Nieuwstopic Pakawi Park

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gebruikersavatar
ZooMan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 jul 2021, 19:19
Favoriete dierentuin: Zoo Antwerpen
Locatie: België

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door ZooMan »

Limburg vooruit schreef:
05 apr 2024, 21:48
ZooMan schreef:
05 apr 2024, 21:36
Limburg vooruit schreef:
03 apr 2024, 11:14
Volgens de nieuwsbrief van het park word het buitenverblijf van de leeuwen aan de savanne grondig aangepakt.
Er staat een foto bij met een kraan die de muur sloopt.
Ik hoop dat ze voor een mooie afscheiding zorgen, maar ik vrees voor dezelfde afgrijselijke hekken als bij de tijgers en witte leeuwen.
Hopelijk dat men kiest voor een gracht zoals aan de andere kant van het verblijf. Maar het valt natuurlijk wel te verwachten dat men gaat kiezen voor zulke 'traliehekken'.
Limburg vooruit schreef:
03 apr 2024, 11:14
Ook zijn de withandgibbons tijdelijk verhuisd voor de werkzaamheden aan het nieuwe apengedeelte.
Zijn deze dan verhuisd naar het eiland waar voorheen de goudwanggibbon zat, waar de laatste tijd volgens mij enkel otters gehuisvest zijn?
Nee, ze zitten tijdelijk naast de colobussen, de nevelpanter is tijdelijk naar de moeraskatten. Waar dee laatste heen zijn weet ik niet.
Vrij rare beslissing in mijn ogen, maar ja Pakawi Park zou Pakawi Park niet zijn mochten ze niet de allerraarste wissels tussen verblijven maken ;)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Limburg vooruit »

https://www.gva.be/cnt/dmf20240417_92968159

Weer goede reclame voor het park. Eigenaar veroordeeld tot 4 jaar cel, nu maar hopen op een snelle verkoop van het park.
Deze onbekwame moet zo snel mogelijk weg of het park haalt zijn 45ste verjaardag niet.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14930
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Gorilla Gust »

Men spreekt nog steeds van medezaakvoerder... wie is er dan aan het roer mocht deze veroordeling doorgezet worden? (hij kan wel nog in beroep eerst meen ik).
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6565
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
17 apr 2024, 17:51
Men spreekt nog steeds van medezaakvoerder... wie is er dan aan het roer mocht deze veroordeling doorgezet worden? (hij kan wel nog in beroep eerst meen ik).
Zijn (de andere) medezaakvoerder in principe. Op zijn minst is er dan enige continuïteit mogelijk. Maar is er nog wel een medezaakvoerder?

Pakawi is een BV en in het staatsblad vind ik bij de statutenwijziging ter omzetting van Olmense Zoo naar Pakawi park maar 2 bestuurders tevens aandeelhouders (Pasteels en Verheyen) waarvan er een, Wim Verheyen in 2023 kwijting kreeg van zijn opdracht. Het zou dus kunnen dat de krant een fout heeft gemaakt en dat er maar 1 bestuurder/zaakvoerder meer is. In dat geval zit het park in moeilijkheden. Of Wim Verheyen was in 2023 bestuurder af maar heeft aandelen behouden, zijn vennootschap lijkt mij niet ontbonden en staat nog steeds op het adres van Pakawi Park. Als aandeelhouder zou hij mogelijks een nieuwe voorlopige bestuurder kunnen aanstellen.

Uit het artikel kan ik niet afleiden of ook de vennootschap is gestraft, dat is sinds 2018 immers mogelijk.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Limburg vooruit »

Wim is voor zover ik weet nog aandeelhouder maar niet meer actief.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14930
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Gorilla Gust »

Bij een recent controle-bezoek in Pakawi Park werd opgemerkt dat de giraffen gemakkelijk aan te raken waren en het dierenpark kreeg de maatregel opgelegd om dit in de toekomst te voorkomen."

Volgens het Vlaams departement Omgeving, waartoe Dierenwelzijn behoort, is direct fysiek contact tussen de dieren en het publiek inderdaad verboden "In een dierentuin in Vlaanderen mag je dus sowieso geen dieren aanraken", zegt Ann Heylens, woordvoerder van Omgeving.

Aldus https://www.rtv.be/entertainment-en-ont ... BnxMQwedYI

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14930
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Gorilla Gust »

Limburg vooruit schreef:
17 apr 2024, 21:54
Wim is voor zover ik weet nog aandeelhouder maar niet meer actief.
Op Looopings wordt ook gerefereerd naar de moeilijkheid om de dierentuin te besturen bij een veroordeling.
Daar lezen we de volgende commentaar over de advocate:

Volgens haar zou het "een ramp voor de zoo" zijn als er niemand meer is die in het hoogseizoen belangrijke beslissingen kan nemen. Pakawi Park is de komende maanden dagelijks geopend. Mogelijk gaat de dierentuinbaas in hoger beroep. Dan wordt hij voorlopig sowieso niet aangehouden.

https://www.looopings.nl/weblog/25402/D ... straf.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14930
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Gorilla Gust »

Vier jaar cel kreeg T. Pasteels, medezaakvoerder van Pakawi Park, voor seksueel grensoverschrijdend gedrag op 17 April in de rechtbank. Voor de bewezen geachte aanrandingen krijgt hij een celstraf van 4 jaar, waarvan 2 jaar effectief. De twee jaar die met uitstel worden opgelegd, worden niet aan voorwaarden gekoppeld door een ontkenning van enige problematiek bij de veroordeelde. Dit kan bij herhaling wel teruggeroepen worden de komende vijf jaar. Momenteel kan hij nog in beroep gaan, maar komen ook de eerste getuigenissen publiekelijk naar buiten.

We lezen mee met gva+ op https://m.gva.be/cnt/dmf20240428_968146 ... Y5Gq3VVRgR
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pakawi Park

Bericht door Limburg vooruit »

Mooie reclame!!!
Die moet daar weg, gisteren nog
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Plaats reactie