Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2018)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018 15:33 
Fictieve account
Fictieve account
Gebruikers-avatar

Musicalspektakel ZOO of Life sluit af met lach en traan

Graag zien, veel passie en de kracht van magie … daar draaide het musicalspektakel ZOO of Life helemaal om. Meer dan 36.000 toeschouwers kwamen in de Koningin Elisabethzaal genieten. Uitverkocht! Maar het waren vooral de 713 vrijwilligers en 14 professionals die dit bijzondere community-project tot een hartverwarmend succes maakten. En precies daarom zongen, dansten, acteerden, naaiden, knutselden, begeleidden en kookten ze maandenlang samen voor één ZOO of Life. Die herinnering koesteren we voor altijd.

Zondag 15 april eindigde de laatste voorstelling in een spetterend afscheidsfeest voor de vrijwilligers en profs. Wat een ontlading na deze boeiende maar ook vermoeiende paasvakantie met maar liefst 23 voorstellingen! Er werd gelachen, gezongen, geknuffeld en er vloeiden tranen, veel tranen. Tranen van blijdschap. Er zijn dan ook vriendschappen voor het leven gesmeed. Ja, dit gemeenschapsproject waarmee ZOO of Life mensen verbindt en dichter bij elkaar brengt, is een ongezien succes. Het jubileumjaar van 175 jaar ZOO Antwerpen is met bravoure en op gepaste wijze ingezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018 15:34 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Ik was er gisteren ook bij... best een leuke show. Met de nodige links naar het dierenbestand van de Zoo. Van Imani tot Matadi en toch ook wel een leuke okapi-link.

Desondanks dat er meer vrijwilligers waren dan professionele acteurs... méér dan geslaagd. Dit was de centjes zeker waard. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018 15:45 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:
Ik was er gisteren ook bij... best een leuke show. Met de nodige links naar het dierenbestand van de Zoo. Van Imani tot Matadi en toch ook wel een leuke okapi-link.

Desondanks dat er meer vrijwilligers waren dan professionele acteurs... méér dan geslaagd. Dit was de centjes zeker waard. :)

Heb jij soms weet van andere activiteiten/festiviteiten rond 175 jaar zoo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2018 15:34 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Heb jij soms weet van andere activiteiten/festiviteiten rond 175 jaar zoo?

Ik ben de details een beetje kwijt, maar er komt iets in de trant van een oude cinéma-bioscoop of zoiets...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2018 13:28 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Van vandaag:
. in de Kaapse buffelvolière zijn 2 Rüppels gieren geïntroduceerd; dat verklaart waarom al die extra dikke zitstokken zijn aangebracht; hoewel dit natuurlijk forse vogels zijn, lijkt de introductie niet voor al teveel opschudding te zorgen; de andere vogels bleven er opmerkelijk onverstoord bij (die gieren zijn ook niet bepaald de actiefste vliegers); Feddy de kapgier was wel nergens te bespeuren, die kennismaking zal misschien iets meer vonken geven; in de moerasvogelvolière (waar de gieren voorheen een viertal vormden) vond ik ook nog één Rüppels terug, en die vierde zal er ook nog wel ergens zitten; mogelijk willen ze de maraboes wat meer kansen bieden om eens aan het broeden te gaan?
. in het aquarium wordt in de bak van de blacktip haaien een nieuwe wobbegong geïntroduceerd; het is nog maar een halfwas exemplaar, ongeveer de helft van de twee volwassen loebassen die al in die bak zitten; wel knap, je ziet de soort niet zoveel en misschien kan er op (lange) termijn mee gekweekt worden?
. de twee mooie spatelmeervallen die nog niet zolang in de zoo leefden in de bak van de arowana's en zoetwaterroggen groeien als kool en zijn één plaats naar links opgeschoven naar de grote bak van de zwarte pacu's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2018 14:23 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ik vind het een vreemde evolutie mbt de gieren: ik had verwacht dat alle kapgieren in de buffelvolière zouden terechtkomen en dat de Hippotopiavolière zou dienen als kweekvolière voor de ruppels (en maraboes, hoornraven en ev de kroonkranen).

Stilaan toch Oosteuropese toestanden in de buffelvolière.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2018 15:58 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Stilaan toch Oosteuropese toestanden in de buffelvolière

Die begrijp ik niet?

Citaat:
en dat de Hippotopiavolière zou dienen als kweekvolière voor de ruppels

Het is een in beslag genomen groep van - ik dacht - alleen mannen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2018 14:34 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

De ruppels zijn voor zover ik weet inderdaad allemaal mannen.

Die wobbegong (mannetje) is overigens speciaal overgekomen met het doel van te kweken een half jaar geleden met de 2 reeds aanwezige vrouwtjes, echter moest deze eerst een tijd groeien achter de schermen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2018 18:12 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
.

verklaar even deze zin, ik begrijp het niet zo goed...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2018 18:28 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Dbelgian schreef:
Apenarend schreef:
.

verklaar even deze zin, ik begrijp het niet zo goed...

Wat mij betreft zit er op de duur teveel in de buffelvolière : zowel aan soorten als individuen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2018 18:42 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Op het nieuwe informatiepaneel in de volière staat de olijfduif trouwens niet aangegeven, merkte ik vorige week op. Ik heb er ook al een tijd geen olijfduif meer gezien. Ik denk dan ook dat de soort er niet meer zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2018 18:52 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Dat met die Rüpel gieren begrijp ik ook niet zo goed. Het lijkt me niet dat die de rust en eventuele broedgevallen bevorderen.

Overigens liep ik gisteren nog eens op mijn gemak door de volière en ik moet zeggen dat het echt een lust voor het oog is. Veel activiteit bij verschillende soorten, veel kleur en gezang. Ook de extra zitstokken blijken nog eens een echte plus, veel grotere vogels zitten nu ook een stuk dichter.
Vooral de driekleuren- en koningsglansspreeuwen zijn prachtig en van erg nabij te zijn, net als de tokken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2018 11:03 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Rafiaan schreef:
Op het nieuwe informatiepaneel in de volière staat de olijfduif trouwens niet aangegeven, merkte ik vorige week op. Ik heb er ook al een tijd geen olijfduif meer gezien. Ik denk dan ook dat de soort er niet meer zit.

De olijfuiven zijn al maanden gelden weggehaald, ze deden het blijkbaar niet goed in de buffelvolière.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2018 12:23 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
ik moet zeggen dat het echt een lust voor het oog is.

Ik kan dat alleen maar bevestigen.

Ik weet dat op basis van pure oplijstingen op dit forum het kan lijken alsof ze die volière ondoordacht aan het volproppen zijn, maar niets is minder waar.
Het verblijf voelt helemaal niet overbevolkt aan; er is veel activiteit, dat wel, maar de meeste vogels voelen zich prima op hun gemak; het is een gezang en gekwetter van jewelste en ik voorspel mooie kweekresultaten want nogal wat soorten vertonen balts- of nestelgedrag; met de nieuwe elementen (extra broedblokken en -manden, extra zitstokken, rotswanden met niches; camouflagenetten voor noodzakelijke schaduw,...) is de kwaliteit van dit verblijf aanzienlijk verhoogd.
Voor wie twijfelt: gaat dat zien, zet je een halfuurtje op een bankje neer, .... en geniet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2018 16:44 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Je moet inderdaad even willen stilstaan om al de bedrijvigheid te zien maar het is wel de moeite vind ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2018 16:37 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Ik weet niet of dit al is gemeld, maar ik zag vandaag een soort die ik nog niet eerder heb gezien in het vogelhuis: de Soembawa Lijster. In de achterste volière binnen waar de roelroel en zandhoenderen zitten. Mooi beestje.
Afbeelding(bron Wikipedia commons)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2018 16:52 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Elwing schreef:
Ik weet niet of dit al is gemeld, maar ik zag vandaag een soort die ik nog niet eerder heb gezien in het vogelhuis: de Soembawa Lijster. In de achterste volière binnen waar de roelroel en zandhoenderen zitten. Mooi beestje.
Afbeelding(bron Wikipedia commons)

Mooie soort idd, zit ook in de Aziehal PL.

Over de zandhoenders gesproken, weet er iemand de reden waarom men daarmee niet wil kweken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2018 17:06 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Aangezien ze maar drie vrouwtjes hebben is kweken moeilijk en de soort is enkel in Praag te vinden binnen Europa.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2018 17:13 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

aaronwwf schreef:
Aangezien ze maar drie vrouwtjes hebben is kweken moeilijk en de soort is enkel in Praag te vinden binnen Europa.

Ik weet het maar Praag heeft sinds vorig jaar twee mannetjes, misschien is er wat mogelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2018 10:26 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Over de zandhoenders gesproken, weet er iemand de reden waarom men daarmee niet wil kweken?

Ik denk niet dat het een kwestie van 'willen' is.
Er zijn in het verleden meermaals eieren en zelfs kuikens geweest, maar ze groeiden erg moeilijk op en bij mijn weten hebben ze er nooit één groot gekregen.
Je zag die piepkleine jongen dan in het opfokzaaltje van vroeger in het gezelschap van een kuiken van een gewone huiskip, in de hoop dat het pikgedrag van die laatste hen zou aanzetten om zelf aan het eten te gaan. Dat laatste liep blijkbaar telkens weer fout...

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur