Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2018)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2018 23:13 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

goh waar zouden die pinguins nu zijn. Dat vind je niet zo maar, een hotel voor een heel pak warmte-hatende pinguins. De kea in de nestbox met de andere kea nogal opgewonden roepend buiten was mij ook opgevallen.
Ik neem aan dat de jonge zebra hier al voorbij gekomen is? Lijkt mij een merrie- heeft ze al een naam?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2018 12:32 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Vriesland heeft nog ruimten achter de schermen waar de pinguins tijdelijk kunnen opgevangen worden. Als dat niet te lang duurt, is dat voldoende, vermoed ik.
Voordeel is: ze kunnen er gewoon naartoe 'wandelen'.

(ik zal mijn verwachtingen over een nieuwe soort in het zeeotterverblijf dus opnieuw opbergen; maar helemaal het idee verlaten, doe ik toch niet ;) ).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2018 16:26 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Elwing schreef:
Ik neem aan dat de jonge zebra hier al voorbij gekomen is? Lijkt mij een merrie- heeft ze al een naam?

De ZOO heeft in haar nieuwsbrief via e-mail bekend gemaakt dat het een vrouwtje is. Haar naam is Tutama, de moeder heet Luena. Op YouTube staat er een filmpje over de eerste keer dat ze op het buitenperk mocht.
https://www.youtube.com/watch?v=iuoIMxm ... -292422493
Ook het jongste jong van takinvrouwtje Karuna is een vrouwtje, met de naam Tashi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2018 17:09 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

zoofreak schreef:
Vriesland heeft nog ruimten achter de schermen waar de pinguins tijdelijk kunnen opgevangen worden. Als dat niet te lang duurt, is dat voldoende, vermoed ik.
Voordeel is: ze kunnen er gewoon naartoe 'wandelen'.

(ik zal mijn verwachtingen over een nieuwe soort in het zeeotterverblijf dus opnieuw opbergen; maar helemaal het idee verlaten, doe ik toch niet ;) ).

Ringelrobben of opnieuw zeeotters zouden geweldig zijn.
Persoonlijk vind ik het een gemiste kans om dit unieke verblijf te gebruiken voor twee zeehonden, een soort die overal gehouden wordt en elders in het park ook al te zien is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2018 18:57 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Als ze de kans zouden hebben om één van die twee soorten naar het park te halen, zouden ze dat zeker moeten doen, maar waar haal je ze uiteindelijk vandaan? En buiten zeehonden zijn er niet veel diersoorten waarvoor dat bassin geschikt is. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2018 20:38 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

pappegaaiduikers

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2018 18:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Zoozot schreef:
Als ze de kans zouden hebben om één van die twee soorten naar het park te halen, zouden ze dat zeker moeten doen, maar waar haal je ze uiteindelijk vandaan? En buiten zeehonden zijn er niet veel diersoorten waarvoor dat bassin geschikt is. :(

Er worden wel vaker zeeotters die wees zijn of niet meer vrijgelaten kunnen worden uit Alaska Sealife-center gehaald.

Er is een jonge ringelrob in Burger's Zoo in Arnhem die op korte termijn verhuist moet worden, er kan altijd een tweede dier van buiten Europa worden gehaald. Voor deze soort is één kweekkoppel voldoende.

Een kleine groep papegaaiduikers is inderdaad ook mogelijk, mits enkele kleine aanpassingen. Aan een klein groepje jonge dieren kan men binnen Europa sowieso wel geraken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 14:28 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

In de buffelvolière zaten 2 madagascartalingen, 2 smids plevieren en 2 geelkeelfrankolijnen in het separatiekooitje.

In de Aziatische gezelschapsvitrine zijn soembwalijsters toegevoegd. (Overigens niet de dieren ut Planckendael, die zitten nog steeds in de serre)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 15:33 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Leuke verschuiving! Hierdoor komt er wellicht meer ruimte vrij in de Afrikaanse voliere naast het vogelhuis voor een andere Afrikaanse grondvogel (een koppel Kongopauwen zou daar bijvoorbeeld niet misstaan).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 18:01 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Er zitten nog steeds geelkeelfrankolijnen in de volière, en de plevier staat daar ook nog aangeduid dus of ze daar weg gaan valt nog te bezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 19:27 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Volgens mij zijn het enkel jongen van eigen kweek dat ze in de buffelvolière hebben geplaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 19:42 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dat gedacht had ik ook al, de dieren zagen er ook nog redelijk jong uit (nog niet volop op kleur).

