Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6638
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

GANESHA schreef:
14 mei 2024, 18:54
Pelangi is inderdaad een Javanees luipaard, maar Mumbai en Sanka, de koninglijke witte tijgers zijn wel bengaalse.

Een nieuw verblijf voor de gavialen zou daar ook niet mis staan. Maar die zijn nog niet volwassen dacht ik. Zitten die trouwens nog in Mersus Emergo ? (Al een tijdje daar niet binnengesprongen)
Nee hoor, panthera tigris troepi, zoals Zoozot stelt.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

snoopy11 schreef:
14 mei 2024, 18:12

Het zou natuurlijk wel logisch zijn dat daar het verblijf voor de Bongo en de zwarte luipaard zou gerealiseerd worden. Ik zie nergens anders ruimte in Afrika.
Weet iemand of er eigenlijk wel zwarte afrikaanse luipaarden zijn? Of zijn het allemaal Aziatische? Als het al bekend is welke soort het is.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6638
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

daniel1109 schreef:
14 mei 2024, 20:17
snoopy11 schreef:
14 mei 2024, 18:12

Het zou natuurlijk wel logisch zijn dat daar het verblijf voor de Bongo en de zwarte luipaard zou gerealiseerd worden. Ik zie nergens anders ruimte in Afrika.
Weet iemand of er eigenlijk wel zwarte afrikaanse luipaarden zijn? Of zijn het allemaal Aziatische? Als het al bekend is welke soort het is.
Het komt voor maar minder dan in bepaalde aziatische populaties.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Apenarend schreef:
14 mei 2024, 20:24
daniel1109 schreef:
14 mei 2024, 20:17
snoopy11 schreef:
14 mei 2024, 18:12

Het zou natuurlijk wel logisch zijn dat daar het verblijf voor de Bongo en de zwarte luipaard zou gerealiseerd worden. Ik zie nergens anders ruimte in Afrika.
Weet iemand of er eigenlijk wel zwarte afrikaanse luipaarden zijn? Of zijn het allemaal Aziatische? Als het al bekend is welke soort het is.
Het komt voor maar minder dan in bepaalde aziatische populaties.
Ik ging er gewoon logischer wijs van uit dat deze in Afrika zou komen omdat we inderdaad al de Javaanse hebben in het Aziatische deel vh park. De meeste parken gaan hier meestal wel creatief mee om als er luipaarden in een Afrikaans deel ingepland wordt.

De tijd zal het uitwijzen.

Tec7
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:02
Favoriete dierentuin: PD

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Tec7 »

Vandaag naar het Japanse gedeelte geweest, inderdaad toch mooier en groter dan verwacht.

Alleen moet je 4 keer een poort openen en sluiten. Let op, een poort die wordt gesloten door een zwaar U-profiel aan de bovenkant... maar die ook niet rechtop blijft maar naar beneden klapt tegen de zijkant als je het loslaat... recht op mijn duim! Ik zal vast niet het eerste slachtoffer zijn.

Een heel slechte uitvoering dus, wie dit heeft bedacht? :grr

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Tec7 schreef:
14 mei 2024, 21:05
Vandaag naar het Japanse gedeelte geweest, inderdaad toch mooier en groter dan verwacht.

Alleen moet je 4 keer een poort openen en sluiten. Let op, een poort die wordt gesloten door een zwaar U-profiel aan de bovenkant... maar die ook niet rechtop blijft maar naar beneden klapt tegen de zijkant als je het loslaat... recht op mijn duim! Ik zal vast niet het eerste slachtoffer zijn.

Een heel slechte uitvoering dus, wie dit heeft bedacht? :grr
Dit is toch hetzelfde systeem als in The last Frontiers? Zijn maandag twee keer door Japan gegaan s morgens en s middags en geen enkele keer problemen gehad met die poortjes.

Tec7
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:02
Favoriete dierentuin: PD

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Tec7 »

Er zijn er inderdaad nog meer poortjes en die lijken wel op de poortjes van de last frontier.
Maar de 4 poortjes (2keer een sas) waar ik het over heb zijn van een verblijf binnen het japan gedeelte, waarschijnlijk omdat dit ook op slot moet kunnen.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 295
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Wat ik toch storend en onprofessioneel vind, is dat de website van PD wederom niet up to date is. Ik neem aan dat daar toch ook mensen voor binnen het park zijn aangesteld? Waarom staat de 9de wereld nog niet genoemd en waarom wordt de plattegrond op de openingsdag niet gewijzigd?

Verder valt het mij op dat ik nog weinig voorbij zie en hoor komen over de nieuwe wereld.

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Boots schreef:
17 mei 2024, 10:47
Wat ik toch storend en onprofessioneel vind, is dat de website van PD wederom niet up to date is. Ik neem aan dat daar toch ook mensen voor binnen het park zijn aangesteld? Waarom staat de 9de wereld nog niet genoemd en waarom wordt de plattegrond op de openingsdag niet gewijzigd?

Verder valt het mij op dat ik nog weinig voorbij zie en hoor komen over de nieuwe wereld.
Op zich zie ik niet in wat er eigenlijk onprofessioneel is dat de website niet continu wordt aangepast, dit zie je toch wel bij meerdere parken.

Ik veronderstel dat er een nieuwe plattegrond op de site zal komen met de zomer festivals.

Over de nieuwe wereld Japan staan er in de verschillende fb groepen toch heel wat foto's over dit nieuw uitbreidingsgebied, tevens is er hier ook toch al wat aandacht aan besteed. Niet iedereen kan zomaar direct naar het park gaan om alles wat nieuw is te gaan bekijken.
(zie mijn verslagje van eerder deze week)

Als je met de nieuwe wereld The Sanctuary bedoeld dat er weinig over naar buiten komt, dan is dit zeker niet anders dan in andere parken. Bij de meeste parken wordt er weinig bekendgemaakt over nieuwe gebieden totdat alles definitief is of in een eindfase zit. Eigenlijk weten we over dit gedeelte toch ook al heel wat. Het geheel wordt 4 hectare groot op grondniveau en dus ook 4 ha onder de grond. Er komen 88 kamer als ik met niet vergis, met zicht op zeekoeien en haaien, in een steengroeve en op kruinniveau van de bomen, er komt een klein woestijngedeelte, de exacte invulling is inderdaad nog niet geweten, maar op zich is dat ook niet slecht, zo blijft er ook nog wat te ontdekken.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 295
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

snoopy11 schreef:
17 mei 2024, 16:40
Boots schreef:
17 mei 2024, 10:47
Wat ik toch storend en onprofessioneel vind, is dat de website van PD wederom niet up to date is. Ik neem aan dat daar toch ook mensen voor binnen het park zijn aangesteld? Waarom staat de 9de wereld nog niet genoemd en waarom wordt de plattegrond op de openingsdag niet gewijzigd?

Verder valt het mij op dat ik nog weinig voorbij zie en hoor komen over de nieuwe wereld.
Op zich zie ik niet in wat er eigenlijk onprofessioneel is dat de website niet continu wordt aangepast, dit zie je toch wel bij meerdere parken.

Ik veronderstel dat er een nieuwe plattegrond op de site zal komen met de zomer festivals.

Over de nieuwe wereld Japan staan er in de verschillende fb groepen toch heel wat foto's over dit nieuw uitbreidingsgebied, tevens is er hier ook toch al wat aandacht aan besteed. Niet iedereen kan zomaar direct naar het park gaan om alles wat nieuw is te gaan bekijken.
(zie mijn verslagje van eerder deze week)

Als je met de nieuwe wereld The Sanctuary bedoeld dat er weinig over naar buiten komt, dan is dit zeker niet anders dan in andere parken. Bij de meeste parken wordt er weinig bekendgemaakt over nieuwe gebieden totdat alles definitief is of in een eindfase zit. Eigenlijk weten we over dit gedeelte toch ook al heel wat. Het geheel wordt 4 hectare groot op grondniveau en dus ook 4 ha onder de grond. Er komen 88 kamer als ik met niet vergis, met zicht op zeekoeien en haaien, in een steengroeve en op kruinniveau van de bomen, er komt een klein woestijngedeelte, de exacte invulling is inderdaad nog niet geweten, maar op zich is dat ook niet slecht, zo blijft er ook nog wat te ontdekken.
Wat betreft de website; als je in Nederland nu via via zou horen dat er in België in een dierentuin is met een mooi nieuw Japans gebied dan kun je daarover niet eens iets terug vinden op de website. Dat vind ik onprofessioneel. Volgens mij wilt PD nog altijd stijgen in bezoekersaantallen. Dan hoort daar goede informatieverstrekking naar je potentiële bezoekers bij.

Met de nieuwe wereld bedoelde ik Japan. Ik heb inderdaad o.a. jou verslag gelezen. Maar qua aandacht wat er tot nu toe naar het gebied gaat, valt het mij niet mee zo in de eerste week.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14965
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Gorilla Gust »

Drukke weekenden met feestdagen... veel gelegenheidsdagjestoeristen in het weekend. Denk dat menig doorwinterd dierentuinfan dan wel een beetje uitkijkt wat hij bezoekt op deze klassieke drukke dagen. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 295
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Gorilla Gust schreef:
17 mei 2024, 19:25
Drukke weekenden met feestdagen... veel gelegenheidsdagjestoeristen in het weekend. Denk dat menig doorwinterd dierentuinfan dan wel een beetje uitkijkt wat hij bezoekt op deze klassieke drukke dagen. ;)
Klopt zo had ik er nog niet naar gekeken. Dat zal wel verklaren waarom er nog niet zoveel voorbij komt van het nieuwe gebied.

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Boots schreef:
17 mei 2024, 18:39
snoopy11 schreef:
17 mei 2024, 16:40
Boots schreef:
17 mei 2024, 10:47
Wat ik toch storend en onprofessioneel vind, is dat de website van PD wederom niet up to date is. Ik neem aan dat daar toch ook mensen voor binnen het park zijn aangesteld? Waarom staat de 9de wereld nog niet genoemd en waarom wordt de plattegrond op de openingsdag niet gewijzigd?

Verder valt het mij op dat ik nog weinig voorbij zie en hoor komen over de nieuwe wereld.
Op zich zie ik niet in wat er eigenlijk onprofessioneel is dat de website niet continu wordt aangepast, dit zie je toch wel bij meerdere parken.

Ik veronderstel dat er een nieuwe plattegrond op de site zal komen met de zomer festivals.

Over de nieuwe wereld Japan staan er in de verschillende fb groepen toch heel wat foto's over dit nieuw uitbreidingsgebied, tevens is er hier ook toch al wat aandacht aan besteed. Niet iedereen kan zomaar direct naar het park gaan om alles wat nieuw is te gaan bekijken.
(zie mijn verslagje van eerder deze week)

Als je met de nieuwe wereld The Sanctuary bedoeld dat er weinig over naar buiten komt, dan is dit zeker niet anders dan in andere parken. Bij de meeste parken wordt er weinig bekendgemaakt over nieuwe gebieden totdat alles definitief is of in een eindfase zit. Eigenlijk weten we over dit gedeelte toch ook al heel wat. Het geheel wordt 4 hectare groot op grondniveau en dus ook 4 ha onder de grond. Er komen 88 kamer als ik met niet vergis, met zicht op zeekoeien en haaien, in een steengroeve en op kruinniveau van de bomen, er komt een klein woestijngedeelte, de exacte invulling is inderdaad nog niet geweten, maar op zich is dat ook niet slecht, zo blijft er ook nog wat te ontdekken.
Wat betreft de website; als je in Nederland nu via via zou horen dat er in België in een dierentuin is met een mooi nieuw Japans gebied dan kun je daarover niet eens iets terug vinden op de website. Dat vind ik onprofessioneel. Volgens mij wilt PD nog altijd stijgen in bezoekersaantallen. Dan hoort daar goede informatieverstrekking naar je potentiële bezoekers bij.

Met de nieuwe wereld bedoelde ik Japan. Ik heb inderdaad o.a. jou verslag gelezen. Maar qua aandacht wat er tot nu toe naar het gebied gaat, valt het mij niet mee zo in de eerste week.
Ik denk dat het nieuwe gebied de mensen ook nt echt mss gaat aanspreken door het ontbreken van dieren. Mss zelfs een beetje saai gaan vinden hierdoor.

Ook is het stukje park wat je op jou moet laten inwerken, dat je een paar keer moet gedaan hebben om alle details op te merken. Ik denk dat de meeste mensen ook nt altijd het verhaal achter het geheel lezen. Vandaar dat ik voorstander ben om heel kort een woordje uitleg te plaatsen.

Het is ook nog maar een week open voor veel verslagen. In de week werken de mensen.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Het is natuurlijk ook maar de vraag of het park verwacht dat deze nieuwe wereld dusdanig meer bezoekers trekt dat het een grote reclamecampagne o.i.d. zal rechtvaardigen. Als die verwachting er niet is willen ze er misschien ook geen onnodige kosten aan hangen.

Ik denk dat dit volgend jaar wel zal veranderen als Sanctuary (bijna) open gaat. Dan zal er ongetwijfeld een internationale reclamecampagne komen.

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

daniel1109 schreef:
18 mei 2024, 14:28
Het is natuurlijk ook maar de vraag of het park verwacht dat deze nieuwe wereld dusdanig meer bezoekers trekt dat het een grote reclamecampagne o.i.d. zal rechtvaardigen. Als die verwachting er niet is willen ze er misschien ook geen onnodige kosten aan hangen.

Ik denk dat dit volgend jaar wel zal veranderen als Sanctuary (bijna) open gaat. Dan zal er ongetwijfeld een internationale reclamecampagne komen.
Ik had idd ook begrepen dat ze pas volgend jaar echt gaan mikken op de Hollandse markt als de bijkomende kamers in de Sanctuary klaar zijn. Met een bezettingsgraad van bijna 100% hebben ze geen extra publiciteit nodig.

Dus idd beter het budget opsparen om volgend jaar voluit te gaan. Ik weet zelfs nt of er in de Belgische reclame spots al veel aandacht besteedt wordt aan Japan. Plus ik denk ook dat zo een spotje opnieuw opnemen nt zo goed goedkoop is om continu aan te gaan passen.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14965
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Gorilla Gust »

Ikzelf vond de Japanse eilandengroep alvast groter dan eerst verwacht, maar inderdaad ook eerder een rustmoment, dan echt een grote meerwaarde op dierenvlak. Gezien het mooie verblijf (voor een resterend groepje momenteel) voor de Japanse makaken is het sowieso lastig om een evenwaardig verblijf te maken. Het is alleszins ruim beter dan hun vorige stek in Artis, maar daar hebben we het dan ook mee gezegd. ;)

De vliegende eekhoorns en het theehuis waren nog niet te vinden, de rest leek in grote lijnen wel klaar te zijn, en werd ook druk opgezocht gisteren. Het park kende weer een meer dan drukke en mooie Pinksterzondag onder een stralende zon. Heel lang zijn we dan ook niet in het park gebleven.

De vulkaan? Tsja...Ik plaats hem in het rijtje van de Inca-tempel in Planckendael. Ik zal ze niet missen als ze er niet meer zijn. Maar gezien de vele buitenlandse selfies die met de vulkaan werden genomen, sloeg het concept wel aan.

Voor de rest laat ik de beelden voor zich spreken. :sssst:

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 295
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Ik heb het eindresultaat nog niet in het echt gezien en daar kom ik voorlopig ook nog niet aan toe. Ik doe het dus met mooie beelden die zijn gemaakt. Waarvoor dank.

Kort samengevat vind ik als je de looproute volgt alles wat vanaf de open zijde van de kraanvogels tot het einde van de route ligt er zeer geslaagd uitzien. Veel oog voor detail en een fijne rustige sfeer. Het deel daarvoor daar had ik graag andere keuzes gezien.
Nogmaals de vulkaan... ik begrijp het idee. Uitvoering onvoldoende. Platgooien en iets anders mee doen. Het verblijf van de siamangs. Voor de dieren erg goed, maar optisch vind het niet mooi. De hele looproute op hoogte voelt voor mij onaf.
Het verblijf van de makaken vind ik echt onvoldoende. Qua ruimte, qua inrichting en ook optisch vind ik het niet mooi. De achterwand is gedecoreerd, maar dan weer niet volledig. En het lijkt mij niet dat de dieren de watergracht gebruiken dus ik vind het ook veel verloren ruimte. Juist zo'n wand met raampjes was een goede oplossing geweest bij de makaken om het verblijf te kunnen overnetten en de dieren veel (klim)ruimte te geven.

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Boots schreef:
20 mei 2024, 15:09
Ik heb het eindresultaat nog niet in het echt gezien en daar kom ik voorlopig ook nog niet aan toe. Ik doe het dus met mooie beelden die zijn gemaakt. Waarvoor dank.

