Primates Ardennes

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Het "promotie" filmpje van Primates Ardennes: http://www.youtube.com/watch?v=cUBWG8ds7xY&feature=plcp

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Op 10 juli zal Kévin Liban naar Pairi Daiza gaan voor een ontmoeting met hun co-directeur in het kader van het project Primates Ardennes ;)

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Gerald »

De website doet het niet (meer)...

Kan iemand een update plaatsen over de huidige stand van zaken? De Facebookpagina is helaas alleen in het Frans...

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Op hun Facebookpagina maken ze vooral reclame over wat er allemaal in en rond Bastenaken gebeurd. Ze zijn aanwezig op veel evenementen om reclame te maken voor hun project ;)
Nu zoals ik al zei zal meneer Liban naar Pairi Daiza gaan op 10 juli in het kader van het project. Ook zijn er al contacten met stichting AAP, het gaat dan over dieren over te nemen uiteraard.
De locatie hebben ze al, en die wordt dacht in juli bekend gemaakt!
De voorlopige deadline om het park te openen in juni 2013 :D

Dankzij al dat vertaalwerk dat ik voor Kevin Liban lever ben ik goed op de hoogte ;)

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Gerald »

TWit894 schreef:Op hun Facebookpagina maken ze vooral reclame over wat er allemaal in en rond Bastenaken gebeurd. Ze zijn aanwezig op veel evenementen om reclame te maken voor hun project ;)
Nu zoals ik al zei zal meneer Liban naar Pairi Daiza gaan op 10 juli in het kader van het project. Ook zijn er al contacten met stichting AAP, het gaat dan over dieren over te nemen uiteraard.
De locatie hebben ze al, en die wordt dacht in juli bekend gemaakt!
De voorlopige deadline om het park te openen in juni 2013 :D

Dankzij al dat vertaalwerk dat ik voor Kevin Liban lever ben ik goed op de hoogte ;)
Bedankt!

Weet je ook waarom de website het niet doet?

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Daar weet ik niets van, zal hem het vragen als ik de kans krijg ;)

Edit: http://primates-ardennes.over-blog.com/ volgens mij is dit de nieuwe site ;)

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Ce soir Kévin reçoit à Bastogne la responsable pédagogique et un soigneur animalier du zoo de Lille (France). De quoi leur faire découvrir notre belle ville de Bastogne... Sous la pluie!

Kevin krijgt vandaag bezoek van twee medewerkers uit de zoo van Rijsel ;)

Pachyderm

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Pachyderm »

En, hoe is het meegevallen?

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Kévin Liban heeft onlangs gesprekken gehad met de directeur van Pairi Daiza. Het project krijgt nu ook steun van Pairi Daiza :D

Kevin.L

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Kevin.L »

Verkrijgbaar in september in het Frans, in het Nederlands daarna.
Disponible en Septembre en Français, en Néérlandais par la suite.

Afbeelding

Kevin.L

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Kevin.L »

Ondersteuning van de zoo van La Palmyre (Frankrijk)

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

In een Frans privaat kweekcentrum zijn onlangs 2 oeistiti's geboren. In het kader van de instandhouding van de soort zullen beide dieren bij ons terecht komen, nog voor ons centrum zal openen. We zullen ze bij ons een mooie plek geven. Foto's van de dieren volgen nog.

Bron: Facebookpagina

Pachyderm

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Pachyderm »

Is er enkel nog een Facebookpagina nu? want de vorige twee sites bestaan niet meer zie ik?

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Dat klopt Pachyderm. De plannen voor het park worden pas helemaal bekend gemaakt na 14 oktober (gemeenteraadsverkiezingen in België). Een mogelijke grond hebben ze al ;)

Pachyderm

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Pachyderm »

TWit894 schreef:Dat klopt Pachyderm. De plannen voor het park worden pas helemaal bekend gemaakt na 14 oktober (gemeenteraadsverkiezingen in België). Een mogelijke grond hebben ze al ;)
Ik ben in elk geval héél benieuwd naar dit nieuwe park. :D

Kevin.L

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Kevin.L »

https://www.facebook.com/#!/primates.ardennes
Uit ons onderzoek, vertaling Thijs?

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Ik weet niet wat ik moet vertalen Kevin :)

Maar ik neem aan dat het om da foto van de oeistiti's gaat? (le photo des oeistitis?)

We hebben jullie hulp nodig, hoe moeten we de oeistiti's noemen? Hebben jullie een leuke naam? Laat het ons weten door te reageren op de foto. Later stemmen we voor de mooiste naam! Ps. het zijn een mannetje en een vrouwtje ;)


TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

http://www.primatesardennes.be/#ACCUEIL.A

De nieuwe en officiële website van Primates Ardennes! :D

Harm

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door Harm »

Zullen alle dieren die op de site staan ook te zien vanaf de opening? Flamingo's, mara's en toekans?

TWit894

Re: Nieuwstopic Primates Ardennes

Bericht door TWit894 »

Dat is wel de bedoeling lijkt me, al denk ik dat Kevin daar zelf nog wel een antwoord op kan geven. Maar er zijn in ieder geval al een aantal dieren "gereserveerd" voor het park, vooral klauwaapjes ;)

Plaats reactie