Het Zoomagazine meldt het volgende:
-De fazantduiven zijn weg, 1 v/d 2 is naar Planckendael gegaan.
- Ook Monniksgier Sirius is uitgevlogen
- Er zijn maccaronipinguïns naar het VK gegaan, hopelijk niet ze allemaal.
- Luiaard Rica is ook naar het VK verhuisd
- Zeehond Ronnie is naar Nederland verhuisd
- Minstens een deel van de guirakoekoeken zijn verhuisd.

- Er zijn opnieuw jongen bij de grijze tokken
- Er is ook een jong bij de kirk's dikdiks (wss zitten deze nu in de moorse tempel)
- Ook de blauwgespikkelde pijlstaartroggen heben succesvol gekweekt.

- Er is een nieuwe kousenbandslang aangekomen, alsook een nieuwe groene arassari

- Er is een Bongo gestorven

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 20:26 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Jarne schreef:

In de Aziatische gezelschapsvitrine zijn soembwalijsters toegevoegd. (Overigens niet de dieren ut Planckendael, die zitten nog steeds in de serre)

In de serre in Planckendael zit nog minstens 1 volwassenen ouderdier, maar het is onduidelijk of beide nog leven.

Van de vele jongen die dit jaar gekweekt zijn uit dat ouderkoppel is een koppel naar Antwerpen gegaan heb ik gehoord, maar of deze onverwant gemaakt zijn is onduidelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018 21:40 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Jarne schreef:
Dat gedacht had ik ook al, de dieren zagen er ook nog redelijk jong uit (nog niet volop op kleur).

Het Zoomagazine meldt het volgende:
-De fazantduiven zijn weg, 1 v/d 2 is naar Planckendael gegaan.
- Ook Monniksgier Sirius is uitgevlogen
- Er zijn maccaronipinguïns naar het VK gegaan, hopelijk niet ze allemaal.
- Luiaard Rica is ook naar het VK verhuisd
- Zeehond Ronnie is naar Nederland verhuisd
- Minstens een deel van de guirakoekoeken zijn verhuisd.

- Er zijn opnieuw jongen bij de grijze tokken
- Er is ook een jong bij de kirk's dikdiks (wss zitten deze nu in de moorse tempel)
- Ook de blauwgespikkelde pijlstaartroggen heben succesvol gekweekt.

- Er is een nieuwe kousenbandslang aangekomen, alsook een nieuwe groene arassari

- Er is een Bongo gestorven

De bongo die gestorven is was hoogzwanger. was vorige week te zien in "de zoo" op één.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 07:39 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Drama met de bongo's de laatste tijd.

Hoe bedoel je monniksgier Sirius "uitgevlogen"? Uitgezet en / of de tuin uit en andere tuin?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 07:48 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Nee dat betekent dat hij nu niet meer op het nest zit maar rond"vliegt" in de volière.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 08:29 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

In dit geval bedoel ik dat hij naar een ander tuin is. Anders had ik die ook er niet voor gezet (reffereert naar de fazantduiven)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 10:31 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Er zijn maccaronipinguïns naar het VK gegaan, hopelijk niet ze allemaal.

Die bedenking heb ik me ook direct gemaakt. De groep heeft de afgelopen jaren wel enkele jongen grootgebracht, maar veel 'surplus' was er toch niet...
De twee overige soorten meer (broed)ruimte geven zou natuurlijk een keuze kunnen zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2018 17:31 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Eerste bergzebraveulentje voor de nieuwe Savanne

Op 27 februari werd op de nieuwe Savanne het allereerste veulentje geboren. Mama Luena kreeg in de warme stal van de Egyptische Tempel een merrietje. Het kleintje kreeg van de verzorgers de naam: Tutama. Zo heette een andere ZOOzebra waar de verzorgers mooie herinneringen aan hebben. Het gestreepte kleintje springt rond en toont zich heel levendig. Hero is de kweekhengst en vader van Tutama. Andere kweekdame Laya heeft ook een bolle buik en verwacht haar kleintje snel. Dus binnenkort kan je twee veulentjes tellen tussen de giraffen want de bergzebra’s wonen samen met de giraffen op de nieuwe Savanne.

Afbeelding
© ZOO Antwerpen / Jonas Verhulst

De Hartmanns bergzebra is een kwetsbare diersoort. Ze verschillen van andere zebrasoorten door een typerend flapje aan hun keel. In de natuur leven er naar schatting nog maar 9 000 dieren en in dierentuinen worden er weinig geboren. ZOO Antwerpen draagt haar steentje bij aan het in stand houden van deze soort door een goede kweekgroep te huisvesten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2018 14:36 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

. ik zag een recent jong bij de boomstekelvarkens
. op een nieuw educatief paneel in de Kaapse buffelvolières valt af te lezen dat we hier binnenkort ook Kroonparelhoenen mogen verwachten

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur