Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Parc Animalier de Bouillon
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 08:23 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Hm, TWit, het probleem hier is dat het allemaal recente constructies zijn. Dit is immers een nieuwe dierentuin. Olmen bestaat al jaren, dat die moeite hebben om niet alles meteen te moderniseren kan ik nog begrijpen. Maar Bouillon is een parkje dat vrij recent is overgeschakeld naar een echte zoo en dat zijn collectie stelselmatig uitbreidt maar blijkbaar niet over de nodige fondsen beschikt om dit ordentelijk te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 16:18 
Gebruikers-avatar
Doch, foto's kunnen niet altijd duidelijk weergeven hoe het er in het echt uit ziet, en daarbij, ik ga naar een dierentuin of die zijn dieren nu goed of slecht huisvest. Ik vind het nog steeds interessant om te zien hoe ook een "slechte" dierentuin eruit ziet.

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 16:23 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

TWit894 schreef:
Doch, foto's kunnen niet altijd duidelijk weergeven hoe het er in het echt uit ziet, en daarbij, ik ga naar een dierentuin of die zijn dieren nu goed of slecht huisvest. Ik vind het nog steeds interessant om te zien hoe ook een "slechte" dierentuin eruit ziet.

Dat ben ik uiteraard met jou eens. Ik zal binnenkort nog eens proberen verslag Tbilisi online te zetten, Bouillon lijkt er een luxepaleis bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 16:37 
Gebruikers-avatar
Ze hebben trouwens sinds een paar weken een gevlekte hyena uit Beauval ;)

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 16:44 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

tssss.
Maar er zitten daar wel wat stumpertjes die constant gebeten worden.

Er is in dat park vooral creatieve armoede. En dat is zonde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 20:13 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

TWit894 schreef:
Doch, foto's kunnen niet altijd duidelijk weergeven hoe het er in het echt uit ziet [...].

Echt een dooddoener om een discussie in de kiem te smoren. Natuurlijk kunnen foto's heel goed weergeven hoe iets eruit ziet, mits goed genomen. Foto's kunnen heel veel vertellen en op de foto's waar wij het hier over hebben is heel goed de verblijven weergegeven. Je krijgt een goede indruk van de werkelijkheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 20:19 
Gebruikers-avatar
Zolang je er zelf niet geweest bent blijf ik vinden dat een oordeel vellen door je mening op foto's te baseren geen enkel voordeel met zich meebrengt. Als je gaat kijken dan geef je wat geld aan de dieren die daardoor hun eten krijgen (of iets in die aard) en beleef je ook nog een prettig dagje met je passie.

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 20:21 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

TWit894 schreef:
Zolang je er zelf niet geweest bent blijf ik vinden dat een oordeel vellen door je mening op foto's te baseren geen enkel voordeel met zich meebrengt. Als je gaat kijken dan geef je wat geld aan de dieren die daardoor hun eten krijgen (of iets in die aard) en beleef je ook nog een prettig dagje met je passie.

Ik denk daar duidelijk anders over. En ik betwijfel of je in dit park je over kan geven aan je passie. Maar ook dat is duidelijk een andere mening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 20:30 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Had gisteren al gereageerd maar mijn reactie is blijkbaar verdwenen.

Ben tot nu toe 2 maal in Bouillon geweest en als dierentuinliefhebber vind ik het niet zo'n slecht park en ik wil er wel nog eens naartoe. Natuurlijk is niet alles perfect. Wat ze nieuw bouwen ook niet allemaal maar het is zeker niet allemaal slecht.
En ja, ik kan mijn passie beleven in dit park, zelfs al zijn andere mensen het daar niet mee eens.

Het verslag dat ik van mijn laatste bezoek heb geschreven : http://www.zooinbeeld.be/artikel.php?id=14
en nog wat foto's : http://www.zooinbeeld.be/dierentuindetail.php?id=48

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 20:45 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

TWit894 schreef:

Op foto's kun je dan misschien niet altijd een oordeel vellen, maar je kunt je zeker wel een beeld vormen, als ik jouw foto's laat zien van Pata zoo en Woodland park zoo (google ze beide maar) dan kun je je wel een beeld vormen van het hoe en wat, dat de werkelijkheid daarvan afwijkt zal best, maar het zal er in 99% van de gevallen dicht bij in de buurt zitten.

Wat ik aan de hand van de foto's zie en de nieuwtjes van heel veel nieuwe soorten in korte tijd, is (in tegenstelling tot oost-europese zoos die niet beter wisten) de indruk die ik krijg dat ze heel graag een echte dierentuin wilde worden en daarom en masse nieuwe vrij kleine matige verblijven uit de grond stampten, waarvan ze "bij de buren" hadden kunnen zien hoe het beter/anders kan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2013 22:25 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Mandrill (2013):

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2013 06:52 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Kevin.L schreef:
Mandrill (2013):
Afbeelding

Gewoon even mijn zure negatieve constatering: leuk verblijf voor vogels maar zeker niet afdoende voor mandrils.

Hopelijk mocht ik deze mening wel neerzetten hier?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2013 07:07 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gerald schreef:
Kevin.L schreef:
Mandrill (2013):
Afbeelding

Gewoon even mijn zure negatieve constatering: leuk verblijf voor vogels maar zeker niet afdoende voor mandrils.

Van mij wel, ik deel ze namelijk. Leuke kooi voor een roofvogel ofzo,maar niet voor mandrils.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2013 12:15 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

TWit894 schreef:
Hier geldt volgens mij hetzelfde als in Olmen, ze moeten eerst zorgen voor een boeiende collectie met een aantal publiekstrekkers, zodat de kassa gevuld raakt. Pas daarna kan je investeren in meer dierenwelzijn. Daarom, ik trek mijn conclusies niet uit een verslag van iemand anders, en dan nog, ik wil dit parkje wel steunen met een bezoekje. Binnen 10 jaar zal het wellicht heel anders uitzien.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Dierenwelzijn wordt steeds belangrijker! Wil je serieus genomen worden dan voldoe je aan de standaards van EAZA en husbandry guidelines e.d. Je kijkt rond in andere dierentuinen en wisselt ervaringen uit met collega's hoe je een nieuwe diersoort kunt houden. Op termijn biedt z'on beleid meer soelaas dan het simpelweg maar bestellen en aannemen en even snel een verblijfje neerzetten. De mandrills overigens kunnen absoluut niet in zo'n verblijf, dat is gelijk de anderen meer voor vogels (en dan ook nog vrij kaal).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2013 21:35 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Kevin.L schreef:
Mandrill (2013):
Afbeelding

Van mij wel, ik deel ze namelijk. Leuke kooi voor een roofvogel ofzo,maar niet voor mandrils.

³ van wege nog zo'n verzuurde ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2013 06:32 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ik ben nog nooit in het park geweest en zal niet op foto's beoordelen. Maar de foto's die ik gezien heb van somige verblijven zegt mij dat ze klein zijn. Maar de collectie is wel mooi.
Ik kan best begrijpen dat ze weinig budjet hebben als het waar is dat ze vorig jaar maar 30'000 bezoekers gehad hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013 08:22 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Hoe groot is het verblijf? En voor hoeveel dieren?
Is het mooi? Nee. Is het slecht voor de dieren? Volgens een heel aantal mensen hier wel.
Waarom? Moeten ze een verblijf maken met neprotsen en glas vooraan en dan een paar boomstammen erin. Is het dan een goed verblijf? En waarom is zo'n betonnen kuil dan wel goed? Want uiteindelijk is dat wat alle dierentuinen bouwen met hun 'natuurlijke verblijven' met neprotsen. Gewone betonnen verblijven die enkel voor de bezoekers mooi worden afgewerkt.

Voor de gnoes heeft bouillon een simpel verblijf. Simpel hekwerk in een bos en een verwarmde stal.
Pairi Daiza heeft een mooie Afrikaanse hut als binnenverblijf en de dieren hebben een weide.
Wie voldoet er aan de wetgeving? Bouillon of Pairi Daiza? Wel, dat is Bouillon. Verbaasd? Bouillon heeft namelijk een stal die ze verwarmen in de winter. De stal in Pairi Daiza kan gewoon niet verwarmd worden ('k zou zeggen, bekijk ze de volgende keer dat je gaat, er staan geen ramen in en het rieten dak zonder onderdak houd ook al geen warmte binnen). Dus Pairi Daiza bouwt nieuwe verblijven die niet voldoen aan de wetgeving. Waarom stoort niemand zich daar aan? Het is tenslotte een park dat volop geld heeft en lid is van EAZA.
Het is is niet omdat iets niet mooi is, dan het daarom niet voldoet aan de wetgeving EN het belangrijkste : dat het niet zou voldoen aan de behoefte van de dieren. En andersom geld dat ook.
Wil ik daarmee zeggen dat ik akkoord ben met dit verblijf? Op basis van de foto is het niet het mooiste wat ik ooit gezien heb. Of het voldoet, zal ik wel beoordelen de volgende keer dat ik er ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013 08:31 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

ricky schreef:
Hoe groot is het verblijf? En voor hoeveel dieren?
Is het mooi? Nee. Is het slecht voor de dieren? Volgens een heel aantal mensen hier wel.
Waarom? Moeten ze een verblijf maken met neprotsen en glas vooraan en dan een paar boomstammen erin. Is het dan een goed verblijf? En waarom is zo'n betonnen kuil dan wel goed? Want uiteindelijk is dat wat alle dierentuinen bouwen met hun 'natuurlijke verblijven' met neprotsen. Gewone betonnen verblijven die enkel voor de bezoekers mooi worden afgewerkt.

Voor de gnoes heeft bouillon een simpel verblijf. Simpel hekwerk in een bos en een verwarmde stal.
Pairi Daiza heeft een mooie Afrikaanse hut als binnenverblijf en de dieren hebben een weide.
Wie voldoet er aan de wetgeving? Bouillon of Pairi Daiza? Wel, dat is Bouillon. Verbaasd? Bouillon heeft namelijk een stal die ze verwarmen in de winter. De stal in Pairi Daiza kan gewoon niet verwarmd worden ('k zou zeggen, bekijk ze de volgende keer dat je gaat, er staan geen ramen in en het rieten dak zonder onderdak houd ook al geen warmte binnen). Dus Pairi Daiza bouwt nieuwe verblijven die niet voldoen aan de wetgeving. Waarom stoort niemand zich daar aan? Het is tenslotte een park dat volop geld heeft en lid is van EAZA.
Het is is niet omdat iets niet mooi is, dan het daarom niet voldoet aan de wetgeving EN het belangrijkste : dat het niet zou voldoen aan de behoefte van de dieren. En andersom geld dat ook.
Wil ik daarmee zeggen dat ik akkoord ben met dit verblijf? Op basis van de foto is het niet het mooiste wat ik ooit gezien heb. Of het voldoet, zal ik wel beoordelen de volgende keer dat ik er ben.

Mooi verwoord! Kan het binnenverblijf van de gnoe's in Pairi Daiza echt ni verwarmd worden?? Hoe hebben die beesten deze winter dan wel overleefd!?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013 08:43 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

De Gnoes van Pairi Daiza hebben een verwarmde schuur! Bouillon niet respecteren van de normen van de behuizing afmetingen, het park heeft reeds gesanctioneerd meermaals fl (uitbreiding van de tijgers behuizing nodig is om de Puma ontvangen). De mandrillen zijn drie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013 09:08 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Kevin.L schreef:
De Gnoes van Pairi Daiza hebben een verwarmde schuur!

Worden de dieren dan in de winter ergens anders ondergebracht? En hebben de dieren daar dan een buitenverblijf of enkel een stal. De hut aan het verblijf is niet te verwarmen.

Dat het tijgerverblijf moest uitgebreid worden is duidelijk. Dat was echt mini mini. Maar dat is enkele jaren geleden dan ook gebeurt. Qua binnenverblijf voor de tijger vind ik het nog altijd niet schitterend.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur