Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Bouwtopic Zoo Antwerpen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2018 14:32 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Dat kan inderdaad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2018 05:58 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

nog maar wat foto's dan maar.
Afbeelding
Afbeelding
Er ligt een stapel arduinen bouwelementen klaar. De meeste ervan lijken nieuw gemaakt.
Afbeelding
Maar er liggen er ook die begroeid zijn met mos en mogelijk onderdeel geweest zijn van de oude volière.
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2018 21:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

natuurstenen elementen worden zichtbaar aan de voorkant van de voliere.
Afbeelding
En de centrale boog is opgebouwd, lijkt dat er een paar stenen worden gebruikt die niet nieuw zijn. Leuk ook om te zien hoe deze bouwmethode niet wezenlijk is veranderd in 2000 jaar.
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2018 12:13 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

. de witte metalen hekjes worden geplaatst aan het nieuwe olifantenuitkijkpunt; zal een stuk beter ogen!
. ik vermoed dat Vriesland nu weldra open gaat; de laatste schilder- en opruimwerkjes zijn aan de gang; verwacht geen grote wijzigingen: het interieur bleef quasi ongewijzigd, er is vooral aan de bassins gewerkt ivm onderhoud, lekkage, technische update;
. de werken aan de papegaaienvolières gaan gestaag verder, ik neem aan dat die tijdens het bouwverlof zullen stilvallen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2018 12:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Weet er iemand hoe de eigendomsstructuur in elkaar zit van de panden Ommeganck/Carnotstraat, van de Melkerij tot de dienstingang Elisabethzaal? Heeft de Zoo er daarvan reeds in bezit, of is dat niet meteen nabije toekomstmuziek?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2018 18:59 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Geen idee.Maar ik heb nog wat plaatjes.
Hekjes bij de olifanten worden geplaatst, en hebben een sierlijke nostalgische "feel". wat okee is volgens mij. Afbeelding
Vriesland is weer open, niet zo veel veranderingen- alles fris geschilderd en nieuwe informatieborden. Maar ik denk wel dat deze broedholtes in het decor nieuw zijn.
Afbeelding
Afbeelding

en er zijn informatieborden geplaatst bij de opbouw van de voliére.
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018 09:53 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

De poorten aan de heropbouw van de roofvogevolieres zijn terug gesloten, dit is erachter te zien :)
AfbeeldingDSC07538.jpg by Monique Cauwenbergh, on Flickr
AfbeeldingDSC07759.jpg by Monique Cauwenbergh, on Flickr

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018 11:04 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Ik hoop dat die wandelweg straks weer open gaat en dit een tijdelijke sluiting is omdat er met groot materieel moet gemanoevreerd worden?
Zijn ze al bezig met het leggen van de fundamenten voor de volières?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018 11:11 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Waarschijnlijk wordt dit dan het nieuwe project samen met het rundergebouw voor deze winter en kunnen we volgend jaar genieten van mss opnieuw neushoorns, een vogelgebouw met een andere collectie als de papegaaien verhuist zijn en de prachtige roofvogelvoliere met papegaaien <3

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018 12:05 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

zoofreak schreef:
Ik hoop dat die wandelweg straks weer open gaat en dit een tijdelijke sluiting is omdat er met groot materieel moet gemanoevreerd worden?
Zijn ze al bezig met het leggen van de fundamenten voor de volières?

Ik denk wel dat de graafwerken waar ze nu mee bezig zijn te maken hebben met de fundamenten :)
bij de volgende foto was ket rare wel dat die raamkaders neergelaten werden aan de kant van de Ommeganckstraat :s

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018 17:49 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Boomkangoeroe Mike schreef:
Waarschijnlijk wordt dit dan het nieuwe project samen met het rundergebouw voor deze winter en kunnen we volgend jaar genieten van mss opnieuw neushoorns, een vogelgebouw met een andere collectie als de papegaaien verhuist zijn en de prachtige roofvogelvoliere met papegaaien <3

Zijn ze dan al aan het rundergebouw begonnen?
Als dit niet het geval is, zullen we volgende zomer nog geen neushoorns mogen verwachten, lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018 19:29 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Het zou mij ten sterkste verbazen moest er tegen volgend jaar al werk gemaakt zijn van het rundergebouw. Dat wordt nu nog volop gebruikt als 'belle-epoqueplein' met een draaimolen en tijdelijke horecavoorziening voor de zomer, en als china light komende winter terugkomt (is dat zo?) zal het terrein wel weer gebruikt worden als werkterrein voor de Chinese kunstenaars.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018 19:44 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

De zoo zelf heeft bevestigd dat men in september aan het rundergebouw en varkensgebouw zou beginnen. Een jaar later omdat men in een keer ook het varkensgebouw wil aanpakken. Het geheel zou volgende zomer moeten klaar zijn. Natuurlijk, we kennen allemaal de timing van zulke projecten. Wat het in de praktijk zal zijn, valt af te wachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 11:34 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ik heb een foutje gemaakt. Ik heb de informatie nog eens nagekeken en de planning is een jaar later. Starten september 2019 om tegen de zomer van 2020 klaar te zijn. Mijn excuses.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 12:03 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Groot project voor deze winter is normaal het jubileumgedeelte. Zowel roofvogels, roofdieren, nachtdieren en nocturama hoort te worden aangepakt. Gezien dat de verzorgers er nu met enige zekerheid over spreken vermoed ik dat dit ook niet meer gaat worden uitgesteld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 14:19 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Ik heb de informatie nog eens nagekeken en de planning is een jaar later. Starten september 2019 om tegen de zomer van 2020 klaar te zijn.

Wat is je bron precies?
Het staat mij voor dat het project runder/varkensgebouw eerst zou worden opgeleverd, voor het jubileumcomplex.
Wat de grootteorde van de werken betreft zou dat logisch zijn:
Aan het rundergebouw is al erg intensief gewerkt; de restauratie van het hoofdgebouw is grotendeels achter de rug; gevels zijn opgeknapt, alle ramen en deuren zijn vernieuwd, de gigantische dakpartij inclusief strooien luifel is vernieuwd. Kortom alle werken waarvoor subsidies zijn toegekend. Hoe het met de binnenruimten is gesteld, valt moeilijk te achterhalen. De twee 'blokhutten' aan weerszijden van het perk zijn ook volledig gerenoveerd. Wat het buitenperk betreft is bij de aanleg van het giraffenveld al de eerste fase van een ondergrondse tunnel aangelegd. Ik denk dus dat de verdere ombouw van dit complex naar bijvoorbeeld een neushoornverblijf wel eens sneller zou kunnen gaan dan we vermoeden.

Het jubileumcomplex daarentegen is een gigantische onderneming, zowel qua omvang als complexiteit en zal neem ik aan in verschillende fasen opgeleverd moeten worden, gespreid over meerdere jaren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 17:00 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

De kmda zelf. Je kan hen trouwens steeds mailen als je een vraag hebt. Ik weet niets over de restauratieplannen van het jubileumcomplex, maar dat kan je steeds vragen. De timing van zulk een project is steeds moeilijk te voorspellen. Het probleem is dat veel gebouwen in de kmda beschermd zijn, maar dat ook de tuin als landschap is beschermd. Je bent dus erg afhankelijk van de administratieve mallemolen, wat de zaken wel kan vertragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 19:20 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Babiroessa schreef:
Het probleem is dat veel gebouwen in de kmda beschermd zijn, maar dat ook de tuin als landschap is beschermd. Je bent dus erg afhankelijk van de administratieve mallemolen, wat de zaken wel kan vertragen.

Dat probleem hebben ze zelf (niet het huidig bestuur) veroorzaakt, voor de subsidies.

Wat emails betreft, ik heb eigenlijk nog nooit antwoord gehad op een vraag van mij. Kan wel zijn omdat ik geen standaardvragen stel zoals wanneer gaan jullie dat doen ofzo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018 21:07 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ze hebben ook al een zwarte lijst van email adressen mss eens proberen met een ander account?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2018 01:16 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Ik zou niet weten waarom ik daar op sta, heb nog nooit verwijten of beschuldigingen geuit via mail.

Maar ga het zeker eens testen volgende keer.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur