het park is echt totaal niet aan het informeren naar bezoekers toe.
Ik was er in Juni, toen was de nieuwe ingang duidelijk nog niet deftig afgewerkt net zoals het terrein er rond (enorme zonde dat ook het gloednieuwe wombatverblijf daardoor nog niet volledig zichtbaar is).
Toevallig foto's of niet?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Jarne »

Anubite schreef:
31 jul 2023, 21:54
Jarne schreef:
31 jul 2023, 21:26
Anubite schreef:
31 jul 2023, 21:05
Heeft iemand een update betreffende de nieuwe ingang? Het park is echt totaal niet aan het informeren naar bezoekers toe.
Ik was er in Juni, toen was de nieuwe ingang duidelijk nog niet deftig afgewerkt net zoals het terrein er rond (enorme zonde dat ook het gloednieuwe wombatverblijf daardoor nog niet volledig zichtbaar is).
Toevallig foto's of niet?
Helaas niet aan gedacht op die moment

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Limburg vooruit »

Hebben ze met dit project misschien teveel hooi op hun vork genomen?
Het is een klein park dat geen 100'000 bezoekers trekt. Om dan zo'n project neer te zetten?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Jarne »

Limburg vooruit schreef:
01 aug 2023, 09:10
Hebben ze met dit project misschien teveel hooi op hun vork genomen?
Het is een klein park dat geen 100'000 bezoekers trekt. Om dan zo'n project neer te zetten?
Gezien de grootte van het park lijkt het project alsook giraffen op zichzelf een beetje overmoedig. Gezien de erbarmelijke staat van veel verblijven (met name de binnenverblijven) zijn er ook zeker dringendere zaken die ze hadden kunnen aanpakken met dat geld.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 540
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Asbolus »

Limburg vooruit schreef:
01 aug 2023, 09:10
Hebben ze met dit project misschien teveel hooi op hun vork genomen?
Het is een klein park dat geen 100'000 bezoekers trekt. Om dan zo'n project neer te zetten?
Dat zeker, maar het is ook niet een echte dierentuin voor mijn gevoel, maar meer een privé collectie die de eigenaar openbaar stelt om wat geld in te harken.
Beetje hoe dat ver vroeger gegaan zou zijn.

Veel verblijven zijn echt ruk, en ze zouden eerder de collectie moeten gaan uitdunnen om overige dieren ruimte te geven. De Tamandua's kunnen bv helemaal niets in die 5 vierkante meter van ze...
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Jarne »

Anubite schreef:
01 aug 2023, 09:26
Limburg vooruit schreef:
01 aug 2023, 09:10
Hebben ze met dit project misschien teveel hooi op hun vork genomen?
Het is een klein park dat geen 100'000 bezoekers trekt. Om dan zo'n project neer te zetten?
Dat zeker, maar het is ook niet een echte dierentuin voor mijn gevoel, maar meer een privé collectie die de eigenaar openbaar stelt om wat geld in te harken.
Beetje hoe dat ver vroeger gegaan zou zijn.

Veel verblijven zijn echt ruk, en ze zouden eerder de collectie moeten gaan uitdunnen om overige dieren ruimte te geven. De Tamandua's kunnen bv helemaal niets in die 5 vierkante meter van ze...
Bij de tamanduas was ik helemaal geschokt dat ze 4 volwassen dieren hebben zitten, in 2 duo’s

jackdw
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: Ja

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door jackdw »

Denk dat de bedoeling goed was en niet overspeelt maar corona heeft een groot deel van al die achterstand veroorzaakt, mogen we niet vergeten.
Veel parken hebben toen alle eindjes aan elkaar moeten knopen!

Die financiele opdoffer is ook niet in 1-2-3 weggevaagd ... :vriendjes:

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 540
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Asbolus »

jackdw schreef:
01 aug 2023, 09:49
Denk dat de bedoeling goed was en niet overspeelt maar corona heeft een groot deel van al die achterstand veroorzaakt, mogen we niet vergeten.
Veel parken hebben toen alle eindjes aan elkaar moeten knopen!

Die financiele opdoffer is ook niet in 1-2-3 weggevaagd ... :vriendjes:
Nu ga ik heel kritisch zijn, maar dit park bestaat al veel langer dan corona. Vindt vooral voor kleine parken dat zoiets geen argument meer mag zijn. Je moet dierenwelzijn boven aantallen kiezen. Want dit straalt niets uit.
Want de ingang zijn ze gaan bouwen in corona periode... Maar om dan dat te kiezen over het huidige dierenwelzijn is erg overdreven.. Vooral omdat met hun bezoekersaantallen een nieuwe ingang nou niet persé nodig is...
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Jarne »

Sommige zaken zijn ook goedkoop op te lossen. Wat bamboe en klimstructuren in de verblijven van de luipaarden bijvoorbeeld kost geen miljoenen.

jackdw
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: Ja

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door jackdw »

Niet dat ik wil goedpraten wat zeker veel beter kan maar al van voor de corona zijn de werken gestart voor de nieuwe ingang, anex dierenverblijven.

Als ik het goed begrepen heb was/is het de bedoeling van daaruit stelselmatig alles terug op te bouwen ... :s

freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 431
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

Genoren: Japanse lisseneekhoorntjes, een serval en een dwergmara.
Laatst gewijzigd door freerk1982 op 02 aug 2023, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Limburg vooruit »

Een wat eekhoorn? Nog nooit van gehoord,heb je een wetenschappelijke naam?

Verder allemaal mooie geboortes.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Limburg vooruit schreef:
02 aug 2023, 16:26
Een wat eekhoorn? Nog nooit van gehoord,heb je een wetenschappelijke naam?
Japanse eekhoorn (Sciurus lis)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Limburg vooruit »

MennoPebesma schreef:
02 aug 2023, 17:54
Limburg vooruit schreef:
02 aug 2023, 16:26
Een wat eekhoorn? Nog nooit van gehoord,heb je een wetenschappelijke naam?
Japanse eekhoorn (Sciurus lis)
Aaaaaaah, die ken ik wel.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

We krijgen regelmatig de vraag van bezoekers ‘Hoe gaat het met de nieuwbouw, we hebben al lang niets meer gehoord.’ Afgelopen tijd is er hard gewerkt aan de binnenkant met o.a. de vloeren, elektriciteit, timmerwerk, tegelwerk voor het sanitair. Echter is dit moeilijk vast te leggen op foto’s, maar bij deze een kleine impressie van de vorderingen. Zodra we met de inrichting beginnen zullen we meer foto’s delen.

Bron: Facebook BestZoo


Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 540
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Asbolus »

MennoPebesma schreef:
11 aug 2023, 11:58

We krijgen regelmatig de vraag van bezoekers ‘Hoe gaat het met de nieuwbouw, we hebben al lang niets meer gehoord.’ Afgelopen tijd is er hard gewerkt aan de binnenkant met o.a. de vloeren, elektriciteit, timmerwerk, tegelwerk voor het sanitair. Echter is dit moeilijk vast te leggen op foto’s, maar bij deze een kleine impressie van de vorderingen. Zodra we met de inrichting beginnen zullen we meer foto’s delen.

Bron: Facebook BestZoo

Ik zie een trap en mijn eerste reactie is: Waar is de lift voor de mindervaliden?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 431
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

In BestZoo is een zuidelijke tamandua geboren. (Instagram BestZoo)

freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 431
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

De binnenspeeltuin in het nieuwe entreegebouw is bijna klaar (social media)

Gebruikersavatar
nathalie
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 okt 2023, 11:25
Favoriete dierentuin: Chester, Hamerton

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door nathalie »

Wij zijn hier 17/10 naartoe geweest, en ik moet eerst zeggen, ik heb nergens info opgezocht.
Vermits het altijd elk zijn persoonlijke mening is, maken we die graag voor onszelf uit.

Uiteraard, nadat we geweest zijn, ben ik ook hier wel beginnen lezen.

Vanuit Belgisch Limburg toch best een pittige reis.
Nu hebben wij het geluk dat we 20 minuten van Maastricht station zijn (met de auto).
We vertrokken 's morgens om 7.15 met de bus richting Maastricht station, waar we vroeger dan normaal aankwamen en zo een eerdere trein hebben kunnen nemen.
Niet zonder enige problemen, want ik had nog nooit een trein genomen in NL, en begreep niet waar en wanneer je moet inchecken, lol.

Aan Best station is het een half uur ongeveer wachten op de bus, dus we zijn eventjes gaan verkennen, en om de hoek ligt een bakker, waar we nog wat eten gehaald hebben, altijd handig dus.
Ik vroeg nog aan een andere chauffeur hoe we konden betalen op de bus, want dat was ook ff onduidelijk bij Arriva, blijkbaar als buitenlander enkel met credit card.
Ze zei dan dat er ook een actie was momenteel, iets met halve prijs ofzo. Ik had de prijs ook al opgezocht online.

Ik verwachtte een normale bus, maar zie opeens een klein busje met "204" erop, dus snel maar ff gaan vragen, en dat was 'em.
Een busje voor 8 of 9 man.
De prijs, niets van de actie korting, en ook niet de prijs die ik online opgezocht had via de Arriva site, maar wel ontzettend duur eigenlijk, dus waar dat is misgelopen weet ik niet.
We begrepen ook eerst niet toen de chauffeur zei "op de terugweg als je de bus ziet, moet je wel goed zwaaien", maar op het einde van de dag werd dit wel duidelijk, als ze je niet zien, rijden ze niet to aan de halte!

We kwamen toe rond opening, en het zag er allemaal wel leuk en charmant uit.
De Pelikanen zaten allemaal op de omheining gelijk als je binnen komt.

Er hangen borden met geboortes, waaronder Tamandua en Wombat, dus dat waren de goals van de dag.
De Tamadua's zitten volgens mij toch echt wel veel te klein?
Net zoals een paar andere dieren vonden wij. Met name dan de Luipaarden en Jaguars.
Nu zijn wijn natuurlijk ook geen echte kenners, dus is dit enkel onze mening/ervaring.

De dieren zelf zitten er precies niet veel mee in, ze waren allemaal heel erg speels en super alert.

We zijn 2x helemaal rond geweest, en natuurlijk bij sommige dieren blijven we wat langer hangen ook.
Uiteindelijk wel de baby Tamandua gezien, en een klein beetje van de Wombat, de moeder lag er vlak langs en toen ze zich strekte ging ze bijna helemaal over de baby liggen. Jammer dat je niet rond kon lopen, dan hadden we het kleintje zijn gezicht wel kunnen zien, maar dit was afgesloten met hekken, dus zagen enkel zijn achterste.

We vonden het best wel een leuk park, maar er mogen toch wel wat aanpassingen doorgevoerd worden.
Het was dan ook erg "vreemd" om hier erna te lezen over het nieuwe gebouw, wat we ook wel gezien hebben toen we terug naar de bushalte gingen, maar dat gebouw ligt toch ook wat ver weg van de eigenlijke inkom nu?

De terugweg ging helemaal goed, gelijk op de bus, gelijk de trein naar Maastricht (overstap in Roermond als ik me niet vergis), gelijk de bus op naar huis.

Plaats reactie