Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 438 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2018)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2018 17:37 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Als je deze laatste prijzen bekijkt ga ik inderdaad naar PD, maar het blijft stevig al betaal je in Olmen ook reeds 21€.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2018 18:46 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

De prijs in Olmen is ook min of meer conform de Belgische markt. Maar dat neemt niet weg dat het daar ook best een stevige prijs is. Zeker als je weet dat deze al dichter tegen de Duitse dierentuinen of zelfs GaiaZOO (met 21,5 euro) ligt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 10:11 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Even geen dierennieuws, Pairi Daiza heeft als eerste particuliere tuin de reuzenaarondskelk in collectie.

Deze komen uit Meise, iemand enig idee of deze al te zien zijn en waar?

Bron: plattelandstv docutime

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 13:39 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

De reuzenaronskelk staat in de tropische kas die aansluit op de 'oude' woestijnkas. Net voor de vijver op uw rechterkant kon je ze vinden. De laatste keer dat ik er was, net voor de wintersluiting, begon er een blad te groeien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 17:50 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Pairi Daiza werkt deze winter fors door aan haar nieuwe projecten. Maar ze renoveren ook. Een lot dat ook duizenden vierkante meters aan wandelpaden zal ondergaan, in zowat alle werelden van het park.

Nog wat dieper in Pairi Daiza krijgt de zone Algoa Bay een totale renovatie, zodat er een hele troep dwergpinguins haar vrolijke intrede kan maken. Daarbovenop richten ze de Amerikaanse vlakte opnieuw in, zodat onze bizons er zich nog meer thuis voelen. Ook de leefomgevingen van de Javaanse panters, de sneeuwluipaarden en de Tasmaanse duivels worden herbekeken, met de focus op hun comfort en dat van het publiek. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, wordt de rechtervleugel van de Tempel van Ani volledig heringericht. Daar krijgen immers een aantal gaurs hun eigen plekje.

Pairi Daiza maakt ook werk van de verlichting in het park. Die wordt helemaal op punt gesteld voor de late openingsuren van het komende seizoen. Bovendien beloven het extra feeërieke feestdagen te worden, want tussen 14 december 2019 en 5 januari 2020 gaat uw favoriete dierentuin open om u en uw familie prachtige feestdagen te kunnen laten beleven!

(via de nieuwsbrief)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 18:44 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gaurs en dwergpinguins: leuke toevoegingen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 18:54 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Waar blijft hij het toch halen, de gaurs is hoog tijd trouwens dat er extra holders bij komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 18:59 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Gaan de gaurs dan samen zitten met olifanten of word er een stukje van het rechter gebied naast de tempel van ani afgezet voor hen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 19:37 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Gaurs en olifanten samen lijkt me vragen om problemen. Zal wel een apart verblijf worden. Overigens geweldig dat ze die binnenhalen, zoals Limburg vooruit al zegt mogen er dringend wel wat meer holders komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 20:29 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

ze hebben het over de rechtervleugel van de tempel, daar zaten 2 circus olifanten (aziatische en afrikaanse) en als ik niet mis ben zijn die 2 verhuisd naar een ander park. Dan komt er dus wel plaats vrij voor de gaurs.
Ben ook benieuwd of de dwergpinguins op hetzelfde strand komen dan de andere, of die een plaatsje krijgen naast de pelsrobben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018 23:11 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Als ik de nieuwsbrief zo lees neem ik aan dat de dwergpinguïns een apart verblijf krijgen naast de zeeberen. Logisch enigszins, ik denk niet dat ze zo'n bijzondere soort zomaar bij de andere pinguïns én de zeehonden aan het strand zouden zetten.

Het blijft al bij al indrukwekkend om te zien hoe Pairi Daiza keer op keer al die zeldzaamheden bijeen weet te rijten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 07:49 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Zeer blij met de gaurs, hopelijk in een aangepast verblijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 10:19 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

De dwergpinguïns huizen er beter want deze pinguïnsoort komt dan ook voor in Oceanië en sluit dan weer mooi aan bij deze zone, hopelijk krijgen de wombats hier ook nog een plaatsje in de buurt.

Wat de keuze betreft om de twee olifanten die vroeger hier huisden te verplaatsen naar een andere dierentuin vind ik enerzijds spijtig omdat je hier mooi de verschillen kon zien tussen beide soorten en het ook wel machtig mooi was om aan weerszijden van de tempel ook de olifanten te zien. Maar de dieren komen ook eenmaal op de eerste plaats en niet het visuele plaatje. Zo steun ik ook zeker hun visie omdat de dieren nu een mooi groter perk hebben gekregen welliswaar in een andere tuin maar ook dat hoort in het dierentuinleven dat soorten met andere tuinen worden gewisseld.

Alleen zo kan er ook genoeg variatie in de groepen komen en kan je goeie kweekresultaten blijven bekomen.

En ik vind het ook erg mooi dat ze steeds werken aan een nog betere behuizing van hun dieren zo was het sneeuwluipaarden verblijf voor mij persoonlijk al een echt mooi en welbedacht verblijf en toch doen ze nu nog aanpassingen dit zouden veel andere tuinen niet meteen doen, knap!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 12:02 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Ik denk dat ik maar eens een jaartje ga overslaan, na >20 bezoeken afgelopen jaar heb ik het even gezien :)
Mooi dat men werk maakt van nieuwe paden en renovaties nog eens bovenop de nieuwe wereld.
Ik kijk alvast vol ongeduld uit naar seizoen 2020!

Dat pairi daiza nog nooit zoveel bezoekers heeft gehad maakt duidelijk dat er nog heel wat rek zit op de inkomstprijzen en abonnementen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 14:12 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Boomkangoeroe Mike schreef:
En ik vind het ook erg mooi dat ze steeds werken aan een nog betere behuizing van hun dieren zo was het sneeuwluipaarden verblijf voor mij persoonlijk al een echt mooi en welbedacht verblijf en toch doen ze nu nog aanpassingen dit zouden veel andere tuinen niet meteen doen, knap!

Dan heb jij precies toch een ander verblijf gezien dan ik...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 17:03 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Als je het verblijf in pld vergelijkt vind ik dit wel maar zeg nu niet bvb te vergelijken met dat van beauval dan geef ik u meteen terug gelijk maar voor België vind ik dit wel hoogstaand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 17:19 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Boomkangoeroe Mike schreef:
Als je het verblijf in pld vergelijkt vind ik dit wel maar zeg nu niet bvb te vergelijken met dat van beauval dan geef ik u meteen terug gelijk maar voor België vind ik dit wel hoogstaand.

Is dit gedurende het laatste anderhalf jaar dan gerenoveerd, want anderhalf jaar terug vond ik het uitermate triest en absoluut niet te vergelijken met dat van Planckendael, dat veel groter is/was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 22:10 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Het verblijf van de sneeuwluipaarden is in de hoogte gemaakt uit rotsen waar de dieren in klimmen en zich in schuilhouden, je hebt er gras en water en ook een boom in staan. Het verblijf in planckendael is groter kwa oppervlakte dat klopt maar naar natuurlijke klimmogelijkheden zit er veel meer in het verblijf in Pairi Daiza, bovendien kunnen het mannetje en het vrouwtje ieder buiten verblijven en bestaan er twee buitenverblijven in Planckendael is dit niet zo.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 438 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Alle tijden zijn UTC + 1 uur