Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Mondo Verde Landgraaf
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2015 06:34 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

@LV, dan nog ziet het er bij deze ondersoort genetisch wat beter uit omdat tuinen nog wel eens nieuw bloed uit Afrika willen halen. Angolaleeuwen zijn gewoon ten dode opgeschreven en van die berberleeuwen is niet eens duidelijk hoe raszuiver ze zijn....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2015 06:40 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Voor zover bekend zijn er ook geen Berberleeuwen meer die puur van DNA zijn, de dieren die momenteel als Berberleeuw gelabeld zijn bezitten niet voldoende Berber DNA om echt als Berberleeuw geclassificeerd te worden.
Lees hier: http://bigcatrescue.org/barbary-lions/

Maar even terug naar Mondo Verde, ergens heb ik een voorgevoel dat de tijgers die ze graag willen wit zullen zijn. Ik kan enkel hopen dat mijn gevoel fout zit..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2015 19:27 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Afbeelding

In Mondo Verde kon één van de nieuwkomers alvast niet wachten om zijn nieuwe buitenperk te betreden, zelfs in de regen bleef hij vol spanning wachten. ;)

Afbeelding

Het binnenverblijf is nu ook direct achter de leeuwenkooi, waardoor de lange sluis naar de overzijde kon verdwijnen...

Afbeelding

En ook de klauwaapjes (of weldra een andere diersoort?) aan de entree (sluis/hal) van de Tropenhal krijgen weldra de mogelijkheid om naar buiten te gaan als we naar deze nieuwste toevoeging kijken. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015 16:04 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Alweer vernielingen in familiepark Mondo Verde!!
Het afgelopen hemelvaart weekend was een druk en gezellig maar ook wel een vervelend weekend. Komen we in het weekend aan om het park te openen zijn er 3 palmbomen bij de ingang gestolen. Afgelopen maandagmorgen werden we weer verrast door tal van vernielingen. Onze tuinmannen hebben uren werk gehad om alle puin weer op te ruimen. We hebben deze keer wel videobeelden van een man met hond die in het park was ( s'avonds laat ).

We hebben aangifte gedaan en de video beelden liggen bij de politie. Dus als je buurman opeens 3 nieuwe palmen heeft, of er een cadeau doet, dan kan het heel goed zijn dat hij deze gestolen heeft bij Mondo Verde ! De beelden worden nu onderzocht, maar als je iets gezien of gehoord hebt, zou het te gek zijn als je het ons laat weten. We zullen de tip die tot aanhouding van deze persoon ( personen ) leidt belonen!! Bel: 045- 5702734 of mail met Jolanda@wereldtuinenmondoverde.nl ( dit mag natuurlijk ook anoniem ) Ook zou je ons erg helpen met dit bericht te delen, zodat er eindelijk eens een einde aan deze toestanden komt.

https://www.facebook.com/365mondoverde. ... 3264439681

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015 13:59 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Halloween lijkt nog ver... Maar in het Nederlandse Mondo Verde Landgraaf zijn ze er al volop mee bezig. De voorverkoop van hun Halloween evenement in samenwerking met Twilight Fantasy Productions op 30 & 31 oktober ging vandaag immers al van start.

Meer dan 90 scare-actors , standhouders voor verkoop van Halloween en Fantasy artikelen, een fotoshoot met je favoriete creep van de avond en een afterparty in "Hell Hambra" staan garant voor een 'scary Halloween'.

Het bestellen van tickets verloopt via http://www.ticketmaster.nl/artist/hallo ... ets/961423

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015 18:05 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Tijgers in Mondo Verde

De wens van Mondo Verde komt eindelijk uit , er mogen Bengaalse tijgers gehuisvest worden.
Het gaat om een onverwant paartje met een witte en wildkleur vacht .
Het team van heeft het voor elkaar gekregen dat er een uniek mooi verblijf is gerealiseerd , met een natuurlijke vijver en mooie hoogte verschillen .
De laatste zaken worden in orde gemaakt zodat we eind volgende week de tijgers welkom kunnen heten .

Een speciale dank gaat uit naar de dierentuinencommissie en onze adviseur Jan Klaus die dit mede mogelijk hebben gemaakt .

https://www.facebook.com/365mondoverde. ... 3833260624

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015 20:10 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Hier krijg je toch gewoon een aanval van weet ik wat van!!

Bengaalse tijgers zijn er niet in Europa en de witte zijn al helemaal geen bengalen meer. Als je dan toch van die hybridezooi in huis haalt communiceer dat dan ook zo!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 09:32 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Ik ben vooral benieuwd naar het park van herkomst en de laatste aanpassingen aan het verblijf.

Voor de rest verbaas ik me er niet echt over. Het past binnen de stijl van het park om voor 'wit' te kiezen. Ze liggen ook niet zover van Duitsland, en we weten allemaal dat 'onze dierentuinen' (en de manier van werken) niet altijd makkelijk te vergelijken zijn met die van het buitenland.

Maar op deze manier blijven ze helaas net als Olmen hier in België een grotere kleine tuin. En worden ze in ranglijsten moeiteloos voorbijgestoken door de NVD tuinen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 09:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

olmen heeft dan wel weer de alom bekende olifanten en giraffen, dus ze hebben wel een kleine voorsprong als ´´kleine´´ dierentuin, aangezien de meeste zich qua grote dieren zich enkel beperken tot kamelen, ezels, lama´s, etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 11:17 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar het park van herkomst en de laatste aanpassingen aan het verblijf.

Voor de rest verbaas ik me er niet echt over. Het past binnen de stijl van het park om voor 'wit' te kiezen. Ze liggen ook niet zover van Duitsland, en we weten allemaal dat 'onze dierentuinen' (en de manier van werken) niet altijd makkelijk te vergelijken zijn met die van het buitenland.

Maar op deze manier blijven ze helaas net als Olmen hier in België een grotere kleine tuin. En worden ze in ranglijsten moeiteloos voorbijgestoken door de NVD tuinen.

Klopt volledig, al beweren ze in Olmen wel niet dat het Bengaalse tijgers zijn.

aardvarkentje15 schreef:
olmen heeft dan wel weer de alom bekende olifanten en giraffen, dus ze hebben wel een kleine voorsprong als ´´kleine´´ dierentuin, aangezien de meeste zich qua grote dieren zich enkel beperken tot kamelen, ezels, lama´s, etc.

Tja, en die alledaagse diersoorten heeft Olmen dan weer niet. Ze hebben al jaren geen lama's, kameel en ezels meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 18:51 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:

Bengaalse tijgers zijn er niet in Europa en de witte zijn al helemaal geen bengalen meer. Als je dan toch van die hybridezooi in huis haalt communiceer dat dan ook zo!

Er zijn zeker nog wel echte bengalen hoor, en ja ook in Europa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 20:50 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

RidgeF schreef:
Limburg vooruit schreef:

bron?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015 23:56 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

RidgeF schreef:
Limburg vooruit schreef:

Er zijn geen zuivere bengalen buiten Indië te vinden. Alle 'Bengalen' zijn onzuiver.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2015 11:46 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:
RidgeF schreef:
Limburg vooruit schreef:

Er zijn geen zuivere bengalen buiten Indië te vinden. Alle 'Bengalen' zijn onzuiver.

Prima geloof jij lekker in jouw eigen waarheid, ik heb officiele documenten gezien dat die stelling zeker niet klopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2015 12:32 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

RidgeF schreef:
Limburg vooruit schreef:
RidgeF schreef:
Limburg vooruit schreef:

Prima geloof jij lekker in jouw eigen waarheid, ik heb officiele documenten gezien dat die stelling zeker niet klopt.

Die zou ik dan wel eens willen bekijken indien mogelijk (eventueel via pb of mail). De laatste zuivere Bengalen zijn intussen 5 jaar dood,en daar werd ook al getwijfeld os ze wel zuiver waren. En dat was import uit Indië als ik mij niet vergis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2015 16:52 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Woord tegen woord is vrij moeilijk voor dergelijke discussies lijkt me... als er eventueel beschikbare bronnen of verwijzingen zouden zijn om de uitspraken te staven, dan lijkt het me wenselijk dat we die delen met elkaar. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2015 16:30 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Woord tegen woord is vrij moeilijk voor dergelijke discussies lijkt me... als er eventueel beschikbare bronnen of verwijzingen zouden zijn om de uitspraken te staven, dan lijkt het me wenselijk dat we die delen met elkaar. ;)

Als ik ze had zou ik ze onmiddelijk delen Gust , echter heb ik ze slecht in kunnen zien tijdens een vriendenreis van iemand die daar blijkbaar veel documentatie over aanlegt. Jammer genoeg weet ik ook zeker dat die persoon hier helaas niet post

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2015 19:29 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

In een Facebook-reactie liet het park weten dat het om de tijgers vanop de foto's zou gaan. Bijgevolg kunnen we aannemen dat het om twee tijgers uit Olmen gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2015 19:33 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Panthere tigris troepi dus. Zoals ik al zei.

stop dan met uit te brengen dat het Bengalen zijn want dat zijn ze alles behalve.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2015 18:22 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Gisteren zijn de twee tijgers aangekomen. De witte is de man en de bruine is de vrouw. Ze moeten natuurlijk nog even wennen. De deur staat vandaag open , maar ze zijn nog niet buiten geweest, wellicht morgen

Voor onze vaste en enthousiaste bezoekers wilden we even melden dat onze tijgers aangekomen zijn. Zoals altijd lokt dit weer veel discussies uit en ik ga hier niet meer op reageren. Zoveel mensen , zoveel meningen. Ik kan namens Mondo Verde alleen zeggen dat we er alles aan doen om de tuinen EN onze dieren zo goed mogelijk te verzorgen. Voor ons is het hele park belangrijk. Onze vaste bezoekers die weten dat ondertussen wel en voor de mensen die dit niet weten en wel een oordeel klaar hebben: kom een dagje naar Mondo Verde en overtuig u zelf.

Via https://www.facebook.com/365mondoverde.nl

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur