Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 388 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Olmense Zoo
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2017 19:28 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

In de Gazet van Antwerpen stond gisteren een artikel vanwege de nieuwe vergunning/heropening.
Daar werd nog vermeld dat men de (circus)shows gaat "herzien" aangezien er steeds meer commentaar op kwam van bezoekers. Ook het verblijf van de chimpansees zou aangepast worden. Het voldoet wel aan de normen maar is verouderd (en ziet er eerlijk gezegd totaal niet uit).

Als eerste verblijf dat je na binnenkomst ziet niet onbelangrijk me dunkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2017 18:29 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Morgen gaat de Olmense Zoo weer open. De voorbije weken is hard gewerkt om tegemoet te komen aan alle opmerkingen die ervoor zorgden dat de Zoo tijdelijk de deuren moest sluiten. We kijken Gazet van Antwerpen mee naar enkele aanpassingen.

http://m.gva.be/cnt/dmf20171117_0319163 ... weer-open/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2017 22:15 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ben eens benieuwd naar enkele foto's voor en na, wordt eens uitzien naar een paar maanden later :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 08:18 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Zodadelijk heropend de Olmense Zoo. Het dierenpark beantwoordt weer aan de opgelegde voorwaarden. Ze veranderde diverse verblijven, namen afscheid van bewoners, en namen een nieuwe directie.

Een van de nieuwe directieleden bleek drie jaar geleden echter zelf, los van de Zoo, nog betrokken in een onderzoek naar dierenverwaarlozing. We lezen het bij het nieuwsblad

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171117_ ... e=facebook

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 10:59 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Diezelfde persoon heeft als profielfoto op fb een foto van zichzelf met een jong wit leeuwtje tegen zich aangedrukt. Qua omschakeling naar een nieuwe cultuur kan dat tellen... Ook ik ben benieuwd naar de komende lente en zomer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 12:05 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

gaat er iemand vandaag? ik wil wel weten of het daadwerkelijk beter is geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 14:27 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

kenai schreef:
gaat er iemand vandaag? ik wil wel weten of het daadwerkelijk beter is geworden.

Ik wacht toch ook nog even af, ze zijn nog volop bezig... dat het er vandaag al bij al goed uit ziet is wel duidelijk na al de werkzaamheden. Ik ben vooral benieuwd of ze dat volhouden. :)

De fans van de Olmense Zoo waren opgelucht dat de dierentuin terug open mocht, maar voorlopig ontwaakt de Zoo eerder traag uit haar gedwongen sluiting. We lezen mee met Gazet van Antwerpen
http://www.gva.be/cnt/dmf20171118_03193 ... gn=seeding

En hier nog een algemeen artikel over de omschakeling in de Olmense Zoo https://www.tijd.be/cultuur/algemeen/De ... en/9954369

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 14:56 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

als ik het tweede artikel lees kan ik alleen maar denken dat Charles beter gewoon zijn mond zou houden... das het beste voor iedereen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 18:10 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

kenai schreef:
als ik het tweede artikel lees kan ik alleen maar denken dat Charles beter gewoon zijn mond zou houden... das het beste voor iedereen.

Hij is duidelijk minder in beeld omtrent het nieuwe verhaal. Waar hij vroeger op elke foto had gestaan, is dat beduidend minder.

Het zou hem wel sieren om niet steeds de Zoo van Antwerpen te noemen bij elke kans... zelfs als zijn argumentatie waar is, komt het slecht over. Nu maken de 'grotere' broertjes ook wel eens onnodig ruzie in dierentuinland. Maar dat is niets om trots op te zijn, of om te adopteren. Het nieuwe verhaal van de Olmense Zoo heeft dergelijke vergelijkingen niet nodig, enkel haar eigen verhaal.

Welke aanpassingen onderging de Olmense Zoo nu de afgelopen maand? Vele kleine aanpassingen, zoals het vergroten van enkele verblijven (bv dat van de bizons werd 25m² groter), maar er zijn ook onzichtbare aanpassingen. Aanpassingen in de dagelijkse verzorger van de dieren, hun verrijking, alsook in de directie van de dierentuin. We luisteren mee met een nieuw lid van deze directie. Over wie er hierboven ook al gesproken werd:
https://www.facebook.com/koen.vanrompae ... nref=story

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2017 19:42 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

kenai schreef:

Ach, de man is sentimenteel, wat te begrijpen valt als oprichter, en heeft het moeilijk met veranderingen, moderniseringen etc. Dat blijkt uit de voorbeelden die hij geeft: bruine beer bv, ik begrijp hem, de man heeft tientallen jaren lang gedacht dat dat voldoende was en dat er geen verdere veranderingen nodig waren. Ik twijfel absoluut niet aan zijn liefde voor zijn dieren.

Heb veel minder begrip met al die roepers die moord en brand schreeuwden en vonden dat het een persoonlijke vete was van de minister. Niet gespeend natuurlijk van enige kennis van hoe onafhankelijk zo'n inspectie werkt (het omgekeerde had overigens wel in de schoenen van de minister geschoven kunnen worden).
Op enkele weken kan de zoo nu plotseling wel aan alle eisen voldoen en meteen blijkt ook dat de goodwill bij de inspectie en verantwoordelijken daadwerkelijk bestaat en dat er geen sprake is van een intentioneel proces.

Alleen spijtig dat er eerst zo drastisch moet tussengekomen worden dmv een tijdelijke sluiting vooraleer al die reeds opgelijste aanpassingen konden doorgevoerd worden: zo spectaculair duur of moeilijk lijken ze me dus niet. En de nieuwe bazen lijken mij uiteindelijk niet ontevreden met de opgedrongen maatregelen.

Ik wens hen al het beste en op termijn 300000 bezoekers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 11:04 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

kenai schreef:

Inderdaad, hij spreekt zichzelf in elk interview weer tegen, is zeer slecht geïnformeerd over de Antwerpse Zoo en de helft van zijn 'dierenkennis' klopt niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 19:49 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gorilla Gust schreef:

En hier nog een algemeen artikel over de omschakeling in de Olmense Zoo https://www.tijd.be/cultuur/algemeen/De ... en/9954369

Hmmm even een vraagje, mag je nu dieren levende prooien geven zoals vissen of wordt dit voor vissen wel toegestaan ik wist bijvoorbeeld dat dit mocht in Nederland en er ook gebruik werd van gemaakt (zelf juig ik dit persoonlijk toe) maar wist nog niet dat dit in België was toegestaan?

Kijk eens hoe groot dit terrein voor de beren is. Eromheen ligt niets dan bos, terwijl je in Antwerpen tussen de flatgebouwen loopt. Vorige week heb ik nog honderden kilo’s vis in hun vijver gegooid. Ze kunnen nu zelf hun eten vangen.’

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 20:35 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Voor zover ik weet is het in België niet toegestaan om levende dieren te voeren (op insecten na), maar ik ga er van uit dat Charel het over dode vissen heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 21:01 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

honderden kilo's "dode" vis in een vijver dumpen lijkt me nu ook geen zulken goed idee... en bovendien heeft hij het oo over vangen, ik hoop dus wel op levende, het stimuleert dan wel het natuurlijke jagers gedrag van de beren is ook een vorm van enrichment en laat de dieren ook stimuleren en zeker ook veel bezig zijn met iets om zich zeker niet te vervelen.
Maar das louter mijn mening ook in ouwenhands wordt dit succesvol toegepast.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 21:12 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

bij de tijgers in Antwerpen hebben ook heel lang kois gezwommen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2017 23:42 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Hell yeah ! Vandaag terug naar de zoo gegaan en wat voelde dat toch goed. En wat is er veranderd?
Een klein dingske hier en daar meer niet. Was ook niet nodig want alles is toch in regel of is het nu. Boomstompen bij de walaby's, er zijn geen wasberen meer want dit verblijf daar gaan ze aan werken in de loop van de winter enz... Er staan dus nog wat werkzaamheden op stapel. En Hallo de kaketoe mag gewoon blijven alleen! Zoals de vogel zelf wenst. Goed hé.
En Apenarend bedankt dat je de zoo succes toewenst! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2017 18:10 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Dbelgian schreef:

Maar die dienden niet als voedsel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2017 19:08 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gibbon2000 schreef:
Dbelgian schreef:

Maar die dienden niet als voedsel.

er zijn wel foto's waar er verorberd werden hoor :) niet de bedoeling, wel gebeurd :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2017 19:32 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Karrewietreporter Noor bracht een bezoekje aan de Olmense Zoo en ging kijken wat er nu concreet veranderd werd in de dierentuin. Kijken jullie mee?
https://www.ketnet.be/karrewiet/17-nove ... npassingen

Men spreekt trouwens over 500 bezoekers op de eerste (her)openingsdag.
https://www.looopings.nl/weblog/8996/He ... ekers.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2017 07:27 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Ben blij met de genoemde verbeteringen m.b.t. het vergroten van het nevelpanterverblijf en dat diverse dieren zoals de vale gier werden uitgeplaatst (welke dierentuin in Duitsland ..., enig idee?) en het verblijf van de chimpansees krijgt een broodnodige renovatie ...!

Iemand al ter plaatse geweest om alle nieuwigheden te aanschouwen?

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 388 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur