Tilburgs Dierenpark

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Tilburgs Dierenpark

Bericht door Gorilla Gust »

Afbeelding

Vroeger... stond er in Tilburg ook een dierenpark. En dan hebben we het niet over het reptielenpark de Oliemeulen dat nog steeds bestaat. Maar over het Tilburgs dierenpark dat van 1932 tot 1974 bestond.

De familie van Dijk had echter al een klein park sinds 1930, maar in 1946 beheerde ze pas dit park. Tot die dag stond het park, dankzij de gemeente, onder beheer van de familie Burgers. Welke ook in Arhnem een dierenpark hadden/ hebben.

Nu rest er enkel nog een poort die ons aan het verleden kan doen herinneren. Meer hierover vinden we terug op http://www.tilburgsdierenpark.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Tilburgs Dierenpark

Bericht door Apenarend »

hele interessante website overigens. Iets gelijkaardigs over de Genkse zoo zou niet misstaan.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

nixjuh1988

Re: Tilburgs Dierenpark

Bericht door nixjuh1988 »

Super leuke nostalgie, ik ben er zelf nooit geweest, maar heb er wel verhalen over gehoord. Ik wil er binnenkort wat over gaan schrijven op mijn blog. Dus ik denk dat ik mijn opa's en oma's maar eens moet gaan interviewen..

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tilburgs Dierenpark

Bericht door Gorilla Gust »

Zes grote houten eekhoorns loeren sinds maandag over de Bredaseweg. Om precies te zijn: zes Syberische grondeekhoorns. Samen herinneren ze aan een stukje Tilburgse historie. De stad had van 1932 tot begin jaren '70 een dierentuin aan de weg, ter hoogte van de Oude Warande. De houten eekhoorns zijn een idee van de gemeente, het is een van de experimenten om de openbare ruimte in de stad aantrekkelijker te maken. Deze week wordt tussen de eikenhouten beelden een stalen kooi geplaatst, de kooi waaruit ze ontsnapten

We lezen mee met het Brabants dagblad op https://www.bd.nl/tilburg-e-o/waar-eens ... ook.com%2F
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Tilburgs Dierenpark

Bericht door Asbolus »

Wat grappig eigenlijk hoe de entree overeenkomt met de oude entree van het Arnhemse park.
Maar dat de significante soorten wel vooral in Arnhem zaten vergeleken met wat er in Tilburg aan soorten te zien is, als ik de plattegrond zo moet geloven.
Zijn er mensen hier die toevallig ooit het park bezocht hebben?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Plaats reactie