Nieuwstopic Pairi Daiza (2019)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Abonnement dierentuin: Meerdere
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2019)

Bericht door Gorilla Gust » april 13, 2019, 18:30

Ik ben benieuwd... in Ouwehands is het dit jaar alvast niet geluk voor jongen bij de reuzenpanda's. Als het in Pairi Daiza wel wederom zou lukken, dan wordt het wederom flink aanschuiven vermoed ik. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Boomkangoeroe Mike
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Burgerszoo/ Blijdorp
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Boomkangoeroe Mike » april 14, 2019, 12:01

Goed nieuws uit Pairi Daiza na het Terre du froid (land van de koude) wil Pairi daiza ook nog één van de grootste zij het niet DE grootste tropische kas bouwen en een klein woestijngedeelte. :god: :beestt:

Hieronder vindt u een deel uit een frans artikel:

Qu’allez-vous encore créer comme monde ?

E.D. On ne peut plus s’étendre. La seule zone d’extension, c’est le parking actuel, soit 12-13 ha. Le chaînon manquant de Pairi Daiza, c’est l’Amérique latine avec des animaux fascinants et des plantes tropicales que j’adore. Mon rêve absolu, c’est de créer un grand jardin tropical que j’appelle un sancturaire. L’objectif est aussi d’offrir des conditions d’hébergement uniques dans l’hémisphère nord à des animaux extrêmement menacés non seulement en Amérique centrale et du sud mais aussi en Asie du sud-est. Comme le tigre de Sumatra. Je voudrais aussi créer un petit désert, zone du monde pas encore présente dans le parc. Je veux aller vite et je voudrais que tout soit réalisé d’ici quatre ans car j’ai la hantise de mourir avant… Une fois que ce sera réalisé, ce sera mission accomplie : mon monde en réduction sera devenu une réalité. Je suis un bâtisseur de jardins et non un organisateur. L’étape suivante sera d’accueillir les manifestations artistiques, les expositions, les danses… bref faire vivre ces différentes civilisations présentes dans ce parc.

en hier de vertaling via googletranslate:
Wat ga je nog creëren als een wereld?

E.D. We kunnen niet meer gaan liggen. Het enige uitbreidingsgebied is de huidige parkeerplaats, 12-13 ha. De ontbrekende schakel in Pairi Daiza is Latijns-Amerika met fascinerende dieren en tropische planten waar ik van hou. Mijn absolute droom is om een ​​grote tropische tuin te creëren die ik een heiligdom noem. Het doel is ook om te zorgen voor unieke schuilomstandigheden op het noordelijk halfrond voor kritisch bedreigde dieren, niet alleen in Midden- en Zuid-Amerika, maar ook in Zuidoost-Azië. Zoals de Sumatraanse tijger. Ik zou ook graag een kleine woestijn willen creëren, een zone van de wereld die nog niet aanwezig is in het park. Ik wil snel gaan en ik wil dat alles worden gedaan in vier jaar, want ik heb de angst om te sterven voor ... Zodra dit is bereikt, zal het zijn missie volbracht: mijn wereld reductie een realiteit zal worden. Ik ben een tuinbouwer en geen organisator. De volgende stap zal zijn om de artistieke evenementen, de tentoonstellingen, de dansen te verwelkomen ... kortom om de verschillende beschavingen die in dit park aanwezig zijn te laten leven.

Interview uitgevoerd door Anne Masset en Raphaël Meulders

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » april 14, 2019, 13:35

Mooie plannen!!

Boomkangoeroe Mike
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Burgerszoo/ Blijdorp

Bericht door Boomkangoeroe Mike » april 14, 2019, 20:08

Jazeker hopelijk wordt het stukje woestijn zoals in Burgers zoo dat zou fantastisch zijn maar ik kijk zelf vooral uit naar de tropische wereld, in het artikel wordt ook nog gesproken over Sumatraanse tijgers dan zou het park ook al beschikken over drie tijgersoorten. Hopelijk wordt dit dan niet teveel en worden er mss ook andere soorten in de plaats gezet. Maar het wordt zeker wel uniek zeker als dit alles de komende 5 jaar nog verwezenlijkt zou worden. Ik zie er echt naar uit!
Ik hoorde enkele jaren ook al de wens naar zeekoeien dit zou ook de max zijn.

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » april 14, 2019, 21:42

2 tijgersoorten dan. Die witte troepi's tellen niet mee.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Catfish
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door Catfish » april 15, 2019, 14:29

Gisteren voor het eerst dit jaar opnieuw naar Pairi Daiza geweest. Nieuwe volières in de Oasis zijn idd mooie aanwinst, maar je merkt dat er wel weer tegen de klok gewerkt is: infobordjes ontbreken vaak of zijn duidelijk geïmproviseerd.

Er zat één rotshaantje in een volière met een soort hoen. Weet iemand of er idd maar één individu is en of dit een mannetje of vrouwtje is? Het beestje in kwestie was bruin gekleurd.

De volières met de Spix en Lear ara's hebben nu metalen kooien ipv glazen waardoor je de vogels beter kan zien ivm vroeger (te veel weerkaatsing op het glas). Bij de Lear ara's waren er minstens twee vogels met serieus veel geplukte pluimen: één met kale kop en één met kale borst. Is dit een teken van stress? Of agressie?

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » april 15, 2019, 17:41

Catfish schreef:
april 15, 2019, 14:29
Gisteren voor het eerst dit jaar opnieuw naar Pairi Daiza geweest. Nieuwe volières in de Oasis zijn idd mooie aanwinst, maar je merkt dat er wel weer tegen de klok gewerkt is: infobordjes ontbreken vaak of zijn duidelijk geïmproviseerd.

Er zat één rotshaantje in een volière met een soort hoen. Weet iemand of er idd maar één individu is en of dit een mannetje of vrouwtje is? Het beestje in kwestie was bruin gekleurd.

De volières met de Spix en Lear ara's hebben nu metalen kooien ipv glazen waardoor je de vogels beter kan zien ivm vroeger (te veel weerkaatsing op het glas). Bij de Lear ara's waren er minstens twee vogels met serieus veel geplukte pluimen: één met kale kop en één met kale borst. Is dit een teken van stress? Of agressie?
De rotshaan (vrouwtje) zat samen met de befaamde bulwers fazanten. :)

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Apenarend » april 15, 2019, 20:35

Catfish schreef:
april 15, 2019, 14:29

Indien bruin, dan is het een vrouwtje. Enkel de hanen zijn fel gekleurd.
Extinction is forever!

kdockx
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door kdockx » april 16, 2019, 13:02

Zitten de Paradijsvogels tegenwoordig los in de Tropicalia serre? 🤔

Catfish
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Catfish » april 16, 2019, 13:49

kdockx schreef:
april 16, 2019, 13:02
Zitten de Paradijsvogels tegenwoordig los in de Tropicalia serre? 🤔
Jawel, een aantal paradijsvolgels vliegen al vrij rond in de serre, een aantal anderen zaten nog in de volières. Mogen die verschillende soorten eigenlijk samen rondvliegen? Geen kans op hybriden?

iceskate
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Favoriete dierentuin: PD & PLD & Zoo Antwerpen

Bericht door iceskate » april 19, 2019, 09:13

Op de plek waar de volières zijn met de papegaaien gaan allemaal weg en er komen nieuwe volières maar deze gaan niet zichtbaar zijn voor het publiek.
Er komt wel een U-vormig gebouw centraal waar de dierenkliniek in komt en daar kunnen de mensen dan wel langslopen.
Er gaat door de mensen wel een zicht naar verschillende lokalen binnen zijn zoals nursery, keuken, kliniek kleine dieren en middel grote, incubators.

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker » april 22, 2019, 12:02

Opnieuw drie sterren voor Pairi Daiza in de Groene Gids van Michelin
Voor het vijfde jaar op rij heeft Pairi Daiza de maximumscore behaald in de prestigieuze Groene Gids van Michelin.

Ook in 2019 blijft Pairi Daiza een van de topbestemmingen voor (dag)toeristen in België. Michelin wees het park opnieuw drie sterren toe in haar beoordeling, gebaseerd op negen criteria, die geëvalueerd werden door een uitgebreid team van redacteurs en auteurs. Pairi Daiza is de enige Belgische bestemming met drie sterren in de categorie ‘Ontspanning’. In totaal krijgen 22 Belgische bestemmingen de drie sterren-notering toebedeeld. Pairi Daiza krijgt in de topcategorie het gezelschap van onder meer de Grote Markt van Brussel en het historisch centrum van Brugge.

Het spreekt vanzelf dat Pairi Daiza bijzonder verheugd is met deze nieuwe bekroning. Eric Domb, stichter en eigenaar: “Deze drie sterren zijn een mooie bekroning voor al het werk dat onze teams dag in dag uit leveren, net zoals ook onze titel Beste Dierentuin van Europa 2019 dat onlangs al was. Alle verzorgers, tuinmannen, architecten, ingenieurs en andere mensen die van ons een referentie maken op vlak van natuurconservatie en de bescherming van bedreigde diersoorten verdienen deze beloning dubbel en dik.” In 2018 investeerde Pairi Daiza maar liefst drie miljoen euro in het behoud van natuur en bedreigde diersoorten via haar Pairi Daiza Foundation, een bedrag dat dit jaar ruim overschreden zal worden. Deze inspanningen zouden niet mogelijk zijn zonder de dagelijkse steun van al onze bezoekers. Ze vormen voor ons een extra motivatie om op de ingeslagen weg door te gaan.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » april 22, 2019, 15:41

De nieuwe werelden van Terre du Froid of The Last Frontier zijn nog niet voltooid in Pairi Daiza, voor het laatstgenoemde gebied met haar hotelzone werkt het park momenteel naar de nationale feestdag (21-7) als streefdoel volgens Zoo Inside. Maar dat neemt niet weg dat de vertrouwde sfeerbeelden in het park ook nu al kunnen aangevuld worden met diverse kleinere update's en veranderingen in het park. Van een heringerichte Oasis tot vrij vliegende Paradijsvogels in Tropicala of een blote-voetenpad bij de Witte tijgers en een stevig fraai pad naar de befaamde Izba...

We nemen jullie even mee op wandeling nu het seizoen wederom van start is gegaan. We starten bij de nieuwe Tuin der Monniken.

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Apenarend » april 22, 2019, 19:05

Gorilla Gust schreef:
april 22, 2019, 15:41
De nieuwe werelden van Terre du Froid of The Last Frontier zijn nog niet voltooid in Pairi Daiza, voor het laatstgenoemde gebied met haar hotelzone werkt het park momenteel naar de nationale feestdag (21-7) als streefdoel volgens Zoo Inside. Maar dat neemt niet weg dat de vertrouwde sfeerbeelden in het park ook nu al kunnen aangevuld worden met diverse kleinere update's en veranderingen in het park. Van een heringerichte Oasis tot vrij vliegende Paradijsvogels in Tropicala of een blote-voetenpad bij de Witte tijgers en een stevig fraai pad naar de befaamde Izba...

We nemen jullie even mee op wandeling nu het seizoen wederom van start is gegaan. We starten bij de nieuwe Tuin der Monniken.
Straf bedankt (al blijf ik een geluidswaarschuwing verdedigen).
Extinction is forever!

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » april 22, 2019, 19:26

Staat dat geluid bij jullie dan nog standaard aan als ik iets deel? :bengeltje:

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » april 22, 2019, 19:40

Gorilla Gust schreef:
april 22, 2019, 19:26
Het was toch snel terug bij mijn gedachten om eerst het geluid af te zetten :lala

Zet daar wat rustgevende muziek op, iron maiden, Kiss ofzo :bengeltje:

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Apenarend » april 22, 2019, 19:41

Gorilla Gust schreef:
april 22, 2019, 19:26
Ach, ik blijf gewoon hopen op die ene openbaring :)
Extinction is forever!

kenai
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door kenai » april 23, 2019, 19:58

Gisteren ook PD bezocht.
Vooral heel blij met de oasis en ook dat de mierenegel(s) terug naar het koalahuis verhuist zijn.

Plaats reactie