Kort samengevat vind ik als je de looproute volgt alles wat vanaf de open zijde van de kraanvogels tot het einde van de route ligt er zeer geslaagd uitzien. Veel oog voor detail en een fijne rustige sfeer. Het deel daarvoor daar had ik graag andere keuzes gezien.
Nogmaals de vulkaan... ik begrijp het idee. Uitvoering onvoldoende. Platgooien en iets anders mee doen. Het verblijf van de siamangs. Voor de dieren erg goed, maar optisch vind het niet mooi. De hele looproute op hoogte voelt voor mij onaf.
Het verblijf van de makaken vind ik echt onvoldoende. Qua ruimte, qua inrichting en ook optisch vind ik het niet mooi. De achterwand is gedecoreerd, maar dan weer niet volledig. En het lijkt mij niet dat de dieren de watergracht gebruiken dus ik vind het ook veel verloren ruimte. Juist zo'n wand met raampjes was een goede oplossing geweest bij de makaken om het verblijf te kunnen overnetten en de dieren veel (klim)ruimte te geven.
Waarom die vulkaan in godsnaam plat gooien. Het is nt de bedoeling om deze op ware grootte weer te geven. Ze laten hoogtepunten zien met een betekenis voor Japan. De getrouwde stenen zijn ook nt op ware grootte, net als de grote, enz.... In het echt valt deze heel goed mee in het geheel. Dus ik zou zeggen kom eerst eens kijken met open blik.

De achterwand bij de makaken is een gebaseerd op een Japanse kunstenaar, over het verblijf zelf geef ik je gelijk en heb ik ook al eerder aangegeven.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 295
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

snoopy11 schreef:
20 mei 2024, 15:32
Boots schreef:
20 mei 2024, 15:09
Ik heb het eindresultaat nog niet in het echt gezien en daar kom ik voorlopig ook nog niet aan toe. Ik doe het dus met mooie beelden die zijn gemaakt. Waarvoor dank.

Kort samengevat vind ik als je de looproute volgt alles wat vanaf de open zijde van de kraanvogels tot het einde van de route ligt er zeer geslaagd uitzien. Veel oog voor detail en een fijne rustige sfeer. Het deel daarvoor daar had ik graag andere keuzes gezien.
Nogmaals de vulkaan... ik begrijp het idee. Uitvoering onvoldoende. Platgooien en iets anders mee doen. Het verblijf van de siamangs. Voor de dieren erg goed, maar optisch vind het niet mooi. De hele looproute op hoogte voelt voor mij onaf.
Het verblijf van de makaken vind ik echt onvoldoende. Qua ruimte, qua inrichting en ook optisch vind ik het niet mooi. De achterwand is gedecoreerd, maar dan weer niet volledig. En het lijkt mij niet dat de dieren de watergracht gebruiken dus ik vind het ook veel verloren ruimte. Juist zo'n wand met raampjes was een goede oplossing geweest bij de makaken om het verblijf te kunnen overnetten en de dieren veel (klim)ruimte te geven.
Waarom die vulkaan in godsnaam plat gooien. Het is nt de bedoeling om deze op ware grootte weer te geven. Ze laten hoogtepunten zien met een betekenis voor Japan. De getrouwde stenen zijn ook nt op ware grootte, net als de grote, enz.... In het echt valt deze heel goed mee in het geheel. Dus ik zou zeggen kom eerst eens kijken met open blik.

De achterwand bij de makaken is een gebaseerd op een Japanse kunstenaar, over het verblijf zelf geef ik je gelijk en heb ik ook al eerder aangegeven.
Ik heb de vulkaan eerder al in het echt gezien. En ik snap het idee en van mij hoeft hij niet groter. Ik vind de uitvoering gewoon echt niet mooi en niet realistisch.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Met een bijzonder gevoel delen we belangrijk nieuws:
Pelangi, onze prachtige mannelijke Javaanse panter, die op 17 juni zijn 10de verjaardag viert, staat op het punt op een nieuw avontuur te vertrekken!
🐾
Op dinsdag zal Pelangi Pairi Daiza verlaten en verhuist naar het Tierpark van Berlijn.
🤝
Dit vertrek maakt deel uit van het Europese kweekprogramma voor bedreigde diersoorten (EEP). Pelangi is momenteel de laatste mannelijke Javaanse panter in Europa. In Berlijn zal hij kennismaken met een vrouwtje, Sinto, met de hoop bij te dragen aan de voortplanting van deze waardevolle en ernstig bedreigde soort.

Zou me dus niks verbazen als dit betekend dat de zwarte panter in dit verblijf zal gaan komen.

Plaats reactie