Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Jarne »

daniel1109 schreef:
25 mar 2024, 12:50
Limburg vooruit schreef:
25 mar 2024, 11:46
Als ex roker vind ik dat de heksenjacht mag stoppen. Ik ben tot de jaren van verstand gekomen 17 jaar geleden en heb dat vergif gebannen. De beste beslissing ooit. Maar hoewel ik er al lang aan twijfel leven we nog steeds in een democratie waar iedereen vrij staat zijn mening te hebben.

Wil Domb geen rokers in zijn park, is dat zijn wens als eigenaar. Maar oproepen tot een algemeen rookverbod buiten de privésfeer is gewoonweg belachelijk.
Wat is het volgende, een algemeen verbod op suiker, wat een minstens even groot vergif is dan nicotine. Of gaan we eindelijk het vergif bannen dat mijn vader het leven gekost heeft, alcohol?

Ik ben in deze discussie een zeer verbitterd persoon. Verbied sigaretten eindelijk volledig, maar doe alcohol, suiker, rood vlees en verzadigde vetten er dan ineens bij. De eerste politieke die dit voorstelt heeft direct mijn stem.
Ik ben van mening dat men een middenweg moet zoeken. Zowel met roken als met alcohol. Maak aparte rookzones die afgeschermd staan van de rest van de bezoekers, zodat mensen (en vooral kinderen) de rokers niet zien staan. Alcohol alleen verkopen in een afgesloten ruimte (of afgesloten terras) waar men aan de hand van ID moet tonen 18+ te zijn om binnen te komen (al zou ik persoonlijk liever zien dat er in dierentuinen of pretparken helemaal geen alcohol meer wordt geschonken)

Verschil met de andere stoffen die jij noemt is dat deze enkel schadelijk zijn voor je eigen gezondheid, en roken en alcohol ook schade met zich meebrengen voor anderen (meerokers en dronken achter het stuur om voorbeelden te geven)
Suiker, rood vlees en verzadigde vetten hebben hebben ook nog voordelen die mits in beperkte mate geconsumeerd hoger zijn dan de nadelen. Over alcohol is op dat vlak nog te discussiëren, met tegensprekende studies over de effecten van occasioneel gebruik. Roken is op dat vlak eenvoudig, zowel financieel als medisch een ramp.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2793
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

Bij de Japanse makaken is er terug een jong aapje geboren weldra kan het zijn nieuwe territorium ontdekken.
Ik vraag me al af of ze hier een bron met warm water zouden voorzien :warm: :D

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 124
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Boomkangoeroe schreef:
26 mar 2024, 08:37
Bij de Japanse makaken is er terug een jong aapje geboren weldra kan het zijn nieuwe territorium ontdekken.
Ik vraag me al af of ze hier een bron met warm water zouden voorzien :warm: :D
In hun huidige verblijf was dit ook voorzien dacht ik, heb het echter nooit in werking geweten.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2793
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

Ikzelf heb dit ook nooit geweten de buizen zelf lagen ook klaar maar geen water in de baden gezien mss lukt het deze keer wel :bengeltje:

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 265
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Een atikel over het nieuwe kasje:
https://pretwerk.nl/recreatie-actueel/b ... haal/86727

Een aantal feiten in het artikel kloppen/klopte niet helemaal. Zo werd eerder al gesprokken over de achtste wereld. Dat is inmiddels al aangepast. Het artikel lijkt echter ook een aantal nieuwtjes te melden.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Ik hoop zelf dat het waterpark alleen voor de hotelgasten is, en niet voor dag bezoekers. Want het heeft totaal niets met een dierentuin te maken.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 265
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

daniel1109 schreef:
26 mar 2024, 20:19
Ik hoop zelf dat het waterpark alleen voor de hotelgasten is, en niet voor dag bezoekers. Want het heeft totaal niets met een dierentuin te maken.
Hoop ik zelf ook ja. En anders zal er losse entree voor betaald moeten worden, want op een drukke zomerdag alle dagbezoekers van de dierentuin toelaten gaat nooit werken.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

daniel1109 schreef:
26 mar 2024, 20:19
Ik hoop zelf dat het waterpark alleen voor de hotelgasten is, en niet voor dag bezoekers. Want het heeft totaal niets met een dierentuin te maken.
Ik zou vermoeden er ook wel dagtickets voor het zwembad zullen verkocht worden; die geven dan uiteraard geen toegang tot de zoo, net zoals zoo dagbezoekers niet even zullen kunnen komen zwemmen (alsof daar nog tijd zou voor zijn).
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1577
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Zoozot »

Apenarend schreef:
26 mar 2024, 20:52
daniel1109 schreef:
26 mar 2024, 20:19
Ik hoop zelf dat het waterpark alleen voor de hotelgasten is, en niet voor dag bezoekers. Want het heeft totaal niets met een dierentuin te maken.
Ik zou vermoeden er ook wel dagtickets voor het zwembad zullen verkocht worden; die geven dan uiteraard geen toegang tot de zoo, net zoals zoo dagbezoekers niet even zullen kunnen komen zwemmen (alsof daar nog tijd zou voor zijn).
Ik zou inderdaad verwachten dat park en zwembad apart te betalen zijn; dat is ook de manier waarop Walibi, Plopsaland en andere grote pretparken met een zwembad erbij het doorgaans aanpakken. Verblijfsgasten krijgen dan waarschijnlijk automatisch toegang tot de beide. Wat je elders wel soms ziet is dat het zwembad wat langer opengehouden wordt dan het park zelf, waardoor een combiticket voor daggasten misschien toch een mogelijkheid kan zijn.

tomplanckendael
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 nov 2022, 17:44
Favoriete dierentuin: planckendael

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door tomplanckendael »

De voorbereidingen voor de tiende ‘wereld’ in Pairi Daiza zijn in volle gang. De tropische indoor sphere, genaamd ‘The Sanctuary’, wordt gebouwd op een stuk grond van 4 ha, maar door het aanbrengen van verdiepingen komt er 8 ha vloeroppervlak beschikbaar. “Het wordt daarmee een trekpleister op wereldschaal.” vertelt stichter en voorzitter Eric Domb. De opening staat gepland voor 2025. In 2026 wordt er ook nog een waterpark (recreatief – voor mensen) opgeleverd die met dit project in verbinding staat.
op de achtergrond zie je de contouren van de nieuwe Sanctuary

Wie vandaag het park bezoekt ziet aan de voorzijde een enorm gebouw verrijzen. De locatie is gelegen buiten de ommuring van het oude kloostercomplex. (De huidige begrenzing van Dierenpark Pairi Daiza) Het geraamte van het gebouw staat er al en geeft daarmee een indruk van de omvang van de nieuwe Sanctuary “…die de wereld zal verbazen…”, aldus de voorspelling van Eric Domb. In de nieuwe tropische indoorwereld worden ook 88 nieuwe verblijfsaccommodaties gerealiseerd in Pairi Daiza stijl; dus gericht op een verblijf met zicht op de dieren. Een deel van de accommodaties zal zicht geven op een onderwaterwereld.
Het nieuwe gebouw vanaf verschillende kanten bekeken

Domb legt uit dat hij bij de ontwikkelplannen van The Sanctuary goed heeft gekeken naar soortgelijke ‘spheres’ in andere parken. Één onderdeel pakt hij structureel anders aan: “Tot nu toe zie je dat dit soort domes aan de zijkanten lager zijn dan in het midden. Tropische planten hebben juist hoogte nodig, want het meeste leven in de tropen zit in de boomkruinen. Vandaar dat wij dit gebouw ook een de zijkanten op hoogte wilden bouwen.”

Alhoewel de opening van de nieuwe tropische belevingswereld al gepland staat voor 2025 is er nog geen definitieve naam aan het project gekoppeld. Ook voor de uiteindelijke inrichting staat nog niet alles vast. De groep van ontwikkelaars bezoekt regelmatig soortgelijke projecten over de hele wereld om inspiratie en kennis op te doen. Een ding staat voor Domb al wel vast : “Mensen zullen zich in deze sphere volledig verliezen.”.
Verbinding met een waterpark

Terwijl er nog volop wordt gebouwd aan deze ‘sphere’, liggen de plannen voor een vervolgproject ook al klaar. In 2026 staat de opening van een waterpark gepland. Dit wordt gerealiseerd naast de ‘sphere’ maar krijgt en verbinding met een rivier waardoor mensen uit het waterpark naar binnen kunnen zwemmen ‘naast de haaien’ en letterlijk worden ondergedompeld in de wereld van de tropen. Domb: “We hebben ook nog even gekeken naar een rivier met bootjes, maar de beleving van zelf zwemmen door de natuur is naar onze mening veel intenser.”

De grootste ‘sphere’ in de Benelux ligt op dit moment nog in Wildlands Emmen. Daar heeft de overkapte jungle een oppervlakte van 18.000 m2. (1,8 ha). De kas in Emmen is 23 meter hoog. Ook dat wordt in Pairi Daiza veel hoger.

Pairi Daiza ontving 2,3 miljoen bezoekers in 2023. Het is daarmee veruit de best bezochte betaalde attractie in België. Met de nieuwe uitbreidingen zal het park nog meer bezoekers trekken. Met de realisatie van de unieke ‘sphere’ worden er in de toekomst veel meer bezoekers van over de hele wereld verwacht.

Meer informatie: www.pairidaiza.eu

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Nog meer slaapkamers :doh:

Wat is PD, een hotel of een dierenpark. En nog een waterpark erbij, wat is het volgende, pretparkattracties??!!??
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
27 mar 2024, 12:40
Nog meer slaapkamers :doh:

Wat is PD, een hotel of een dierenpark. En nog een waterpark erbij, wat is het volgende, pretparkattracties??!!??
Je dacht toch niet dat Marc Coucke louter in de dierentuin business is gestapt? Voor hem is dit een investering in leisure activities, en dat is veel ruimer dan een dierentuin.

Een weekje Henegouwen, met logement bij een van de diverse formules die PD aanbiedt, ingevuld met 2 dagen de zoo, een dagje gaan zwemmen, een dag uitstapjes naar Doornik of Brussel, een dag een pretpark en nog een dag lekker relaxen. Wees maar zeker dat dit soort verblijfstoerisme al besproken is geweest binnen de directie en de politieke verantwoordelijken in de regio.
Je kan ook niet verwachten dat een Australiër of Amerikaans speciaal voor 2 dagen naar daar gaat afzakken (tenzij gekken die echte dierentuinreizen ondernemen, maar daarvan zijn er niet zoveel). Daar zou dus wel eens een publiek kunnen voor bestaan, zeker wanneer de zoo verder groeit met een echt spraakmakende regenwoudserre die ook op wereldschaal iets betekent. Ik denk idd dat er daar een Europese en internationale markt voor is die het de moeite gaat vinden om een langer verblijf te boeken.

Wat ik bij PD wel kan appreciëren is dat ik minstens het gevoel heb dat zij als bedrijfsleiding ook elders gaan kijken hoe men het daar aanpakt. Of men dan altijd de juiste dingen overneemt en of men niet teveel focust op recreatie ipv dierenwelzijn, laat ik in het midden. Maar ik hoor Domb toch regelmatig in interviews zeggen dat ze bij de concurrenten zijn gaan 'spieken'. Terwijl tegenwoordig een beetje dierentuin directeur van het slag is dat denkt 'in 2023 leid ik een zoo, in 2024 wasproducten en in 2025 consulting', ik kan het toch allemaal, mijn core taak is een groot team leiden en processen herdenken, en ik kan dat allemaal met excel (het nieuwe speeltje in management kringen dat het rond de jaren 2010 populaire powerpoint lijkt te vervangen). Je ziet overal vreemde beslissingen (denk maar aan deze in Blijdorp), in PD zit er in de gekheid van Eric Domb toch nog enige lijn.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Ik ben niet tegen logeerkamers in een dierenpark, maar ooit is het teveel hé.
Wat is het volgende, een Afrikaanse savanne met boomhutten?
Die serre van 4 hectare word sevens "maar" de helft als je er alle andere zaken van af trekt.

En rond Cambron is er echt weinig te zien om er eventueel meerdere nachten te blijven moest dat ooit de bedoeling zijn.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
27 mar 2024, 17:03
Ik ben niet tegen logeerkamers in een dierenpark, maar ooit is het teveel hé.
Wat is het volgende, een Afrikaanse savanne met boomhutten?
Die serre van 4 hectare word sevens "maar" de helft als je er alle andere zaken van af trekt.

En rond Cambron is er echt weinig te zien om er eventueel meerdere nachten te blijven moest dat ooit de bedoeling zijn.
Met een bus ben je vrij snel in Doornik of Brussel hoor. Mij zou dat niet aantrekken, maar op buitenlanders misschien wel. Een weekje België met een dierentuin, een waterpark, een pretpark en wat georganiseerde uitstapjes, waarom niet? Belgen doen dit ook op vakantie.

80.000 m² zal idd wel alles inhouden, maar 't blijft wel indrukwekkend. Ik hoop wel dat de hal een zoo blijft, en dat je er op termijn geen gejoel van zwembadgasten en andere recreanten moet bijnemen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14926
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Gorilla Gust »

Limburg vooruit schreef:
27 mar 2024, 17:03
Ik ben niet tegen logeerkamers in een dierenpark, maar ooit is het teveel hé.
Wat is het volgende, een Afrikaanse savanne met boomhutten?
Die serre van 4 hectare word sevens "maar" de helft als je er alle andere zaken van af trekt.

En rond Cambron is er echt weinig te zien om er eventueel meerdere nachten te blijven moest dat ooit de bedoeling zijn.
Gezien de bezettingsgraad... is de markt er voor. Zolang hij de kamers zonder moeite gevuld krijgt? Zullen er vooral meer kamers komen. Logisch ook, ze zijn méér dan een aardige bijvangst!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 124
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Limburg vooruit schreef:
27 mar 2024, 17:03
Ik ben niet tegen logeerkamers in een dierenpark, maar ooit is het teveel hé.
Wat is het volgende, een Afrikaanse savanne met boomhutten?
Die serre van 4 hectare word sevens "maar" de helft als je er alle andere zaken van af trekt.

En rond Cambron is er echt weinig te zien om er eventueel meerdere nachten te blijven moest dat ooit de bedoeling zijn.
Ik ben zeker ook nt tegen de kamers, mochten de bordjes verdwijnen enkel hotelgasten zouden de meeste bezoekers nt doorhebben dat er kamers zijn. Ik snap die bordjes trouwens nt, je stoort er de gasten nt mee als je er langsloopt, en de kamers zouden minder prominent aanwezig zijn.

Waar ik me wel vragen bij stel is dat de gasten kunnen (gedeeltelijk)zwemmen in de "sphere". Hopelijk is dat nt te prominent aanwezig. Want dat zou de sfeer toch wel eens kunnen tenietdoen

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Vermoedelijk zal het zwemmen in de sphere aan de ene kant van het haaienaquarium zijn, en de zoobezoekers aan de andere kant. Hopelijk vermijden ze daarbij zichtlijnen; het is altijd meteen een domper wanneer je via een inkijk ook bezoekers-aka-zwemmers aan de andere kant ziet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Apenarend schreef:
28 mar 2024, 17:11
Vermoedelijk zal het zwemmen in de sphere aan de ene kant van het haaienaquarium zijn, en de zoobezoekers aan de andere kant. Hopelijk vermijden ze daarbij zichtlijnen; het is altijd meteen een domper wanneer je via een inkijk ook bezoekers-aka-zwemmers aan de andere kant ziet.
Dat is zeker te hopen. En zou relatief makkelijk te realiseren moeten zijn met koraal of rotspartijen in het midden van het aquarium

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Laafsekikker »

Pairi Daiza opent nieuw hotel en stelt prachtige resultaten voor
Pairi Daiza breidt hotelaanbod uit
Pairi Daiza bouwt verder op het succes van haar Resort. Sinds 21 maart biedt het 21 bijkomende immersieve overnachtingsmogelijkheden aan op de 100 reeds bestaande kamers. De Farmhouse Lodges liggen rond de gerenoveerde authentieke boerderij en bieden verblijven aan die in verbinding staan met de dieren van de boerderij.

Sinds juni 2019 lanceerde Pairi Daiza zich als staycation-bestemming en is het succes ontegensprekelijk. Het bezoekersaantal van Pairi Daiza Resort, dat in 2019 begon met een bezettingsgraad van 81%, is gestaag gestegen tot een recordbezettingsgraad van bijna 95% in 2023. En het ziet ernaar uit dat de trend zich zal voortzetten. Meer dan 50% van de beschikbare verblijven voor het hele seizoen 2024 zijn nu al geboekt. De algemene score voor klanttevredenheid is constant gebleven en is sinds de start van de vakantie gestegen van 8,9 naar 9 op 10. En het percentage klanten dat zegt dat ze terug willen komen om bij Pairi Daiza te verblijven, schommelt sinds 2019 tussen 96% en 98%.

Boerderijdieren verdienen ook alle liefde van de wereld
De hoeve op het voormalige abdijdomein biedt sinds 1995 onderdak aan boerderijdieren. Deze ruimte, waar geiten, kippen en kleine zoogdieren die nuttig zijn voor mensen vrij rondlopen, is altijd een groot succes geweest bij bezoekers en kinderen.

Door 21 nieuwe hotelkamers in te richten waar de jongste bezoekers in slaap kunnen vallen en ontwaken in contact met boerderijdieren blijft Pairi Daiza inspireren om alle fauna te beschermen, van jongs af aan. De transformatie van de historische boerderij in een kwaliteitshotel vertegenwoordigt een investering van 7,8 miljoen euro.

De Farmhouse Lodges bieden comfortabele kamers met toegang tot de boerderij, waar een grote familie dieren woont, de een nog schattiger dan de ander. Wallaby's, geiten, mara's, schapen, nandoes, varkens, minikoeien, kippen en konijnen. Of je nu verblijft in een tweepersoonskamer, een familiekamer (tot 6 volwassenen en een baby) of een aangepaste kamer voor personen met beperkte mobiliteit, de bewoners krijgen de kans om dicht bij de dieren te komen wanneer ze gevoederd worden.

Een verblijf in Pairi Daiza omvat altijd een avondmaaltijd, ontbijt, toegang tot het Park voor 2 dagen, parking en 24 uur per dag toegang tot de Last Frontier, het Land of the Cold en de helft van de historische abdijsite Cambron-l'Abbaye. Toegang tot het hele park voor gasten van het resort is er vanaf 9u, dat is een uur vroeger dan de bezoekers met een dagticket.

Nieuw talent welkom voor het Pairi Daiza Resort
Pairi Daiza is een van de belangrijkste Waalse investeerders en werkgevers. De hotelsector heeft de deur geopend naar nieuwe profielen. In 2019 werden bijna 20 mensen aangeworven in managementfuncties of als receptionist, housekeeping medewerker of teamlid. Vandaag de dag bestaat het team uit meer dan 35 mensen die worden bijgestaan door een onderaannemer voor de huishouding, uitzendkrachten en studenten.

Daarnaast werken er 45 mensen in de drie restaurants en bar van het hotel, die ook open zijn voor daggasten. En in tegenstelling tot een traditioneel hotel, dat zijn eigen organisatie heeft met afdelingen als boekhouding, HR, marketing en IT, zorgen deze afdelingen bij Pairi Daiza voor zowel het hotel als het Park. De uitbating van de 21 bijkomende accommodatie-eenheden betekent dat er nieuw talent moet worden aangeworven. Pairi Daiza is momenteel op zoek naar receptionisten, housekeepers, bagageafhandelaars en valets. Je kunt alle vacatures vinden via deze link. Volgende jobdagen vinden plaats op 17 april voor jobstudenten en 18 april voor toekomstige werknemers.


GANESHA
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jan 2022, 12:26
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door GANESHA »

Initiaal was the Sanctuary zo een mooi project, maar die circa 88 overnachtingsaccomodaties, zal denk ik toch de magie van het regenwoudsfeer teniet doen.

Een rits dieresoorten of verhuizing (jaguars, harpijen, verplaatsing van de tapirs en miereneters) zouden zijn geschrapt om meer plaats te hebben voor kamers.

En dat waterpark....

Plaats reactie