Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 357 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
  Afdrukweergave

Re: Nieuwstopic Planckendael (2018)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 Nov 2018 20:46 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

seborga schreef:
Apenarend schreef:
Gorilla Gust schreef:
Apenarend schreef:
Het valt me op dat je ze bijna nergens in grote groepen ziet, zou daar een reden toe zijn?
Er zijn geen 50 holders, je zou denken dat het kweekprogramma wel wat nieuwe en grotere groepen zou kunnen opnemen.

In Chester Zoo hadden ze +10 (inclusief jonge dieren) afgelopen zomer bij mijn weten hoor. :)

Ik weet het, o.m. Beauval heeft er ook een tiental, maar toch opvallend weinig grotere groepen voor wat ik toch ken als een uitgesproken groepsdier.

Voor alle duidelijkheid: dit gaat terug over de boshondjes hé? ;)

oeps

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018 20:03 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

In mijn geval toch... maar als ik zo teruglees had dat wel wat duidelijk neergeschreven kunnen worden door mezelf. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018 20:20 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

ZOO Planckendael verwelkomt terug de helmcasuarissen die terug zijn van weggeweest! Ze hebben een nieuw jong koppeltje. Deze jonge vogels moeten nog wel wat in hun kleuren, veren en helm groeien, maar wat een prachtige bruine knapperds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018 21:10 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Die zitten er al minstens van Juli, vreemd dat ze het nu pas melden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2018 20:03 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

de vogels zullen nog niet of weinig opgevallen zijn dat ze er weer zitten

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2018 20:11 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Het is Planckendael zelf dat zopas maar met dit bericht is afgekomen op Facebook, ik neem aan dat Mike dat daar dus van heeft. Dat het bepaalde mensen nog niet zou zijn opgevallen is te begrijpen, maar dat Planckendael daar nu pas mee afkomt is naar mijn mening wat laat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 00:03 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Jarne schreef:
Het is Planckendael zelf dat zopas maar met dit bericht is afgekomen op Facebook, ik neem aan dat Mike dat daar dus van heeft. Dat het bepaalde mensen nog niet zou zijn opgevallen is te begrijpen, maar dat Planckendael daar nu pas mee afkomt is naar mijn mening wat laat.

Dat klopt ik bezocht Planckendael al een tijdje niet meer hopelijk hebben ze ook het verblijf wat aantrekkelijker gemaakt maar ik vrees dat die lelijke draadomheining er nog staat, al zou dit makelijk kunnen opgelost worden door een ondiepe gracht met wat paaltjes en planten ervoor zodat je ten minste ongehinderd in het verblijf zou kunnen kijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 16:39 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Vandaag een tijdje bij de boshondjes gestaan. Bedankt voor het melden van het nieuws van de vier jongen Seborga! Eerst was er geen enkel dier te zien, plots begonnen enkele volwassen dieren rond te lopen en ineens stonden er vier jongen midden in het perk.

Afbeelding

Al gauw besloten ze toch maar terug een nestbox op te zoeken. Gelukkig had ik ze op foto kunnen zetten. Wat later kwam iemand een bordje over hun geboorte ophangen.

Afbeelding

En nog wat later begon het gesleep met de jongen.

Afbeelding

Van door een gaatje in de houten schutting kon ik dit beeld maken waar ik enorm blij mee ben.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door zoofan op 09 Nov 2018 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 17:04 
Volgroeide Laafse kikker
Volgroeide Laafse kikker
Gebruikers-avatar

Prachtige foto's!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 18:07 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

idd, heel mooi gedaan!

Profiel  

Helmcasuaris
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 19:53 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Boomkangoeroe Mike schreef:
ZOO Planckendael verwelkomt terug de helmcasuarissen die terug zijn van weggeweest! Ze hebben een nieuw jong koppeltje. Deze jonge vogels moeten nog wel wat in hun kleuren, veren en helm groeien, maar wat een prachtige bruine knapperds!

