Aquatopia Antwerpen

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door zoofreak »

Ok, de zeeschildpadden blijven dus niet.
Maar toch een mooie uitdieping van de zoo-collectie.
Hier en daar wat nieuwe soorten, maar ook vooral aanvullingen van bestaande groepjes (of eenzaten) met mooie, volgroeide exemplaren. Daar is anders niet zo makkelijk aan te komen.

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Erwino1991 »

De schildpadden staan al een hele tijd op de wensenlijst van Burger's Zoo, ik zou deze verhuizing ook van harte toejuichen.

Vandaag op de valreep mijn eerste en helaas ook laatste bezoekje aan dit aquarium gebracht. Erg leuk opgezet, maar een te hoge inkom voor wat het te bieden heeft(/had :( ).
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

schoenenreus

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door schoenenreus »

Erwino1991 schreef:De schildpadden staan al een hele tijd op de wensenlijst van Burger's Zoo, ik zou deze verhuizing ook van harte toejuichen.

Vandaag op de valreep mijn eerste en helaas ook laatste bezoekje aan dit aquarium gebracht. Erg leuk opgezet, maar een te hoge inkom voor wat het te bieden heeft(/had :( ).


dat heb ik over het algemeen met al die kleine parkjes waar je maar een uurtje zoet bent. vaak is het verhoudingsgewijs gewoon te duur voor de kwaliteit die je krijgt en zeker als je het met een echte dierentuin vergelijkt.

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door aardvarkentje15 »

Erwino1991 schreef:De schildpadden staan al een hele tijd op de wensenlijst van Burger's Zoo, ik zou deze verhuizing ook van harte toejuichen.

Vandaag op de valreep mijn eerste en helaas ook laatste bezoekje aan dit aquarium gebracht. Erg leuk opgezet, maar een te hoge inkom voor wat het te bieden heeft(/had :( ).
wat voor soort schildpadden zijn het eigenlijk?
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Zoozot »

aardvarkentje15 schreef: wat voor soort schildpadden zijn het eigenlijk?
Onechte karetschildpaddden (Caretta caretta) ;)

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door aardvarkentje15 »

Zoozot schreef:
aardvarkentje15 schreef: wat voor soort schildpadden zijn het eigenlijk?
Onechte karetschildpaddden (Caretta caretta) ;)
die zijn zeker uniek?
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Dbelgian »

ze staan op de europese lijst van beschermde dieren, moest het dus gaan om 2 "hele" exemplaren, waren ze al lang weer vrijgelaten.
Omat ze beiden een ongeneeslijke verwonding aan de bek hebben hebben ze in het wild geen overlevingskansen meer en mag dit duo dus als een niet vaak voorkomende uitzondering gehouden worden in een dierenpark.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Vissen van Aquatopia maken plaats voor chocoladerepen
Daar waar vroeger de (w)onderwaterwereld Aquatopia zat op het Astridplein, opent in de winter 2018-2019 'The Belgian Chocolate Experience' zijn deuren.

We lezen er alles over op https://m.hln.be/regio/antwerpen/vissen ... ~a69980d2/

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Waar vroeger de haaien van het Antwerpse Aquatopia heerlijk zwommen, stroomt sinds deze week de fluweelzachte Belgische chocolade van het Chocolate Nation. Hiermee zijn ook de laatste herinneringen aan het gesloten aquarium ook verdwenen uit het Antwerpse straatbeeld.

:-\
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie