Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1065 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54
  Afdrukweergave

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor de KMDA
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018 18:26 
Laafs Dikkopje
Laafs Dikkopje
Gebruikers-avatar

Apenarend schreef:
Ik zie de anoa's toch liever in een rustiger deel van het park, indien ik het mij goed herinner komt/vertrekt ook dat bomenparcours daar ergens. Geeft toch veel lawaai met de schoolgroepen.
En ik vermoed dat ze een speeltuin in de buurt van het restaurant willen houden, temeer daar dit dicht bij de uitgang ligt.

Ik ben echt benieuwd wat ze met het Varkensgebouw in Antwerpen zullen gaan doen. met een beetje fantasie kan je daar zowel een meerkatsoort (uilekop of l'hoest), een varkenssoort (penseel, babiroessa of knobbel) als enkele volières voor toerako's en congopauwen houden. Tenminste indien men netvolières zou mogen bouwen tegen dat gebouw.

Ik zie de Anoa's graag op het Visaya perk komen, de overige dieren kunnen naar de neushoorns verhuizen, dit bleek immers al een zeer goede combinatie met slechts twee dieren, een groep van een vijftal dieren lijkt mij hier geen probleem. De langoeren zie ik ook graag naar Planckendael komen, maar ik denk dat het eiland (waar nu de kuifmakaken verblijven) hier niet zo geschikt voor is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2018 08:50 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Het nieuwe complex van de gorillas en de buffel voliere vond ik heel mooi uitgewerkt. Jammer genoeg hebben ze voor de buffel gekozen in de voiliere, ik had hier liever de okapis gezien aangevuld met vogels uit congo zoals de congo pauw. Zo krijg je samen met de gorillas een heel mooi congo gebouw en een top okapi verblijf. Aangezien ik de okapi een soort vindt waarvoor ik naar de zoo ga.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2018 12:47 
Laafse pijlgifkikker
Laafse pijlgifkikker
Gebruikers-avatar

Citaat:
Het nieuwe complex van de gorillas en de buffel voliere vond ik heel mooi uitgewerkt. Jammer genoeg hebben ze voor de buffel gekozen in de voiliere, ik had hier liever de okapis gezien aangevuld met vogels uit congo zoals de congo pauw. Zo krijg je samen met de gorillas een heel mooi congo gebouw en een top okapi verblijf. Aangezien ik de okapi een soort vindt waarvoor ik naar de zoo ga.

Ik kan het niet helpen om ook in een 'dromen'topic realistisch te blijven.
Wat je suggereert is in een bredere context niet onmogelijk.

Ik zie ALLE nieuwe realisaties (mensapenvallei, buffelvoliére, giraffensavanne, zelfs het leeuwenperk en straks het neushoornveld en het tijgerverblijf) als hoogstnoodzakelijke aanpassingen en verbeteringen aan de fundamentele infrastructuur van de ZOO, waardoor ze weer minstens 25 jaar (of langer) verder kunnen.
De INVULLING van die verblijven is wat mij betreft nooit definitief en kan in de toekomst flexibel aangepast worden: hoefdieren, roofdieren en anderen kunnen wijzigen in functie van de efficiëntie of de evoluties in normen en voorschriften.

Het 'huis' is gerenoveerd, de huurders kunnen veranderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2018 13:23 
Laafse boomkikker
Laafse boomkikker
Gebruikers-avatar

zoofreak schreef:
Citaat:

Ik kan het niet helpen om ook in een 'dromen'topic realistisch te blijven.
Wat je suggereert is in een bredere context niet onmogelijk.

Ik zie ALLE nieuwe realisaties (mensapenvallei, buffelvoliére, giraffensavanne, zelfs het leeuwenperk en straks het neushoornveld en het tijgerverblijf) als hoogstnoodzakelijke aanpassingen en verbeteringen aan de fundamentele infrastructuur van de ZOO, waardoor ze weer minstens 25 jaar (of langer) verder kunnen.
De INVULLING van die verblijven is wat mij betreft nooit definitief en kan in de toekomst flexibel aangepast worden: hoefdieren, roofdieren en anderen kunnen wijzigen in functie van de efficiëntie of de evoluties in normen en voorschriften.

Het 'huis' is gerenoveerd, de huurders kunnen veranderen.

Zeer juist.

Al zijn de mogelijkheden van de buffelvolière toch echt wel wat beperkt: het moet iets zijn dat in groep leeft (dat langgerekte veld is moeilijk indeelbaar in aparte secties - geen okapi dus) en dat niet te hoog kan springen (anders heb je een probleem met het bezoekerspad - weinig antilopen dus).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2018 19:30 
Laafsekikker-dril
Laafsekikker-dril
Gebruikers-avatar

Van de indeling begrijp ik maar als ze dit op voorhand hadden ontworpen voor de okapi zal er wel een manoer geweest zijn met eventueel mooi binnen verblijf want het binnen stukje naast de chimps is wat magertjes.
Met andere woorden had liever gehad dat ze hun geld staken in een mooi okapi verblijf dan een buffel verblijf

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1065 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54

Alle tijden zijn UTC + 1 uur