Nieuwstopic KMDA

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1577
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic KMDA

Bericht door Zoozot »

Gorilla Gust schreef:
12 jan 2024, 19:17
Het probleem is dat elk park op zijn eigen manier de abonnementhouders telde vroeger dat zagen we ook bij bijvoorbeeld Burgers' Zoo die plots naar een andere manier van tellen overstapte... en daardoor een sprong maakte in de statistieken. Zover ik de parken kan inschatten gaan de meeste parken de cijfers vooral overschatten indien ze geen exacte cijfers gaan gebruiken. Elke abonnementhouder twee keer tellen lijkt me een methode die ze hoe dan ook niet gaan hanteren. Dat snijd in je cijfers, en zorgt voor een onderschatting, en het is vooral een wijze waarbij je niet kan uitpakken met grote cijfers. ;) Indien men uitgaat van een schatting gaat men inderdaad minimaal vier maal nemen.

Maar aangezien men steeds vaker de abonnement scant, is er niet bepaald een schatting meer nodig toch? Die exacte cijfers lijken me zo duidelijk voorhanden.
Da's ook waar. Het maakt het eigenlijk wel moeilijk dat de meeste parken die nu communiceren over bezoekersaantallen bitter weinig zeggen over de manier hoe dat aantal exact berekend wordt, waardoor ze toch een beetje argwaan wekken over de vraag of ze niet gewoon het cijfer uitlichten waarmee ze in de pers het beste mee uit de verf komen en discussies zoals deze in de hand werken. En dat terwijl alle exacte cijfers in tijden dat ieder ticket en abonnement gescand wordt inderaad gewoon kant en klaar in het systeem zitten.
Gorilla Gust schreef:
12 jan 2024, 19:17
Qua abonnementhouders... hoeveel mensen hebben een abonnement zonder korting denken jullie? Leden van de grootste vereniging van bedienden biedt al haar leden en werkgevers immers korting aan op een abonnement, ook mensen die voor de overheid werken hebben die optie. Ik ken niet veel parken die op een dergelijke schaal dit aanbieden als de KMDA.
Goeie vraag, en ik zou er niet meteen een antwoord op kunnen verzinnen. Feit is dat mijn eigen abonnement ook lange tijd via zo'n kortingsmogelijkheid verkregen is. Ik kan er wel bij opmerken dat ik weinig dierentuinen ken die naar mijn gevoel zo ostentatief veel promotie maken voor de aanschaf van abonnementen als de KMDA-parken, dus die business zal ze financieel wel geen windeieren leggen.

Plaats reactie