Dierenpark Emmen

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Dierenpark Emmen

Bericht door MennoPebesma »

Tweede leven voor voormalig haaienbassin Dierenpark Emmen

Waarschijnlijk kunnen de meeste Emmenaren zich de aquaria in de kelder onder het Biochron nog goed herinneren. Vooral de grote citroenhaaien maakten veel indruk. Helaas is om budgettaire redenen besloten dat deze niet mee zouden verhuizen naar het nieuwe Wildlands.

Inmiddels is het Biochron boven de grond afgebroken en worden de kelders omgebouwd tot tentoonstellingsruimte voor het Centrum Beeldende Kunst, ook CBK genaamd. Boven de grond wordt een ondiepe waterpartij aangelegd met 8 kubussen er in, hierin wordt de entree en uitgang geplaatst maar ze gaan ook zorgen voor het invallen van daglicht.

Vanwege de dag van de bouw hebben we even een kijkje genomen, het is nog lang niet klaar, maar toch is het een feest der herkenning. Het haaienbassin blijft intact, uiteraard wordt deze niet meer met water gevuld, maar het gaat gebruikt worden als expositieruimte. De overige aquaria zijn gestript tot aan het betoncasco, toch zijn ze nog goed herkenbaar. Kijken jullie mee?

Bron (incl. foto's): Facebook Wildlands Blog


Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Dierenpark Emmen

Bericht door Boots »

Fryzers schreef:
08 jan 2022, 00:01
https://www.google.com/maps/@52.7850527 ... 312!8i6656 - Altijd een rondgang willen maken door het Emmen dierenpark? Dat kan! Kleine kanttekening is dat je niet in gebouwen kan of indoorstukken, beetje jammer. Maar dat mag de pret niet drukken. Have fun!
Tijdens dit avondje rondstruinen op het forum kwam ik je link tegen. Dankjewel voor het delen. Wat heerlijk om weer een rondje in het park te kunnen maken. Voor mij is Dierenpark Emmen nog altijd de fijnste dierentuin waar ik ooit heb rondgelopen. Moeilijk te omschrijven hoeveel sfeer er in dat park hing.
Nu ik weer langs de verblijven 'wandel' is het nog altijd net zo mooi als in mijn herinnering. Wat een savanne, wat een nijlpaardenverblijf, wat een berenverblijf, wat een zeeleeuwenverblijf, wat een...
Ook prachtig hoe Radza in volle glorie poseert naast de waterval in het verblijf.

Plaats reactie