Jarne schreef:
Die zitten er al minstens van Juli, vreemd dat ze het nu pas melden.

Planckendael gebruikt de Facebookpagina niet alleen voor actueel nieuws maar ook voor bijvoorbeeld foto's en weetjes. Deze post past eerder in één van die laatste categorieën denk ik. Verhuizingen worden dan eerder in het tijdschrift of in de nieuwsflits gezet. Wat wél nieuw is (denk ik), is dat beide dieren recent bij elkaar gezet zijn.
Jarne schreef:

Dat klopt ik bezocht Planckendael al een tijdje niet meer hopelijk hebben ze ook het verblijf wat aantrekkelijker gemaakt maar ik vrees dat die lelijke draadomheining er nog staat, al zou dit makelijk kunnen opgelost worden door een ondiepe gracht met wat paaltjes en planten ervoor zodat je ten minste ongehinderd in het verblijf zou kunnen kijken.

De omheining is nog dezelfde maar het verblijf en de omgeving is ondertussen beplant met euchalyptus waardoor de draad al minder opvalt en het perk er beter uitziet.

Laatst bijgewerkt door seborga op 09 Nov 2018 20:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Geboorte boshondjes
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 20:03 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ik ben trouwens echt blij dat Planckendael nu een goed koppel heeft weten samen te stellen. Na al die jaren puzzelen zonder jongen nu twee nesten mét goede afloop op toch korte tijd ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2018 11:56 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Ik ben net het tijdschrift van de KMDA nog eens grondig aan het doornemen en lees dat er een sneeuwluipaard gestorven is. Weet iemand of het om Lola of Kiyan gaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2018 12:01 
Laafs kikkertje
Laafs kikkertje
Gebruikers-avatar

Onlangs postte Planckendael dit op Facebook:

Het is vandaag internationale dag van het sneeuwluipaard. Daarom zetten we graag Kiyan in de kijker. Wist je dat sneeuwluipaarden sprongen kunnen maken van wel negen meter ver?

Ik vermoed dus dat Kiyan nog leeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2018 12:29 
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Gebruikers-avatar

Bedankt voor de foto's Zoofan, het blijft super om kleine boshondjes te kunnen zien. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 11:48 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

Gisteren zag ik bij mijn bezoek dat in de datingvolière twee nestkasten zijn gebouwd voor de alpenkraaien en/of uilen. Ik zag op dat moment zes alpenkraaien. Ik hoop dat we in de toekomst eens jongen zien van deze soort!

In het Antwerpen topic lees ik dat ook daar geen pademelons meer te zien zijn. Ik heb ze echter ook in Planckendael niet zien verschijnen, ondanks dat er de afgelopen jaren meermaals is geschoven met deze soort. Weet er iemand wat de toekomst is van deze soort binnen de KMDA? Het is immers een zeldzame soort waar toch al mooie kweekresultaten zijn behaald. Ik hoop van harte dat de pademelons in één van beide parken een volwaardig verblijf krijgt en niet als opvulling rond reist tussen verschillende verblijven en tuinen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 14:16 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

seborga schreef:

In het Antwerpen topic lees ik dat ook daar geen pademelons meer te zien zijn. Ik heb ze echter ook in Planckendael niet zien verschijnen, ondanks dat er de afgelopen jaren meermaals is geschoven met deze soort. Weet er iemand wat de toekomst is van deze soort binnen de KMDA? Het is immers een zeldzame soort waar toch al mooie kweekresultaten zijn behaald. Ik hoop van harte dat de pademelons in één van beide parken een volwaardig verblijf krijgt en niet als opvulling rond reist tussen verschillende verblijven en tuinen.

Zijn overal weg, ik gok dat een van de twee aanwinsten in Chester van de KMDA komt.

Ik heb geen enkel idee waarom dit moest gebeuren, waren een zeer leuke bijsoort bij die suffe koala's.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 357 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur